Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2008. január 21. hétfő, 15:48

Bemutató a Kolibri Pincében

Kai Hensel: Klamm háborúja

Az első magyar osztályterem-színházi bemutató

„Az iskola kényszer. Mindig is az volt, és mindörökre az is marad, és tanár és diák egyaránt éppen ennek a kényszernek köszönheti, hogy egyáltalán létezik. Mindig reméltem, hogy valaki belátja egyszer ezt, hogy egy szép napon levelet kapok egy volt diákomtól, hogy Klamm tanár úr, önnek igaza volt. És tudják mi a vicc? Hogy sose kaptam ilyen levelet, egyet se. Mindegy, spongyát rá.”

Kai Hensel 2002-ben Német Ifjúsági Színházi díjjal elismert monodrámája egy tanár és egy osztály különös háborújának története. Egy osztály levélben tudatja némettanárával, Klamm tanár úrral, hogy őt tartják felelősnek az előző tanévben, az érettségi előtt öngyilkosságot elkövető iskolatársuk haláláért. Hadüzenetükben teljes ellenállást, igazi passzív rezisztenciát hirdetnek. Klamm megpróbál a normális iskolai keretek között tovább tanítani, ám ebben az osztályban ez már nem lehetséges. Majd ő is meghirdeti saját háborúját, immár az egész iskola, valamennyi kollégája és az igazgató ellen. Abban reménykedik, hogy a diákokat ebben a furcsa háborúban, maga mellé tudja majd állítani. Ők azonban továbbra is hallgatással válaszolnak Klamm egyre őrültebb megnyilatkozásaira. Jelenetről jelenetre foszlik le az elvárásoknak megfelelő viselkedés és modor hősünkről, aki végképp elveszítve a talajt lába alól, olyan tabukat is néven nevez, melyek az iskolai konvenciók alapjait kérdőjelezik meg.

Scherer Péter egy tanóra hosszúságú, kicsengetésekkel tagolt játéka a Németországban egyre népszerűbb osztályteremszínház első magyarországi adaptációja. A kamaszoknak szóló új, színházi műfaj iskolákban, osztálytermekben szembesíti a diákokat azokkal a sajátos problémákkal, melyekkel a mindennapi iskolai élet során találkoznak.

Kai Hensel: Klamm háborúja

Bemutató: 2008. január 19. 17h és 19h, Kolibri Pince

Klamm tanár úr: Scherer Péter

Dramaturg, fordító: Kovács Kristóf

A rendező munkatársa: Hajsz Andrea

Rendező: Novák János

(Forrás: theater.hu)

4 üzenet

  1. Testlife szerint:

    Ott voltam az esti bemutatón, remek volt és zseniális, őszintén remélem, hogy legalább kicsit robbanni fog. A bizonytalan tanároknak üzenem, hogy ne féljenek, a dolog nem provokáció, hanem komoly és szükséges játék a valósággal!

  2. Szén Laura szerint:

    Csikszeredai tanár vagyok, végzős osztályom van, készülünk a szalagtűzőre, de eddig még semmi ötletem nem támadt, hogy mit adjunk elő s a gyerekeknek sem, már sokat szerepeltünk az idén, az ötleteink elfogyni látszanak. Olvastam a cikket és felkeltette az érdeklődésemet.
    Azt szeretném megtudni, hogyan lehet a szövegkönyvet megszerezni.
    Szén Laura, Csikszereda

  3. Szombat Brigitta Gitta szerint:

    Fantasztikus előadást láthattam Scherer Péter művészúr előadásában,minden elismerésem….

  4. Tralfamador75 szerint:

    Én felvételről láttam. Remek és elgondolkodtató darab, még így, 33 éves fejjel is. Scherer Péter pedig egyszerűen… Szóval hiteles és fantasztikus. Ajánlom mindenkinek a darabot.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.05.06.
Nádori Gergely: Hogyan tovább?
Kiváló alkalom nyílik először is arra, hogy a jelenléti oktatásba is megpróbáljuk a jól működő digitális gyakorlatokat beemelni. Érdekes, hogy még mindig sok tanár fejében elválik ez...
(Forrás: tanárblog)
--
2021.05.06.
Az ITM államtitkára szerint előremutató, hogy ma már több nyolcadikos jelentkezik szakképzésbe, mint gimnáziumba
Pölöskei Gáborné szerint előremutató az arányok megváltozása, hiszen míg 3 - 4 évvel ezelőtt a nyolcadikosok 41 százaléka gimnáziumba jelentkezett, most a technikumokba jelentkeztek ennyin...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.05.06.
A hatalom olyan konfliktusokba kergeti az iskolarendszer résztvevőit, amelyeket nem tudnak megoldani
Sokaknak most a megfertőződés kockázata és az egzisztenciájuk között kellett választaniuk azzal, hogy visszaküldik a gyerekeket az iskolákba, vagy tovább vállalják a megnövekedett gondoskod...
(Forrás: mérce)
--
2021.05.06.
A felkészült diákokat nem érhette meglepetés a történelemérettségin
A tesztfeladatok többségében egyszerű forrás-, ábra- vagy képelemzési kérdések kerültek elő – véleményezte a dolgozatot lapunk kérésére Nánay Mihály, a Történelemoktatók Szakmai...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.05.06.
Történelemtanárok Egylete: Az érettségin volt olyan kérdés, ami hiteltelen képet próbált sulykolni a Horthy-korszakról
Az idei középszintű történelemérettségi nem volt nehezebb a korábbi évekhez képest, számos ismert forrás és feladattípus került elő, de volt benne olyan esszékérdés a hűbériségrő...
(Forrás: telex)
--
2021.05.06.
Az olvasóvá nevelés a legfontosabb cél
A Magyar Katolikus Püspöki Kar megrendelésére egy egyedülálló irodalomtankönyv-sorozat született a középiskolás diákok részére. A katolikus irodalmi tankönyv céljairól, módszertaná...
(Forrás: vasarnap.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep