Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. június 18. péntek, 12:24
Címkék:

Képzéseink

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete a következő szakmai szolgáltatásokat ajánlja pedagógusoknak és tantestületeknek.

Szociális kompetenciák fejlesztése az osztályfőnöki munkában (30 óra)

A képzés középpontjában az osztályfőnök mint felnőtt szociális modell hatásának elemzése, a kortársi jelenségekre való reflektálás és különféle prevenciós tartalmak közvetítésének gyakorlása, valamint a közösségi projektekben rejlő szocializációs hatások közös feltárása áll.

Indítási eng.sz.: OKM-3/33/2008.
Szervezi: Jász-Nagykun-Szolnok megyei Pedagógiai Intézet, az OFOE szakértőivel

Konfliktuskezelés az iskolában (30 óra)

A program célja azoknak a kognitív, személyes és szociális kompetenciáknak az erősítése – helyzetek szimulálása és elemzése révén –, amelyek az iskolai munka különféle részterületein felmerülő konfliktusok konstruktív kezeléséhez szükségesek.

Indítási eng.sz.: OKM-3/132/2008.
Szervezi: Dinasztia Tankönyvkiadó Kft., az OFOE szakértőivel

Az osztály mint csoport – csoportvezetői készségek az osztályfőnöki munkában (30 óra)

A képzés sajátélményű gyakorlatok elemzése, változatos munkaformák és források felhasználása révén nyújt hasznos gyakorlati ismeretek a csoporthelyzet, a csoportszerepek és a csoportdinamika témakörében – miközben folyamatos önreflexióra készteti a résztvevőket.

Indítási eng.sz.: OKM-3/67/2008.
Szervezi: Jász-Nagykun-Szolnok megyei Pedagógiai Intézet, az OFOE szakértőivel

Osztálytermi interakciók elemzése (30 óra)

A program az osztálytermi helyzetek értelmezését és megértését segíti konkrét videofelvételek mikroelemzésével. Különös figyelmet kap benne az iskolai agresszió megelőzése a professzionális tanári kommunikáció eszközeivel.

Indítás eng.sz.: OKM-4/279/2009.
Szervező: Videotréning Egyesület

Kompetenciafejlesztő tevékenységek és feladatok tervezése (30 óra)

A program a szociális kompetencia iskolai fejlesztésének témaköréhez kapcsolódva, a pedagógiai helyzetelemzés és célképzés gyakorlatába vezeti be a résztvevőket, fejlesztő tevékenységek és feladatok közös elemzése, adaptálás, illetve önálló tervezése során.

Indítási eng.sz.: OKM – 3/89/2009.
Szervezi: EduNet Tananyag-fejlesztési Alapítvány

Csapatépítő tréning (15 óra)

A kétnapos tréning az élménypedagógia módszereire építve segíti egymás jobb megismerését és a tantestületen belüli kohézió erősödését, miközben számos alapvető tanári készséget is fejleszt.

A pedagógus továbbképzésről szóló 277/1997. Korm. rendelet 5.§ (3) d. szerint 15 továbbképzési óraként elszámolható. Szervezi: Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

Csapatépítő játékok (6 óra)

A műhelyfoglalkozás keretében olyan gyakorlatokat sajátíthatnak el a résztvevők, amelyek jól hasznosíthatók a tanulócsoportok közösséggé formálása során.

A pedagógus továbbképzésről szóló 277/1997. Korm. rendelet 5.§ (3) d. szerint 6 továbbképzési óraként elszámolható. Szervezi: Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

Az osztalyfonokok[kukac]gmail.com címen várjuk az érdeklődők további kérdéseit, jelentkezését.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.07.13.
A nyelviskolák 20-30 ezer diákot biztosan elveszítettek a járvány miatt
A járványhelyzet miatti korlátozások a nyelviskolák és vizsgaközpontok piacát is erősen érintette – mondta a Világgazdaságnak Rozgonyi Zoltán, a Nyelvtudásért Egyesület elnöke. Bár...
(Forrás: 168 óra)
--
2020.07.13.
L. Ritók Nóra: Beavatkozási pontok
Aztán az idén a tanoda bővült egy klubbal, a Szülői klubbal, ami megint újabb szállal erősíti meg azt a hálót, amit a gyerekek köré fonunk, és erősíti a tanuláshoz kötődést. Mert...
(Forrás: hvg.hu/Nyomor széle blog)
--
2020.07.13.
Maruzsa: remélhetőleg hagyományosan lehet elkezdeni az új tanévet
Korábban már beszámoltunk róla, hogy Maruzsa Zoltán szerint annak ellenére, hogy mások voltak a felkészülés körülményei, nem lettek \"sem rosszabbak, sem jobbak\" az érettségi eredmények...
(Forrás: eduline)
--
2020.07.12.
Horn Gábor: Az erősek, a bosszúállók, a kicsinyesek világa
A vasalódeszkás tanár esete is mutatja, hogy a NER oktatáspolitikája megalázza, elsöpri, kiiktatja azt, aki bárhogyan is eltér a sorvezetőtől. Ráadásul az ellenállásnak legjobb szándé...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.07.11.
Pygmalion-effektus vagy fejlesztés? Adalékok és értelmezési lehetőségek az iskolarendszer alulteljesítésének és méltányossági mutatóinak összefüggésrendszerében. Asztalos György írása
Jelen dolgozat egy konkrét, mégis tipikusnak tekinthető intézmény országos kompetenciamérési eredményeire épülő esettanulmány. Ugyanakkor segédletnek is felfogható, ha valaki saját iskol...
(Forrás: tani-tani online)
--
2020.07.11.
A BM, az Emmi és az ORFK sem adott választ arra, hogy valós-e az iskolaőrök véletlenül kiderült fizetése
A kormány az iskolai erőszak megfékezésére bevezeti az iskolaőrséget, amely külön rendészeti szervként jön létre, az őrök pedig gázspray-t, rendőrbotot és bilincset is használhatnak...
(Forrás: 168 óra)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep