Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. október 16. péntek, 17:58

KAPU – KORTÁRSAKRÓL TANÁROKNAK ÉS SZÜLŐKNEK

A kötelező olvasmányok kérdése az egyik olyan téma a magyar közéletben, amihez mindenki ért, mindenki hozzászól. Ez egyfelől inkább üdvös, mint terhes jelenség, bár azt is hozza magával, hogy egyes megállapítások már-már közhelyessé váltak, kiüresedtek. Bizonyos szempontból nehéz újat, váratlant, figyelemfelkeltőt mondani.

Szerintem ezeket a közhelyeket mindenki ismeri, úgyhogy nem is mennék bele, hanem nézzük, a problémafelvetés, szomorkodás, morgás, elégedetlenkedés helyett mit lehet csinálni. Keresni, kitalálni, együtt dolgozni és aztán élvezni, ha sikerült valami jót létrehoznunk!

Ebben szeretne segítséget nyújtani a Pagony Kiadó/Tilos az Á könyvek október közepén indult online beszélgetéssorozata, amelyben az első adás elméletibb jellegű beszélgetése után mindig egy újabb kortárs könyv feldolgozására kerül sor a könyvvel éppen foglalkozó gyakorló pedagógus és egy diák segítségével. Minden korosztályhoz szeretnénk szólni, így az alsós, a felsős és a középiskolai tanárok is kaphatnak muníciót, ötleteket, inspirációt a munkájukhoz. Az élő adáshoz kapcsolódók közvetlenül is kérdezhetnek a beszélgetésben, így van esély valódi szakmai dialógus kialakítására.

Ez azonban nemcsak szóban hangzik el, hanem a Pagony Kiadó kiadói honlapján elérhető pedagógusoknak szóló menüben többek között található egy Oktatási segédanyagok menüpont. Onnan a részletes foglalkozástervek letölthetők, szabadon felhasználhatók. https://kiado.pagony.hu/pedagogusoknak

A KAPU eddigi beszélgetései ezeken a linkeken érhetők el:

Bevezető beszélgetés (Vinczellér Katalin, Berg Judit, Mikó Judit)

Téma: Petőfi Sándor: János Vitéz és Szabó Borbála: János Vitéz kód

Következő témánk 2020. november 10-én 17:30-tól  Révész Emese Simi és a rendetlen betűk című könyve lesz, azaz most elsősorban az alsótagozatos gyerekek szüleit és tanárait kívánjuk megszólítani egy nagyon fontos, sokakat érintő téma, a diszlexia.

Várunk mindenkit szeretettel és kérdésekkel!

A könyvről részletesebb leírást itt lehet olvasni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.13.
Zselici vallomások. Visszatekintés egy pedagóguspálya alkonyán az eszmélés éveire. Szücs-Gáspár Borbála írása
Látom magamat a zselici dombok között kószálni, a meggyfa tetején kemencében sütött kenyérrel a kezemben pirosló gyümölcsöt enni. Látom az árkot, ahol „ároklityást” játszottunk...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.06.13.
A pedagógusok mentális felépüléséről is gondoskodni kell a nyári szünetben
Megindult a visszaszámlálás, mindössze két nap maradt hátra a tanévből, amely – a tavalyihoz hasonlóan – idén is rendhagyó volt. A digitális oktatás a pedagógusok, a diákok és a sz...
(Forrás: index)
--
2021.06.13.
Milliárdos profitot hozott a nyögvenyelősen működő digitális oktatás
Bár az iskolák informatikai rendszere nem bírta a digitális oktatás terhelését, de a rendszer fejlesztésében és üzemeltetésében részt vevő eKréta Informatikai és SDA Informatika Zrt.-...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.06.13.
A szólásszabadság és a gyermekjogok védelmében
A lényeg, hogy a környezeti hatásoknak nem egyszerűen szerepe van, hanem döntő többség esetén az a nagyobb súlyú. A környezeti hatások értelemszerűen gyermekkoriak, mivel akkor formáló...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.06.13.
Lovász László: Tudományellenességnek is tekinthető, amit a kormány tesz
A kínai egyetemek, mint a sanghaji Fudan vagy a pekingi Tsinghua Egyetem, több nemzetközi rangsorban előkelő helyen szerepelnek. Azt is érdemes hozzátenni, például a természettudományok ter...
(Forrás: Népszava)
--
2021.06.13.
Hamarosan lemond rektori tisztségéről Mocsai Lajos, de nem tűnik el
A Pedagógus napi ünnepségen tartott köszöntő beszédében Mocsai azt mondta, a modellváltás levezénylése lesz a feladata, ezzel azonban összeférhetetlen, hogy rektori állását is megtartsa...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep