Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. június 11. hétfő, 7:02
Címkék:

RAABE Tanári LÉTkérdések

2007. júniusi kiegészítő kötet

Megjelent a RAABE Tanári LÉTkérdések című kiadványsorozatának legújabb kiegészítő kötete – ezúttal különösen aktuális tartalommal.

A tanárok közül is egyre többen írnak online naplót: blogot. Ezekről szól Mészáros János írása. A szerző különben annak a közoktatási hírfigyelő oldalnak a szerkesztője (Aula), amelynek segítségével a mi honlapunkon is megjelenhetnek a legfrissebb iskolai hírek. A tanulmányban szemelvényeket is olvashatunk a különböző tanárok, szülők és diákok által írt internetes bejegyzésekből, ízelítőt kaphatunk a pedagógiai gyakorlatban közvetlenül hasznosítható szakmai blogokból, és az olvasó arról i s tájékozódhat, hogy miként csatlakozhat a folyamatosan bővülő blogos közösséghez.

Dr. Gubán Gyula a szakképzés megújításának szinte már kínosan időszerű problematikájáról ír „Mesterségem címere…” című írásában, amelyben áttekintést ad az elmúlt másfél évtized fejlesztéseiről, ezek eredményeiről, és ismerteti a most induló szakiskolai fejlesztési programot.

A Szocháló állandó pedagógus szerzője, Botos Réka „Túlélési gyakorlat pedagógusoknak” című tanulmánya, mint ez már a címből is kiderül, a napjaink pedagógusait feszítő gondokról szól. A cím mellett az alcímek is rendkívül beszédesek: A pedagógusszakma társadalmi presztízse; Közszféra, avagy „megéri-e” közalkalmazottnak lenni?; Reformok és kiszolgáltatottság; Mit jelent a minőségi oktatás?; Tanárnak lenni életfogytig? És végezetül: Túlélési tanácsok.

A védelemre szoruló gyerekekről az OFOE alapító tagja és honlapunk egyik rendszeres szerzője, Földes Petra közöl gondolatébresztő írást. Szól benne a gyermekeknek az ENSZ nyilatkozatban deklarált „mindenek felett álló érdekéről”, az iskola szerepvállalásáról a gyermekvédelem rendszerében, ennek törvényi szabályozásáról, és leírja a megelőző gyermekvédelem professzionális ellátásához nélkülözhetetlen pedagógusi kompetenciákat. Csak egyetérteni lehet a tanulmány legfontosabb üzenetével: „A feladatok egy olyan professzió művelését kívánják az érintettektől, amelynek szakmai háttere csak részben érintkezik a pedagógus mesterségbeli készségeivel. Ez a sajátos feladat – a segítői attitűdöt és készségeket sem nélkülöző – sajátos szakmaiságot kíván meg.”

A kiegészítő kötet „Joginfo és pénzügyek” című fejezete a gyermekek után járó családi támogatások 2007-ben érvényes rendszeréről tájékoztat (szerző: Horváth Erzsébet).

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep