Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. szeptember 16. szerda, 18:13

Fontos szempontok a nyolcadikos pályaorientációs vizsgálathoz szülőknek és osztályfőnököknek 2.

Idén először minden nyolcadikosnak pályaorientációs felmérésen kell részt vennie. A tanulói önértékelés tanári, tanulói és szülői felhasználásának segítése érdekében a Magyar Pedagógiai Társaság Pályaorientációs Szakosztálya a következőkre hívja fel a figyelmet:

  • A tanulói önértékelésre épülő, 86 kérdésből álló kérdőív nem pedagógiai vagy pszichológiai teszt.  Nem célja a mérés és a minősítés. Annyit tükrözhet vissza, amennyit a válaszadó tanuló pillanatnyilag tud, gondol magáról.
  • A kérdőív kitöltése után megjelenő javaslatok a lehetséges továbbtanulási utak egy részét tartalmazzák, azok a gyermek, szülő, osztályfőnök irányában semmilyen kötelezettséggel sem járnak, elsődleges céljuk a tájékoztatás, elgondolkodtatás.
  • A kérdőív eredménye sehol nem kerül megőrzésre, nem befolyásolja a középiskolai felvételt.
  • A kérdőív csak a középfokú továbbtanulásra vonatkozóan mond javaslatot, mégpedig általában technikumi (szakgimnáziumi) ágazat formájában. Az ágazatra tett javaslat nem jelenti azt, hogy a tanulónak nem ajánlható a gimnázium.
  • A pályaorientáció egy tanulási folyamat. Egy kérdőív eredménye mindig esetleges, akinek lehetősége van rá, vegye fel a kapcsolatot a Pedagógiai Szakszolgálat pályaorientációs szakembereivel a beiskolázási döntés előtt.
  • A kérdőívet mérési azonosító nélkül akárhányszor ki lehet tölteni, az eredményt el lehet menteni. A kérdésekre adott válaszok azonban nem menthetők, pedig ahhoz, hogy a felmérést meg lehessen beszélni, erre is szükség van. Segítségül ezen a linken elérhetővé tettünk egy letölthető, kinyomtatható kérdőívet. Ez arra is lehetőséget ad, hogy a már átgondolt, szüleiddel, tanároddal megbeszélt válaszokat tudjad beírni a gépbe.

Az Oktatási Hivatal honlapján tájékoztató kézikönyv található pedagógusok és tanulók számára, ugyanott a gyakori kérdésekre adott válaszok is elérhetők.

2020. szeptember 23.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep