Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2020. december 17. csütörtök, 20:35

Ericsson-díj – Online ünnepségen díjazták a kiemelkedő tanáregyéniségeket

Huszonkettedik alkalommal adta át az Ericsson Magyarország az ország egyik legjelentősebb magánalapítású oktatási díját, a cég kutatás-fejlesztési igazgatósága által alapított Ericsson-díjakat. Az aktuális vírushelyzet mint oly’ sok esetben idén, az Ericsson-díj átadóit is alkalmazkodásra kényszerítette, így az elismeréseket ebben az évben rendhagyó módon online ünnepség keretében osztották ki.

Az eseményen a középiskolai matematika- és fizikaoktatásban kiemelkedő szerepet vállaló pedagógusok közül nyolcan, kategóriánként és tantárgyanként két-két pedagógus vehette át „A matematika és fizika népszerűsítéséért” és „A matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” alapított díjakat. A díjakkal 400.000 forint pénzjutalom is járt. Az elismerésben olyan tanárok részesülnek, akik áldozatos, és sokszor az iskolatermi elfoglaltságokon túl mutató munkájukkal, generációkkal szerettették meg a legtöbbünk által nehéznek gondolt természettudományokat.

Az Ericsson Magyarország elkötelezte magát a hazai oktatás fejlesztése mellett; ezzel kapcsolatos vállalásának – melyre eddigi magyarországi története során összesen több mint 13 milliárd forintot költött a cég – egyik legfontosabb része ez a díj. Az ország jövője és az Ericssonhoz hasonló vállalatok hazai működése szempontjából rendkívül fontos, hogy a világviszonylatban is ismert és elismert magyarországi mérnököket képző felsőfokú oktatási intézmények padjaiba minél több megalapozott tudással rendelkező diák üljön be évről évre. Ehhez elengedhetetlen az alap- és középfokú oktatásban résztvevő, természettudományokat oktató tanárok munkája, róluk szól ez a díj.  

A tanárokat tanítványaik, iskoláik és egyéb oktatási intézmények terjeszthették fel a díjra, a díjazás pedig az Ericsson közoktatási partnerei, a Bolyai János Matematikai Társulat és az Eötvös Loránd Fizikai Társulat bírálata, és a MATFUND Alapítvány kuratóriumának jóváhagyása alapján történt. A díjat a legelkötelezettebb, alapszintű oktatásban résztvevő matematikát és fizikát oktató pedagógusok vehették át, akik a „kötelező” tanórákon túl is számos különfoglalkozás alkalmával és egyéb iskolán kívüli tevékenységükkel is segítik diákjaik fejlődését és a tehetséggondozást.

2020-ban Ericsson-díjban részesült tanárok névsora:

Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért” 2020. évi díját matematikából Szilágyiné Manasses Melinda, a Dunakeszi Radnóti Miklós Gimnázium tanára és Győry Ákos, a miskolci Földes Ferenc Gimnázium tanára kapja.

Az ,,ERICSSON a matematika és fizika tehetségeinek gondozásáért’‘ 2020. évi díját fizikából dr. Siposs András, az ELTE Apáczai Csere János Gyakorló Gimnázium tanára és dr. Hömöstrei Mihály, a Budapesti Német Iskola tanára kapja.

Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért” 2020. évi díját matematikából Juhász Péter, a budapesti Szent István Gimnázium tanára és Lángné Juhász Szilvia, a Szegedi Gregor József Általános Iskola tanára kapja.

Az ,,ERICSSON a matematika és fizika népszerűsítéséért” 2020. évi díját fizikából Rudolf Tamásné, a budapesti Áldás Utcai Általános Iskola tanára és Szabó László Attila, a Csongrádi Batsányi János Gimnázium tanára kapja

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.20.
A PSZ közleménye
Az EMMI az elmúlt időszakban több alkalommal is tévesen interpretálta a Pedagógusok Szakszervezetének (PSZ) álláspontját, amelyet a tárgyalásokon képviselt. A PSZ nem üdvözölte az iskol...
(Forrás: Pedagógusok Szakszervezete)
--
2021.04.19.
Ercse Kriszta: A magyar iskolákból a nyitással könnyen orosz rulett lehet
A jelenlegi körülmények között, pandémia idején, egy tragédiákkal teli év után még inkább kontrasztos a kormányzat valódi képtelensége a jelenségek helyes értelmezésére. El lehet...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.04.19.
Juhász Ágnes: Segíteni akarsz? Meg ne próbáld! JUHÁSZ ÁGNES
A lelkiismeretes igazgatók, tanítók a szülőkkel egyeztetve végiggondolták, mit lehet tenni, hogy a legkevesebb kárt szenvedjenek azok, akik otthon maradnak. Sokan még azt a pluszmunkát is vá...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.19.
Hiába nyitják az iskolákat, a TASZ szerint bizonyos esetekben a pedagógus is jogszerűen maradhat otthon, és a szülő is otthon tarthatja a gyereket
A Társaság a Szabadságjogokért szerint az iskolák nyitásáról szóló döntésben nem csak a fertőzésveszély mértékét kell figyelembe venni, hanem azt is, hogy az egyes döntések milyen...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.04.19.
A pedagógusok 87%-a nem pártolja a mai iskolanyitást
A szervezetek azonban aggodalmukat is kifejezték az óvodák és az általános iskolák tervezett jelenléti oktatásának megkezdésével kapcsolatban. Öt nagy szakszervezet közös nyilatkozatban...
(Forrás: mérce)
--
2021.04.19.
Ellentmondásos döntések az iskolanyitás körül
Lapunkhoz több szülői jelzés érkezett arról is, hogy az iskolaigazgatóktól azt a tájékoztatást kapták: ha egy osztályból mindenki hiányzik, annak az osztálynak rendkívüli szünetet kell...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep