Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. október 16. péntek, 17:58

KAPU – KORTÁRSAKRÓL TANÁROKNAK ÉS SZÜLŐKNEK

A kötelező olvasmányok kérdése az egyik olyan téma a magyar közéletben, amihez mindenki ért, mindenki hozzászól. Ez egyfelől inkább üdvös, mint terhes jelenség, bár azt is hozza magával, hogy egyes megállapítások már-már közhelyessé váltak, kiüresedtek. Bizonyos szempontból nehéz újat, váratlant, figyelemfelkeltőt mondani.

Szerintem ezeket a közhelyeket mindenki ismeri, úgyhogy nem is mennék bele, hanem nézzük, a problémafelvetés, szomorkodás, morgás, elégedetlenkedés helyett mit lehet csinálni. Keresni, kitalálni, együtt dolgozni és aztán élvezni, ha sikerült valami jót létrehoznunk!

Ebben szeretne segítséget nyújtani a Pagony Kiadó/Tilos az Á könyvek október közepén indult online beszélgetéssorozata, amelyben az első adás elméletibb jellegű beszélgetése után mindig egy újabb kortárs könyv feldolgozására kerül sor a könyvvel éppen foglalkozó gyakorló pedagógus és egy diák segítségével. Minden korosztályhoz szeretnénk szólni, így az alsós, a felsős és a középiskolai tanárok is kaphatnak muníciót, ötleteket, inspirációt a munkájukhoz. Az élő adáshoz kapcsolódók közvetlenül is kérdezhetnek a beszélgetésben, így van esély valódi szakmai dialógus kialakítására.

Ez azonban nemcsak szóban hangzik el, hanem a Pagony Kiadó kiadói honlapján elérhető pedagógusoknak szóló menüben többek között található egy Oktatási segédanyagok menüpont. Onnan a részletes foglalkozástervek letölthetők, szabadon felhasználhatók. https://kiado.pagony.hu/pedagogusoknak

A KAPU eddigi beszélgetései ezeken a linkeken érhetők el:

Bevezető beszélgetés (Vinczellér Katalin, Berg Judit, Mikó Judit)

Téma: Petőfi Sándor: János Vitéz és Szabó Borbála: János Vitéz kód

Következő témánk 2020. november 10-én 17:30-tól  Révész Emese Simi és a rendetlen betűk című könyve lesz, azaz most elsősorban az alsótagozatos gyerekek szüleit és tanárait kívánjuk megszólítani egy nagyon fontos, sokakat érintő téma, a diszlexia.

Várunk mindenkit szeretettel és kérdésekkel!

A könyvről részletesebb leírást itt lehet olvasni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep