Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. december 15. kedd, 11:56

Digitális képzések és digitalizált tudástár óvodapedagógusoknak

Az óvodás gyerekek személyiségfejlesztését célzó  Blum program az adott korosztállyal foglalkozó szakemberekkel, szülőkkel, hozzátartozókkal együttműködve kíván haladni a digitális világba vezető úton.  A cél, hogy a lehető leghatékonyabban tudjanak reagálni a 21. század  kihívásaira, és  a gyermekek számára megteremtsék a biztonságot a digitális térben.

Óvodapedagógusok és a digitális világ 2020-ban

A koronavírus járvány felgyorsította annak szükségességét, hogy megtanuljunk eligazodni a digitális világban és ezen keresztül tartsuk a kapcsolatot a külvilággal. A Blum program az elmúlt időszakban rengeteg visszajelzést kapott az óvodapedagógusoktól, szakemberektől arról, mekkora szükségük volna olyan digitális támogatásra, amely a későbbiekben is hasznos lehet a mindennapi munkában, és amely valós, tartalmas, a szakmai munkát támogató felkészítést jelent. 

A helyzet és az igények felmérése céljából végzett a Blum program 2020 októberében kérdőíves felmérést  az óvodás korosztállyal foglalkozó szakemberek körében digitális felkészültségükről.

Az adatok azt mutatták, hogy az életkor előrehaladtával a digitális világban való jártasság csökken, leginkább a 22-29 éves korosztály érzi magát tájékozottnak ebben a változó közegben. Minden korcsoportban 80% feletti a digitális megoldást választók aránya az analóggal szemben. Régiótól és életkortól függetlenül a válaszadók többsége úgy véli, az óvodai munkában helye van a digitalizációnak, azonban az óvodai digitális eszközparkokra általánosságban ráférne a fejlesztés.

Szinte minden megkérdezett rendelkezett otthoni internetkapcsolattal és okostelefonnal, a válaszadók több mint felének nem okozott nehézséget a digitális kommunikációra való áttérés a vírushelyzet idején. Viszonylag magas volt azonban azoknak az aránya, akik szerint a digitális kommunikációra való áttérés rossz hatással volt a kommunikáció minőségére és gyakoriságára.

A digitális kompetenciák területén az óvodapedagógusok elsősorban az információk keresésében, felhasználásában és tárolásában jártasak.  Digitális eszközt legnagyobb arányban óvodai feladatokhoz kapcsolódó internet eléréshez és más óvodai munkához vesznek igénybe.

A képzések iránti érdeklődést vizsgálva megállapítható, hogy azok a képzések számíthatnak nagyobb érdeklődésre, ahol – a digitális eszközhasználatot tekintve – az óvodás korosztállyal kapcsolatos új ismeretekhez lehet jutni

 

Digitalizált Blum tananyag

Az igényekre reagálva hamarosan online rendelkezésre áll majd a Blum program 180 órás Bluming képzésének digitalizált, szinkronizált (nemzetközi szinten elérhető) tananyaga . 2021-től a Blum program digitalizálja és elérhetővé teszi a tudást Magyarországon és külföldön is.

A Bluming képzés keretében az óvodapedagógusok megismerhetik a Blum digitáliával kapcsolatos hitvallását: mit, mennyit, hogyan, milyen keretekben érdemes igénybe venni az egészséges gyerekkor biztosítása érdekében. Arra is megpróbálnak választ adni, hogy meddig tart a óvodapedagógus felelőssége a gyermekek digitális világban töltött idejével kapcsolatban.

A Blum program új akkreditált online képzést is indít, „Személyiségfejlesztés a digitális térben” címmel, melynek központjában a digitális eszközökkel történő fejlesztés és a digitália  óvodai foglalkozás mindennapjaiba való integrálása kerül.

A Blum program képzéseit, programjait, a szakértői tartalmakat, valamint a digitális érettséget vizsgáló kérdőívet megtalálják a blumprogram.hu weboldalon.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.09.23.
Lannert Judit: A gyerekeink jövőjének ne a saját múltunkat képzeljük el
Recseg-ropog a világ tartószerkezete, nem ok nélkül gondolják sokan, hogy a klímaválság, a koronavírus-járvány és az új európai háború az új hét csapás, és ki tudja, milyen nehézs...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.09.23.
Rétvári: A Nemzeti alaptantervben jelentősen csökkentettük a tanulói terheket
„Nem nemzeti, mert ekkora mennyiségű tananyag az adott korosztály legalább kétharmada számára nem elsajátítható, őket a nemzetből mintegy kirekeszti. Nem alaptanterv, mert a tanítást teljes...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.09.23.
Minőségi kulturális élmény elsőtől nyolcadik osztályig
Októbertől lehet pályázni az európai viszonylatban is egyedülálló Lázár Ervin-programra, amelynek célja, hogy szociális helyzettől függetlenül évente legalább egyszer minden 1–8. é...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.09.23.
Geszti: „Tanári diplomám most dörömböl a fiókban, és emlékeztet rá, hogy szolidaritást kell vállalni velük”
„Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy ISKOLA, ahol becsülték a tudást, a tehetséget, a szorgalmat, a jellemet – és becsülték a tanárokat is. Ebben az ISKOLÁBAN tanított a regényb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.09.22.
SZTRÁJK: MIÉRT KELL FOLYTATNI? MIT ÉRTÜNK EL EDDIG?
A kormány csak arra vár, hogy kifáradjunk, lelombozódjunk, elveszítsük a lendületet. Ezt nem szabad megengedni!De van egy sokkal jobb érvünk. Bár érdemtelenül keveset beszélünk róla, de...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2022.09.21.
Óvodapedagógus-hiány: Minden nyolcadik állás betöltetlen Budapesten
A G7 készített egy részletes összeállítást a fővárosi önkormányzatok válaszaiból. A gazdasági portál az óvodapedagógusok helyzetéről érdeklődött, az óvodák – a bölcsődékkel...
(Forrás: 24.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep