Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. január 20. szerda, 14:54

Hogyan ismerjük fel az álhíreket és a trollokat?

Gyerekeknek szóló online tananyagsorozatot indított a kritikai médiaműveltség iskolai fejlesztését segítő Idea Alapítvány. A csomag célja, hogy a diákok felismerjék a különféle közlői szándékokat, és képesek legyenek elkülöníteni egymástól a valós és megtévesztő információkat. A csomag első három anyaga szabadon elérhető az alapítvány honlapján.

 

“A modern médiakörnyezetben tapasztalható információs bizonytalanság magasabb szintű kritikai tudatosságot igényel. Különösen fontos a hamis információk felismerése a mostani járványhoz hasonló krízishelyzetekben, amikor az embert napi szinten érik félrevezető, pontatlan, elfogult vagy akár csak nem megerősített információk” – mutat rá Nagy Krisztina, az Idea Alapítvány szakmai programvezetője.

Az értő médiafogyasztás fejlesztésére dolgozta ki az Idea Alapítvány egy online tanfolyamcsomag első három kurzusát, amelyet elsősorban felsős és középiskolás diákoknak ajánl. A főként tanárképzésekben utazó alapítvány a járványhelyzettel kapcsolatos korlátozások következtében bővítette a profilját.

“Amikor tavasszal fel kellett függesztenünk a képzéseket a járvány miatt, elgondolkodtunk, hogyan tudjuk a programot átmenetileg, a megváltozott körülmények között továbbvinni. Erre a helyzetre válasz ez az online csomag, amelynek segítségével a tanárok akár a távoktatás keretein belül is feldolgozhatják a témát” – mondja Marinov Iván, az alapítvány társkurátora.

A most publikált online tananyag egy nagyobb e-learning készlet része, amelynek célja a kritikai és szelekciós képességek iskolai környezetben történő fejlesztése. Az alapítvány weboldalán elérhető, első három fejezet részletesen foglalkozik a leggyakoribb közlői szándékok bemutatásával, az interneten megjelenő reklámüzenetek felismerésével, valamint a trollkodás jelenségével is.

Az Idea Alapítvány tanárképzésén – Nagy Krisztina

A most publikált online tananyag egy nagyobb e-learning készlet része, amelynek célja a kritikai és szelekciós képességek iskolai környezetben történő fejlesztése. Az alapítvány weboldalán elérhető, első három fejezet részletesen foglalkozik a leggyakoribb közlői szándékok bemutatásával, az interneten megjelenő reklámüzenetek felismerésével, valamint a trollkodás jelenségével is.

“A csomagot befogadást megkönnyítő videók, valamint a gyerekek információs környezetéből válogatott példák és feladatok teszik élményszerűvé. Igyekeztünk olyan tananyagot készíteni, amelyből mi is szívesen tanulnánk” – mondja az alapítvány pszichológus tagja, Borbély Dóra.

Az Idea Alapítvány tanárképzésén – Borbély Dóra

A csomag egyszerre kínál lehetőséget a megszerzett tudás játékos begyakorlására, valamint – tanári igény esetén – az elsajátított ismeretek értékelésére is. Nem utolsósorban betekintést nyújt az érdeklődő pedagógusoknak az Idea Alapítvány tanárképzéseinek szemléletmódjába is.

A tananyagcsomag elérhető innen: https://ideaalapitvany.hu/idea-alapitvany-online-kurzusok/

Az Idea Alapítvány tanárképzéseiről pedig itt lehet tájékozódni: https://ideaalapitvany.hu/kepzesek/

További információk: Nagy Krisztina – nagy.krisztina@ideaalapitvany.hu

Az Idea Alapítványról

Az Idea Alapítványt 2019-ben hozták létre a Televele Médiapedagógiai Egyesület és az álhírekkel foglalkozó Urbanlegends.hu oldal szakértői. A magántőkéből működő szervezet célja a gyerekek, fiatalok kritikai gondolkodásának és médiaértésének fejlesztése iskolai körülmények között. Az alapítvány akkreditált tanárképzési programot és komplex tanóraterveket kínál általános- és középiskolai tanároknak, megalapozva ezzel a kritikai médiaműveltség iskolai fejlesztését. A szervezet eddigi képzésein országszerte 19 iskola pedagógusai vettek részt.

Weboldal: https://ideaalapitvany.hu/

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.12.06.
MIRE KARANTÉNBA KERÜLNEK A GYEREKEK, LEJÁR A KARANTÉN: TELJES FEJETLENSÉG COVID-ÜGYBEN AZ ISKOLÁKBAN
Soha ennyi gyerek nem volt még beteg. Szerencsére a többségük nagyon enyhe, megfázásos tünetekkel átvészeli az egészet. Egy ideje már nagyon sok a hiányzó. Próbálunk minden megtenni annak...
(Forrás: wmn.hu)
--
2021.12.06.
Támogatás Állatos pornóval zaklattak egy 14 éves kunszentmiklósi iskolást, a rendőrség nyomoz
A rendőrség azután kezdett nyomozni, hogy egy, az iskolai évfolyam számára létrehozott Facebook-csoportban terjedni kezdett egy állatos pornófelvétel, amiről a megosztói azt állították,...
(Forrás: telex)
--
2021.12.06.
A digitális kompetencia fejlesztése megkerülhetetlen - konferencia
A szakképzésben is van már digitális tananyagtár, tavasszal pedig elindul a tanárok képzése, hogyan építhetik be ezeket a tanmenetbe - mondta Pölöskei Gáborné, az ITM szakképzésért felel...
(Forrás: Infostart)
--
2021.12.06.
Sztrájkra készülnek a tanárok, kétórás figyelmeztető akció is jöhet
megjelent a rendelet a pedagógusok 2022-es béremeléséről. A jogszabály alapján nem az alapbérek emelkednek, hanem a szakmai ágazati bérpótlék, méghozzá 10 százalékkal.A Pedagógusok Demokratikus...
(Forrás: Eduline)
--
2021.12.06.
Finn sztárpedagógus a magyar oktatásról: „Ha egy nemzet vezetői nem a saját népükbe fektetnek be, akkor mibe?”
Több mint húsz éve kötődik Magyarországhoz, azt mondja, egyéniségének fejlődéséhez nagy mértékben hozzájárultak az itt töltött évek. Második hazájának tartja Magyarországot. A finn...
(Forrás: szabadeuropa..hu)
--
2021.12.05.
Így vannak pontosan a karanténszabályok az iskolákban, amikkel sok szülő nem ért egyet
Az oltott és tünetmentes személyek védettek, részükre a karantén elrendelése indokolatlan, ezért a hetedik évfolyamtól felfelé egy igazolt megbetegedés esetén csak a szoros kontaktnak min...
(Forrás: Blikk)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep