Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. december 15. kedd, 11:56

Digitális képzések és digitalizált tudástár óvodapedagógusoknak

Az óvodás gyerekek személyiségfejlesztését célzó  Blum program az adott korosztállyal foglalkozó szakemberekkel, szülőkkel, hozzátartozókkal együttműködve kíván haladni a digitális világba vezető úton.  A cél, hogy a lehető leghatékonyabban tudjanak reagálni a 21. század  kihívásaira, és  a gyermekek számára megteremtsék a biztonságot a digitális térben.

Óvodapedagógusok és a digitális világ 2020-ban

A koronavírus járvány felgyorsította annak szükségességét, hogy megtanuljunk eligazodni a digitális világban és ezen keresztül tartsuk a kapcsolatot a külvilággal. A Blum program az elmúlt időszakban rengeteg visszajelzést kapott az óvodapedagógusoktól, szakemberektől arról, mekkora szükségük volna olyan digitális támogatásra, amely a későbbiekben is hasznos lehet a mindennapi munkában, és amely valós, tartalmas, a szakmai munkát támogató felkészítést jelent. 

A helyzet és az igények felmérése céljából végzett a Blum program 2020 októberében kérdőíves felmérést  az óvodás korosztállyal foglalkozó szakemberek körében digitális felkészültségükről.

Az adatok azt mutatták, hogy az életkor előrehaladtával a digitális világban való jártasság csökken, leginkább a 22-29 éves korosztály érzi magát tájékozottnak ebben a változó közegben. Minden korcsoportban 80% feletti a digitális megoldást választók aránya az analóggal szemben. Régiótól és életkortól függetlenül a válaszadók többsége úgy véli, az óvodai munkában helye van a digitalizációnak, azonban az óvodai digitális eszközparkokra általánosságban ráférne a fejlesztés.

Szinte minden megkérdezett rendelkezett otthoni internetkapcsolattal és okostelefonnal, a válaszadók több mint felének nem okozott nehézséget a digitális kommunikációra való áttérés a vírushelyzet idején. Viszonylag magas volt azonban azoknak az aránya, akik szerint a digitális kommunikációra való áttérés rossz hatással volt a kommunikáció minőségére és gyakoriságára.

A digitális kompetenciák területén az óvodapedagógusok elsősorban az információk keresésében, felhasználásában és tárolásában jártasak.  Digitális eszközt legnagyobb arányban óvodai feladatokhoz kapcsolódó internet eléréshez és más óvodai munkához vesznek igénybe.

A képzések iránti érdeklődést vizsgálva megállapítható, hogy azok a képzések számíthatnak nagyobb érdeklődésre, ahol – a digitális eszközhasználatot tekintve – az óvodás korosztállyal kapcsolatos új ismeretekhez lehet jutni

 

Digitalizált Blum tananyag

Az igényekre reagálva hamarosan online rendelkezésre áll majd a Blum program 180 órás Bluming képzésének digitalizált, szinkronizált (nemzetközi szinten elérhető) tananyaga . 2021-től a Blum program digitalizálja és elérhetővé teszi a tudást Magyarországon és külföldön is.

A Bluming képzés keretében az óvodapedagógusok megismerhetik a Blum digitáliával kapcsolatos hitvallását: mit, mennyit, hogyan, milyen keretekben érdemes igénybe venni az egészséges gyerekkor biztosítása érdekében. Arra is megpróbálnak választ adni, hogy meddig tart a óvodapedagógus felelőssége a gyermekek digitális világban töltött idejével kapcsolatban.

A Blum program új akkreditált online képzést is indít, „Személyiségfejlesztés a digitális térben” címmel, melynek központjában a digitális eszközökkel történő fejlesztés és a digitália  óvodai foglalkozás mindennapjaiba való integrálása kerül.

A Blum program képzéseit, programjait, a szakértői tartalmakat, valamint a digitális érettséget vizsgáló kérdőívet megtalálják a blumprogram.hu weboldalon.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.22.
Centenáriumi falujárás Kodály népdalgyűjtő útjainak emlékezetére. Dinyés Soma, Körber Katalin és Walter Judit írása
Éppen száz esztendeje, hogy Kodály Zoltán emlékezetes népdalgyűjtő útjaira sor került. A modern magyar zeneélet, nem kevésbé a XX. századi énektanítás meghatározó műveit jegyezhette...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.05.22.
Totyik Tamás: meddig lehet a hivatástudatra hivatkozni, meddig lehet azzal visszaélni?
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) azt tartotta volna fontosnak, hogy az oktatás egésze egységes rendszerben, egy tárcánál legyen. Ebből a szempontból másodlagos kérdés, hogy a minisztert...
(Forrás: hírklikk)
--
2022.05.22.
\"A kormány oktatáspolitikai célja első pillanattól a tanítás kontrollja volt\" – interjú Radó Péterrel
Ez az oktatási rendszer nem feltétlenül arra van kitalálva, hogy a szülőket sakkban tartsa; nem annyira az alul lévők politikai magatartásának a stabilizálását szolgálja, mint inkább a...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.05.22.
Egy óvónő mentette meg az allergiás sokkot kapó kisfiú életét Újpesten
Januárban halállal végződött egy hasonló eset, most azonban kéznél volt az életmentő gyógyszer, Ildikó néni pedig azonnal tudta, hogy mit kell tennie. Az Allergiaközpont tájékoztatása...
(Forrás: index)
--
2022.05.22.
Nem túl jó Magyarországon fiatalnak lenni, ha csak a statisztikákat nézzük
2022 az EU-ban a fiatalok éve. Ennek örömére az Európai Bizottság egy játékos kalkulátort készített az Eurostat adataiból, amelyben a 16 és 29 év közötti fiatalok hasonlíthatják össze...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.05.22.
Kulcsfontosságú az informatika és a digitalizáció a képzésben is
digitalizáció és az informatika kulcsfontosságú szerepet tölt be mindennapi életünkben: így például az egészségügyben, a folyamatosan fejlődő honvédelemben vagy a környezettudatos,...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep