Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2007. április 8. vasárnap, 20:08
Címkék:

Az Országos Bűnmegelőzési Bizottság programja a Sziget Fesztiválon

Az Országos Bűnmegelőzési Bizottság (OBmB) bemutatkozik a Sziget Fesztiválon. 2007.
augusztus 10-én pénteken 11 órakor Novák János, a Kolibri Színház igazgatója beszél
a színház bűnmegelőzési modellprojektjéről, és Kulin Eszter mutatja be a „Mindenről
lehet beszélni” pedagógus-továbbképző programot.

A Yard sátorban a Bűnmegelőzési Osztály (BMO) két munkatársa folyamatosan jelen lesz. A munkatársak az érdeklődőknek felvilágosítást adnak az OBmB/BMO tevékenységéről, elsősorban az OBmB pályázati programjairól. Az internet segítségével az érdeklődőknek bemutatjuk a www.bunmegelozes.hu honlap pályázatokra vonatkozó anyagait (a pályázati eljárást, a – képekkel illusztrált – 1 hónap 1 történeteket és a legjobb gyakorlatokat). Szórólapot bocsátunk a látogatók rendelkezésére, amelyen az OBmB logója, elérhetőségei, a tevékenységünket leíró rövid összefoglaló található.

Egy nyertes pályázó, a Kolibri Színház meghívásával szervezünk programot. A programmal bemutatjuk, hogy a társadalmi bűnmegelőzés milyen színes tárházból válogatott eszközökkel dolgozik, hogyan erősíti a társadalmi kohéziót, segít elkerülni az elkövetővé vagy áldozattá válást.

A Kolibri Színház a gyermek- és fiatalkori bűnözés megelőzés prioritásban többször nyert támogatást az OBmB pályázatán.

2007. augusztus 10-én 11 órakor Novák János, a Kolibri Színház igazgatója képekkel és bejátszásokkal színesítve beszél a színház bűnmegelőzési programjáról.
Ezt követően Kulin Eszter, az ELTE TOFK docense mutatja be a „Mindenről lehet beszélni” – Gyermekkori krízishelyzetek, életproblémák kezelésének pedagógiai lehetőségei című akkreditált pedagógus továbbképzési programját.

A továbbképzés segít abban, hogy a pedagógusok fejlesszék azon kulcskompetenciákat, amelyek lehetővé teszik, hogy felismerjék és hatékonyan kezeljék a tanulók életvezetési problémáit, krízishelyzeteit, megelőzve az áldozattá válást, a bűnelkövetést, valamint a deviáns viselkedés, a válsághelyzetek és az önpusztító magatartás kialakulását. A továbbképzés eredményeként a pedagógusok a színházi előadásokra épülő drámajátékok alkalmazásával erősítik, fejlesztik a tanulók reális önismeretét, kommunikációs-, életvezetési- (helyzetfelismerő, önérvényesítő, probléma megoldási, konfliktuskezelési) és szociális képességeit osztályban és iskolán kívül.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep