Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2008. február 25. hétfő, 18:21

Tanulástanítás?

Élvezetes tanulás

Amióta iskola létezik, talán még soha nem volt a tanulásnak akkora súlya, jelentősége, mint manapság, hiszen a jövőnk alakulását erőteljesen befolyásolja, hogyan boldogulunk az iskolában. A tanulás egyre nagyobb teret követel magának. Sok időt töltünk az iskolapadban, s a tanulásnak a munkába állással egyáltalán nem szakad vége – sőt! De vajon tudunk-e tanulni?

Még soha nem voltak ilyen sokan azok, akiknek kisebb-nagyobb gondjaik vannak a tanulással, akik nehezen tudnak eleget tenni a követelményeknek, akik számára a tanulás nem öröm, hanem keserves munka. Lehet-e ezen változtatni?

Lehet-e a tanulás örömteli, élvezetes tevékenység is? A Dinasztia Kiadó Tanulástanítás?: Élvezetes tanulás című kötetének szerzőpárosa szerint igen, ezért is írták ezt a könyvet. Egyikük, Deli Éva, évek óta vezet tanulási tréningeket különböző életkorú diákoknak. A könyv lényegében e tréningek tapasztalatait foglalja össze, sok gyakorlattal, hasznos ötlettel, tanáccsal, elméleti kiegészítéssel. Számos elgondolkodtató és hasznos ötletet meríthet belőle diák, szülő, tanár egyaránt.

A könyv három területen is merőben új. Új a cél, a módszer és a hangvétel.

CÉL: a divergens gondolkodás, a kreativitás fejlesztése, a jobb agyfélteke aktivizálása.

A motiváció és az önértékelés megváltozása, az iskolai tanuláshoz szükséges készségek fejlődése „melléktermékként” jelentkezik.

A legfontosabb és legérdekesebb MÓDSZER: beszélgetések történetekről. Ez a fajta tanítás a mi kultúránkban nagyon szokatlan, leginkább a keleti filozófiák iskoláira jellemző: a paradoxon kikapcsolni igyekszik az analizáló, kategorizáló elmét, mozgásba hozza az intuíciót, az analógiás, a metaforikus gondolkodást. A HANGVÉTEL: játékos. Ezen nem a gügyögést, hanem a könnyedséget értjük. A könyv az olvasót közös kalandra hívja, és mindvégig partnernek tekinti.

A könyvet, mely módszerében, hangvételében és céljában oly nagyon különbözik a piacon található tanulás-módszertani és gondolkodásfejlesztési kiadványoktól, ajánljuk mindenkinek, akinek kapcsolata van a tanulással – akár diákként, akár tanárként, akár szülőként.

Tanulástanítás?: Élvezetes tanulás
Szerzők: Deli Éva, Buda Mariann
Sorozatcím: Modern pedagógia a gyakorlatban
Dinasztia Tankönyvkiadó, 2008
Terjedelem: 186 oldal

(X)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.20.
A PSZ közleménye
Az EMMI az elmúlt időszakban több alkalommal is tévesen interpretálta a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) álláspontját, amelyet a tárgyalásokon képviselt. A PSZ nem üdvözölte az iskol...
(Forrás: Pedagógusok Szakszervezete)
--
2021.04.19.
Ercse Kriszta: A magyar iskolákból a nyitással könnyen orosz rulett lehet
A jelenlegi körülmények között, pandémia idején, egy tragédiákkal teli év után még inkább kontrasztos a kormányzat valódi képtelensége a jelenségek helyes értelmezésére. El lehet...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.04.19.
Juhász Ágnes: Segíteni akarsz? Meg ne próbáld! JUHÁSZ ÁGNES
A lelkiismeretes igazgatók, tanítók a szülőkkel egyeztetve végiggondolták, mit lehet tenni, hogy a legkevesebb kárt szenvedjenek azok, akik otthon maradnak. Sokan még azt a pluszmunkát is vá...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.19.
Hiába nyitják az iskolákat, a TASZ szerint bizonyos esetekben a pedagógus is jogszerűen maradhat otthon, és a szülő is otthon tarthatja a gyereket
A Társaság a Szabadságjogokért szerint az iskolák nyitásáról szóló döntésben nem csak a fertőzésveszély mértékét kell figyelembe venni, hanem azt is, hogy az egyes döntések milyen...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.04.19.
A pedagógusok 87%-a nem pártolja a mai iskolanyitást
A szervezetek azonban aggodalmukat is kifejezték az óvodák és az általános iskolák tervezett jelenléti oktatásának megkezdésével kapcsolatban. Öt nagy szakszervezet közös nyilatkozatban...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.19.
Ellentmondásos döntések az iskolanyitás körül
Lapunkhoz több szülői jelzés érkezett arról is, hogy az iskolaigazgatóktól azt a tájékoztatást kapták: ha egy osztályból mindenki hiányzik, annak az osztálynak rendkívüli szünetet kell...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep