Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. január 20. kedd, 18:29
Címkék:

Konfliktuskezelés az iskolában

Továbbképzés pedagógusoknak

Hogyan kezeljük az iskolai, tanórai, tantestületen belüli konfliktushelyzeteket?
Milyen a jó konfliktuskezelés?
Hogyan válunk képessé a megoldások megtalálására? Mindehhez nyújt segítséget 30 órás akkreditált tanfolyamunk.

A Dinasztia Tankönyvkiadó szeretettel várja Önt
2009. április 3-4-én tartandó

Konfliktuskezelés az iskolában – A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges pedagógus kompetenciák fejlesztése
című 30 órás, akkreditált pedagógus továbbképzésre (OKM-3/132/2008).

A tréning elvégzéséről végbizonyítványt adunk. A tanfolyam óraszáma beszámítható a pedagógus-továbbképzési keretbe, valamint az ELTE PPK által szervezett szakvizsga tanulmányi idejébe.

A kétnapos tréninget bentlakásos formában, ideális, nyugodt környezetben, teljes ellátással bonyolítjuk le, azaz a részvételi díjon felül kizárólag az utazást kell Önnek megoldania. A csoport létszáma maximum 24-25 fő lehet, ezért a jelentkezéseket a beérkezések sorrendjében tudjuk elfogadni.

Konfliktuskezelés az iskolában – A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges pedagógus kompetenciák fejlesztése
Akkreditált pedagógus-továbbképzés

Helyszín: Teleki-Tisza Kastély Nagykovácsi, Kossuth L. u. 2.

A tanfolyam ára: 35 000 Ft/fő.

Kezdés: 2009. április 3-án pénteken 14 óra.
Zárás: 2009. április 4-én szombaton 17 óra
+ egy konzultációs nap a helyszínen megbeszélt időpontban és helyszínen.

Jelentkezés: a kitöltött jelentkezési lapot a (06-1) 414-0246-os faxszámon, postai úton, illetve a zsotera@dinasztia.hu email címen juttathatják el szerkesztőségünkbe. Jelentkezési határidő: 2009. március 15.

Érdeklődni a (06-1) 414-0363/126-os telefonszámon Zsótér Anitánál lehet.

Címünk: Dinasztia Tankönyvkiadó Kft. 1155 Budapest Tóth István u. 97.
Telefon: (06-1) 414-0363/126, fax: (06-1) 414-0246, e-mail: zsotera[kukac]dinasztia[pont]hu.

A tanfolyam tematikája:

  • A konfliktus pedagógiai értelmezése
  • Jellegzetes konfliktushelyzetek a pedagógiai gyakorlatban: konfliktusok a tantestületben, a pedagógusok és a diákok, diákcsoportok között, a pedagógusok és a szülők közötti konfliktusok
  • Konfliktuskezelő stratégiák (önérvényesítő, alkalmazkodó, elkerülő, kompromisszumkereső, problémamegoldó)
  • A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges kompetenciák fejlesztése: döntésképesség, hitelesség, reflektivitás, énazonosság, kooperáció
  • Értékkonfliktusok, erkölcsi dilemmák
  • Személyes kompetenciák: önismeret, pozitív énkép kialakítása, önmagunk vállalása
  • Egészséges önérvényesítés, asszertivitás
  • Társas kompetenciák: mások elfogadása (sztereotípia, előítélet, diszkrimináció)
  • Eredményes kommunikáció (gátló jelenségek, segítő technikák)
  • A versengés és az együttműködés, a közös alkotás öröme, egymásrautaltság a rivalizálás konstruktív és destruktív formái
  • A problémamegoldó stratégia lépései, gyakorlása
  • Egyéb konfliktuskezelési eljárások (a csoport összetételének, igényeinek megfelelően): „szemtől szembe” módszer, vita

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.03.23.
AZ ORSZÁGOS KÖZNEVELÉSI TANÁCS MŰKÖDÉSÉNEK ÉS ÚJJÁVÁLASZTÁSÁNAK ANOMÁLIÁI
Korábban beszámoltunk róla, hogy egy nyílt levéllel kerestük meg az Országos Köznevelési Tanács civil szervezeti képviselőit (OKNT), mivel mandátuma lejárt, de a pedagógus civil szervezeteket...
(Forrás: ckpinfo)
--
2023.03.23.
Komoly kutatáson alapuló rövidfilmsorozat hívja fel a figyelmet az oktatás problémás területeire
Március 5-én délután mutatták be azt az öt, egyenként nyolcperces kisfilmet, amit a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ Zrt. (T-Tudok Zrt.) és a Kreatív Tanulás és Oktatá...
(Forrás: Qubit)
--
2023.03.23.
Elliot Aronson szociálpszichológus: Kötelezővé tenném a kritikus gondolkodás oktatását – a HVG exkluzív interjúja
Egy vezetőnek a politikai ellenfelei közül kellene válogatnia a munkatársait, hogy elkerülje az önbecsapás csapdáját – állítja Elliot Aronson, A társas lény című szociálpszichológiai...
(Forrás: hvg.hu)
--
2023.03.22.
Ez a szakadék széle – új pályára kényszerült a Trefort vezetőtanára
Sikeres szakember, népszerű tanár volt, aki rengeteget dolgozott a természettudományos pedagógushiány felszámolásáért. Szakmány Csaba, a Trefort vezetőtanára, akit a kémiaoktatás fejleszt...
(Forrás: válasz online)
--
2023.03.21.
Ne játssz a pénzzel! Vagy mégis?
Tizenötödik éve zászlóshajója a pénzügyi tudatosság oktatásának a Magyar Nemzeti Bank, a Diákhitel Központ és a Magyar Bankszövetség által közösen létrehozott Pénziránytű Alapí...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.03.21.
Aligha kerülnek a gimnáziumok alapítványi egyetemi fenntartásba
Felröppent a hír, hogy „modellváltás” kezdődhet a közoktatásban, miután a Szinyei Merse Pál Gimnázium az alapítványi működésű Óbudai Egyetem fenntartásába kerülhet. Oktatáskutat...
(Forrás: hírklikk)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep