Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2008. március 5. szerda, 5:03
Címkék:

A szociometria ma

Meghívó

Március 14-én a szociometriát alkalmazó vagy azt alkotó módon fejlesztő szakemberek – pszichológusok, szociológusok és pedagógusok – találkoznak egymással, hogy megvitassák a szociometrikus módszerek mai alkalmazásának módjait, az együttműködés formáit, egy szakmai műhely életre hívásának lehetőségét.

Kedves Barátunk!

Szeretettel várunk találkozónkra, melyet olyan a szociometriát kedvelő szakemberek – pszichológusok, szociológusok és pedagógusok – részére hívunk össze, akikről tudott, hogy munkájuk során alkalmazzák vagy alkalmazták korábban az eljárást, valamint akik alkotó módon fejlesztették azt. Célunk, hogy

  • megismerjük egymás szociometrikus munkásságát;
  • a hozzáértők „okos gyülekezetében” beszéljük meg, ki-ki saját korábbi és főleg közelmúltbeli tapasztalatai fényében miképpen látja a szociometrikus módszerek alkalmazásának funkcióit és lehetőségeit a mai viszonyok között;
  • végiggondoljuk, hogy miképpen, milyen tevékenységgel és keretek között képzelhető el termékeny együttműködés a módszert csoportdiagnosztikai, konfliktusrendező, szervezetfejlesztő szolgáltatásként alkalmazó, ezt a jövőben elsajátítani kívánó gyakorlati szakemberek, illetve a módszer tudományos kontextusát, hálózati hátterét, elméleti-történeti kérdéseit vizsgáló kutatók között;
  • megvitassuk egy fórum, illetve műhely életre hívásának lehetőségét és a működésére vonatkozó javaslatokat; közös szándék esetén megállapodjunk a találkozások folytatásáról.

A találkozót március 14-én, pénteken rendezzük 10 és 14 óra között
a XIII. ker. Pedagógiai Szakszolgálat vendéglátásában (XIII. Karikás Frigyes utca 12., nagyterem – a honlapon térkép taláható).

A találkozó programja

10.00 Köszöntés – bemutatkoznak a rendezők.

10.10 A résztvevők megismerkedése: a hálózatkutatáshoz, a szociometriához, azon belül a Hierarchikus Szociometriához és a Közösségek Tükörben fejlesztő eljáráshoz fűződő kapcsolatuk, alkalmazási tapasztalataik bemutatásával.

11.30 Szünet, büfé.

12.00 A szociometria mai alkalmazásának lehetőségei és irányai:

  • a szociometria perspektívái a hazai társadalmi, társadalomtudományi trendek, valamint a humán, az oktatási és szervezetfejlesztő szolgáltatások területén,
  • a szakmai együttműködés szervezeti keretei, feladatok, kapcsolatformák.

13.30 Összegzés a születő ötletekről és megállapodásokról.

Vitaindítók

A téziseket a honalpon előzetesen közzé tesszük és el is juttatjuk a résztvevőkhöz.

Gerő Márton: A szociometrikus diagnózis és fejlesztés lehetséges terepei a mai magyar társadalom különböző intézménytípusaiban

Ruskó György és Kósáné Ormai Vera: A szociometria iskolai alkalmazásénak perspektívái és gondjai, a továbblépés feltételei

Vicsek András: Szociometria a szervezetfejlesztésben

Hain Ferenc: Egy szociometriával foglalkozó honlap funkciói

Székely György: A szociometria oktatásának tapasztalatai a felsőoktatás keretei között

Szöllössi Zsuzsa: A csoportfejlesztő szakértők képzéséről és a Mérei projekt, mint egy szociális kompetenciafejlesztő program bevezetésének perspektívái

Veres Sándor: A szociometriai felvétel és a csoportfejlesztő alkalmazás néhány etikai dilemmája

Járó Katalin: Egy műhely víziója

Elkészítettük a szociometria.net honlapot, melyen minden fontos tudnivaló folyamatosan megtalálható a március 14-i találkozóval kapcsolatban. Március elejétől olvashatók lesznek ott a vitaindítók, hogy a találkozón legyen időnk érdemben megbeszélni a fontosabb felvetéseket.

A résztvevők további tájékozódását jól szolgálhatná az is, ha lehetőség lenne már a találkozást megelőzően egy-két dolgot megtudni egymásról. Így szeretnénk a honlapon helyet adni a szociometriai, illetve hálózati vagy szervezetfejlesztő munkásságodhoz kapcsolódó bármilyen szövegnek, anyagnak, amit szívesen közzétennél ebben a körben (például publikációk vagy szakdolgozat bibliográfiai adatai). Kérünk, ha kedved van, és időd engedi, küldjél Te is valami ízelítőt a munkáidból (Hain Ferenc címére: ferenc[kukac]hain[pont]hu)! Van többfajta vetítési lehetőség, hozd magaddal gondolataid mellett Te is, amit szívesen bemutatnál.

Megjelenésedre számítunk és szeretettel várunk!

A rendezők:

Járó Katalin (Jaro[kukac]mtapi[pont]hu)
Székely György (szgy51[kukac]freestart[pont]hu)
Ruskó György (rusko[kukac]chello[pont]hu)
Hain Ferenc (ferenc[kukac]hain[pont]hu)
Gerő Márton (szablebe[kukac]yahoo[pont]com)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep