Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. június 18. péntek, 12:24
Címkék:

Képzéseink

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete a következő szakmai szolgáltatásokat ajánlja pedagógusoknak és tantestületeknek.

Szociális kompetenciák fejlesztése az osztályfőnöki munkában (30 óra)

A képzés középpontjában az osztályfőnök mint felnőtt szociális modell hatásának elemzése, a kortársi jelenségekre való reflektálás és különféle prevenciós tartalmak közvetítésének gyakorlása, valamint a közösségi projektekben rejlő szocializációs hatások közös feltárása áll.

Indítási eng.sz.: OKM-3/33/2008.
Szervezi: Jász-Nagykun-Szolnok megyei Pedagógiai Intézet, az OFOE szakértőivel

Konfliktuskezelés az iskolában (30 óra)

A program célja azoknak a kognitív, személyes és szociális kompetenciáknak az erősítése – helyzetek szimulálása és elemzése révén –, amelyek az iskolai munka különféle részterületein felmerülő konfliktusok konstruktív kezeléséhez szükségesek.

Indítási eng.sz.: OKM-3/132/2008.
Szervezi: Dinasztia Tankönyvkiadó Kft., az OFOE szakértőivel

Az osztály mint csoport – csoportvezetői készségek az osztályfőnöki munkában (30 óra)

A képzés sajátélményű gyakorlatok elemzése, változatos munkaformák és források felhasználása révén nyújt hasznos gyakorlati ismeretek a csoporthelyzet, a csoportszerepek és a csoportdinamika témakörében – miközben folyamatos önreflexióra készteti a résztvevőket.

Indítási eng.sz.: OKM-3/67/2008.
Szervezi: Jász-Nagykun-Szolnok megyei Pedagógiai Intézet, az OFOE szakértőivel

Osztálytermi interakciók elemzése (30 óra)

A program az osztálytermi helyzetek értelmezését és megértését segíti konkrét videofelvételek mikroelemzésével. Különös figyelmet kap benne az iskolai agresszió megelőzése a professzionális tanári kommunikáció eszközeivel.

Indítás eng.sz.: OKM-4/279/2009.
Szervező: Videotréning Egyesület

Kompetenciafejlesztő tevékenységek és feladatok tervezése (30 óra)

A program a szociális kompetencia iskolai fejlesztésének témaköréhez kapcsolódva, a pedagógiai helyzetelemzés és célképzés gyakorlatába vezeti be a résztvevőket, fejlesztő tevékenységek és feladatok közös elemzése, adaptálás, illetve önálló tervezése során.

Indítási eng.sz.: OKM – 3/89/2009.
Szervezi: EduNet Tananyag-fejlesztési Alapítvány

Csapatépítő tréning (15 óra)

A kétnapos tréning az élménypedagógia módszereire építve segíti egymás jobb megismerését és a tantestületen belüli kohézió erősödését, miközben számos alapvető tanári készséget is fejleszt.

A pedagógus továbbképzésről szóló 277/1997. Korm. rendelet 5.§ (3) d. szerint 15 továbbképzési óraként elszámolható. Szervezi: Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

Csapatépítő játékok (6 óra)

A műhelyfoglalkozás keretében olyan gyakorlatokat sajátíthatnak el a résztvevők, amelyek jól hasznosíthatók a tanulócsoportok közösséggé formálása során.

A pedagógus továbbképzésről szóló 277/1997. Korm. rendelet 5.§ (3) d. szerint 6 továbbképzési óraként elszámolható. Szervezi: Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

Az osztalyfonokok[kukac]gmail.com címen várjuk az érdeklődők további kérdéseit, jelentkezését.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep