Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2008. augusztus 1. péntek, 12:03
Címkék:

Kezdődik a VII. Nevelésügyi Kongresszus

A hétfőn induló kongresszuson Hercz Mária képviseli egyesületünket. Az OFOE virtuális nevelésügyi kongresszusa anyagából készült kötet, Az iskola dolga, megvásárolható lesz a rendezvény első napján.

Augusztus utolsó hetének fő szakmai eseménye a 25-én, hétfőn induló VII. Nevelésügyi Kongresszus. Reméljük, hogy sikeres rendezvény lesz, és olyan problémák is felszínre kerülnek majd a szekcióülések és a kerekasztal-beszélgetések során, amelyek az iskolai gyakorlatban munkálkodókat foglalkoztatják. Reméljük továbbá, hogy ezek megjelenítése együtt jár a megoldás felé vezető út keresésével. Egyesületünket elnökségi tagunk, Hercz Mária képviseli. Az eseményekről folyamatosan tájékozódni lehet a kongresszusi honlapon.

Az első napon a Művészetek Palotája előtt kaptunk lehetőséget arra, hogy a honlapunkon zajló Virtuális Kongresszus anyagából készült kötetet árusítsuk. Az OFOE standján ezen a napon tehát megvásárolható Az iskola dolga című könyv (ára: 890 Ft).

22 üzenet

  1. zoldbeka szerint:

    Megnéztem Izs! Bár ne tettem volna, mert így nem tudom, hogy velem, iskolámmal, meg a többivel van a baj, vagy Hiller úrékkal. Mert valaki hazudik. Mindenesetre engem leginkább a minden időknél “kiszámíthatóbb idei tanév” szlogenje nyűgöz le: el is küldöm minden kollégámnak szerte az országban, akiknél összevonások, megszüntetések, leépítések történnek MOST is, hogy meg tudjanak nyugodni! Kösz az infót, munka miatt lemaradtam róla, ámbár lehet, hogy jobb lett volna nem látni! Hogy is mondja Euripidész? “Sajnálom azt, aki szép szavakkal hazudik. Miért nem igazra használja szép száját?”

  2. Zsóka szerint:

    De hát ez már becsületsértés! Persze mondhatja bárki, hogy megint nem az üggyel foglalkozom! De akkor is megkérdezem, szabad ilyent büntetlenül leírni, amit TL közzétett Szekszárdi Juliról?????

    Más: a mai Magyar Nemzetet érdemes elolvasni,három cikk is van az iskolákról. Az egyik címe: A sertéstartás szabályai. !!!!!

    Üdv: Lukács Zsóka

  3. L.Ritók Nóra szerint:

    Kicsit lemradtam, de most elolvastam mindent. A kongresszuson sajnos én sem voltam, egyéb, szintén oktatási ügyekkel kapcsolatos dolgaim egy másik szakmai rendezvényre szólítottak, külföldre, kollégáim csak a képzőművészeti kiállításig jutottak, így különösen érdekelt, mit írtok róla.
    Most két dolgot szeretnék mondani: nem lehet, hogy valaki a Trencsényi nevében borzolja a kedélyeket? Ne haragudjatok, de ez már annyira alpári (beleértve a korábbi viták egyes részleteit is), hogy én nem tudom feltételezni, hogy nagytudású, elhivatott emberek ilyen szinten nyilatkozzanak. Ahol ilyen a emóció és a ráció aránya, vagyis a düh ilyen megnyilatkozásokra késztet valakit, ott valami nagyon nagy baj van.
    Tehát: vagy valaki csak heccel bennünket az ő nevében, vagy valami olyan konfliktus feszül itt, ami gátja a normális vitának, tapasztalatcserének.
    ÉN NEM AKAROM EZT A HANGOT!!!! Engem zavar. Én is szeretek vitatkozni, érvelni, de nem így. Vagy megint én vagyok a hülye? Én nem ismerek személyesen sokakat közületek,(így nem ismerhetem ezeknek a nekem nem tetsző üzeneteknek az előzményét sem) de szeretlek benneteket, a más véleményekkel együtt, amin átsüt a tudás, a jobbítani akarás, néha az elkeseredés, a düh is, de nem a másik személye, hanem az ügy iránt.De most itt személyeskedő, másokat megalázó, kategórikusan kizáró üzeneteket olvastam, ami szerintem méltatlan ehhez a csapathoz. Én a gyerekek között sem hagyok ilyesmit…..
    Bocs, ha valamibe beleszóltam, ami nem az én ügyem, de úgy érzem, a kötete elolvasva, hogy talán többen gondolkodtok így.
    Ha ez így megy tovább, a személyes találkozókra, ami remélem hamar bekövetkezik, jobb, ha felfegyverzem magam bokszkesztyűvel, vagy ilyesmivel…..

  4. achs szerint:

    Bocs, hogy ezt a helyet használom privát üzenethez Julinak, Gézának.

    Juli, reggeli leveledet megkaptam, válaszoltam is, de azóta teljesen összeomlott a vipméles címem. Ha van valami fontos, akkor ezt erre a másik címemre küldd, küldjétek legyetek szívesek.
    Köszönöm. ak.

  5. csilla szerint:

    Halló itt szakma alfa, tájékoztatja szakma omegát!
    Nem oly messze tőlem egy kistelepülésen, tavaly megszűnt az ötödik osztály, mert nem volt meg a kellő létszám, így a gyermekeknek a szomszédos település iskolájába kellett bejárniuk, a település kisbusszával oda-vissza szállította a gyermekeket. Ebben az oktatási évben minden gyermek szülője kérte, hogy gyermeke osztályt ismételjen, mert kistelepülésen így újra beindulhat az ötödik osztály és ugye így fölmenő rendszerben nem szűnik meg az iskola. Zárójelben megjegyzem az átlagos osztálylétszámok a 8 és 11 között mozognak. Gyönyörű áldozathozatal! Várom szakma omega állásfoglalását.

  6. Szekszárdi Juli szerint:

    Kedves Csilla! A történeted gyönyörű. De hol van a szakma omega, akinek üzensz? Ki figyel oda az ilyen jelentéktelen ügyekre? Magunk között vagyunk, ha nem vennéd észre!

  7. L.Ritók Nóra szerint:

    Ez tényleg szép történet, Csilla. Nálunk is bezártak egy iskolát, a szomszéd faluban, augusztus közepén közölték a pedagógusokkal, szülőkkel a hírt, a tanárokat elbocsátották, a gyerekek a szomszéd falu iskolájában kezdenek holnap, intézményfenntartói társulásban. Én esélyegyenlőségi témában dolgozom most az önkormányzatokkal, itt a környékünkön az az ábra, hogy a kétezer fő alatti kistelepülések napjai meg vannak számlálva. Nem képesek az iskolát fenntartani, még társulásban sem. Mindenütt akkora a költségvetési hiány, hogy csőd előtt állnak. Van aki még húzza egy-két évig, de esélyük sincs. Pedig mindent megtettek, a most bezártak pl. néhány éve a túlélésért felvették a románt is (ez jó gyakorlat itt a határszélen), és ezzel bírták eddig. Ja, hogy viccesebb legyen a történet, most nyertek egy csomó pénzt nyílászárócserére, és interaktív táblára. Hogy közben nem tudtak bért fizetni, és villányszámlát? Ja, az ilyesmi most nem érdekel senkit. Elvégre sosem látott módon fejlődik a közoktatás!!!(Ma néztem meg a tv.ben az oirszágos tanévnyitót. Kár, hogy nem tudom osztani Hiller úr optimiznusát…)

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
--
2020.11.27.
Új iskolatípus: általános iskola után rögtön az egyetem előszobájába mehetnek a gyerekek
Az új oktatási program keretében mind a közép- és felsőfokú oktatási tartalmakat, mind a duális képzést összehangolják, utóbbi azért lehet szerencsés, mert a tanulók a felsőfokú du...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.27.
A tanítóképzőket lenyelik az egyházak, a tanárképzés lassan összeomlik
Megtört a császári átok és megszületett az egyetem – mondogatták 2016-ban Egerben az akkor Eszterházy Károly Főiskolán, miután az intézmény egyetemi rangot kapott a kormánytól. Az „á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep