Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2008. február 12. kedd, 15:49
Címkék:

Ability Park

Tematikus klubnapok a Kuplungban

Az Ability Park hagyományaihoz híven a szervezők szeretnének továbbra is élen járni az új megközelítések és az új szempontok módszerek bemutatásában. Ennek érdekében minden hónapban egy-egy tematikus beszélgetés is megrendezésre kerül az Ability Klubban. A tematikus klubnapokon az Ability Park vezetői az adott témakörhöz értő, neves szakemberekkel és érintettekkel beszélgetnek újszerű, eddig nem bemutatott, tabunak számító vagy éppen elhallgatott fogyatékosügyi témákról.

Február 14-én 18 órai kezdettel kerül sor a Fogyatékos személyek ábrázolása az irodalomban témájú kerekasztal-beszélgetésre. A mitológiában betöltött szerepüktől egészen napjaink irodalmáig tekintik át a témát a résztvevők. Sok olyan, nem ismert információhoz lehet hozzájutni a beszélgetés során, ami az irodalomoktatásban érdekes háttéranyagként használható.

  • Melyik magyar költő használt jelnyelvet?
  • Mit mondott Pilinszky János a fogyatékosok szerepéről a művészetben?
  • Hány fogyatékos személy volt az Olimposzon?
  • Hogyan lehet érzékeltetni a fogyatékosságot a versszerkezetben?
  • Vannak-e fogyatékos személyek a magyar népmesékben?

A fentiekhez hasonló kérdések során veszik végig a fogyatékos személyek megjelenítését a magyar és a világirodalomban.

Meghívott vendégek:
Szepes Erika író, egyetemi tanár
Novák Valentin író (Ability Park)
Sarkadi Sándor irodalmár (Ability Park)
Nagy Géza esztéta
A klub házigazdája: Baksa Attila (Ability Park)

A beszélgetés a Kuplung (VI. ker. Király u. 46.) koncerttermében lesz, 18 órai kezdettel.
A helyszín akadálymentes, jelnyelvi tolmácsot biztosítunk.

A képességek próbája – Ability Park

A 2002-ben indult, akkor még változó helyszíneken működő Ability Parkot abból a megfontolásból hozták létre kitalálói, hogy a tematikus élményparkok iránti vágyat és a játék szeretetét szórakoztató és interaktív módon kapcsolják össze a fogyatékos személyekkel szemben tanúsított társadalmi attitűdformálás igényével. A Park a fogyatékos egyének társadalmi beilleszkedéséhez szükséges szemléletváltást akarja elősegíteni, illetve a fogyatékosok képességeinek, lehetőségeinek és igényeinek érthető, megélhető formában történő bemutatásával megpróbálja elérni, hogy a közönyt, idegenkedést és sajnálkozást együttérzés és megbecsülés váltsa fel.
Céljuk, hogy a látássérültek, siketek, mozgássérültek és értelmi fogyatékosok által bemutatott játékok segítségével a Park valamennyi korosztály számára élvezhetően és megérthetően mozdítsa elő a fogyatékosok társadalmi beilleszkedéséhez szükséges szemléletformálást, mindenekelőtt pedig tartalmas és örömteli élményt nyújtson mindenkinek, aki játszani szeretne, vagy próbára akarja tenni képességeit.

Az Ability Park 2002-es megalakulása óta számos rendezvényen (Sziget Fesztivál, Sportsziget, Gyereksziget) vett részt, hetekig látogatható volt a Millenáris Parkban, és több száz vidéki programot szervezett. A Magyar Formatervezési Díj mellett 2003-ban elnyerte a WYBA (World Young Business Achiever Award) társadalmi felelősségvállalásban nyújtott kiemelkedő szerepért járó különdíját. 2007-ben megkapta a Magyar Köztársaság Érdemrendje Lovagkereszt díját, valamint a Pannon Példakép Alapítvány díját is. Megalakulása óta több mint 250 ezer látogatója volt, 2007 februárjától pedig egy éven keresztül állandó kiállításként működik a Jövő Háza Központban (Millenáris Park).

Nyitva tartás: H: zárva, K-P: 9–17, Sz-V: 10–18

Cím: Jövő Háza Központ (Millenáris Park), Budapest, II. Fény u. 20-22. B épület
Tel: 336-4000, 438-5312
E-mail: info[kukac]jovohaza[pont]hu, abilitypark.hu.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep