Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. október 16. péntek, 17:58

KAPU – KORTÁRSAKRÓL TANÁROKNAK ÉS SZÜLŐKNEK

A kötelező olvasmányok kérdése az egyik olyan téma a magyar közéletben, amihez mindenki ért, mindenki hozzászól. Ez egyfelől inkább üdvös, mint terhes jelenség, bár azt is hozza magával, hogy egyes megállapítások már-már közhelyessé váltak, kiüresedtek. Bizonyos szempontból nehéz újat, váratlant, figyelemfelkeltőt mondani.

Szerintem ezeket a közhelyeket mindenki ismeri, úgyhogy nem is mennék bele, hanem nézzük, a problémafelvetés, szomorkodás, morgás, elégedetlenkedés helyett mit lehet csinálni. Keresni, kitalálni, együtt dolgozni és aztán élvezni, ha sikerült valami jót létrehoznunk!

Ebben szeretne segítséget nyújtani a Pagony Kiadó/Tilos az Á könyvek október közepén indult online beszélgetéssorozata, amelyben az első adás elméletibb jellegű beszélgetése után mindig egy újabb kortárs könyv feldolgozására kerül sor a könyvvel éppen foglalkozó gyakorló pedagógus és egy diák segítségével. Minden korosztályhoz szeretnénk szólni, így az alsós, a felsős és a középiskolai tanárok is kaphatnak muníciót, ötleteket, inspirációt a munkájukhoz. Az élő adáshoz kapcsolódók közvetlenül is kérdezhetnek a beszélgetésben, így van esély valódi szakmai dialógus kialakítására.

Ez azonban nemcsak szóban hangzik el, hanem a Pagony Kiadó kiadói honlapján elérhető pedagógusoknak szóló menüben többek között található egy Oktatási segédanyagok menüpont. Onnan a részletes foglalkozástervek letölthetők, szabadon felhasználhatók. https://kiado.pagony.hu/pedagogusoknak

A KAPU eddigi beszélgetései ezeken a linkeken érhetők el:

Bevezető beszélgetés (Vinczellér Katalin, Berg Judit, Mikó Judit)

Téma: Petőfi Sándor: János Vitéz és Szabó Borbála: János Vitéz kód

Következő témánk 2020. november 10-én 17:30-tól  Révész Emese Simi és a rendetlen betűk című könyve lesz, azaz most elsősorban az alsótagozatos gyerekek szüleit és tanárait kívánjuk megszólítani egy nagyon fontos, sokakat érintő téma, a diszlexia.

Várunk mindenkit szeretettel és kérdésekkel!

A könyvről részletesebb leírást itt lehet olvasni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.20.
Palkovics Lászlótól Csák Jánoshoz került a Fudan Egyetem
A Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely miniszter által benyújtott, a kormány új szerkezetével összefüggő módosításokat tartalmazó salátatörvényben az állt, hogy a Fudan továbbra...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Nem is az önálló minisztérium hiányzik legjobban a közoktatás megmentéséhez, hanem a politikai szándék
„Ha végignézzük az oktatást, akkor volt már pap, aki próbálkozott vele, volt mérnök, aki próbálkozott vele, volt onkológus, aki próbálkozott vele, most pedig egy rendőr fog vele prób...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Pedagógusok Szakszervezete: Nem hagyjuk szó nélkül, hogy elvegyék a jogainkat!
\"Semmiképpen sem hagyjuk szó nélkül ezt, de amíg az új kormány nem alakul meg, nincs kinek benyújtani a sztrájkkövetelésünket. A sztrájktárgyalásokat sem tudjuk folytatni addig, amíg...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.05.20.
Závecz: Az ellenzékiek inkább kötnék iskolázottsághoz a szavazati jogot, mint a fideszesek
A konkrét nyomásgyakorlást érzékelők relatíve magas aránya egybevághat azokkal az értelmezésekkel, amelyek a szegény és tanulatlan emberek befolyásolásában, adott esetben „megvásárl...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
„Másként kellene tanítani a fiúkat és a lányokat, hogy vonzóbb legyen nekik a fizika és a kémia”
Jelenleg a diákok tömegei nincsenek birtokában alapszintű természettudományi kompetenciának – ezt mondta Németh Szilvia oktatáskutató, a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
PSZ: a tanárok megfélemlítésével és a jogaik elvételével kezdődhet az újabb kormányzati ciklus
A PSZ különösen barátságtalannak tartja a parlament Törvényalkotási bizottsága elé került kormánypárti törvénymódosító javaslatot, amely állandóan fenntartaná az oktatásban dolgoz...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep