Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. szeptember 16. szerda, 18:13

Fontos szempontok a nyolcadikos pályaorientációs vizsgálathoz szülőknek és osztályfőnököknek 2.

Idén először minden nyolcadikosnak pályaorientációs felmérésen kell részt vennie. A tanulói önértékelés tanári, tanulói és szülői felhasználásának segítése érdekében a Magyar Pedagógiai Társaság Pályaorientációs Szakosztálya a következőkre hívja fel a figyelmet:

  • A tanulói önértékelésre épülő, 86 kérdésből álló kérdőív nem pedagógiai vagy pszichológiai teszt.  Nem célja a mérés és a minősítés. Annyit tükrözhet vissza, amennyit a válaszadó tanuló pillanatnyilag tud, gondol magáról.
  • A kérdőív kitöltése után megjelenő javaslatok a lehetséges továbbtanulási utak egy részét tartalmazzák, azok a gyermek, szülő, osztályfőnök irányában semmilyen kötelezettséggel sem járnak, elsődleges céljuk a tájékoztatás, elgondolkodtatás.
  • A kérdőív eredménye sehol nem kerül megőrzésre, nem befolyásolja a középiskolai felvételt.
  • A kérdőív csak a középfokú továbbtanulásra vonatkozóan mond javaslatot, mégpedig általában technikumi (szakgimnáziumi) ágazat formájában. Az ágazatra tett javaslat nem jelenti azt, hogy a tanulónak nem ajánlható a gimnázium.
  • A pályaorientáció egy tanulási folyamat. Egy kérdőív eredménye mindig esetleges, akinek lehetősége van rá, vegye fel a kapcsolatot a Pedagógiai Szakszolgálat pályaorientációs szakembereivel a beiskolázási döntés előtt.
  • A kérdőívet mérési azonosító nélkül akárhányszor ki lehet tölteni, az eredményt el lehet menteni. A kérdésekre adott válaszok azonban nem menthetők, pedig ahhoz, hogy a felmérést meg lehessen beszélni, erre is szükség van. Segítségül ezen a linken elérhetővé tettünk egy letölthető, kinyomtatható kérdőívet. Ez arra is lehetőséget ad, hogy a már átgondolt, szüleiddel, tanároddal megbeszélt válaszokat tudjad beírni a gépbe.

Az Oktatási Hivatal honlapján tájékoztató kézikönyv található pedagógusok és tanulók számára, ugyanott a gyakori kérdésekre adott válaszok is elérhetők.

2020. szeptember 23.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.20.
Palkovics Lászlótól Csák Jánoshoz került a Fudan Egyetem
A Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely miniszter által benyújtott, a kormány új szerkezetével összefüggő módosításokat tartalmazó salátatörvényben az állt, hogy a Fudan továbbra...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Nem is az önálló minisztérium hiányzik legjobban a közoktatás megmentéséhez, hanem a politikai szándék
„Ha végignézzük az oktatást, akkor volt már pap, aki próbálkozott vele, volt mérnök, aki próbálkozott vele, volt onkológus, aki próbálkozott vele, most pedig egy rendőr fog vele prób...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Pedagógusok Szakszervezete: Nem hagyjuk szó nélkül, hogy elvegyék a jogainkat!
\"Semmiképpen sem hagyjuk szó nélkül ezt, de amíg az új kormány nem alakul meg, nincs kinek benyújtani a sztrájkkövetelésünket. A sztrájktárgyalásokat sem tudjuk folytatni addig, amíg...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.05.20.
Závecz: Az ellenzékiek inkább kötnék iskolázottsághoz a szavazati jogot, mint a fideszesek
A konkrét nyomásgyakorlást érzékelők relatíve magas aránya egybevághat azokkal az értelmezésekkel, amelyek a szegény és tanulatlan emberek befolyásolásában, adott esetben „megvásárl...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
„Másként kellene tanítani a fiúkat és a lányokat, hogy vonzóbb legyen nekik a fizika és a kémia”
Jelenleg a diákok tömegei nincsenek birtokában alapszintű természettudományi kompetenciának – ezt mondta Németh Szilvia oktatáskutató, a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
PSZ: a tanárok megfélemlítésével és a jogaik elvételével kezdődhet az újabb kormányzati ciklus
A PSZ különösen barátságtalannak tartja a parlament Törvényalkotási bizottsága elé került kormánypárti törvénymódosító javaslatot, amely állandóan fenntartaná az oktatásban dolgoz...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep