Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. július 14. kedd, 16:10

Pályázat pedagógusoknak – Díjat ér az online tanítási tapasztalat

A digitális oktatásban mostanra minden tanár érintetté vált, de sokakban lehet bizonytalanság. Hogy ültessem át a tananyagot online felületre? Milyen eszközöket használjak a tanóráimon? Hogyan tudom lekötni a gyerekek figyelmét, ha újra az iskolában leszünk? Ebben segít a Digitális Módszertár, amelybe a nyár folyamán új ötleteket és gyakorlatokat várnak.

A Tempus Közalapítvány által létrehozott módszertani ötletgyűjtemény célja, hogy támogassa a pedagógusok szakmai fejlődését, valamint hogy a tanárokat jó példák bemutatására, az egymástól való tanulásra és tudásmegosztásra ösztönözze. Az adatbázis használatával a pedagógusok a tanórák és a tanórán kívüli tevékenységek megújításához nyerhetnek inspirációt, illetve konkrét, a mindennapi iskolai tevékenységeik során alkalmazható digitális módszereket tanulhatnak el egymástól.

A Digitális Módszertárban jelenleg több mint 400, a digitális eszközök és technológiák használatára épülő oktatási tipp található a tanórarészletektől a többhetes projekttervekig. Ebben a különleges évben, amikor minden pedagógus élesben próbálhatta ki az online tanítást, július 13. és augusztus 17. között újra várják azokat az innovatív gyakorlatokat, letölthető óravázlatokat és segédanyagokat, amelyek a technológiai eszközöket is bevonják a tanulásba-tanításba.

Pedagógusok, tanári csoportok, illetve pedagógusképzésben részt vevő hallgatók pályázhatnak. A szakmai értékelés során kiválasztott módszertani ötletek bekerülnek a bárki számára ingyenesen elérhető online adatbázisba, a legjobb oktatási módszerek beküldői pedig szakmai elismerést, Digitális Pedagógus Díjat, valamint pénzjutalmat kapnak (idén 1,5 millió forint az összdíjazás mértéke).

Részletes felhívás: https://tka.hu/docs/palyazatok/felhivas_digitalis_modszertar_20202007061317.pdf

További információ: www.digitalismodszertar.tka.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.15.
Tízezrek dilemmája: Menjen-e iskolába a gyerek, ha kötelező, de nem biztonságos?
Mert nagyot mondani Orbán Viktor, amikor arra hivatkozott, hogy a magyarok többsége a nemzeti konzultáción azt kérte, nyissák ki az iskolákat: a témakört firtató kérdés ugyanis nem szerepelt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.15.
Maruzsa: Ha nagyon rosszul sikerül az írásbeli érettségi, lehet javítani szóbelin
Maruzsa Zoltán közoktatásért felelős államtitkár az operatív törzs pénteki tájékoztatóján beszélt az iskolákat érintő járványügyi intézkedések változásairól. Elmondta, az óvod...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.15.
Maruzsa: Nem lesz kötelező a gyerekeket visszavinni az óvodába és az iskolába
Az államtitkár elmondta, hogy az óvodák és az alsó tagozatok megnyitása mellett az is szólt, hogy e két csoportban alacsonyabb volt a fertőzöttek aránya. Hozzátette, hogy az alsó tagozaton...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.14.
Biztonságos-e az iskolák jövő heti újranyitása Magyarországon?
Hétfőn újranyitnak az általános iskolák a kormány döntése alapján, ezért megvizsgáltuk, hogy járványügyi szempontból indokolható-e az újranyitás. Amikor a kabinet március végén d...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.04.13.
Koronavírus és iskolanyitás: a diákoknak könnyebb, a tanároknak nehezebb lesz otthon maradni
Egyfelől tehát valós igény, hogy újrainduljon a jelenléti oktatás, másfelől valós járványügyi veszély is a nyitás. Mint a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke lapunknak elmondta, hozzájuk is...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.13.
Oroszi Beatrix: Amíg nem telik el két hét a tanárok második oltása után, maszkban kellene tanítani
Az esetszámokat tekintve túl vagyunk a harmadik hullám csúcsán, de továbbra sem dőlhetünk hátra, mondta Oroszi Beatrix epidemiológus, a kormánynak tanácsokat adó minisztériumi elemzőcsapat...
(Forrás: 444.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep