Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. június 18. péntek, 12:24
Címkék:

Képzéseink

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete a következő szakmai szolgáltatásokat ajánlja pedagógusoknak és tantestületeknek.

Szociális kompetenciák fejlesztése az osztályfőnöki munkában (30 óra)

A képzés középpontjában az osztályfőnök mint felnőtt szociális modell hatásának elemzése, a kortársi jelenségekre való reflektálás és különféle prevenciós tartalmak közvetítésének gyakorlása, valamint a közösségi projektekben rejlő szocializációs hatások közös feltárása áll.

Indítási eng.sz.: OKM-3/33/2008.
Szervezi: Jász-Nagykun-Szolnok megyei Pedagógiai Intézet, az OFOE szakértőivel

Konfliktuskezelés az iskolában (30 óra)

A program célja azoknak a kognitív, személyes és szociális kompetenciáknak az erősítése – helyzetek szimulálása és elemzése révén –, amelyek az iskolai munka különféle részterületein felmerülő konfliktusok konstruktív kezeléséhez szükségesek.

Indítási eng.sz.: OKM-3/132/2008.
Szervezi: Dinasztia Tankönyvkiadó Kft., az OFOE szakértőivel

Az osztály mint csoport – csoportvezetői készségek az osztályfőnöki munkában (30 óra)

A képzés sajátélményű gyakorlatok elemzése, változatos munkaformák és források felhasználása révén nyújt hasznos gyakorlati ismeretek a csoporthelyzet, a csoportszerepek és a csoportdinamika témakörében – miközben folyamatos önreflexióra készteti a résztvevőket.

Indítási eng.sz.: OKM-3/67/2008.
Szervezi: Jász-Nagykun-Szolnok megyei Pedagógiai Intézet, az OFOE szakértőivel

Osztálytermi interakciók elemzése (30 óra)

A program az osztálytermi helyzetek értelmezését és megértését segíti konkrét videofelvételek mikroelemzésével. Különös figyelmet kap benne az iskolai agresszió megelőzése a professzionális tanári kommunikáció eszközeivel.

Indítás eng.sz.: OKM-4/279/2009.
Szervező: Videotréning Egyesület

Kompetenciafejlesztő tevékenységek és feladatok tervezése (30 óra)

A program a szociális kompetencia iskolai fejlesztésének témaköréhez kapcsolódva, a pedagógiai helyzetelemzés és célképzés gyakorlatába vezeti be a résztvevőket, fejlesztő tevékenységek és feladatok közös elemzése, adaptálás, illetve önálló tervezése során.

Indítási eng.sz.: OKM – 3/89/2009.
Szervezi: EduNet Tananyag-fejlesztési Alapítvány

Csapatépítő tréning (15 óra)

A kétnapos tréning az élménypedagógia módszereire építve segíti egymás jobb megismerését és a tantestületen belüli kohézió erősödését, miközben számos alapvető tanári készséget is fejleszt.

A pedagógus továbbképzésről szóló 277/1997. Korm. rendelet 5.§ (3) d. szerint 15 továbbképzési óraként elszámolható. Szervezi: Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

Csapatépítő játékok (6 óra)

A műhelyfoglalkozás keretében olyan gyakorlatokat sajátíthatnak el a résztvevők, amelyek jól hasznosíthatók a tanulócsoportok közösséggé formálása során.

A pedagógus továbbképzésről szóló 277/1997. Korm. rendelet 5.§ (3) d. szerint 6 továbbképzési óraként elszámolható. Szervezi: Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete

Az osztalyfonokok[kukac]gmail.com címen várjuk az érdeklődők további kérdéseit, jelentkezését.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.08.
Szegregáció vagy integráció…? Petrikné Jánossy Csilla írása
Vizsgálódásunk tárgya: a segítségre, támogatásra szorulók, azaz a különleges figyelmet igénylők, az SNI-sek, a részképességzavarral élők helyzete. A többségi, a köznyelv szerint „...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.03.08.
Modernizációba kényszerítve
2019-ben hozta létre a magyar kormány az első vagyonkezelő alapítványt, melyből kísérleti jelleggel a Budapesti Corvinus Egyetem intézményi modellváltását finanszírozta. Az alapítványi...
(Forrás: Drót.eu)
--
2021.03.08.
Csikorog a KRÉTA az általános digitális oktatás első napján
NEM ELŐSZÖR VAN GOND A KRÉTA-RENDSZERREL. Februárban is többször tört borsot a tanárok orra alá. Ez akkor és most is azért okoz a szokásosnál nagyobb kellemetlenséget a pedagógusoknak é...
(Forrás: index)
--
2021.03.08.
Az iskolaőröknek nem jár home office
Az iskolaőrök zöme az online oktatás idején is bejár dolgozni, néhányukat ideiglenesen másik iskolába vezényelték vagy a helyi kapitányságon kaptak megbízást – tudta meg a rendőrsé...
(Forrás: Népszava)
--
2021.03.08.
Dr. Sófi Gyula: A gyerekek 25–30 százalékának van pszichés gondja, és ezen a Covid tovább ront
Szorongás, halálfélelem, tisztálkodási kényszer – csak néhány olyan pszichés probléma, amely jelentősen gyakoribb lett a gyermekek és a serdülők között a járvány kezdete óta. Sófi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep