Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. június 11. hétfő, 7:02
Címkék:

RAABE Tanári LÉTkérdések

2007. júniusi kiegészítő kötet

Megjelent a RAABE Tanári LÉTkérdések című kiadványsorozatának legújabb kiegészítő kötete – ezúttal különösen aktuális tartalommal.

A tanárok közül is egyre többen írnak online naplót: blogot. Ezekről szól Mészáros János írása. A szerző különben annak a közoktatási hírfigyelő oldalnak a szerkesztője (Aula), amelynek segítségével a mi honlapunkon is megjelenhetnek a legfrissebb iskolai hírek. A tanulmányban szemelvényeket is olvashatunk a különböző tanárok, szülők és diákok által írt internetes bejegyzésekből, ízelítőt kaphatunk a pedagógiai gyakorlatban közvetlenül hasznosítható szakmai blogokból, és az olvasó arról i s tájékozódhat, hogy miként csatlakozhat a folyamatosan bővülő blogos közösséghez.

Dr. Gubán Gyula a szakképzés megújításának szinte már kínosan időszerű problematikájáról ír „Mesterségem címere…” című írásában, amelyben áttekintést ad az elmúlt másfél évtized fejlesztéseiről, ezek eredményeiről, és ismerteti a most induló szakiskolai fejlesztési programot.

A Szocháló állandó pedagógus szerzője, Botos Réka „Túlélési gyakorlat pedagógusoknak” című tanulmánya, mint ez már a címből is kiderül, a napjaink pedagógusait feszítő gondokról szól. A cím mellett az alcímek is rendkívül beszédesek: A pedagógusszakma társadalmi presztízse; Közszféra, avagy „megéri-e” közalkalmazottnak lenni?; Reformok és kiszolgáltatottság; Mit jelent a minőségi oktatás?; Tanárnak lenni életfogytig? És végezetül: Túlélési tanácsok.

A védelemre szoruló gyerekekről az OFOE alapító tagja és honlapunk egyik rendszeres szerzője, Földes Petra közöl gondolatébresztő írást. Szól benne a gyermekeknek az ENSZ nyilatkozatban deklarált „mindenek felett álló érdekéről”, az iskola szerepvállalásáról a gyermekvédelem rendszerében, ennek törvényi szabályozásáról, és leírja a megelőző gyermekvédelem professzionális ellátásához nélkülözhetetlen pedagógusi kompetenciákat. Csak egyetérteni lehet a tanulmány legfontosabb üzenetével: „A feladatok egy olyan professzió művelését kívánják az érintettektől, amelynek szakmai háttere csak részben érintkezik a pedagógus mesterségbeli készségeivel. Ez a sajátos feladat – a segítői attitűdöt és készségeket sem nélkülöző – sajátos szakmaiságot kíván meg.”

A kiegészítő kötet „Joginfo és pénzügyek” című fejezete a gyermekek után járó családi támogatások 2007-ben érvényes rendszeréről tájékoztat (szerző: Horváth Erzsébet).

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
--
2020.11.27.
Új iskolatípus: általános iskola után rögtön az egyetem előszobájába mehetnek a gyerekek
Az új oktatási program keretében mind a közép- és felsőfokú oktatási tartalmakat, mind a duális képzést összehangolják, utóbbi azért lehet szerencsés, mert a tanulók a felsőfokú du...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.27.
A tanítóképzőket lenyelik az egyházak, a tanárképzés lassan összeomlik
Megtört a császári átok és megszületett az egyetem – mondogatták 2016-ban Egerben az akkor Eszterházy Károly Főiskolán, miután az intézmény egyetemi rangot kapott a kormánytól. Az „á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep