Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. december 11. péntek, 11:14

Tanítani a taníthatatlant – élménypedagógiai kézikönyv

Kedves Osztályfőnökök!

Örömmel jelentjük, hogy megjelent a népszerű Tanítani a taníthatatlant című élménypedagógiai kézikönyv második, bővített kiadása. A modern agykutatás eredményeire támaszkodva, traumatudatos szemüvegen keresztül mutatja be az élménypedagógiai csoportvezetés legfontosabb alapelveit, a tiszteletteljes kíváncsiságra épülő attitűdtől kezdve, a testi és lelki biztonság megteremtésének módjain át, a választható kihívásokig. Színes ábrákkal és jól átlátható táblázatokkal segít rendszerezni olyan fontos témákat, mint a csoportdinamika, a csoportvezetés és a problémamegoldás. Betekintést nyerhetünk a facilitálás művészetébe, hasznos támpontokat kaphatunk a tapasztalt élmények feldolgozásához.

A közel 80, egymásra épülő gyakorlat segítségével olyan fontos területeken szerezhetünk tapasztalatot, mint a bizalom és egymás támogatása, az együttműködés és kommunikáció, az önismeret és a másik megismerése, valamint a problémamegoldás, mindezt egyszerű és nem túl eszközigényes módon. A régi és új gyakorlatok mindegyikéhez kínál a kézikönyv feldolgozó kérdéseket és egyéb variációs lehetőségeket is, hogy mindenki kedvére és lehetőségeihez mérten alakíthassa azokat.

Szeretettel ajánljuk a tapasztalati tanulás iránt érdeklődő pedagógusoknak, pszichológusoknak, szociális munkásoknak és más segítő szakembereknek, trénereknek, önismereti és szociális készségfejlesztő csoportokhoz, szervezetfejlesztéshez, csapatépítéshez. Minden olyan szakembernek és érdeklődőnek, aki inkluzív és fejlődésfókuszú szemlélettel, demokratikus értékek mentén kívánja gyerek vagy felnőtt csoportját kísérni, és szeretne megismerkedni az élménypedagógia széles lehetőségeivel.

Itt rendelheted meg:  https://nobadkid.org/webshop/

Akár még a karácsonyfa alá is bekerülhet!

A NoBadKid csapata

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.20.
A PSZ közleménye
Az EMMI az elmúlt időszakban több alkalommal is tévesen interpretálta a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) álláspontját, amelyet a tárgyalásokon képviselt. A PSZ nem üdvözölte az iskol...
(Forrás: Pedagógusok Szakszervezete)
--
2021.04.19.
Ercse Kriszta: A magyar iskolákból a nyitással könnyen orosz rulett lehet
A jelenlegi körülmények között, pandémia idején, egy tragédiákkal teli év után még inkább kontrasztos a kormányzat valódi képtelensége a jelenségek helyes értelmezésére. El lehet...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.04.19.
Juhász Ágnes: Segíteni akarsz? Meg ne próbáld! JUHÁSZ ÁGNES
A lelkiismeretes igazgatók, tanítók a szülőkkel egyeztetve végiggondolták, mit lehet tenni, hogy a legkevesebb kárt szenvedjenek azok, akik otthon maradnak. Sokan még azt a pluszmunkát is vá...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.19.
Hiába nyitják az iskolákat, a TASZ szerint bizonyos esetekben a pedagógus is jogszerűen maradhat otthon, és a szülő is otthon tarthatja a gyereket
A Társaság a Szabadságjogokért szerint az iskolák nyitásáról szóló döntésben nem csak a fertőzésveszély mértékét kell figyelembe venni, hanem azt is, hogy az egyes döntések milyen...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.04.19.
A pedagógusok 87%-a nem pártolja a mai iskolanyitást
A szervezetek azonban aggodalmukat is kifejezték az óvodák és az általános iskolák tervezett jelenléti oktatásának megkezdésével kapcsolatban. Öt nagy szakszervezet közös nyilatkozatban...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.19.
Ellentmondásos döntések az iskolanyitás körül
Lapunkhoz több szülői jelzés érkezett arról is, hogy az iskolaigazgatóktól azt a tájékoztatást kapták: ha egy osztályból mindenki hiányzik, annak az osztálynak rendkívüli szünetet kell...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep