Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. augusztus 25. szerda, 9:22

Petíció az oktatás helyzetéért és a BÉRÜNKÉRT!

HA EGYETÉRTESZ VELÜNK, ÍRD ALÁ!!!

Kedves Hatalom!

Tudjuk, hogy aki gyerekek között tölti mindennapjait, örökké fiatal marad. Mi oktatásban dolgozók is így érezzük. Szeretünk játszani, de nagyon nem szeretjük, ha játszanak velünk! Márpedig, kedves Hatalom, Te ezt teszed.

Úgy érezzük magunkat, mint anno a „Három kívánság” című műsorban a gyerekek. Te Dévényi Tibi bácsi szerepében tetszelegve labdákat dobálsz nekünk, mi igyekszünk azokat elkapni. A legtöbbjük üres: fizetésemelésnek álcázott pótlékok, érdekegyeztetésnek hazudott párbeszédek, megbecsülésnek mondott adminisztrációs tehernövelés, automatikus 100% táppénz ígérete. És sorolhatnánk még …

Tudod, kedves Hatalom, az oktatás társadalmi küldetése az, hogy tanulni vágyó fiatalokat, jó szakembereket, a közügyekben részt vállaló, részt venni akaró állampolgárokat neveljen. Ehhez korszerű tudást biztosító, demokratikus szellemű iskolarendszerre, anyagilag és szakmailag megbecsült, elismert, a társadalom támogatását élvező pedagógusokra van szükség. Az oktatásnak pedig a legfontosabb feladata a gyermekeink érdekeinek és jövőjének megalapozása. A gyermekek számára biztosítani kell, hogy minden őt érdeklő kérdésben szabadon kinyilváníthassák véleményüket, amelyet korukra és érettségi fokukra figyelemmel tekintetbe kell venni; tiszteletben kell tartani a gondolat-, lelkiismeret- és vallásszabadságukat.

Persze a korszerű iskola sok pénzbe kerül, amit, Te, kedves Hatalom nagyon szűken mérsz. A 2019-es KSH adatok szerint a GDP 3,9%-át fordítod az oktatásra. Jóval az európai átlag alatt! Annyit költesz a nemzet jövőjére, mint pl. a tömegsportra. De még ezt a keveset is igazságtalanul osztod el a fenntartók (állam és egyház) között, amivel a gyermek esélyegyenlőséghez való jogát is semmibe veszed. Szerinted jól van ez így? Szerintünk NINCS! Nézzük, mit is tettél eddig.

Széttiportad, egy évtized alatt romba döntötted a közoktatást és a felsőoktatást. Az, hogy nem esett szét, köszönhető annak, hogy a jó pedagógus nem munkát végez, hanem hivatását gyakorolja. A gyermek mindenek felett álló érdekét szem előtt tartva visszük a vállukon a köznevelés rendszerét, miközben beleroppanunk, vagy már bele is roppantunk a teherbe. Amit Te, kedves Hatalom nem akarsz észrevenni. Nem akarod tudomásul venni, hogy nincs utánpótlás! Ahelyett, hogy anyagilag és erkölcsileg is megbecsülnéd az oktatásban dolgozókat, inkább humanoid robotokkal akarod megoldani az oktatást. Szerinted elegendő a középszintű érettségihez szükséges ismeretekkel rendelkezni a pedagógusoknak. 

Szerintünk NEM! NEM LESZÜNK A HATALOM KISZOLGÁLÓI!

ELÉG VOLT A MEGALÁZOTTSÁGBÓL!!!
ELÉG VOLT A KIZSÁKMÁNYOLÁSBÓL!!!

Ezért KÖVETELJÜK, hogy

  • A pedagógus illetményalap vetítési alapja 2021. szeptember 1-jétől a minimálbér összege legyen!
  • Az oktatási ágazatban nem pedagógus munkakörben foglalkoztatott munkavállalók garantált illetménye, a költségvetési törvényben meghatározott közalkalmazotti fizetési osztályok első fokozatának összege – a fizetési fokozatokhoz tartozó legkisebb szorzószámok megtartásával – 2021. szeptember 1. napjával emelkedjen a következők szerint: A1-nél a minimálbérre, B1-nél a garantált bérminimumra, F1-nél a garantált bérminimum 130 százalékára!
  • A pedagógus-munkakörben foglalkoztatottak neveléssel-oktatással lekötött munkaideje 2021. szeptember 1-jétől heti 22 óra legyen!
  • A pedagógiai és gyógypedagógiai asszisztensek, akik heti 40 órában látják el a feladatukat, munkaterheik csökkentése érdekében heti 35 órán át legyenek beoszthatók, és a pedagógusokhoz hasonlóan heti 5 órát, illetve felkészüléssel tölthessenek, intézményen kívül!

Szóval, kedves Hatalom „jó szóval oktasd, játszani is engedd szép, komoly fiadat!” Mi is ezt tesszük a ránk bízott gyermekekkel.

Üdvözlettel:
az oktatásban dolgozók

A petíciót itt írhatod alá: Petíció az oktatás helyzetéért és a BÉRÜNKÉRT! – Pedagógusok Szakszervezete (pedagogusok.hu)

Egy üzenet

  1. Terts Mónika szerint:

    !

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.05.20.
Palkovics Lászlótól Csák Jánoshoz került a Fudan Egyetem
A Miniszterelnökséget vezető Gulyás Gergely miniszter által benyújtott, a kormány új szerkezetével összefüggő módosításokat tartalmazó salátatörvényben az állt, hogy a Fudan továbbra...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Nem is az önálló minisztérium hiányzik legjobban a közoktatás megmentéséhez, hanem a politikai szándék
„Ha végignézzük az oktatást, akkor volt már pap, aki próbálkozott vele, volt mérnök, aki próbálkozott vele, volt onkológus, aki próbálkozott vele, most pedig egy rendőr fog vele prób...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.05.20.
Pedagógusok Szakszervezete: Nem hagyjuk szó nélkül, hogy elvegyék a jogainkat!
\"Semmiképpen sem hagyjuk szó nélkül ezt, de amíg az új kormány nem alakul meg, nincs kinek benyújtani a sztrájkkövetelésünket. A sztrájktárgyalásokat sem tudjuk folytatni addig, amíg...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.05.20.
Závecz: Az ellenzékiek inkább kötnék iskolázottsághoz a szavazati jogot, mint a fideszesek
A konkrét nyomásgyakorlást érzékelők relatíve magas aránya egybevághat azokkal az értelmezésekkel, amelyek a szegény és tanulatlan emberek befolyásolásában, adott esetben „megvásárl...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
„Másként kellene tanítani a fiúkat és a lányokat, hogy vonzóbb legyen nekik a fizika és a kémia”
Jelenleg a diákok tömegei nincsenek birtokában alapszintű természettudományi kompetenciának – ezt mondta Németh Szilvia oktatáskutató, a T-Tudok Tudásmenedzsment és Oktatáskutató Központ...
(Forrás: telex)
--
2022.05.20.
PSZ: a tanárok megfélemlítésével és a jogaik elvételével kezdődhet az újabb kormányzati ciklus
A PSZ különösen barátságtalannak tartja a parlament Törvényalkotási bizottsága elé került kormánypárti törvénymódosító javaslatot, amely állandóan fenntartaná az oktatásban dolgoz...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep