Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. március 25. csütörtök, 15:17

Iskolásoknak is segít a járványhelyzet feldolgozásában a Bátor Tábor

Húsz évnyi tapasztalatukat az osztályok összekovácsolására fordítják

Három hónap alatt több mint 600 iskolásnak tartott online programot a Bátor Tábor. A pandémia és a digitális oktatás miatti lelki nehézségek enyhítését segíti ezzel az alapítvány.

A táborainkba érkező gyerekek gyakran mesélnek nekünk a betegséggel kapcsolatos tapasztalataikról: a hosszan tartó otthonlétről, a barátoktól való elszigetelődésről, a hétköznapi élet eseményeinek és örömeinek elvesztéséről, a korlátozott lehetőségekről. Nem gondoltuk, hogy ez egyszer nem csak a krónikus, súlyos beteg gyerekek sajátja lesz, hanem hosszú hónapokig mindenki osztozik benne” – mondja Kocsis Anna Dorka, a Bátor Tábor pszichológusa.

„Bár nehéz általánosságban beszélni arról, hogyan élik meg a gyerekek és a serdülők a COVID miatti lezárásokat, fontos tudatosítani, hogy számos érzelmi teherrel küzdhetnek ők is a jelen helyzetben. Hiszen a társas interakciók csökkenése, az iskola adta keretek hiánya, a megbetegedéstől való félelem negatívan hathatnak a gyermekek pszichés jóllétére. Veszteségekkel kell megküzdeniük, mivel életritmusukról, szokásaikról, szeretett tevékenységeikről kell lemondaniuk, és többen élik át a gyász érzését is” – teszi hozzá a szakember.

Az alapítvány 2001 óta segíti a súlyos betegséggel küzdő gyerekeket és családjaikat abban, hogy minél magabiztosabban és könnyedebben térhessenek vissza mindennapi életükbe. A pandémia okozta kihívásokhoz igazodva a programjaikat nem csak átköltöztették a digitális térbe, hanem azokat bárki számára elérhetővé tették. A Digitális Bátor Tábor, több napos online turnusok, néhány órás családi játékok vagy a kórházi ágyból elérhető gyógyító élmények mellett már az egymástól elszakadt osztályközösségeknek is segítenek a képernyőkön keresztül (újra) összekovácsolódni.  

„Felismertük, hogy a mentális egészségmegőrzés területén szerzett 20 éves tudásunkkal most minden fiatalnak segíthetünk– teszi hozzá Vargyas-Tóth Julianna, a Bátor Tábor programfejlesztési tanácsadója. „A gyerekek gyakori motiválatlanságát az online iskolai programunkra jelentkező osztályfőnökök is megerősítik. A közösségépítő játék decemberi indulása óta már több mint 600, digitális oktatásban résztvevő iskolásnak segítettünk a társaival közös, felszabadító élményeket szerezni.” A szervezet ingyenes programja iránt olyan nagy az érdeklődés, hogy jelenleg nem is tudnak több jelentkezést fogadni. „Óriási dolog látni, ahogy a kedvetlenül, kikapcsolt kamerával érkező kamaszok alig két óra alatt megnyílnak, együtt gondolkodnak, kreatív feladatokat oldanak meg, álmodnak, terveznek. Rengeteg pozitív visszajelzés érkezik a gyerekektől és a tanáraiktól is. Az egyik legmeghatóbb talán egy 9. osztályos résztvevőnk üzenete volt: „A játék alatt úgy éreztem, mintha nem lennék felesleges.”

A Bátor Tábor pszichológusa szerint azok a gyerekek, akiket rosszabbul érint ez az időszak, hosszabb ideig rosszkedvűek lehetnek, ingerlékenyebbé, motiválatlanná válhatnak, megváltozhatnak evési és alvási szokásaik.”Ezek a jelenségek felhívhatják a szülők és a pedagógusok figyelmét arra, hogy a gyermekeknek segítségre, támogatásra van szükségük. A felnőttek megértést és érzelmi támaszt nyújthatnak nekik, beszélgetéssel támogathatják őket, illetve segíthetnek abban, hogyan tudnak megküzdeni egy ilyen helyzettel.”

A Digitális Bátor Tábor gyűjteményébe bekerültek az online iskolai program kedvenc csapatépítő játékai, így most az osztályfőnökök is kipróbálhatják azokat!

Sturm Andrea

 

BÁTOR TÁBOR ALAPÍTVÁNY

1135 Budapest, Reitter Ferenc u. 46-48.

www.batortabor.hu | tel: +36 1 302 8808

E-mail: a.sturm@batortabor.hu | Mobil: +36 30 548 7958

 Bátorságot adunk. Életeket változtatunk.

 

Kapcsolódó link:

https://batortabor.org/hu/tamogass

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.15.
Tízezrek dilemmája: Menjen-e iskolába a gyerek, ha kötelező, de nem biztonságos?
Mert nagyot mondani Orbán Viktor, amikor arra hivatkozott, hogy a magyarok többsége a nemzeti konzultáción azt kérte, nyissák ki az iskolákat: a témakört firtató kérdés ugyanis nem szerepelt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.15.
Maruzsa: Ha nagyon rosszul sikerül az írásbeli érettségi, lehet javítani szóbelin
Maruzsa Zoltán közoktatásért felelős államtitkár az operatív törzs pénteki tájékoztatóján beszélt az iskolákat érintő járványügyi intézkedések változásairól. Elmondta, az óvod...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.15.
Maruzsa: Nem lesz kötelező a gyerekeket visszavinni az óvodába és az iskolába
Az államtitkár elmondta, hogy az óvodák és az alsó tagozatok megnyitása mellett az is szólt, hogy e két csoportban alacsonyabb volt a fertőzöttek aránya. Hozzátette, hogy az alsó tagozaton...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.14.
Biztonságos-e az iskolák jövő heti újranyitása Magyarországon?
Hétfőn újranyitnak az általános iskolák a kormány döntése alapján, ezért megvizsgáltuk, hogy járványügyi szempontból indokolható-e az újranyitás. Amikor a kabinet március végén d...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.04.13.
Koronavírus és iskolanyitás: a diákoknak könnyebb, a tanároknak nehezebb lesz otthon maradni
Egyfelől tehát valós igény, hogy újrainduljon a jelenléti oktatás, másfelől valós járványügyi veszély is a nyitás. Mint a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke lapunknak elmondta, hozzájuk is...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.13.
Oroszi Beatrix: Amíg nem telik el két hét a tanárok második oltása után, maszkban kellene tanítani
Az esetszámokat tekintve túl vagyunk a harmadik hullám csúcsán, de továbbra sem dőlhetünk hátra, mondta Oroszi Beatrix epidemiológus, a kormánynak tanácsokat adó minisztériumi elemzőcsapat...
(Forrás: 444.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep