Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. október 16. péntek, 17:58

KAPU – KORTÁRSAKRÓL TANÁROKNAK ÉS SZÜLŐKNEK

A kötelező olvasmányok kérdése az egyik olyan téma a magyar közéletben, amihez mindenki ért, mindenki hozzászól. Ez egyfelől inkább üdvös, mint terhes jelenség, bár azt is hozza magával, hogy egyes megállapítások már-már közhelyessé váltak, kiüresedtek. Bizonyos szempontból nehéz újat, váratlant, figyelemfelkeltőt mondani.

Szerintem ezeket a közhelyeket mindenki ismeri, úgyhogy nem is mennék bele, hanem nézzük, a problémafelvetés, szomorkodás, morgás, elégedetlenkedés helyett mit lehet csinálni. Keresni, kitalálni, együtt dolgozni és aztán élvezni, ha sikerült valami jót létrehoznunk!

Ebben szeretne segítséget nyújtani a Pagony Kiadó/Tilos az Á könyvek október közepén indult online beszélgetéssorozata, amelyben az első adás elméletibb jellegű beszélgetése után mindig egy újabb kortárs könyv feldolgozására kerül sor a könyvvel éppen foglalkozó gyakorló pedagógus és egy diák segítségével. Minden korosztályhoz szeretnénk szólni, így az alsós, a felsős és a középiskolai tanárok is kaphatnak muníciót, ötleteket, inspirációt a munkájukhoz. Az élő adáshoz kapcsolódók közvetlenül is kérdezhetnek a beszélgetésben, így van esély valódi szakmai dialógus kialakítására.

Ez azonban nemcsak szóban hangzik el, hanem a Pagony Kiadó kiadói honlapján elérhető pedagógusoknak szóló menüben többek között található egy Oktatási segédanyagok menüpont. Onnan a részletes foglalkozástervek letölthetők, szabadon felhasználhatók. https://kiado.pagony.hu/pedagogusoknak

A KAPU eddigi beszélgetései ezeken a linkeken érhetők el:

Bevezető beszélgetés (Vinczellér Katalin, Berg Judit, Mikó Judit)

Téma: Petőfi Sándor: János Vitéz és Szabó Borbála: János Vitéz kód

Következő témánk 2020. november 10-én 17:30-tól  Révész Emese Simi és a rendetlen betűk című könyve lesz, azaz most elsősorban az alsótagozatos gyerekek szüleit és tanárait kívánjuk megszólítani egy nagyon fontos, sokakat érintő téma, a diszlexia.

Várunk mindenkit szeretettel és kérdésekkel!

A könyvről részletesebb leírást itt lehet olvasni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep