Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. április 14. kedd, 7:38
Címkék:

„… Ez a sok szépség mind mire való?”

Esti kérdés-konferencia

Esztergom, 2009. április 24–26.

Az Esti kérdés című vers kapcsán rendeznek tudományos tanácskozást április végén Esztergomban. Apropója a szerző, Babits Mihály születésének 125. évfordulója és „A 12 legszebb magyar vers” című konferenciasorozat. Az előadásokat egy izgalmas társrendezvény vezeti be.

A konferencián való részvétel ingyenes. Pedagógus kollégáink figyelmébe: a konferencia egyben akkreditált továbbképzés. Ezzel kapcsolatban információt a Magyar Irodalomtörténeti Társaság honlapján találnak.

A konferencia helyszíne: Balassa Bálint Szakképző Iskola díszterme
(2500 Esztergom, Szent István tér 7–9. – Tel.: 33/523-065).

A konferencia kezdete: 2009. április 24. 16.00 órakor.

Részletes program

Április 24., péntek

TÁRSRENDEZVÉNY
10.30–11.30 JORDÁN TAMÁS vezényletével az Esztergomi Bazilika lépcsőjén 1000 diák és érdeklődő együtt elmondja az Esti kérdést (nagyon rossz idő esetén a helyszín: Magyar Nemzeti Múzeum Vármúzeumának Nagyterme, 2500 Esztergom, Szent István tér 1.)

16.00–16.10 VAN EGYÜTTES: inpro

16.10–16.20 JORDÁN TAMÁS: Babits Mihály: Esti kérdés

16.20–16.30 MEGGYES TAMÁS polgármester köszöntője

16.30–16.50 SIPOS LAJOS: Az Esti kérdés felé

16.50–17.10 BÓKAY ANTAL: Bergson, az Esti kérdés és Babits poétikája

17.10–17.30 FARAGÓ KORNÉLIA: A kérdés végtelenje (Babits Mihály:
Esti kérdés)

17.30–17.50 Hozzászólások, szünet

17.50–18.10 TÓTH FRANCISKA: „…domb oldalán, ebeddel” – Babits Mihály Esztergomban

18.10–18.30 LÁNG GUSZTÁV: Nap és felhők a képzelt égen. Antikizáló
képek a fiatal Babits költészetében

18.30–18.50 ALEXA KÁROLY: Egy Babits-kép megfejtése

18.50–19.10 SZITÁR KATALIN: A költészet mint „esti szó”

19.10–19.40 Hozzászólások, szünet

19.40–19.50 ILLÉS ANNA grafikus és KOVÁCS MELINDA fotóművész
kiállítását megnyitja KAPOSI ENDRE képzőművész (ugyanott)
20.30-tól NYILASY BALÁZS: Szondi két apródja (kötetbemutató)

Április 25., szombat

09.00–09.20 ODORICS FERENC: „…miért a multak?” – Az archaikus
hagyomány leplei az Esti kérdésben

09.20–09.40 NYILASY BALÁZS: Az Esti kérdés és a filozofikus ontologikus
költő

09.40–10.00 TVERDOTA GYÖRGY: Babits kényszerképzet-szerű körben
forgás képzete

10.00–10.20 DOBOS ELVIRA: Lét és idő az Esti kérdésben

10.20–10.40 KOVÁCS ÁGNES: Biblia-allúziók és a filozófia-bölcseleti
hagyomány az Esti kérdésben

10.40–11.00 Hozzászólások, szünet

11.00–11.20 NAGY ENDRE: Babits, a szentimentális objektív

11.20–11.40 BOKÁNYI PÉTER: Egy „véghangulatos leíró vers”:
az Esti kérdés

11.40–12.00 MEKIS D. JÁNOS: Babits mássalhangzói

12.00–12.20 HORVÁTH KORNÉLIA: Versnyelv és emlékezet

12.20–12.40 PALATINUS LEVENTE DÁVID: A (félre)olvasás mint
az autopoézis lehetősége

12.40–13.00 Hozzászólások, szünet

14.30–16.00 A Babits Mihály Emlékház megtekintése
TÓTH FRANCISKA irodalmi muzeológus vezetésével

16.30–16.50 BODOR BÉLA: A narrátor gesztusnyelve és testsémája
a költemény ikonográfiájában

16.50–17.10 KONCSOS KINGA: Babits, Nemes Nagy – egy lírai
rokonság elemei

17.10–17.30 HERNÁDI MÁRIA: Egy párbeszéd rétegei (Babits Mihály:
Esti kérdés – Nemes Nagy Ágnes: Paradicsomkert)

17.30–17.50 VÉGH BALÁZS BÉLA: Kérdések ideje: este

17.50–18.10 Hozzászólások, szünet

18.10–18.30GULYÁS GABRIELLA: Az Esti kérdés angol fordításai

18.30–18.50 HORVÁTH GÉZA: Az Esti kérdés német fordításai

18.50–19.10 ELIISA PITKÄSALO: Kysymys illalla (az Esti kérdés finnül)

19.10–19.30 ANTONIO DONATO SCIACOVELLI: Kozmikus
találkozások: Babits és Leopardi

19.30–19.50 Hozzászólások

Április 26., vasárnap

09.00–09.20 PAP KINGA: A magvető válasza

09.20–09.40 BÁNYAI JÁNOS: Látvány és leírás (retorika) az Esti kérdésben

09.40–10.00 KELEVÉZ ÁGNES: „… emléke teher is, de kincs is”.
A személyes múlt nyomai az Esti kérdésben

10.00–10.20 DÁVIDHÁZI PÉTER: Az Esti kérdés és a Jónás könyve

10.20–10.40 Hozzászólások, szünet

10.40–11.00 GORDON GYŐRI JÁNOS: Mit tud nekünk mondani a költő
magyarórán? Babits és más költők versmondása

11.00–11.20 FENYŐ D. GYÖRGY: Hogyan tanítsuk az Esti kérdést?
(Ötletek és lehetőségek)

11.20–11.40 BOLDOG ZOLTÁN: Az Esti kérdés könnyedségének nehézségei

11.40–12.00 KUBINGER-PILLMANN JUDIT és tanítványai: Az előzetes
tudás szerepe az Esti kérdés tanításában

12.00–12.45 Rövid szünet után KORDA ESZTER vitaindítója; beszélgetés:
Hogyan lehet életművet tanítani véges számú versen?

12.45–12.55 Zárszó (BÓKAY ANTAL)

12.55–13.00 BECK ZOLTÁN (30 Y) záró dala

VÉDNÖK:
Magyar Irodalomtörténeti Társaság

RENDEZŐ:
Élményközpontú irodalomtanítási program
(Nyugat-magyarországi Egyetem Bölcsészettudományi Kar, Szombathely)

TÁMOGATÓK:
Babes–Bolyai Tudományegyetem Szatmárnémeti Kihelyezett Tagozata
| Balassa Bálint Múzeum, Esztergom | Communitas Alapítvány,
Kolozsvár | Esztergom Város Önkormányzata | Magyar Suzuki Zrt.,
Esztergom | Nyugat-magyarországi Egyetem Savaria Egyetemi
Központjának Tudományos Bizottsága | Savaria University Press
Alapítvány | Szatmárnémeti Pro Magiszter Társaság | Sz. Tóth Gyula
| Várszínház és Kultúrmozgó Nonprofit Kft., Esztergom

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
--
2020.11.27.
Új iskolatípus: általános iskola után rögtön az egyetem előszobájába mehetnek a gyerekek
Az új oktatási program keretében mind a közép- és felsőfokú oktatási tartalmakat, mind a duális képzést összehangolják, utóbbi azért lehet szerencsés, mert a tanulók a felsőfokú du...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.27.
A tanítóképzőket lenyelik az egyházak, a tanárképzés lassan összeomlik
Megtört a császári átok és megszületett az egyetem – mondogatták 2016-ban Egerben az akkor Eszterházy Károly Főiskolán, miután az intézmény egyetemi rangot kapott a kormánytól. Az „á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep