Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2008. március 5. szerda, 5:03
Címkék:

A szociometria ma

Meghívó

Március 14-én a szociometriát alkalmazó vagy azt alkotó módon fejlesztő szakemberek – pszichológusok, szociológusok és pedagógusok – találkoznak egymással, hogy megvitassák a szociometrikus módszerek mai alkalmazásának módjait, az együttműködés formáit, egy szakmai műhely életre hívásának lehetőségét.

Kedves Barátunk!

Szeretettel várunk találkozónkra, melyet olyan a szociometriát kedvelő szakemberek – pszichológusok, szociológusok és pedagógusok – részére hívunk össze, akikről tudott, hogy munkájuk során alkalmazzák vagy alkalmazták korábban az eljárást, valamint akik alkotó módon fejlesztették azt. Célunk, hogy

  • megismerjük egymás szociometrikus munkásságát;
  • a hozzáértők „okos gyülekezetében” beszéljük meg, ki-ki saját korábbi és főleg közelmúltbeli tapasztalatai fényében miképpen látja a szociometrikus módszerek alkalmazásának funkcióit és lehetőségeit a mai viszonyok között;
  • végiggondoljuk, hogy miképpen, milyen tevékenységgel és keretek között képzelhető el termékeny együttműködés a módszert csoportdiagnosztikai, konfliktusrendező, szervezetfejlesztő szolgáltatásként alkalmazó, ezt a jövőben elsajátítani kívánó gyakorlati szakemberek, illetve a módszer tudományos kontextusát, hálózati hátterét, elméleti-történeti kérdéseit vizsgáló kutatók között;
  • megvitassuk egy fórum, illetve műhely életre hívásának lehetőségét és a működésére vonatkozó javaslatokat; közös szándék esetén megállapodjunk a találkozások folytatásáról.

A találkozót március 14-én, pénteken rendezzük 10 és 14 óra között
a XIII. ker. Pedagógiai Szakszolgálat vendéglátásában (XIII. Karikás Frigyes utca 12., nagyterem – a honlapon térkép taláható).

A találkozó programja

10.00 Köszöntés – bemutatkoznak a rendezők.

10.10 A résztvevők megismerkedése: a hálózatkutatáshoz, a szociometriához, azon belül a Hierarchikus Szociometriához és a Közösségek Tükörben fejlesztő eljáráshoz fűződő kapcsolatuk, alkalmazási tapasztalataik bemutatásával.

11.30 Szünet, büfé.

12.00 A szociometria mai alkalmazásának lehetőségei és irányai:

  • a szociometria perspektívái a hazai társadalmi, társadalomtudományi trendek, valamint a humán, az oktatási és szervezetfejlesztő szolgáltatások területén,
  • a szakmai együttműködés szervezeti keretei, feladatok, kapcsolatformák.

13.30 Összegzés a születő ötletekről és megállapodásokról.

Vitaindítók

A téziseket a honalpon előzetesen közzé tesszük és el is juttatjuk a résztvevőkhöz.

Gerő Márton: A szociometrikus diagnózis és fejlesztés lehetséges terepei a mai magyar társadalom különböző intézménytípusaiban

Ruskó György és Kósáné Ormai Vera: A szociometria iskolai alkalmazásénak perspektívái és gondjai, a továbblépés feltételei

Vicsek András: Szociometria a szervezetfejlesztésben

Hain Ferenc: Egy szociometriával foglalkozó honlap funkciói

Székely György: A szociometria oktatásának tapasztalatai a felsőoktatás keretei között

Szöllössi Zsuzsa: A csoportfejlesztő szakértők képzéséről és a Mérei projekt, mint egy szociális kompetenciafejlesztő program bevezetésének perspektívái

Veres Sándor: A szociometriai felvétel és a csoportfejlesztő alkalmazás néhány etikai dilemmája

Járó Katalin: Egy műhely víziója

Elkészítettük a szociometria.net honlapot, melyen minden fontos tudnivaló folyamatosan megtalálható a március 14-i találkozóval kapcsolatban. Március elejétől olvashatók lesznek ott a vitaindítók, hogy a találkozón legyen időnk érdemben megbeszélni a fontosabb felvetéseket.

A résztvevők további tájékozódását jól szolgálhatná az is, ha lehetőség lenne már a találkozást megelőzően egy-két dolgot megtudni egymásról. Így szeretnénk a honlapon helyet adni a szociometriai, illetve hálózati vagy szervezetfejlesztő munkásságodhoz kapcsolódó bármilyen szövegnek, anyagnak, amit szívesen közzétennél ebben a körben (például publikációk vagy szakdolgozat bibliográfiai adatai). Kérünk, ha kedved van, és időd engedi, küldjél Te is valami ízelítőt a munkáidból (Hain Ferenc címére: ferenc[kukac]hain[pont]hu)! Van többfajta vetítési lehetőség, hozd magaddal gondolataid mellett Te is, amit szívesen bemutatnál.

Megjelenésedre számítunk és szeretettel várunk!

A rendezők:

Járó Katalin (Jaro[kukac]mtapi[pont]hu)
Székely György (szgy51[kukac]freestart[pont]hu)
Ruskó György (rusko[kukac]chello[pont]hu)
Hain Ferenc (ferenc[kukac]hain[pont]hu)
Gerő Márton (szablebe[kukac]yahoo[pont]com)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep