Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. április 21. kedd, 6:21

Apróhirdetés

Önismereti foglalkozás kamaszoknak

A gyakorlat célja

A diákok új önismereti szempontokat ismernek fel a többiekkel való hasonlóság és különbözőség megtapasztalása nyomán. A feladat segíti egymás megismerését, rejtett hasonlóságok alapján rendez gyerekeket egymás mellé, ami fokozza az egymás iránti nyitottságot, erősíti a kohéziót az egyféle hirdetést választó diákok körében. A feladat a pedagógusnak is izgalmas, hiszen felszínre kerülhet egy-egy általunk nem is sejtett, rejtett vágy, aminek a megvalósítását a későbbiekben esetleg mi is támogathatjuk; illetve tudatosan figyelhetünk és építhetünk a választás mögött meghúzódó, eddig rejtett motivációkra, készségekre.

Eszközök

Tanulónként egy-egy apróhirdetés-lap (pdf, 25 KB).

A gyakorlat rövid leírása

Kiosztjuk az apróhirdetés-lapokat. A feladat, hogy mindenki kiválassza, ő melyik hirdetésre jelentkezne szívesen. Ezután a főcím szerint azonos témájú hirdetést választók egy-egy csoportba rendeződnek, és elmondják egymásnak, hogy miért éppen azt a hirdetést választották. Miután a kiscsoportok maguk között megbeszélték a választásukat, egy képviselő elmondja a többieknek, hogy mi volt a csoport tagjaiban az a közös jellemző, amiért hasonló hirdetést választottak. Természetesen beszámolhat az ezzel együtt tapasztalt különbözőségekről is.

(Forrás: Földes Petra – Peer Krisztina: Alkotva tanulunk. Tevékenység-központú foglalkozások 11-12 éveseknek. Dinasztia Tankönyvkiadó, 2008, 39-41. o.)

Melléklet

Apróhirdetés-lap (pdf, 25 KB), diákonként egy-egy példány

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.05.05.
November óta ez az ágy az iskolám
Tavaly, amikor csak az írásbeliket tartották meg, egy teremben csak 10 diák ülhetett, és a folyosón is kötelező volt a maszkviselés, akkor azt mondtuk: ilyen érettségi nem volt a háború ó...
(Forrás: telex.hu)
--
2021.05.04.
AZ OTTHONMARADÁS ÉS A SEGÍTÉS JOGA – NAIH ÁLLÁSFOGLALÁS ÉS ADOM PETÍCIÓ
– NE legyen kötelező a jelenléti oktatás május 10-től! – Fogadják el a szülői igazolást érvényesnek a tanév végéig, és ne számítson bele a 250 óra hiányzásba, ha a diák a ví...
(Forrás: ckpinfo)
--
2021.05.04.
PDSZ: A Nagy Testvér figyelné a tanárokat
A Nedolgozzingyen.hu oldalon hozták nyilvánosságra a tervezetet, amivel a tankerületek felhatalmazást kapnának a magántulajdonú számítástechnikai eszközök ellenőrzésére is. A Pedagógusok...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2021.05.04.
Megválik a rasszista és szexista kijelentései miatt bepanaszolt oktatójától a Szegedi Tudományegyetem
A felmentése már szerdától hatályos, a szorgalmi időszak kezdetéig tartó kurzusait más oktatók veszik át. Gulyás eltávolításának hírét egyelőre nem erősítették meg hivatalosan, de...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.05.03.
KIRÚGHATNAK-E, HA NEM VAGY BEOLTVA?
Azt már nagyon sokszor elmondtuk, hogy egy oltás még nem jelent biztos védettséget, de annak is számtalan oka lehet, hogy valaki még nem kapta meg az első oltást sem. Vannak, akik még valamilyen...
(Forrás: Ne dolgozz ingyen!)
--
2021.05.03.
Szokott-e ön szegregálni? Ferge Zsuzsa és a társadalmi egyenlőtlenségekről való tudás újratermelődése
Felemelő érzés lenne Ferge Zsuzsa születésnapja apropóján olyan köszöntőt írni, amelyben a magyar szociológiában általa úttörő problémaérzékenységgel felvetett, az oktatási rendszer...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep