Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. április 11. szombat, 6:28
Címkék:

Demokráciára nevelés – ösztöndíjprogram

Kedves Osztályfőnökök!

Szeretném felhívni a figyelmüket arra az ösztöndíjprogramra, amelyet a Bundeszentrale für Politische Bildung a Robert Bosch Alapítvánnyal együttműködve idén második alkalommal hirdetett meg. Az ösztöndíjprogramra olyan fiatal szakértőket várnak Bulgáriából, Lengyelországból, Romániából, Szlovákiából, Szlovéniából, Csehországból, Magyarországról és a balti államokból, akik demokráciára, illetve aktív állampolgárságra neveléssel foglalkoznak akár önkéntesen, akár szabadúszóként vagy alkalmazottként.

Az ösztöndíj célja az aktív állampolgárságra nevelésen keresztül a demokrácia erősítése: a demokratikus értékek tudatosítását és egy aktív civil társadalom kialakulását támogatja. Fiatal szakértők hálózatát szeretnék létrehozni, ahol lehetőség van további hálózatépítésre, együttműködésre, tapasztalatcserére.

Az ösztöndíjasok tíz hetet tölthetnek egy németországi szervezetnél, ahol a szervezet munkatársaival együttműködve közös projektet dolgoznak ki, miközben olyan kapcsolatokat alakítanak ki, amelyek egy későbbi, határokon átívelő együttműködés alapját teremthetik meg.

További információkért keressék Christiane Toyka-Seid programkoordinátort a bpb-inaktion[kukac]gmx[pont]de e-mail címen, Németh Anikó ösztöndíjast a nemeth[pont]aniko[kukac]yahoo[pont]de e-mail címen, vagy látogassanak el a Bundeszentrale für politische Bildung honlapjára!

Németh Anikó
a Bundeszentrale für Politische Bildung
és a Robert Bosch Stiftung
ösztöndíjasa

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
--
2020.11.27.
Új iskolatípus: általános iskola után rögtön az egyetem előszobájába mehetnek a gyerekek
Az új oktatási program keretében mind a közép- és felsőfokú oktatási tartalmakat, mind a duális képzést összehangolják, utóbbi azért lehet szerencsés, mert a tanulók a felsőfokú du...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.27.
A tanítóképzőket lenyelik az egyházak, a tanárképzés lassan összeomlik
Megtört a császári átok és megszületett az egyetem – mondogatták 2016-ban Egerben az akkor Eszterházy Károly Főiskolán, miután az intézmény egyetemi rangot kapott a kormánytól. Az „á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep