Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. március 25. csütörtök, 15:17

Iskolásoknak is segít a járványhelyzet feldolgozásában a Bátor Tábor

Húsz évnyi tapasztalatukat az osztályok összekovácsolására fordítják

Három hónap alatt több mint 600 iskolásnak tartott online programot a Bátor Tábor. A pandémia és a digitális oktatás miatti lelki nehézségek enyhítését segíti ezzel az alapítvány.

A táborainkba érkező gyerekek gyakran mesélnek nekünk a betegséggel kapcsolatos tapasztalataikról: a hosszan tartó otthonlétről, a barátoktól való elszigetelődésről, a hétköznapi élet eseményeinek és örömeinek elvesztéséről, a korlátozott lehetőségekről. Nem gondoltuk, hogy ez egyszer nem csak a krónikus, súlyos beteg gyerekek sajátja lesz, hanem hosszú hónapokig mindenki osztozik benne” – mondja Kocsis Anna Dorka, a Bátor Tábor pszichológusa.

„Bár nehéz általánosságban beszélni arról, hogyan élik meg a gyerekek és a serdülők a COVID miatti lezárásokat, fontos tudatosítani, hogy számos érzelmi teherrel küzdhetnek ők is a jelen helyzetben. Hiszen a társas interakciók csökkenése, az iskola adta keretek hiánya, a megbetegedéstől való félelem negatívan hathatnak a gyermekek pszichés jóllétére. Veszteségekkel kell megküzdeniük, mivel életritmusukról, szokásaikról, szeretett tevékenységeikről kell lemondaniuk, és többen élik át a gyász érzését is” – teszi hozzá a szakember.

Az alapítvány 2001 óta segíti a súlyos betegséggel küzdő gyerekeket és családjaikat abban, hogy minél magabiztosabban és könnyedebben térhessenek vissza mindennapi életükbe. A pandémia okozta kihívásokhoz igazodva a programjaikat nem csak átköltöztették a digitális térbe, hanem azokat bárki számára elérhetővé tették. A Digitális Bátor Tábor, több napos online turnusok, néhány órás családi játékok vagy a kórházi ágyból elérhető gyógyító élmények mellett már az egymástól elszakadt osztályközösségeknek is segítenek a képernyőkön keresztül (újra) összekovácsolódni.  

„Felismertük, hogy a mentális egészségmegőrzés területén szerzett 20 éves tudásunkkal most minden fiatalnak segíthetünk– teszi hozzá Vargyas-Tóth Julianna, a Bátor Tábor programfejlesztési tanácsadója. „A gyerekek gyakori motiválatlanságát az online iskolai programunkra jelentkező osztályfőnökök is megerősítik. A közösségépítő játék decemberi indulása óta már több mint 600, digitális oktatásban résztvevő iskolásnak segítettünk a társaival közös, felszabadító élményeket szerezni.” A szervezet ingyenes programja iránt olyan nagy az érdeklődés, hogy jelenleg nem is tudnak több jelentkezést fogadni. „Óriási dolog látni, ahogy a kedvetlenül, kikapcsolt kamerával érkező kamaszok alig két óra alatt megnyílnak, együtt gondolkodnak, kreatív feladatokat oldanak meg, álmodnak, terveznek. Rengeteg pozitív visszajelzés érkezik a gyerekektől és a tanáraiktól is. Az egyik legmeghatóbb talán egy 9. osztályos résztvevőnk üzenete volt: „A játék alatt úgy éreztem, mintha nem lennék felesleges.”

A Bátor Tábor pszichológusa szerint azok a gyerekek, akiket rosszabbul érint ez az időszak, hosszabb ideig rosszkedvűek lehetnek, ingerlékenyebbé, motiválatlanná válhatnak, megváltozhatnak evési és alvási szokásaik.”Ezek a jelenségek felhívhatják a szülők és a pedagógusok figyelmét arra, hogy a gyermekeknek segítségre, támogatásra van szükségük. A felnőttek megértést és érzelmi támaszt nyújthatnak nekik, beszélgetéssel támogathatják őket, illetve segíthetnek abban, hogyan tudnak megküzdeni egy ilyen helyzettel.”

A Digitális Bátor Tábor gyűjteményébe bekerültek az online iskolai program kedvenc csapatépítő játékai, így most az osztályfőnökök is kipróbálhatják azokat!

Sturm Andrea

 

BÁTOR TÁBOR ALAPÍTVÁNY

1135 Budapest, Reitter Ferenc u. 46-48.

www.batortabor.hu | tel: +36 1 302 8808

E-mail: a.sturm@batortabor.hu | Mobil: +36 30 548 7958

 Bátorságot adunk. Életeket változtatunk.

 

Kapcsolódó link:

https://batortabor.org/hu/tamogass

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.22.
Centenáriumi falujárás Kodály népdalgyűjtő útjainak emlékezetére. Dinyés Soma, Körber Katalin és Walter Judit írása
Éppen száz esztendeje, hogy Kodály Zoltán emlékezetes népdalgyűjtő útjaira sor került. A modern magyar zeneélet, nem kevésbé a XX. századi énektanítás meghatározó műveit jegyezhette...
(Forrás: tani-tani online)
--
2022.05.22.
Totyik Tamás: meddig lehet a hivatástudatra hivatkozni, meddig lehet azzal visszaélni?
A Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) azt tartotta volna fontosnak, hogy az oktatás egésze egységes rendszerben, egy tárcánál legyen. Ebből a szempontból másodlagos kérdés, hogy a minisztert...
(Forrás: hírklikk)
--
2022.05.22.
\"A kormány oktatáspolitikai célja első pillanattól a tanítás kontrollja volt\" – interjú Radó Péterrel
Ez az oktatási rendszer nem feltétlenül arra van kitalálva, hogy a szülőket sakkban tartsa; nem annyira az alul lévők politikai magatartásának a stabilizálását szolgálja, mint inkább a...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.05.22.
Egy óvónő mentette meg az allergiás sokkot kapó kisfiú életét Újpesten
Januárban halállal végződött egy hasonló eset, most azonban kéznél volt az életmentő gyógyszer, Ildikó néni pedig azonnal tudta, hogy mit kell tennie. Az Allergiaközpont tájékoztatása...
(Forrás: index)
--
2022.05.22.
Nem túl jó Magyarországon fiatalnak lenni, ha csak a statisztikákat nézzük
2022 az EU-ban a fiatalok éve. Ennek örömére az Európai Bizottság egy játékos kalkulátort készített az Eurostat adataiból, amelyben a 16 és 29 év közötti fiatalok hasonlíthatják össze...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.05.22.
Kulcsfontosságú az informatika és a digitalizáció a képzésben is
digitalizáció és az informatika kulcsfontosságú szerepet tölt be mindennapi életünkben: így például az egészségügyben, a folyamatosan fejlődő honvédelemben vagy a környezettudatos,...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep