Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. március 25. csütörtök, 15:17

Iskolásoknak is segít a járványhelyzet feldolgozásában a Bátor Tábor

Húsz évnyi tapasztalatukat az osztályok összekovácsolására fordítják

Három hónap alatt több mint 600 iskolásnak tartott online programot a Bátor Tábor. A pandémia és a digitális oktatás miatti lelki nehézségek enyhítését segíti ezzel az alapítvány.

A táborainkba érkező gyerekek gyakran mesélnek nekünk a betegséggel kapcsolatos tapasztalataikról: a hosszan tartó otthonlétről, a barátoktól való elszigetelődésről, a hétköznapi élet eseményeinek és örömeinek elvesztéséről, a korlátozott lehetőségekről. Nem gondoltuk, hogy ez egyszer nem csak a krónikus, súlyos beteg gyerekek sajátja lesz, hanem hosszú hónapokig mindenki osztozik benne” – mondja Kocsis Anna Dorka, a Bátor Tábor pszichológusa.

„Bár nehéz általánosságban beszélni arról, hogyan élik meg a gyerekek és a serdülők a COVID miatti lezárásokat, fontos tudatosítani, hogy számos érzelmi teherrel küzdhetnek ők is a jelen helyzetben. Hiszen a társas interakciók csökkenése, az iskola adta keretek hiánya, a megbetegedéstől való félelem negatívan hathatnak a gyermekek pszichés jóllétére. Veszteségekkel kell megküzdeniük, mivel életritmusukról, szokásaikról, szeretett tevékenységeikről kell lemondaniuk, és többen élik át a gyász érzését is” – teszi hozzá a szakember.

Az alapítvány 2001 óta segíti a súlyos betegséggel küzdő gyerekeket és családjaikat abban, hogy minél magabiztosabban és könnyedebben térhessenek vissza mindennapi életükbe. A pandémia okozta kihívásokhoz igazodva a programjaikat nem csak átköltöztették a digitális térbe, hanem azokat bárki számára elérhetővé tették. A Digitális Bátor Tábor, több napos online turnusok, néhány órás családi játékok vagy a kórházi ágyból elérhető gyógyító élmények mellett már az egymástól elszakadt osztályközösségeknek is segítenek a képernyőkön keresztül (újra) összekovácsolódni.  

„Felismertük, hogy a mentális egészségmegőrzés területén szerzett 20 éves tudásunkkal most minden fiatalnak segíthetünk– teszi hozzá Vargyas-Tóth Julianna, a Bátor Tábor programfejlesztési tanácsadója. „A gyerekek gyakori motiválatlanságát az online iskolai programunkra jelentkező osztályfőnökök is megerősítik. A közösségépítő játék decemberi indulása óta már több mint 600, digitális oktatásban résztvevő iskolásnak segítettünk a társaival közös, felszabadító élményeket szerezni.” A szervezet ingyenes programja iránt olyan nagy az érdeklődés, hogy jelenleg nem is tudnak több jelentkezést fogadni. „Óriási dolog látni, ahogy a kedvetlenül, kikapcsolt kamerával érkező kamaszok alig két óra alatt megnyílnak, együtt gondolkodnak, kreatív feladatokat oldanak meg, álmodnak, terveznek. Rengeteg pozitív visszajelzés érkezik a gyerekektől és a tanáraiktól is. Az egyik legmeghatóbb talán egy 9. osztályos résztvevőnk üzenete volt: „A játék alatt úgy éreztem, mintha nem lennék felesleges.”

A Bátor Tábor pszichológusa szerint azok a gyerekek, akiket rosszabbul érint ez az időszak, hosszabb ideig rosszkedvűek lehetnek, ingerlékenyebbé, motiválatlanná válhatnak, megváltozhatnak evési és alvási szokásaik.”Ezek a jelenségek felhívhatják a szülők és a pedagógusok figyelmét arra, hogy a gyermekeknek segítségre, támogatásra van szükségük. A felnőttek megértést és érzelmi támaszt nyújthatnak nekik, beszélgetéssel támogathatják őket, illetve segíthetnek abban, hogyan tudnak megküzdeni egy ilyen helyzettel.”

A Digitális Bátor Tábor gyűjteményébe bekerültek az online iskolai program kedvenc csapatépítő játékai, így most az osztályfőnökök is kipróbálhatják azokat!

Sturm Andrea

 

BÁTOR TÁBOR ALAPÍTVÁNY

1135 Budapest, Reitter Ferenc u. 46-48.

www.batortabor.hu | tel: +36 1 302 8808

E-mail: a.sturm@batortabor.hu | Mobil: +36 30 548 7958

 Bátorságot adunk. Életeket változtatunk.

 

Kapcsolódó link:

https://batortabor.org/hu/tamogass

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep