Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. január 20. kedd, 18:29
Címkék:

Konfliktuskezelés az iskolában

Továbbképzés pedagógusoknak

Hogyan kezeljük az iskolai, tanórai, tantestületen belüli konfliktushelyzeteket?
Milyen a jó konfliktuskezelés?
Hogyan válunk képessé a megoldások megtalálására? Mindehhez nyújt segítséget 30 órás akkreditált tanfolyamunk.

A Dinasztia Tankönyvkiadó szeretettel várja Önt
2009. április 3-4-én tartandó

Konfliktuskezelés az iskolában – A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges pedagógus kompetenciák fejlesztése
című 30 órás, akkreditált pedagógus továbbképzésre (OKM-3/132/2008).

A tréning elvégzéséről végbizonyítványt adunk. A tanfolyam óraszáma beszámítható a pedagógus-továbbképzési keretbe, valamint az ELTE PPK által szervezett szakvizsga tanulmányi idejébe.

A kétnapos tréninget bentlakásos formában, ideális, nyugodt környezetben, teljes ellátással bonyolítjuk le, azaz a részvételi díjon felül kizárólag az utazást kell Önnek megoldania. A csoport létszáma maximum 24-25 fő lehet, ezért a jelentkezéseket a beérkezések sorrendjében tudjuk elfogadni.

Konfliktuskezelés az iskolában – A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges pedagógus kompetenciák fejlesztése
Akkreditált pedagógus-továbbképzés

Helyszín: Teleki-Tisza Kastély Nagykovácsi, Kossuth L. u. 2.

A tanfolyam ára: 35 000 Ft/fő.

Kezdés: 2009. április 3-án pénteken 14 óra.
Zárás: 2009. április 4-én szombaton 17 óra
+ egy konzultációs nap a helyszínen megbeszélt időpontban és helyszínen.

Jelentkezés: a kitöltött jelentkezési lapot a (06-1) 414-0246-os faxszámon, postai úton, illetve a zsotera@dinasztia.hu email címen juttathatják el szerkesztőségünkbe. Jelentkezési határidő: 2009. március 15.

Érdeklődni a (06-1) 414-0363/126-os telefonszámon Zsótér Anitánál lehet.

Címünk: Dinasztia Tankönyvkiadó Kft. 1155 Budapest Tóth István u. 97.
Telefon: (06-1) 414-0363/126, fax: (06-1) 414-0246, e-mail: zsotera[kukac]dinasztia[pont]hu.

A tanfolyam tematikája:

  • A konfliktus pedagógiai értelmezése
  • Jellegzetes konfliktushelyzetek a pedagógiai gyakorlatban: konfliktusok a tantestületben, a pedagógusok és a diákok, diákcsoportok között, a pedagógusok és a szülők közötti konfliktusok
  • Konfliktuskezelő stratégiák (önérvényesítő, alkalmazkodó, elkerülő, kompromisszumkereső, problémamegoldó)
  • A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges kompetenciák fejlesztése: döntésképesség, hitelesség, reflektivitás, énazonosság, kooperáció
  • Értékkonfliktusok, erkölcsi dilemmák
  • Személyes kompetenciák: önismeret, pozitív énkép kialakítása, önmagunk vállalása
  • Egészséges önérvényesítés, asszertivitás
  • Társas kompetenciák: mások elfogadása (sztereotípia, előítélet, diszkrimináció)
  • Eredményes kommunikáció (gátló jelenségek, segítő technikák)
  • A versengés és az együttműködés, a közös alkotás öröme, egymásrautaltság a rivalizálás konstruktív és destruktív formái
  • A problémamegoldó stratégia lépései, gyakorlása
  • Egyéb konfliktuskezelési eljárások (a csoport összetételének, igényeinek megfelelően): „szemtől szembe” módszer, vita

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.27.
Újabb világversenyen szereztek érmeket a magyar diákok, biológiából és matekból is remekeltek
A Nemzetközi Matematikai Diákolimpián (IMO) a magyar csapatból Várkonyi Zsombor ezüstérmet, Füredi Erik, Kovács Tamás, Szabó György Kornél, Fleiner Zsigmond és Velich Zoé Nóra pedig bronz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Alfa-generáció: kik ők és mit akarnak?
Még csak most lettek tizenévesek, de a cégek és a szolgáltatók már most árgus szemekkel figyelik őket. Ők az alfa, más néven Ipad-generáció, akik mire nagykorúak lesznek, már máshogy...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Ülni kell az iskolában? Öcsém, Tökölön is ülni kell! (videó)
Hogyan kell fejlesztőprogramot indítani cigány gyerekeknek egy roma szegregátumban? Milyen kilátásai vannak egy itt felnövő gyereknek? Mit tud tenni egy alapítvány, ha nemcsak a szegénység...
(Forrás: telex)
--
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep