Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. október 16. péntek, 17:58

KAPU – KORTÁRSAKRÓL TANÁROKNAK ÉS SZÜLŐKNEK

A kötelező olvasmányok kérdése az egyik olyan téma a magyar közéletben, amihez mindenki ért, mindenki hozzászól. Ez egyfelől inkább üdvös, mint terhes jelenség, bár azt is hozza magával, hogy egyes megállapítások már-már közhelyessé váltak, kiüresedtek. Bizonyos szempontból nehéz újat, váratlant, figyelemfelkeltőt mondani.

Szerintem ezeket a közhelyeket mindenki ismeri, úgyhogy nem is mennék bele, hanem nézzük, a problémafelvetés, szomorkodás, morgás, elégedetlenkedés helyett mit lehet csinálni. Keresni, kitalálni, együtt dolgozni és aztán élvezni, ha sikerült valami jót létrehoznunk!

Ebben szeretne segítséget nyújtani a Pagony Kiadó/Tilos az Á könyvek október közepén indult online beszélgetéssorozata, amelyben az első adás elméletibb jellegű beszélgetése után mindig egy újabb kortárs könyv feldolgozására kerül sor a könyvvel éppen foglalkozó gyakorló pedagógus és egy diák segítségével. Minden korosztályhoz szeretnénk szólni, így az alsós, a felsős és a középiskolai tanárok is kaphatnak muníciót, ötleteket, inspirációt a munkájukhoz. Az élő adáshoz kapcsolódók közvetlenül is kérdezhetnek a beszélgetésben, így van esély valódi szakmai dialógus kialakítására.

Ez azonban nemcsak szóban hangzik el, hanem a Pagony Kiadó kiadói honlapján elérhető pedagógusoknak szóló menüben többek között található egy Oktatási segédanyagok menüpont. Onnan a részletes foglalkozástervek letölthetők, szabadon felhasználhatók. https://kiado.pagony.hu/pedagogusoknak

A KAPU eddigi beszélgetései ezeken a linkeken érhetők el:

Bevezető beszélgetés (Vinczellér Katalin, Berg Judit, Mikó Judit)

Téma: Petőfi Sándor: János Vitéz és Szabó Borbála: János Vitéz kód

Következő témánk 2020. november 10-én 17:30-tól  Révész Emese Simi és a rendetlen betűk című könyve lesz, azaz most elsősorban az alsótagozatos gyerekek szüleit és tanárait kívánjuk megszólítani egy nagyon fontos, sokakat érintő téma, a diszlexia.

Várunk mindenkit szeretettel és kérdésekkel!

A könyvről részletesebb leírást itt lehet olvasni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep