Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. december 15. kedd, 11:56

Digitális képzések és digitalizált tudástár óvodapedagógusoknak

Az óvodás gyerekek személyiségfejlesztését célzó  Blum program az adott korosztállyal foglalkozó szakemberekkel, szülőkkel, hozzátartozókkal együttműködve kíván haladni a digitális világba vezető úton.  A cél, hogy a lehető leghatékonyabban tudjanak reagálni a 21. század  kihívásaira, és  a gyermekek számára megteremtsék a biztonságot a digitális térben.

Óvodapedagógusok és a digitális világ 2020-ban

A koronavírus járvány felgyorsította annak szükségességét, hogy megtanuljunk eligazodni a digitális világban és ezen keresztül tartsuk a kapcsolatot a külvilággal. A Blum program az elmúlt időszakban rengeteg visszajelzést kapott az óvodapedagógusoktól, szakemberektől arról, mekkora szükségük volna olyan digitális támogatásra, amely a későbbiekben is hasznos lehet a mindennapi munkában, és amely valós, tartalmas, a szakmai munkát támogató felkészítést jelent. 

A helyzet és az igények felmérése céljából végzett a Blum program 2020 októberében kérdőíves felmérést  az óvodás korosztállyal foglalkozó szakemberek körében digitális felkészültségükről.

Az adatok azt mutatták, hogy az életkor előrehaladtával a digitális világban való jártasság csökken, leginkább a 22-29 éves korosztály érzi magát tájékozottnak ebben a változó közegben. Minden korcsoportban 80% feletti a digitális megoldást választók aránya az analóggal szemben. Régiótól és életkortól függetlenül a válaszadók többsége úgy véli, az óvodai munkában helye van a digitalizációnak, azonban az óvodai digitális eszközparkokra általánosságban ráférne a fejlesztés.

Szinte minden megkérdezett rendelkezett otthoni internetkapcsolattal és okostelefonnal, a válaszadók több mint felének nem okozott nehézséget a digitális kommunikációra való áttérés a vírushelyzet idején. Viszonylag magas volt azonban azoknak az aránya, akik szerint a digitális kommunikációra való áttérés rossz hatással volt a kommunikáció minőségére és gyakoriságára.

A digitális kompetenciák területén az óvodapedagógusok elsősorban az információk keresésében, felhasználásában és tárolásában jártasak.  Digitális eszközt legnagyobb arányban óvodai feladatokhoz kapcsolódó internet eléréshez és más óvodai munkához vesznek igénybe.

A képzések iránti érdeklődést vizsgálva megállapítható, hogy azok a képzések számíthatnak nagyobb érdeklődésre, ahol – a digitális eszközhasználatot tekintve – az óvodás korosztállyal kapcsolatos új ismeretekhez lehet jutni

 

Digitalizált Blum tananyag

Az igényekre reagálva hamarosan online rendelkezésre áll majd a Blum program 180 órás Bluming képzésének digitalizált, szinkronizált (nemzetközi szinten elérhető) tananyaga . 2021-től a Blum program digitalizálja és elérhetővé teszi a tudást Magyarországon és külföldön is.

A Bluming képzés keretében az óvodapedagógusok megismerhetik a Blum digitáliával kapcsolatos hitvallását: mit, mennyit, hogyan, milyen keretekben érdemes igénybe venni az egészséges gyerekkor biztosítása érdekében. Arra is megpróbálnak választ adni, hogy meddig tart a óvodapedagógus felelőssége a gyermekek digitális világban töltött idejével kapcsolatban.

A Blum program új akkreditált online képzést is indít, „Személyiségfejlesztés a digitális térben” címmel, melynek központjában a digitális eszközökkel történő fejlesztés és a digitália  óvodai foglalkozás mindennapjaiba való integrálása kerül.

A Blum program képzéseit, programjait, a szakértői tartalmakat, valamint a digitális érettséget vizsgáló kérdőívet megtalálják a blumprogram.hu weboldalon.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.20.
A PSZ közleménye
Az EMMI az elmúlt időszakban több alkalommal is tévesen interpretálta a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) álláspontját, amelyet a tárgyalásokon képviselt. A PSZ nem üdvözölte az iskol...
(Forrás: Pedagógusok Szakszervezete)
--
2021.04.19.
Ercse Kriszta: A magyar iskolákból a nyitással könnyen orosz rulett lehet
A jelenlegi körülmények között, pandémia idején, egy tragédiákkal teli év után még inkább kontrasztos a kormányzat valódi képtelensége a jelenségek helyes értelmezésére. El lehet...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.04.19.
Juhász Ágnes: Segíteni akarsz? Meg ne próbáld! JUHÁSZ ÁGNES
A lelkiismeretes igazgatók, tanítók a szülőkkel egyeztetve végiggondolták, mit lehet tenni, hogy a legkevesebb kárt szenvedjenek azok, akik otthon maradnak. Sokan még azt a pluszmunkát is vá...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.19.
Hiába nyitják az iskolákat, a TASZ szerint bizonyos esetekben a pedagógus is jogszerűen maradhat otthon, és a szülő is otthon tarthatja a gyereket
A Társaság a Szabadságjogokért szerint az iskolák nyitásáról szóló döntésben nem csak a fertőzésveszély mértékét kell figyelembe venni, hanem azt is, hogy az egyes döntések milyen...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.04.19.
A pedagógusok 87%-a nem pártolja a mai iskolanyitást
A szervezetek azonban aggodalmukat is kifejezték az óvodák és az általános iskolák tervezett jelenléti oktatásának megkezdésével kapcsolatban. Öt nagy szakszervezet közös nyilatkozatban...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.19.
Ellentmondásos döntések az iskolanyitás körül
Lapunkhoz több szülői jelzés érkezett arról is, hogy az iskolaigazgatóktól azt a tájékoztatást kapták: ha egy osztályból mindenki hiányzik, annak az osztálynak rendkívüli szünetet kell...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep