Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. június 11. hétfő, 7:02
Címkék:

RAABE Tanári LÉTkérdések

2007. júniusi kiegészítő kötet

Megjelent a RAABE Tanári LÉTkérdések című kiadványsorozatának legújabb kiegészítő kötete – ezúttal különösen aktuális tartalommal.

A tanárok közül is egyre többen írnak online naplót: blogot. Ezekről szól Mészáros János írása. A szerző különben annak a közoktatási hírfigyelő oldalnak a szerkesztője (Aula), amelynek segítségével a mi honlapunkon is megjelenhetnek a legfrissebb iskolai hírek. A tanulmányban szemelvényeket is olvashatunk a különböző tanárok, szülők és diákok által írt internetes bejegyzésekből, ízelítőt kaphatunk a pedagógiai gyakorlatban közvetlenül hasznosítható szakmai blogokból, és az olvasó arról i s tájékozódhat, hogy miként csatlakozhat a folyamatosan bővülő blogos közösséghez.

Dr. Gubán Gyula a szakképzés megújításának szinte már kínosan időszerű problematikájáról ír „Mesterségem címere…” című írásában, amelyben áttekintést ad az elmúlt másfél évtized fejlesztéseiről, ezek eredményeiről, és ismerteti a most induló szakiskolai fejlesztési programot.

A Szocháló állandó pedagógus szerzője, Botos Réka „Túlélési gyakorlat pedagógusoknak” című tanulmánya, mint ez már a címből is kiderül, a napjaink pedagógusait feszítő gondokról szól. A cím mellett az alcímek is rendkívül beszédesek: A pedagógusszakma társadalmi presztízse; Közszféra, avagy „megéri-e” közalkalmazottnak lenni?; Reformok és kiszolgáltatottság; Mit jelent a minőségi oktatás?; Tanárnak lenni életfogytig? És végezetül: Túlélési tanácsok.

A védelemre szoruló gyerekekről az OFOE alapító tagja és honlapunk egyik rendszeres szerzője, Földes Petra közöl gondolatébresztő írást. Szól benne a gyermekeknek az ENSZ nyilatkozatban deklarált „mindenek felett álló érdekéről”, az iskola szerepvállalásáról a gyermekvédelem rendszerében, ennek törvényi szabályozásáról, és leírja a megelőző gyermekvédelem professzionális ellátásához nélkülözhetetlen pedagógusi kompetenciákat. Csak egyetérteni lehet a tanulmány legfontosabb üzenetével: „A feladatok egy olyan professzió művelését kívánják az érintettektől, amelynek szakmai háttere csak részben érintkezik a pedagógus mesterségbeli készségeivel. Ez a sajátos feladat – a segítői attitűdöt és készségeket sem nélkülöző – sajátos szakmaiságot kíván meg.”

A kiegészítő kötet „Joginfo és pénzügyek” című fejezete a gyermekek után járó családi támogatások 2007-ben érvényes rendszeréről tájékoztat (szerző: Horváth Erzsébet).

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep