Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2008. október 27. hétfő, 17:30
Címkék:

Pedagógus Civil Fórum

Az oktatásban működő civil szervezetek szakmai érdekképviseletére megalakított Pedagógus Civil Fórum (PECIFÓ) következő rendezvényére november 6-án kerül sor. Témák: a 2009-es költségvetés oktatási ágazatra vonatkozó adatai; a nem szakrendszerű oktatás bevezetésének tapasztalatai.

Az oktatásban működő civil szervezetek szakmai érdekképviseletére 2005 októberében az AGORA Klub szerves folytatásaként megalakított PEdagógus CIvil FÓrum (PECIFÓ) havonta nyilvános rendezvényekkel segíti azóta is a pedagógiai reformfolyamatokat, kiemelten fontos, mindenekelőtt megoldatlan és konszenzust kívánó oktatási, nevelési kérdésekben a legkülönfélébb vélemények ütköztetésével és egyfajta kiútként a hogyan továbbra – ajánlás formájában – közös javaslatok megfogalmazásával azon intézmények, szervezetek számára, amelyek az adott kérdésben megfelelő cselekvési hatáskörrel rendelkeznek.

A szervezés eredménye sikeres volt, a 2006-2008-ban folyamatosan megtartott klubfoglalkozáson, tanácskozásokon, konferenciákon nagy számban vettek részt a szakmai civil szervezetek és a pedagógusok. Az oktatásirányításból is többen eljöttek meghívásunkra.

A klub következő rendezvényére november 6-án, csütörtökön 16-tól kb. 19 óráig kerül sor.

Helyszín:
Szent Margit Gimnázium
(1114 Budapest, Villányi u. 5-7.)

Tematika

16.00:
A 2009-es költségvetésről az OKM képviselőjének meghívása, hogy pontosan tájékozódhassanak a pedagógus szakmai szervezetek és a közoktatási intézmények vezetői, pedagógusai, önkormányzati oktatásfelelősök a 2009-es költségvetés oktatási ágazatra vonatkozó adatairól.
Meghívott előadó: Csillag Márta főoszályvezető.

17.30:
A nem szakrendszerű oktatás bevezetésének tapasztalatai:
Előadó: Pecsenye Éva, a Független Pedagógus Fórum képviselője.

Minden érdeklődőt szerettel vár a PECIFÓ elnöksége.

Kérünk előzetes jelentkezést!
Jelentkezési cím: barlaine[kukac]fpf[pont]hu

2 üzenet

  1. terepmunkás szerint:

    Ha ott voltatok, meséljetek!

  2. Szekszárdi Juli szerint:

    Én voltam ott. Csillag Márta nem jött, mert még nincs költségvetés. Hallottunk helyette egy előadást a TÁMOP pályázatról, nem volt benne köszönet. No nem az előadás színvonalával, hanem magával a pályázati kiírással van probléma, majd meglátjátok, és rá fogtok jönni, hogy miért. Szó volt a nem szakrendszerű oktatásról. Röviden beszéltem én is a virtuális kongresszusunkról, vittem könyveket, és úgy tűnik, akadnak szövetségesek egy pedagógus kamara létrehozásához. Persze, ez sem lesz egyszerű, de hát nem is gondoltuk soha, hogy bármilyen érdemi lépés egyszerű lehet ma Magyarországon.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep