Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. április 8. vasárnap, 20:08
Címkék:

Az Országos Bűnmegelőzési Bizottság programja a Sziget Fesztiválon

Az Országos Bűnmegelőzési Bizottság (OBmB) bemutatkozik a Sziget Fesztiválon. 2007.
augusztus 10-én pénteken 11 órakor Novák János, a Kolibri Színház igazgatója beszél
a színház bűnmegelőzési modellprojektjéről, és Kulin Eszter mutatja be a „Mindenről
lehet beszélni” pedagógus-továbbképző programot.

A Yard sátorban a Bűnmegelőzési Osztály (BMO) két munkatársa folyamatosan jelen lesz. A munkatársak az érdeklődőknek felvilágosítást adnak az OBmB/BMO tevékenységéről, elsősorban az OBmB pályázati programjairól. Az internet segítségével az érdeklődőknek bemutatjuk a www.bunmegelozes.hu honlap pályázatokra vonatkozó anyagait (a pályázati eljárást, a – képekkel illusztrált – 1 hónap 1 történeteket és a legjobb gyakorlatokat). Szórólapot bocsátunk a látogatók rendelkezésére, amelyen az OBmB logója, elérhetőségei, a tevékenységünket leíró rövid összefoglaló található.

Egy nyertes pályázó, a Kolibri Színház meghívásával szervezünk programot. A programmal bemutatjuk, hogy a társadalmi bűnmegelőzés milyen színes tárházból válogatott eszközökkel dolgozik, hogyan erősíti a társadalmi kohéziót, segít elkerülni az elkövetővé vagy áldozattá válást.

A Kolibri Színház a gyermek- és fiatalkori bűnözés megelőzés prioritásban többször nyert támogatást az OBmB pályázatán.

2007. augusztus 10-én 11 órakor Novák János, a Kolibri Színház igazgatója képekkel és bejátszásokkal színesítve beszél a színház bűnmegelőzési programjáról.
Ezt követően Kulin Eszter, az ELTE TOFK docense mutatja be a „Mindenről lehet beszélni” – Gyermekkori krízishelyzetek, életproblémák kezelésének pedagógiai lehetőségei című akkreditált pedagógus továbbképzési programját.

A továbbképzés segít abban, hogy a pedagógusok fejlesszék azon kulcskompetenciákat, amelyek lehetővé teszik, hogy felismerjék és hatékonyan kezeljék a tanulók életvezetési problémáit, krízishelyzeteit, megelőzve az áldozattá válást, a bűnelkövetést, valamint a deviáns viselkedés, a válsághelyzetek és az önpusztító magatartás kialakulását. A továbbképzés eredményeként a pedagógusok a színházi előadásokra épülő drámajátékok alkalmazásával erősítik, fejlesztik a tanulók reális önismeretét, kommunikációs-, életvezetési- (helyzetfelismerő, önérvényesítő, probléma megoldási, konfliktuskezelési) és szociális képességeit osztályban és iskolán kívül.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep