Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2005. augusztus 1. hétfő, 1:00
Címkék:

Osztályfőnöki műhelytitkok

Könyvajánló

IllusztrációA fenti címmel jelentetett meg a Flaccus Kiadó egy érdekes és számunkra különösen izgalmas kis kötetet; szerzői Bíró Ibolya és Csillag Ferenc.

„Amikor a könyv megírásába kezdtünk – írják kollégáink bevezető gondolataikban –, azt a célt tűztük magunk elé, hogy a gyakorló pedagógusok napi tevékenységét megkönnyítsük, ötletekkel, módszerekkel gazdagítsuk munkájukat. Az alkotás folyamán kellett arra rájönnünk, hogy bizony az oktatási rendszer folyamatos változása hangsúlyeltolódásokat idézett elő, s napjainkra a nevelés lényegesen kisebb hangsúlyt kap, az értékek átrendeződtek. Ennek tudatosulása arra kényszerített bennünket, hogy néhány alapfogalmat újra értelmezzünk, más megvilágításba helyezzünk. Mindvégig arra törekedtünk, hogy a kézikönyv egy ötlettár szerepét is betöltse. Közérthető, könnyen alkalmazható legyen, s a napjainkban egyre fogyó osztályfőnöki órák programkínálatát gazdagítsuk használatával.”

A szerzők meggyőződése, hogy a megváltozott társadalmi és szociális körülmények között nem hatékonyak már a hagyományos nevelési módszerek és rendszerek. A hierarchikus gondolkodáshoz történő makacs ragaszkodás, illetve a tevékenység adminisztrációs jellegének túlhangsúlyozása helyett a tanítványokért való felelősségvállalás, a patrónussá és társsá válás adhat esélyt az eredményesebb munkára.

Az osztályfőnök „egyetlen lényeges kompetenciája – olvasható a könyv borítóján –, hogy törődjön a gyerekek testi és lelki egészségével, gondoskodjon arról, hogy az osztályában folyó oktató-nevelő folyamat harmonikus legyen.” A kötet – alcíme alapján – elsősorban azokhoz a pedagógusokhoz kíván szólni, „akiknek a gyerek fontos”, és hajlandók elindulni a patrónussá válás rögös útján. Az igazi patrónus pedig olyan nevelő, aki Ancsel Éva szavai szerint „az egyik szemével olyannak látja a gyermeket, amilyen most, de a másikkal azt is meglátja, mivé lehet.”

Nagy örömmel és szeretettel ajánljuk a könyvet valamennyi osztályfőnök figyelmébe.

SzJ

Osztályfőnöki műhelytitkok

Szerző: Bíró Ibolya – Csillag Ferenc

Alcím: azoknak, akiknek a gyerek a fontos, avagy a patrónussá válás rögös útján

Kiadó: Flaccus Kiadó

Terjedelem: 167 oldal

Kötés: Fűzött

Ár: 1680 Ft

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.03.
Akiknek már idegen a tekenő – Zárszó a „Jókai-riadalomhoz”
Tanulhatunk-e valamit a Jókai-riadalomból? Talán annyit, hogy még sincs akkora baj. Nagyon is él a hagyomány, s bizony sokkal nagyobb a kötőereje, mint az előbb kifejtettem: éppen úgy feszü...
(Forrás: válasz online)
--
2021.03.03.
A teljes magyar felsőoktatásra új finanszírozási rendszert vezet be a kormány
A kormány tervei szerint az egész felsőoktatásra vonatkozóan bevezetnek egy „háromlábú” finanszírozási rendszert, amelyben külön támogatás vonatkozik az oktatás költségeire (tová...
(Forrás: 24.hu)
--
2021.03.03.
PEDAGÓGUSMINŐSÍTÉSEK: KIS ÖRÖM AZ ÜRÖMBEN
A 65/2021. számú kormányrendelet, melyet szokás szerint az érintettek feje felett fogadott el a kormány, a sok rossz hír mellett tartalmaz egy pozitívumot is azok számára, akik még nem minő...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2021.03.03.
Riasztóak az iskolai járványadatok
Bár a szakmai és érdekvédelmi szervezetek szerint mérlegelésre már nem nagyon van idő, az Emberi Erőforrások Minisztériuma az atv.hu megkeresésére azzal próbálta nyugtatni a kedélyeket...
(Forrás: Népszava)
--
2021.03.02.
„HA MÉG EGYSZER LE KELL IDE ÜLNÖM… VÉGEM” – EGY ÉV ZOOM-TANÍTÁSÁNAK TAPASZTALATAI
Rengeteget segített, megkönnyítette az amúgy egyáltalán nem könnyű digitális oktatást, digitális életet. A gyerekekkel közösen megértettük, hogyan kell némítani, képernyőt megosztani...
(Forrás: wmn.hu)
--
2021.03.02.
TÖBB TANULMÁNY IS ARRA UTAL, HOGY AZ ISKOLÁBA JÁRÁS KEVÉSBÉ VESZÉLYES, MINT EDDIG GONDOLTUK
A leírt kutatási eredmények utalnak rá, hogy nem miattuk terjed a fertőzés, ez pedig érv az iskolák óvatos nyitva tartása mellett. Minden eredményt a helyén kell kezelni - az idézett tanulm...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep