Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. június 23. kedd, 20:45
Címkék:

Terápiás nyári táborok a MOL támogatásával

A koronavírus enyhülésével a Magyar Lovasterápia Szövetség idén nyáron is szervez táborokat a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat fóti Lovasterápiás és Oktató Központjának foglalkozásaira járó gyerekeknek, hogy találkozhassanak kedvenc lovaikkal, és játékos fejlesztő foglalkozásokon vehessenek részt.

A táborok idén is a MOL Alapítvány Gyermekgyógyító Programjának támogatásával valósulnak meg. A programra olyan gyerekek jelentkezhettek, akik év közben is jártak terápiás foglalkozásokra. Mivel a táborok létszáma betelt, a szervezők erre az évre már nem tudnak jelentkezőket fogadni.   

A Magyar Lovasterápia Szövetség közel 20 éve folytat gyógyító-rehabilitáló céllal lovasterápiát. A táborokat korosztályos bontásban a résztvevők képességeinek és problémáinak megfelelő tematikával tervezzük.

A programban részt vesznek különböző pszichés zavarral küzdő, valamint tanulásban akadályozott, értelmileg akadályozott, autizmussal élő, valamint halmozottan sérült gyermekek. Munkánk során a gyógypedagógiai lovaglás és lovastorna, a pszichológiai lovasterápia, valamint a hippoterápia módszertanát használjuk. A kiegészítő terápiás foglalkozásokhoz külsős terapeuták (szomatopedagógus, fejlesztő pedagógus, gyógytornász, logopédus) segítségét vesszük igénybe. A lovasterápiát más élményterápiás eszközökkel kiegészítve használjuk. Minden tábort egy-egy téma köré építünk fel.

Az első tábor, július 6-10. között kerül megrendezésre. A tábor mottója: „Lovas zeneiskola”

A lovasterápiás élménytábor programjában a lovaglás mellett, fontos szerepet kap a zene, a zenehallgatás, a közös éneklés és zenélés, a zenére történő mozgás. A sérült gyermekek általában nem járnak zeneiskolába, ritkán tanulnak hangszereken játszani, a zene sok esetben nem szerves része az életüknek. Ezért tartottuk fontosnak, hogy a tábor során játékos formában lehetőségük legyen megismerkedni különböző hangszerekkel, eltérő stílusú zenékkel, dalokkal.

A tábor programjából azonban nem hiányozhatnak a kötetlenebb szabadidős foglalkozások sem, mint a szalonnasütés, a közös játékok, labdajátékok, sport és szellemi vetélkedők.

A Mozdulj! című, mozgásfejlesztő tábor július 13-17. között lesz,  fogyatékossággal, sérüléssel és pszichés problémákkal küzdő gyermekeknek.

A tanulásban és/vagy értelmileg akadályozott gyerekeknek igen gyakran vannak mozgáskoordinációs zavaraik, egyensúlyproblémáik, nehezebben hajtják végre a természetes mozgásokat.

A lovaglás nagyon sokoldalúan fejleszti az izomzatot, javítja, finomítja a mozgást, fejleszti az egyensúlyt, elősegíti a helyes testtartást, valamint a téri tájékozódás fejlődését.

 A játékos gyakorlatok és feladatok segítik a nagy- és finommozgások összerendezettségét. Mindezek mellett nem elhanyagolható, hogy a résztvevők erőnléte, edzettsége, általános fizikai állapota is javul a foglalkozások eredményeként.

A harmadik tábor július 20-24. között „Vidám vásár” címmel, régi és mai mesterségeket mutat be.

A hozzánk lovasterápiára járó gyermekek megismerkedhetnek mára már feledésbe merült régi népi mesterségekkel, azok fortélyaival és munkaeszközeivel. Saját maguk is készíthetnek bábokat, mézeskalácsot, fűzhetnek gyöngyöt, festhetnek tojást, agyagozhatnak, nemezelhetnek.. Természetesen a lovakkal és a lovaglással kapcsolatos mesterségek, foglalkozások sem maradnak ki a kínálatból. A tanultakról a gyerekek közös játékokon, vetélkedőkön, versenyeken adhatnak számot. A tábor utolsó napján vidám vásárt rendezünk azokból a kis portékákból, amiket a résztvevők készítenek a táboros hét során.

A negyedik tábor július 27-31. között lesz, pszichés problémákkal küzdő kamaszok részére,  „Lóerő” címmel.

A táborban a gyerekek mindenről tanulhatnak, ami „ló”.  Sokuk vágyik arra, hogy barátkozhasson egy állattal, hiszen gyakran nincsenek barátaik, bizalmas kapcsolataik, kortársaikkal nehézkes a viszonyuk. Ebben nagy segítséget nyújthat a ló. A tábort egy pszichológus és egy lovasterapeuta fogja vezetni, azért, hogy a gyerekek jobban megismerjék a lovak belső világát, és ezáltal fejlesszék saját szociális készségeiket.

Reméljük, hogy idén is olyan felejthetetlen élményekkel távoznak a gyerekek a táborokból, mint a korábbi években. 

Az MLTSZ munkájáról további információ olvasható a www.lovasterapia.hu weboldalon. Ugyanitt látható egy rövidfilm a 2018-as Lovasterápiás Versenyről: https://www.youtube.com/watch?v=5VapWAbSxcQ&t=46s

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.31.
Hibrid tanításra kell felkészülni szeptembertől az iskolákban
A műsorban felidézték, hogy Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár korábban azt mondta, remélhetőleg hagyományosan, normál munkarendben lehet elkezdeni az új tanévet, de arra...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.07.31.
A család és a nemzet értékeire épít a tananyag
A család, a nemzet és a szülőföld fontosságáról tanulhatnak a diákok az új kerettantervhez igazodó kötelező olvasmányokon keresztül. Az ötödikesek számára előírt irodalmi művekben...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2020.07.31.
Újabb nemzetközi siker: most a kémia diákolimpián szereztek érmeket a magyar diákok
A koronavírus-járvány miatt idén online rendezték meg a versenyt, így elméletre szorítkozó dolgozat alapján hirdették ki a nyerteseket. A dolgozatot a diákok személyes tanári felügyelet...
(Forrás: eduline)
--
2020.07.26.
A kormány elmagyarázza, miért nagyszerű hír, hogy 20 éve nem jelentkeztek ilyen kevesen egyetemre
A számok mögött súlyos tendencia van: mintegy 20 ezerrel kevesebben jelentkezett felsőoktatási intézménybe, ez 19 éve nem látott negatív rekord, ráadásul a felvettek száma is durván cs...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.07.26.
Segítsen az állam a közös digitális oktatási platform kialakításában!
Azért kell közös platform, hogy minden tanár ugyanazzal dolgozzon – mondta Kunhalmi Ágnes, hozzátéve: „Legyen mindenhol eszköz, legyen mindenhol laptop, (…) ne a zsebből fizesse a pedag...
(Forrás: mszp.hu)
--
2020.07.26.
Kálmán László: Mi a fenét akarnak tőlünk az iskolában, amikor valamit elemezni kell?
Az irodalmi művekhez persze egészen másképpen kell közelítenünk, mint mondjuk természeti jelenségekhez (vegyük most ide a nyelvi mondatokat is) vagy a matematikai problémákhoz, ezért nyilv...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep