Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. április 11. szombat, 6:28
Címkék:

Demokráciára nevelés – ösztöndíjprogram

Kedves Osztályfőnökök!

Szeretném felhívni a figyelmüket arra az ösztöndíjprogramra, amelyet a Bundeszentrale für Politische Bildung a Robert Bosch Alapítvánnyal együttműködve idén második alkalommal hirdetett meg. Az ösztöndíjprogramra olyan fiatal szakértőket várnak Bulgáriából, Lengyelországból, Romániából, Szlovákiából, Szlovéniából, Csehországból, Magyarországról és a balti államokból, akik demokráciára, illetve aktív állampolgárságra neveléssel foglalkoznak akár önkéntesen, akár szabadúszóként vagy alkalmazottként.

Az ösztöndíj célja az aktív állampolgárságra nevelésen keresztül a demokrácia erősítése: a demokratikus értékek tudatosítását és egy aktív civil társadalom kialakulását támogatja. Fiatal szakértők hálózatát szeretnék létrehozni, ahol lehetőség van további hálózatépítésre, együttműködésre, tapasztalatcserére.

Az ösztöndíjasok tíz hetet tölthetnek egy németországi szervezetnél, ahol a szervezet munkatársaival együttműködve közös projektet dolgoznak ki, miközben olyan kapcsolatokat alakítanak ki, amelyek egy későbbi, határokon átívelő együttműködés alapját teremthetik meg.

További információkért keressék Christiane Toyka-Seid programkoordinátort a bpb-inaktion[kukac]gmx[pont]de e-mail címen, Németh Anikó ösztöndíjast a nemeth[pont]aniko[kukac]yahoo[pont]de e-mail címen, vagy látogassanak el a Bundeszentrale für politische Bildung honlapjára!

Németh Anikó
a Bundeszentrale für Politische Bildung
és a Robert Bosch Stiftung
ösztöndíjasa

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.14.
Az osztályzás viccé vált, ősztől változás kell az iskolákban
„A frontális oktatásról már régen kiderült, hogy idejétmúlttá vált. Bizonyítottan hatékonyabb, ha a gyerekek párokban, csoportokban dolgozhatnak, ha közük van egymáshoz a tevékenysé...
(Forrás: index)
--
2021.06.14.
Gulyás Márton: A putyini mintára készült homofób törvény végszavazását bojkottálni kell
Ahogy azt a Patent Egyesület helyesen és éleslátásról tanúbizonyságot téve megjegyezte (szó szerint idézem): „a kormány a kiskorúak védelme mögé bújva lehetetlenítené el az iskolai...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.06.13.
Zselici vallomások. Visszatekintés egy pedagóguspálya alkonyán az eszmélés éveire. Szücs-Gáspár Borbála írása
Látom magamat a zselici dombok között kószálni, a meggyfa tetején kemencében sütött kenyérrel a kezemben pirosló gyümölcsöt enni. Látom az árkot, ahol „ároklityást” játszottunk...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.06.13.
A pedagógusok mentális felépüléséről is gondoskodni kell a nyári szünetben
Megindult a visszaszámlálás, mindössze két nap maradt hátra a tanévből, amely – a tavalyihoz hasonlóan – idén is rendhagyó volt. A digitális oktatás a pedagógusok, a diákok és a sz...
(Forrás: index)
--
2021.06.13.
Milliárdos profitot hozott a nyögvenyelősen működő digitális oktatás
Bár az iskolák informatikai rendszere nem bírta a digitális oktatás terhelését, de a rendszer fejlesztésében és üzemeltetésében részt vevő eKréta Informatikai és SDA Informatika Zrt.-...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.06.13.
A szólásszabadság és a gyermekjogok védelmében
A lényeg, hogy a környezeti hatásoknak nem egyszerűen szerepe van, hanem döntő többség esetén az a nagyobb súlyú. A környezeti hatások értelemszerűen gyermekkoriak, mivel akkor formáló...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep