Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. január 20. szerda, 14:54

Hogyan ismerjük fel az álhíreket és a trollokat?

Gyerekeknek szóló online tananyagsorozatot indított a kritikai médiaműveltség iskolai fejlesztését segítő Idea Alapítvány. A csomag célja, hogy a diákok felismerjék a különféle közlői szándékokat, és képesek legyenek elkülöníteni egymástól a valós és megtévesztő információkat. A csomag első három anyaga szabadon elérhető az alapítvány honlapján.

 

“A modern médiakörnyezetben tapasztalható információs bizonytalanság magasabb szintű kritikai tudatosságot igényel. Különösen fontos a hamis információk felismerése a mostani járványhoz hasonló krízishelyzetekben, amikor az embert napi szinten érik félrevezető, pontatlan, elfogult vagy akár csak nem megerősített információk” – mutat rá Nagy Krisztina, az Idea Alapítvány szakmai programvezetője.

Az értő médiafogyasztás fejlesztésére dolgozta ki az Idea Alapítvány egy online tanfolyamcsomag első három kurzusát, amelyet elsősorban felsős és középiskolás diákoknak ajánl. A főként tanárképzésekben utazó alapítvány a járványhelyzettel kapcsolatos korlátozások következtében bővítette a profilját.

“Amikor tavasszal fel kellett függesztenünk a képzéseket a járvány miatt, elgondolkodtunk, hogyan tudjuk a programot átmenetileg, a megváltozott körülmények között továbbvinni. Erre a helyzetre válasz ez az online csomag, amelynek segítségével a tanárok akár a távoktatás keretein belül is feldolgozhatják a témát” – mondja Marinov Iván, az alapítvány társkurátora.

A most publikált online tananyag egy nagyobb e-learning készlet része, amelynek célja a kritikai és szelekciós képességek iskolai környezetben történő fejlesztése. Az alapítvány weboldalán elérhető, első három fejezet részletesen foglalkozik a leggyakoribb közlői szándékok bemutatásával, az interneten megjelenő reklámüzenetek felismerésével, valamint a trollkodás jelenségével is.

Az Idea Alapítvány tanárképzésén – Nagy Krisztina

A most publikált online tananyag egy nagyobb e-learning készlet része, amelynek célja a kritikai és szelekciós képességek iskolai környezetben történő fejlesztése. Az alapítvány weboldalán elérhető, első három fejezet részletesen foglalkozik a leggyakoribb közlői szándékok bemutatásával, az interneten megjelenő reklámüzenetek felismerésével, valamint a trollkodás jelenségével is.

“A csomagot befogadást megkönnyítő videók, valamint a gyerekek információs környezetéből válogatott példák és feladatok teszik élményszerűvé. Igyekeztünk olyan tananyagot készíteni, amelyből mi is szívesen tanulnánk” – mondja az alapítvány pszichológus tagja, Borbély Dóra.

Az Idea Alapítvány tanárképzésén – Borbély Dóra

A csomag egyszerre kínál lehetőséget a megszerzett tudás játékos begyakorlására, valamint – tanári igény esetén – az elsajátított ismeretek értékelésére is. Nem utolsósorban betekintést nyújt az érdeklődő pedagógusoknak az Idea Alapítvány tanárképzéseinek szemléletmódjába is.

A tananyagcsomag elérhető innen: https://ideaalapitvany.hu/idea-alapitvany-online-kurzusok/

Az Idea Alapítvány tanárképzéseiről pedig itt lehet tájékozódni: https://ideaalapitvany.hu/kepzesek/

További információk: Nagy Krisztina – nagy.krisztina@ideaalapitvany.hu

Az Idea Alapítványról

Az Idea Alapítványt 2019-ben hozták létre a Televele Médiapedagógiai Egyesület és az álhírekkel foglalkozó Urbanlegends.hu oldal szakértői. A magántőkéből működő szervezet célja a gyerekek, fiatalok kritikai gondolkodásának és médiaértésének fejlesztése iskolai körülmények között. Az alapítvány akkreditált tanárképzési programot és komplex tanóraterveket kínál általános- és középiskolai tanároknak, megalapozva ezzel a kritikai médiaműveltség iskolai fejlesztését. A szervezet eddigi képzésein országszerte 19 iskola pedagógusai vettek részt.

Weboldal: https://ideaalapitvany.hu/

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.20.
Palkovics Lászlótól Csák Jánoshoz került a Fudan Egyetem
A Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely miniszter által benyújtott, a kormány új szerkezetével összefüggő módosításokat tartalmazó salátatörvényben az állt, hogy a Fudan továbbra...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Nem is az önálló minisztérium hiányzik legjobban a közoktatás megmentéséhez, hanem a politikai szándék
„Ha végignézzük az oktatást, akkor volt már pap, aki próbálkozott vele, volt mérnök, aki próbálkozott vele, volt onkológus, aki próbálkozott vele, most pedig egy rendőr fog vele prób...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Pedagógusok Szakszervezete: Nem hagyjuk szó nélkül, hogy elvegyék a jogainkat!
\"Semmiképpen sem hagyjuk szó nélkül ezt, de amíg az új kormány nem alakul meg, nincs kinek benyújtani a sztrájkkövetelésünket. A sztrájktárgyalásokat sem tudjuk folytatni addig, amíg...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.05.20.
Závecz: Az ellenzékiek inkább kötnék iskolázottsághoz a szavazati jogot, mint a fideszesek
A konkrét nyomásgyakorlást érzékelők relatíve magas aránya egybevághat azokkal az értelmezésekkel, amelyek a szegény és tanulatlan emberek befolyásolásában, adott esetben „megvásárl...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
„Másként kellene tanítani a fiúkat és a lányokat, hogy vonzóbb legyen nekik a fizika és a kémia”
Jelenleg a diákok tömegei nincsenek birtokában alapszintű természettudományi kompetenciának – ezt mondta Németh Szilvia oktatáskutató, a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
PSZ: a tanárok megfélemlítésével és a jogaik elvételével kezdődhet az újabb kormányzati ciklus
A PSZ különösen barátságtalannak tartja a parlament Törvényalkotási bizottsága elé került kormánypárti törvénymódosító javaslatot, amely állandóan fenntartaná az oktatásban dolgoz...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep