|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Megnéztem Izs! Bár ne tettem volna, mert így nem tudom, hogy velem, iskolámmal, meg a többivel van a baj, vagy Hiller úrékkal. Mert valaki hazudik. Mindenesetre engem leginkább a minden időknél „kiszámíthatóbb idei tanév” szlogenje nyűgöz le: el is küldöm minden kollégámnak szerte az országban, akiknél összevonások, megszüntetések, leépítések történnek MOST is, hogy meg tudjanak nyugodni! Kösz az infót, munka miatt lemaradtam róla, ámbár lehet, hogy jobb lett volna nem látni! Hogy is mondja Euripidész? „Sajnálom azt, aki szép szavakkal hazudik. Miért nem igazra használja szép száját?”
De hát ez már becsületsértés! Persze mondhatja bárki, hogy megint nem az üggyel foglalkozom! De akkor is megkérdezem, szabad ilyent büntetlenül leírni, amit TL közzétett Szekszárdi Juliról?????
Más: a mai Magyar Nemzetet érdemes elolvasni,három cikk is van az iskolákról. Az egyik címe: A sertéstartás szabályai. !!!!!
Üdv: Lukács Zsóka
Kicsit lemradtam, de most elolvastam mindent. A kongresszuson sajnos én sem voltam, egyéb, szintén oktatási ügyekkel kapcsolatos dolgaim egy másik szakmai rendezvényre szólítottak, külföldre, kollégáim csak a képzőművészeti kiállításig jutottak, így különösen érdekelt, mit írtok róla.
Most két dolgot szeretnék mondani: nem lehet, hogy valaki a Trencsényi nevében borzolja a kedélyeket? Ne haragudjatok, de ez már annyira alpári (beleértve a korábbi viták egyes részleteit is), hogy én nem tudom feltételezni, hogy nagytudású, elhivatott emberek ilyen szinten nyilatkozzanak. Ahol ilyen a emóció és a ráció aránya, vagyis a düh ilyen megnyilatkozásokra késztet valakit, ott valami nagyon nagy baj van.
Tehát: vagy valaki csak heccel bennünket az ő nevében, vagy valami olyan konfliktus feszül itt, ami gátja a normális vitának, tapasztalatcserének.
ÉN NEM AKAROM EZT A HANGOT!!!! Engem zavar. Én is szeretek vitatkozni, érvelni, de nem így. Vagy megint én vagyok a hülye? Én nem ismerek személyesen sokakat közületek,(így nem ismerhetem ezeknek a nekem nem tetsző üzeneteknek az előzményét sem) de szeretlek benneteket, a más véleményekkel együtt, amin átsüt a tudás, a jobbítani akarás, néha az elkeseredés, a düh is, de nem a másik személye, hanem az ügy iránt.De most itt személyeskedő, másokat megalázó, kategórikusan kizáró üzeneteket olvastam, ami szerintem méltatlan ehhez a csapathoz. Én a gyerekek között sem hagyok ilyesmit…..
Bocs, ha valamibe beleszóltam, ami nem az én ügyem, de úgy érzem, a kötete elolvasva, hogy talán többen gondolkodtok így.
Ha ez így megy tovább, a személyes találkozókra, ami remélem hamar bekövetkezik, jobb, ha felfegyverzem magam bokszkesztyűvel, vagy ilyesmivel…..
Bocs, hogy ezt a helyet használom privát üzenethez Julinak, Gézának.
Juli, reggeli leveledet megkaptam, válaszoltam is, de azóta teljesen összeomlott a vipméles címem. Ha van valami fontos, akkor ezt erre a másik címemre küldd, küldjétek legyetek szívesek.
Köszönöm. ak.
Halló itt szakma alfa, tájékoztatja szakma omegát!
Nem oly messze tőlem egy kistelepülésen, tavaly megszűnt az ötödik osztály, mert nem volt meg a kellő létszám, így a gyermekeknek a szomszédos település iskolájába kellett bejárniuk, a település kisbusszával oda-vissza szállította a gyermekeket. Ebben az oktatási évben minden gyermek szülője kérte, hogy gyermeke osztályt ismételjen, mert kistelepülésen így újra beindulhat az ötödik osztály és ugye így fölmenő rendszerben nem szűnik meg az iskola. Zárójelben megjegyzem az átlagos osztálylétszámok a 8 és 11 között mozognak. Gyönyörű áldozathozatal! Várom szakma omega állásfoglalását.
Kedves Csilla! A történeted gyönyörű. De hol van a szakma omega, akinek üzensz? Ki figyel oda az ilyen jelentéktelen ügyekre? Magunk között vagyunk, ha nem vennéd észre!
Ez tényleg szép történet, Csilla. Nálunk is bezártak egy iskolát, a szomszéd faluban, augusztus közepén közölték a pedagógusokkal, szülőkkel a hírt, a tanárokat elbocsátották, a gyerekek a szomszéd falu iskolájában kezdenek holnap, intézményfenntartói társulásban. Én esélyegyenlőségi témában dolgozom most az önkormányzatokkal, itt a környékünkön az az ábra, hogy a kétezer fő alatti kistelepülések napjai meg vannak számlálva. Nem képesek az iskolát fenntartani, még társulásban sem. Mindenütt akkora a költségvetési hiány, hogy csőd előtt állnak. Van aki még húzza egy-két évig, de esélyük sincs. Pedig mindent megtettek, a most bezártak pl. néhány éve a túlélésért felvették a románt is (ez jó gyakorlat itt a határszélen), és ezzel bírták eddig. Ja, hogy viccesebb legyen a történet, most nyertek egy csomó pénzt nyílászárócserére, és interaktív táblára. Hogy közben nem tudtak bért fizetni, és villányszámlát? Ja, az ilyesmi most nem érdekel senkit. Elvégre sosem látott módon fejlődik a közoktatás!!!(Ma néztem meg a tv.ben az oirszágos tanévnyitót. Kár, hogy nem tudom osztani Hiller úr optimiznusát…)