Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. június 18. péntek, 12:24
Címkék:

Képzéseink

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete a következő szakmai szolgáltatásokat ajánlja pedagógusoknak és tantestületeknek.

Szociális kompetenciák fejlesztése az osztályfőnöki munkában (30 óra)

A képzés középpontjában az osztályfőnök mint felnőtt szociális modell hatásának elemzése, a kortársi jelenségekre való reflektálás és különféle prevenciós tartalmak közvetítésének gyakorlása, valamint a közösségi projektekben rejlő szocializációs hatások közös feltárása áll.

Indítási eng.sz.: OKM-3/33/2008.
Szervezi: Jász-Nagykun-Szolnok megyei Pedagógiai Intézet, az OFOE szakértőivel

Konfliktuskezelés az iskolában (30 óra)

A program célja azoknak a kognitív, személyes és szociális kompetenciáknak az erősítése – helyzetek szimulálása és elemzése révén –, amelyek az iskolai munka különféle részterületein felmerülő konfliktusok konstruktív kezeléséhez szükségesek.

Indítási eng.sz.: OKM-3/132/2008.
Szervezi: Dinasztia Tankönyvkiadó Kft., az OFOE szakértőivel

Az osztály mint csoport – csoportvezetői készségek az osztályfőnöki munkában (30 óra)

A képzés sajátélményű gyakorlatok elemzése, változatos munkaformák és források felhasználása révén nyújt hasznos gyakorlati ismeretek a csoporthelyzet, a csoportszerepek és a csoportdinamika témakörében – miközben folyamatos önreflexióra készteti a résztvevőket.

Indítási eng.sz.: OKM-3/67/2008.
Szervezi: Jász-Nagykun-Szolnok megyei Pedagógiai Intézet, az OFOE szakértőivel

Osztálytermi interakciók elemzése (30 óra)

A program az osztálytermi helyzetek értelmezését és megértését segíti konkrét videofelvételek mikroelemzésével. Különös figyelmet kap benne az iskolai agresszió megelőzése a professzionális tanári kommunikáció eszközeivel.

Indítás eng.sz.: OKM-4/279/2009.
Szervező: Videotréning Egyesület

Kompetenciafejlesztő tevékenységek és feladatok tervezése (30 óra)

A program a szociális kompetencia iskolai fejlesztésének témaköréhez kapcsolódva, a pedagógiai helyzetelemzés és célképzés gyakorlatába vezeti be a résztvevőket, fejlesztő tevékenységek és feladatok közös elemzése, adaptálás, illetve önálló tervezése során.

Indítási eng.sz.: OKM – 3/89/2009.
Szervezi: EduNet Tananyag-fejlesztési Alapítvány

Csapatépítő tréning (15 óra)

A kétnapos tréning az élménypedagógia módszereire építve segíti egymás jobb megismerését és a tantestületen belüli kohézió erősödését, miközben számos alapvető tanári készséget is fejleszt.

A pedagógus továbbképzésről szóló 277/1997. Korm. rendelet 5.§ (3) d. szerint 15 továbbképzési óraként elszámolható. Szervezi: Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

Csapatépítő játékok (6 óra)

A műhelyfoglalkozás keretében olyan gyakorlatokat sajátíthatnak el a résztvevők, amelyek jól hasznosíthatók a tanulócsoportok közösséggé formálása során.

A pedagógus továbbképzésről szóló 277/1997. Korm. rendelet 5.§ (3) d. szerint 6 továbbképzési óraként elszámolható. Szervezi: Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

Az osztalyfonokok[kukac]gmail.com címen várjuk az érdeklődők további kérdéseit, jelentkezését.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep