Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. július 14. kedd, 16:10

Pályázat pedagógusoknak – Díjat ér az online tanítási tapasztalat

A digitális oktatásban mostanra minden tanár érintetté vált, de sokakban lehet bizonytalanság. Hogy ültessem át a tananyagot online felületre? Milyen eszközöket használjak a tanóráimon? Hogyan tudom lekötni a gyerekek figyelmét, ha újra az iskolában leszünk? Ebben segít a Digitális Módszertár, amelybe a nyár folyamán új ötleteket és gyakorlatokat várnak.

A Tempus Közalapítvány által létrehozott módszertani ötletgyűjtemény célja, hogy támogassa a pedagógusok szakmai fejlődését, valamint hogy a tanárokat jó példák bemutatására, az egymástól való tanulásra és tudásmegosztásra ösztönözze. Az adatbázis használatával a pedagógusok a tanórák és a tanórán kívüli tevékenységek megújításához nyerhetnek inspirációt, illetve konkrét, a mindennapi iskolai tevékenységeik során alkalmazható digitális módszereket tanulhatnak el egymástól.

A Digitális Módszertárban jelenleg több mint 400, a digitális eszközök és technológiák használatára épülő oktatási tipp található a tanórarészletektől a többhetes projekttervekig. Ebben a különleges évben, amikor minden pedagógus élesben próbálhatta ki az online tanítást, július 13. és augusztus 17. között újra várják azokat az innovatív gyakorlatokat, letölthető óravázlatokat és segédanyagokat, amelyek a technológiai eszközöket is bevonják a tanulásba-tanításba.

Pedagógusok, tanári csoportok, illetve pedagógusképzésben részt vevő hallgatók pályázhatnak. A szakmai értékelés során kiválasztott módszertani ötletek bekerülnek a bárki számára ingyenesen elérhető online adatbázisba, a legjobb oktatási módszerek beküldői pedig szakmai elismerést, Digitális Pedagógus Díjat, valamint pénzjutalmat kapnak (idén 1,5 millió forint az összdíjazás mértéke).

Részletes felhívás: https://tka.hu/docs/palyazatok/felhivas_digitalis_modszertar_20202007061317.pdf

További információ: www.digitalismodszertar.tka.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.08.05.
A Klebelsbeg Központ elnöke szerint nem kell minden iskolába külön kémiatanár
Interjút adott a Magyar Nemzetnek Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ elnöke, aki többek között a tanárképzés átalakításának terveiről is beszélt. A Népszava arról írt korábban,...
(Forrás: 24.hu)
--
2021.08.05.
Hajnal Gabriella: Nagyon bízom benne, hogy végre visszaáll a rend
2022-től sokkal gyakorlatiasabbá és vonzóbbá válik a tanárképzés, a hallgatók már a tanulmányaik kezdetétől fogva minden tanévben kötelezően a terepen lesznek, és alaposabban felkész...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.08.05.
Az igazság ügyének szentelve – Az egri Eszterházy Károly Katolikus Egyetem alapító díszünnepsége
„Az egyetemek jövője valójában Magyarország jövője. A magyar felsőoktatás fejlesztése, megújítása nemzetstratégiai kérdés. Cél, hogy a fiatalok versenyképes tudásra tegyenek szert...
(Forrás: Magyar Kurír)
--
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep