Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2008. november 11. kedd, 12:24
Címkék:

100 játék

Élménypedagógai szakmai nap

A „Kalandok és Álmok” Pedagógiai Műhely, az első hazai akkreditált élménypedagógiai képzés alapítója
100 játék címmel több alkalomból álló, sajátélmény-alapú szakmai sorozatot szervez. Az első foglalkozásra 2008. november 22-én, szombaton kerül sor.

A foglalkozások célja

Célunk, hogy a résztvevők megismerkedjenek újabb játékokkal, a játékok lehetséges felhasználási területeivel és olyan pedagógiai módszerekkel, amelynek alapja a játék. Olyan tanórai és tanórán kívüli tevékenységeket mutatunk be, amelyek lehetővé teszik a gyerek számára, hogy a játék tevékenységével tanuljanak, fejlődjenek, változzanak.

Célunk gyerekekkel foglalkozó szakemberek közös képzése, szemléletének alakítása és módszertani repertoárjuk bővítése a tapasztalati tanulás gyakorlatának azon elemein keresztül, amelyek hatékonyan szolgálhatják a gyerekek sikeres együttélését. A tapasztalati tanulás célja az akadémikus tudás megszerzése helyett az aktív tapasztalatszerzés folyamatán keresztül megismerni új játékokat, tevékenységeket, módszereket.

Kinek szól a szakmai nap?

Mindenkinek, aki nevelési céljai szolgálatába kíván állítani egy újfajta módszert. Elsősorban ajánljuk osztályfőnököknek, szabadidő-szervezőknek, diákönkormányzatot segítő pedagógusoknak, napközis nevelőknek, alternatív iskolában tanítóknak, gyógypedagógusoknak, testnevelő tanároknak, tábori animátoroknak, nevelőotthoni felügyelőknek, szociális és gyermekvédelmi szakembereknek.

Módszer és tematika

Szakmai napunkon három, egyenként 1,5 órás foglalkozást kínálunk forgószínpad-szerűen. Minden résztvevő mindhárom témában részt vesz, egyenként másfél óra hosszan. Tehát saját élményű játék háromszor 90 percben, kevés magyarázattal, sok újdonsággal, egyszerű, bárki számára elérhető eszközökkel, tantermi körülmények között, osztálynyi méretű csoportokban, jól hasznosítható módon. Csoportmunka, páros gyakorlatok, gyakorlati feladatok… kevés duma, sok vidám pillanat…

„Fegyvertelen játszótárs” – Játékkal az erőszak megelőzésért

Az általunk kínált foglalkozás egy mozgáson alapuló program adaptációja. A gyakorlatok izgalmasak, szórakoztatóak, és lehetőséget kínálnak a gyerekeknek, hogy az erősségeiket, szociális készségeiket, kreativitásukat biztonságos környezetben tegyék próbára. A foglalkozások nemcsak az agresszív gyerekekre, hanem az agresszivitás áldozataira és célpontjaira is irányul.

  • Térbeli tájékozódáshoz kapcsolódó gyakorlatok, hogy a gyerekek megtanulják megvédeni a saját személyes terüket és tiszteletben tartani másokét.
  • Önkontroll és stressz kezeléshez kapcsolódó gyakorlatok, hogy a gyerekek megtanulják felismerni a saját izgalmi, ingerültségi szintjüket.

Foglalkozásvezető: Kovács Nikoletta tréner.

„Nem pázsitot nevelünk, hanem gyerekeket” – Tanítási órán használható játékok, játékos tanítási órák, tanító játékok

Pedagógusok és szociális szakemberek képzése olyan tevékenységek témakörében, melyek alkalmasak a gyerekek motorikus, pszichikus és szociális fejlesztésére elsősorban tanórai keretek között, valamint kifejezetten tantárgyi tudás átadására játékos formában, a játék segítségével, osztálytermi körülmények között.

  • Téri és testséma-orientációs játékok;
  • eszközzel játszható és eszköz nélküli tantermi játékok;
  • társasjátékok, közösségi játékok, tevékenységek és azok oktató hatása;
  • figyelem-, észlelés- (percepció-) és emlékezetfejlesztő játékok.

Foglalkozásvezető: Pölös Annamária.

„Chit pa de…” – Multikulturális pedagógiai értékeink és az interkulturális nevelés

A pedagógusok önismeretének gyarapítása, saját kulturális örökségük tudatosítása, a kisebbségi csoportokkal kapcsolatos pozitív attitűdök megerősítése, ismereteik bővítése az előítéletek csökkentésének lehetséges stratégiáiról, a kultúrák közötti kooperációról és a konfliktusok okairól, valamint a konfliktus-kezelés módszereiről.

  • Előítéletek és sztereotípiák, a többségi és kisebbségi nézőpont felismerése;
  • a többségi szempont dominanciája, következményeinek elemzése;
  • a sikeres együttélés három alapfeltétele: önelfogadás, kommunikáció és bizalom.

Foglalkozásvezető: Bányai Sándor.

Részletes program

9.00 – 9.30: Beérkezés, regisztráció

9.30 – 10.00: Megnyitó, bemelegítő játék

10.00 – 11.30: 1. foglalkozás

11.50 – 13.20: 2. foglalkozás

14.00 – 15.30: 3. foglalkozás

15.30 – 16.00: Zárás, további ajánlataink, ízelítő 2009-es akkreditált képzéseinkből, sorsolás

Legfontosabb tudnivalók

100 játék: Szakmai nap

Időpont: 2008. november 22. (szombat) 9.00–16.00 óráig.

Helyszín: Kontyfa utcai Középiskola, Általános Iskola, Óvoda és Kerületi Nevelési Tanácsadó
1156 Budapest XV., Kontyfa utca 5.

Jelentkezés: A kitöltött jelentkezési lapot el kell küldeni az info[kukac]szabadidoszervezo[pont]hu email címre. A jelentkezési lap letölthető a www.szabadidoszervezo.hu oldalról.

Jelentkezési határidő: 2008. november 15.

A jelentkezést követően állítjuk ki és küldjük el a részvételi díj befizetéséhez szükséges számlát
(SZ.J. 74-87-15 konferenciaré szvétel, ÁFA-mentes)!
Kérjük, hogy a befizetés igazolását a rendezvényre hozza magával,
és azt a regisztrációnál bemutatni szíveskedjék!

Részvételi díj: 5000 Ft/fő, mely magában foglalja a három foglalkozás megtartását, a sorsoláson való részvétel lehetőségét és a kávé–tea büfé használatát. A jelentkezéseket csak a részvételi díj befizetése és igazolása esetén tudjuk elfogadni.

Kedvezmény: Egy intézményből 4 résztvevő jelentkezése esetén a részvételi díj 4000 Ft/fő.

A kérdések megválaszolására rendelkezésére állunk:
Bányai Sándor 30/982-3322, illetve
banyai[pont]sandor[kukac]szabadidoszervezo[pont]hu.

Ajándéksorsolás: A résztvevők között a szabadon választott 2009. évi képzésünkön való ingyenes részvételi lehetőséget, valamint a Raabe Könyvkiadó Szabadidőkalauz című kiadványának egyes pótköteteit sorsoljuk ki.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.03.30.
DK: A közalkalmazotti státusz eltörlése nem szolgálja a tanárok érdekét
A párt úgy véli, a „státusztörvénnyel” a tanárok szakmai szabadsága még jobban csökken, még kiszolgáltatottabbak lesznek a tankerületi központnak. A párt közleményében emlékeztet...
(Forrás: Index)
--
2023.03.30.
Nagyon leszakadtak a magyar kistelepüléseken élők digitális képességei
Az Eurostat friss adatai szerint az Európai Unió 16-74 év közötti lakosainak csak a bő negyede rendelkezik az alapvetőnél magasabb digitális kompetenciákkal. A nagyvárosokban ez az arány 33...
(Forrás: g7.hu)
--
2023.03.29.
Musk, Harari és Wozniak is kéri, hogy álljanak le minden nagyobb mesterséges intelligencia kísérlettel
A Future of Life non-profit kutatóintézet petíciójában azt írják, hatékony mesterséges intelligencia rendszereket csak akkor szabad kifejleszteni, ha biztosak vagyunk abban, hogy a hatásaik...
(Forrás: 444.hu)
--
2023.03.27.
Asperger: a névadó mint szindróma. A náci örökség és a gyógypedagógia emlékezete. Ugrai János írása
Különös módon alakul az Asperger-szindrómának mint elnevezésnek a sorsa. És az elnevezés körüli fordulatok mögött egy jóval súlyosabb dráma húzódik meg. Talán nem árt mindkét aspektusra...
(Forrás: tani-tani online)
--
2023.03.23.
AZ ORSZÁGOS KÖZNEVELÉSI TANÁCS MŰKÖDÉSÉNEK ÉS ÚJJÁVÁLASZTÁSÁNAK ANOMÁLIÁI
Korábban beszámoltunk róla, hogy egy nyílt levéllel kerestük meg az Országos Köznevelési Tanács civil szervezeti képviselőit (OKNT), mivel mandátuma lejárt, de a pedagógus civil szervezeteket...
(Forrás: ckpinfo)
--
2023.03.23.
Komoly kutatáson alapuló rövidfilmsorozat hívja fel a figyelmet az oktatás problémás területeire
Március 5-én délután mutatták be azt az öt, egyenként nyolcperces kisfilmet, amit a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. (T-Tudok Zrt.) és a Kreatív Tanulás és Oktatá...
(Forrás: Qubit)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep