Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. június 11. hétfő, 7:02
Címkék:

RAABE Tanári LÉTkérdések

2007. júniusi kiegészítő kötet

Megjelent a RAABE Tanári LÉTkérdések című kiadványsorozatának legújabb kiegészítő kötete – ezúttal különösen aktuális tartalommal.

A tanárok közül is egyre többen írnak online naplót: blogot. Ezekről szól Mészáros János írása. A szerző különben annak a közoktatási hírfigyelő oldalnak a szerkesztője (Aula), amelynek segítségével a mi honlapunkon is megjelenhetnek a legfrissebb iskolai hírek. A tanulmányban szemelvényeket is olvashatunk a különböző tanárok, szülők és diákok által írt internetes bejegyzésekből, ízelítőt kaphatunk a pedagógiai gyakorlatban közvetlenül hasznosítható szakmai blogokból, és az olvasó arról i s tájékozódhat, hogy miként csatlakozhat a folyamatosan bővülő blogos közösséghez.

Dr. Gubán Gyula a szakképzés megújításának szinte már kínosan időszerű problematikájáról ír „Mesterségem címere…” című írásában, amelyben áttekintést ad az elmúlt másfél évtized fejlesztéseiről, ezek eredményeiről, és ismerteti a most induló szakiskolai fejlesztési programot.

A Szocháló állandó pedagógus szerzője, Botos Réka „Túlélési gyakorlat pedagógusoknak” című tanulmánya, mint ez már a címből is kiderül, a napjaink pedagógusait feszítő gondokról szól. A cím mellett az alcímek is rendkívül beszédesek: A pedagógusszakma társadalmi presztízse; Közszféra, avagy „megéri-e” közalkalmazottnak lenni?; Reformok és kiszolgáltatottság; Mit jelent a minőségi oktatás?; Tanárnak lenni életfogytig? És végezetül: Túlélési tanácsok.

A védelemre szoruló gyerekekről az OFOE alapító tagja és honlapunk egyik rendszeres szerzője, Földes Petra közöl gondolatébresztő írást. Szól benne a gyermekeknek az ENSZ nyilatkozatban deklarált „mindenek felett álló érdekéről”, az iskola szerepvállalásáról a gyermekvédelem rendszerében, ennek törvényi szabályozásáról, és leírja a megelőző gyermekvédelem professzionális ellátásához nélkülözhetetlen pedagógusi kompetenciákat. Csak egyetérteni lehet a tanulmány legfontosabb üzenetével: „A feladatok egy olyan professzió művelését kívánják az érintettektől, amelynek szakmai háttere csak részben érintkezik a pedagógus mesterségbeli készségeivel. Ez a sajátos feladat – a segítői attitűdöt és készségeket sem nélkülöző – sajátos szakmaiságot kíván meg.”

A kiegészítő kötet „Joginfo és pénzügyek” című fejezete a gyermekek után járó családi támogatások 2007-ben érvényes rendszeréről tájékoztat (szerző: Horváth Erzsébet).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.07.06.
„Sokan még nem látják, milyen katasztrófa felé rohanunk” – a szülők nélkül nem lehet megmenteni a közoktatást
Bár a Fővárosi Ítélőtábla korábban jogellenesnek ítélte a pedagógus-szakszervezet által meghirdetett januári, kétórás figyelmeztető sztrájkot, a Kúria hétfőn megállapította: a munkabesz...
(Forrás: válasz online)
--
2022.07.06.
Az iskolamegszüntetésekkel el lehet tüntetni a tanárhiányt?
A belügyminiszter terveire az az egyik lehetséges magyarázat, hogy az iskolamegszüntetésekkel el lehet tüntetni a tanárhiányt. Ha nem kell a falusi kisiskolákba szaktanárt szerezni, nem lesz...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.07.06.
Az Orbán-kormány célja, hogy az összes iskolában az állami egyentankönyveket használják, akkor is, ha azok nem a legjobbak
Jelentősen lecsökkent a magánkiadós tankönyvek elérhetősége az iskolák számára: míg 2020-ban a tankönyvrendelések 14 százalékát tették ki a magánkiadók kötetei, 2021-re 12 százal...
(Forrás: Népszava)
--
2022.07.06.
Rétvári Bence: Újfajta továbbképzéseket kínál a pedagógusoknak a Makovecz Campus Alapítvány Képzési Intézete
Újszerű, a pedagógusok igényeire szabott, ingyenes továbbképzéseket kínál ősztől a Makovecz Campus Alapítvány (MCA) Képzési Intézete - jelentette be a Belügyminisztérium (BM) parlamenti...
(Forrás: vasarnap.hu)
--
2022.07.06.
3 OK, AMIÉRT NEM ÍRUNK AZ ERDÉLYI VISSZAÉLÉSEKRŐL
Amennyiben olyan értesülés kerülne a birtokunkba, amit helyesnek tartanánk megosztani a nyilvánossággal, meg fogjuk tenni, de jelenleg mindent elmondtak, leírtak, megkérdeztek, felvetettek sz...
(Forrás: Szemlélek)
--
2022.07.06.
A közoktatás racionalizálása a NER-ben
Először is szögezzük le: a jelenlegi szisztémában nem lehet jól racionalizálni. Ehhez szükséges volna az iskolák és az igazgatók jogköreinek visszaszolgáltatása, a KK szolgálató, seg...
(Forrás: Azonnali)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep