Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2008. szeptember 15. hétfő, 8:33

Színek

A Két egér kalandjai című múzeumpedagógiai sorozat új kötete

A Múzeumi Egér és unokatestvére kalandjai folytatódnak. Szokásos éjszakai múzeumlátogatásuk alatt most a színekről van szó. Eszmecseréjükből megtudhatjuk, milyenek a Nap, a Hold és a Föld színei; miért játszik kiemelt szerepet a piros a színek között; hogyan állít elő a látásunk apró pontokból színeket; hogyan hat az érzelmeinkre bizonyos színek találkozása; arra is választ kapunk, hogy nehéz dolog-e festőnek lenni… Mindezt a könyv több mint száz – magyarországi kiállítóhelyeken megtekinthető – műalkotás reprodukcióján keresztül mutatja be. A mellékletekben többek között lehetőség van Rippl-Rónai egy képének újraalkotására vagy éppen a színek találkozásának vizsgálatára. A könyv elolvasása után pedig irány a múzeum!

A könyv előszava

Egereink újra a múzeumot járják. Vizsgálódásuk tárgya: a színek használata a művészetben. Persze nem várható el két egértől – legyenek bármennyire műveltek és érdeklődők –, hogy a színek tudományának és művészetének egészét bemutassák ebben a kis könyvben. Mindenesetre reméljük, hogy beszélgetésük segítséget ad ahhoz, hogy elkezdjed saját vizsgálódásaidat.

A könyv végén találod a mellékleteket. Ezek segítenek abban, hogy ellenőrizd, mennyire sikerült az egereknek átadni a tudásukat neked. Némelyik újabb felfedezésekhez is elvezethet. A mellékletek kitéphetők. Hogy ne vesszenek el, tartsd őket a könyv végén található zsebben!

Jó dolog könyvet olvasni a művészetről, de még jobb személyesen megnézni egy-egy alkotást. A műalkotások, amelyekről az egerek beszélgetnek, majdnem mind láthatók valamelyik magyar múzeum, képtár állandó kiállításán. Ha a puszta szemrevételezésnél többet szeretnél, akkor pedig jó szívvel ajánljuk a múzeumok gyerekfoglalkozásait.

Jó olvasást, nézegetést!

Adatlap

Szerzők: Jánosi-Halász Rita, Entz Sarolta, Fekete-Horváth Erika és Mészáros János.

Illusztrátor: Rubik Anna.

Kiadó: Aula.info. A kiadót a kiado[kukac]aula[pont]info[pont]hu email címen legkönnyebb elérni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.14.
Az osztályzás viccé vált, ősztől változás kell az iskolákban
„A frontális oktatásról már régen kiderült, hogy idejétmúlttá vált. Bizonyítottan hatékonyabb, ha a gyerekek párokban, csoportokban dolgozhatnak, ha közük van egymáshoz a tevékenysé...
(Forrás: index)
--
2021.06.14.
Gulyás Márton: A putyini mintára készült homofób törvény végszavazását bojkottálni kell
Ahogy azt a Patent Egyesület helyesen és éleslátásról tanúbizonyságot téve megjegyezte (szó szerint idézem): „a kormány a kiskorúak védelme mögé bújva lehetetlenítené el az iskolai...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.06.13.
Zselici vallomások. Visszatekintés egy pedagóguspálya alkonyán az eszmélés éveire. Szücs-Gáspár Borbála írása
Látom magamat a zselici dombok között kószálni, a meggyfa tetején kemencében sütött kenyérrel a kezemben pirosló gyümölcsöt enni. Látom az árkot, ahol „ároklityást” játszottunk...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.06.13.
A pedagógusok mentális felépüléséről is gondoskodni kell a nyári szünetben
Megindult a visszaszámlálás, mindössze két nap maradt hátra a tanévből, amely – a tavalyihoz hasonlóan – idén is rendhagyó volt. A digitális oktatás a pedagógusok, a diákok és a sz...
(Forrás: index)
--
2021.06.13.
Milliárdos profitot hozott a nyögvenyelősen működő digitális oktatás
Bár az iskolák informatikai rendszere nem bírta a digitális oktatás terhelését, de a rendszer fejlesztésében és üzemeltetésében részt vevő eKréta Informatikai és SDA Informatika Zrt.-...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.06.13.
A szólásszabadság és a gyermekjogok védelmében
A lényeg, hogy a környezeti hatásoknak nem egyszerűen szerepe van, hanem döntő többség esetén az a nagyobb súlyú. A környezeti hatások értelemszerűen gyermekkoriak, mivel akkor formáló...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep