Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2008. október 27. hétfő, 17:30
Címkék:

Pedagógus Civil Fórum

Az oktatásban működő civil szervezetek szakmai érdekképviseletére megalakított Pedagógus Civil Fórum (PECIFÓ) következő rendezvényére november 6-án kerül sor. Témák: a 2009-es költségvetés oktatási ágazatra vonatkozó adatai; a nem szakrendszerű oktatás bevezetésének tapasztalatai.

Az oktatásban működő civil szervezetek szakmai érdekképviseletére 2005 októberében az AGORA Klub szerves folytatásaként megalakított PEdagógus CIvil FÓrum (PECIFÓ) havonta nyilvános rendezvényekkel segíti azóta is a pedagógiai reformfolyamatokat, kiemelten fontos, mindenekelőtt megoldatlan és konszenzust kívánó oktatási, nevelési kérdésekben a legkülönfélébb vélemények ütköztetésével és egyfajta kiútként a hogyan továbbra – ajánlás formájában – közös javaslatok megfogalmazásával azon intézmények, szervezetek számára, amelyek az adott kérdésben megfelelő cselekvési hatáskörrel rendelkeznek.

A szervezés eredménye sikeres volt, a 2006-2008-ban folyamatosan megtartott klubfoglalkozáson, tanácskozásokon, konferenciákon nagy számban vettek részt a szakmai civil szervezetek és a pedagógusok. Az oktatásirányításból is többen eljöttek meghívásunkra.

A klub következő rendezvényére november 6-án, csütörtökön 16-tól kb. 19 óráig kerül sor.

Helyszín:
Szent Margit Gimnázium
(1114 Budapest, Villányi u. 5-7.)

Tematika

16.00:
A 2009-es költségvetésről az OKM képviselőjének meghívása, hogy pontosan tájékozódhassanak a pedagógus szakmai szervezetek és a közoktatási intézmények vezetői, pedagógusai, önkormányzati oktatásfelelősök a 2009-es költségvetés oktatási ágazatra vonatkozó adatairól.
Meghívott előadó: Csillag Márta főoszályvezető.

17.30:
A nem szakrendszerű oktatás bevezetésének tapasztalatai:
Előadó: Pecsenye Éva, a Független Pedagógus Fórum képviselője.

Minden érdeklődőt szerettel vár a PECIFÓ elnöksége.

Kérünk előzetes jelentkezést!
Jelentkezési cím: barlaine[kukac]fpf[pont]hu

2 üzenet

  1. terepmunkás szerint:

    Ha ott voltatok, meséljetek!

  2. Szekszárdi Juli szerint:

    Én voltam ott. Csillag Márta nem jött, mert még nincs költségvetés. Hallottunk helyette egy előadást a TÁMOP pályázatról, nem volt benne köszönet. No nem az előadás színvonalával, hanem magával a pályázati kiírással van probléma, majd meglátjátok, és rá fogtok jönni, hogy miért. Szó volt a nem szakrendszerű oktatásról. Röviden beszéltem én is a virtuális kongresszusunkról, vittem könyveket, és úgy tűnik, akadnak szövetségesek egy pedagógus kamara létrehozásához. Persze, ez sem lesz egyszerű, de hát nem is gondoltuk soha, hogy bármilyen érdemi lépés egyszerű lehet ma Magyarországon.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep