Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. szeptember 20. vasárnap, 18:56

Digitális Iskolai Múzeumtúra

Több, mint 500 gyereknek vittünk virtuális múzeumpedagógiai foglalkozásokat

3 iskola, 21 osztály, több, mint 500 felső tagozatos diák és 12 múzeum – számokban így lehetne összefoglalni a Mozaik Múzeumtúra és a Felelős Szülők Iskolája legújabb közös kezdeményezését, a Digitális Iskolai Múzeumtúra projektet. Az október 6-hoz kapcsolódó iskolai virtuális múzeumpedagógiai napokon, számtalan múzeumpedagógus jelentkezett be a saját kiállítási helyéről az online tér segítségével és tartott élő, interaktív, játékos foglalkozást a tanulók számára.

„Nagy öröm számunkra, hogy a jelen helyzetben is meg tudtuk valósítani ezt az eseménysorozatot és mind a múzeumpedagógusok, mind a tanárok és diákok részéről nyitott, együttműködő, az új helyzethez rugalmasan alkalmazkodó hozzáállást tapasztaltunk és pozitív visszajelzést kaptunk. A hosszú évek óta tartó Mozaik Múzeumtúra célja a múzeumok, kiállításaik és programjaik népszerűsítése a fiatalok körében. Ezt eddig elsősorban a valós térben, események formájában tettük meg, amire azonban most nincs lehetőségünk. Az elmúlt időszakban a múzeumok rengeteg digitális tartalmat készítettek, köztük nagyon sok oktatást támogató tartalmat, így lehetőségünk van azok, valamint az oktatásban is már kipróbált digitális eszközök, platformok segítségével az online térben megvalósítanunk programunkat. Sok tapasztalatot szereztünk és bebizonyosodott, hogy egy kis község általános iskolájának tanulói számára ugyanúgy elérhetővé tudjuk tenni ezt a programot, mint egy nagyvárosi iskola diákjainak. A pozitív visszajelzésekből az is egyértelmű, hogy van helye az ilyen jellegű programoknak, tartalmaknak az oktatásban.” – fogalmaz Makranczi Zsolt, az Örökség Kultúrpolitikai Intézet igazgatója, a Mozaik Múzeumtúra programvezetője.

„Milyen lehetne ma Petőfi insta sztárként vagy influencerként? Hadtörténeti szempontból miért kiemelt jelentőségű a pákozdi csata és mekkora túlerővel állt szemben a magyar sereg? Milyen hangszerrel üzentek egymásnak a katonák a szabadságharc idején? Ha valamilyen fontos eszközt visszaküldhetnétek egy időgéppel a reformkori embereknek, ami megkönnyítené a mindennapi életüket, mi lenne az? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekre kerestük együtt a válaszokat a diákokkal 3 virtuális múzeumi napon keresztül, ahol a foglalkozásokon abban a digitális térben és azzal a nyelvezettel szóltunk hozzájuk, amit ők nap, mint nap fogyasztanak és amiben otthonosan mozognak. Fontosnak tartottuk, hogy kihasználjuk a digitális platformok és szoftverek adta lehetőségeket, mind a játékos feladatok kiadásában, diákok általi megoldásában, mind a visszajelzések terén.” – meséli Vargacz Alexandra, a Felelős Szülők Iskolája ügyvezetője, a Digitális Iskolai Múzeumtúra szervezője.

„A Mozaik Múzeumtúra keretében megrendezett program iskolánkban nagy sikernek örvendett. A diákokkal együtt mi, tanárok is izgatottan vártuk a napot. Hasonló online rendezvényben még nem volt részünk iskolai szinten. A programot nagyon profi módon szervezték meg a szervezők. Minden zökkenőmentesen, gördülékenyen ment.

Nagyon hasznosnak tartjuk a programot. A különböző múzeumok bejelentkezései nagy élményt jelentettek a gyerekek számára.” – jelezték vissza egyöntetűen a Pécsi Református Kollégium Nagyharsányi Általános Iskolájának felső tagozatos osztályfőnökei.

„Az iskolánk nagyon szereti az élménydús programokat, szereti a gyerekeknek az élményeken keresztül és a tapasztalatokon keresztül átadni a tudást és ez egy nagyon jó alkalom arra, hogy másképpen, az érzelmeiken keresztül jussanak a gyerekek információhoz.” – mondta Mészárosné Erős Zsuzsa, a Szent Imre Katolikus Óvoda és Általános Iskola pedagógusa a Digitális Iskolai Múzeumtúra kezdeményezésről.

Közreműködő múzeumok:

Katonai Emlékpark Pákozd, Leskowsky Hangszergyűjtemény, Magyar Kereskedelmi és Vendéglátóipari Múzeum, Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum tagintézményei:

Alumíniumipari Múzeum, Kohászati Múzeum, Közlekedési Múzeum, Műszaki Tanulmánytár, Vegyészeti Múzeum, Magyar Nemzeti Múzeum, Néprajzi Múzeum, Petőfi Irodalmi Múzeum, Vörösmarty Emlékház

További részletek a Mozaik Múzeumtúráról:

Web:               https://www.mozaikmuzeumtura.hu

Facebook:       @mozaikmuzeumtura

Instagram:      @mozaikmuzeumtura

Youtube:         Mozaik Múzeumtúra

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep