Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. április 8. vasárnap, 20:08
Címkék:

Az Országos Bűnmegelőzési Bizottság programja a Sziget Fesztiválon

Az Országos Bűnmegelőzési Bizottság (OBmB) bemutatkozik a Sziget Fesztiválon. 2007.
augusztus 10-én pénteken 11 órakor Novák János, a Kolibri Színház igazgatója beszél
a színház bűnmegelőzési modellprojektjéről, és Kulin Eszter mutatja be a „Mindenről
lehet beszélni” pedagógus-továbbképző programot.

A Yard sátorban a Bűnmegelőzési Osztály (BMO) két munkatársa folyamatosan jelen lesz. A munkatársak az érdeklődőknek felvilágosítást adnak az OBmB/BMO tevékenységéről, elsősorban az OBmB pályázati programjairól. Az internet segítségével az érdeklődőknek bemutatjuk a www.bunmegelozes.hu honlap pályázatokra vonatkozó anyagait (a pályázati eljárást, a – képekkel illusztrált – 1 hónap 1 történeteket és a legjobb gyakorlatokat). Szórólapot bocsátunk a látogatók rendelkezésére, amelyen az OBmB logója, elérhetőségei, a tevékenységünket leíró rövid összefoglaló található.

Egy nyertes pályázó, a Kolibri Színház meghívásával szervezünk programot. A programmal bemutatjuk, hogy a társadalmi bűnmegelőzés milyen színes tárházból válogatott eszközökkel dolgozik, hogyan erősíti a társadalmi kohéziót, segít elkerülni az elkövetővé vagy áldozattá válást.

A Kolibri Színház a gyermek- és fiatalkori bűnözés megelőzés prioritásban többször nyert támogatást az OBmB pályázatán.

2007. augusztus 10-én 11 órakor Novák János, a Kolibri Színház igazgatója képekkel és bejátszásokkal színesítve beszél a színház bűnmegelőzési programjáról.
Ezt követően Kulin Eszter, az ELTE TOFK docense mutatja be a „Mindenről lehet beszélni” – Gyermekkori krízishelyzetek, életproblémák kezelésének pedagógiai lehetőségei című akkreditált pedagógus továbbképzési programját.

A továbbképzés segít abban, hogy a pedagógusok fejlesszék azon kulcskompetenciákat, amelyek lehetővé teszik, hogy felismerjék és hatékonyan kezeljék a tanulók életvezetési problémáit, krízishelyzeteit, megelőzve az áldozattá válást, a bűnelkövetést, valamint a deviáns viselkedés, a válsághelyzetek és az önpusztító magatartás kialakulását. A továbbképzés eredményeként a pedagógusok a színházi előadásokra épülő drámajátékok alkalmazásával erősítik, fejlesztik a tanulók reális önismeretét, kommunikációs-, életvezetési- (helyzetfelismerő, önérvényesítő, probléma megoldási, konfliktuskezelési) és szociális képességeit osztályban és iskolán kívül.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.06.23.
Sok pedagógus dolgozik árufeltöltőként a nyári szünetben
Az alacsony fizetés miatt egyre több pedagógus kényszerül arra, hogy a vakáció alatt is munkát vállaljon – erről beszélt az Indexnek a Pedagógusok Szakszervezetének két vezetője. Szab...
(Forrás: index)
--
2022.06.23.
Elfogadták a gyermekvédelmi szabályozást Romániában
A román parlament kedden elfogadta a gyermekek szexuális felvilágosításáról – hivatalos megfogalmazásban: egészségügyi neveléséről – szóló törvényt, amelynek végleges formájár...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.06.23.
Pintér Sándor „racionalizálást” hirdetett, több száz iskola kezdhet félni
Tíz év alatt több mint másfélszeresére nőtt azoknak az általános iskolásoknak az aránya, akik száz főnél kisebb létszámú iskolákba járnak az állami oktatásban. Nem véletlen tehá...
(Forrás: Népszava)
--
2022.06.23.
Lista: ezekből a középiskolákból jutott be a legtöbb diák az irodalom és nyelvtan OKTV döntőjébe
A szolnoki Verseghy Ferenc Gimnáziumból jutott be a legtöbb diák az irodalom OKTV döntőjébe, míg a nyelvtanból szervezett versenyre a veszprémi Vetési Albert Gimnáziumból. Mutatjuk az Orsz...
(Forrás: Eduline)
--
2022.06.23.
Színes, szagos és illegális, de egyre több tini szívja
Viharos sebességgel terjed a tinédzserek, sőt már az általános iskolások között is „a dohányzás legújabb generációjaként” reklámozott, eldobható elektromos cigaretta, az Elf Bar,...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.06.22.
„A rendőrséget lehet így hatékonyan szervezni, az oktatást viszont nem!”
A magyar oktatási rendszer aktuális teljesítményéről a minisztériumban sincs rendes visszajelzés, nem tudjuk, mi történik az iskolákban, és arról sincs konszenzus, mit várunk az iskolát...
(Forrás: g7.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep