Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. október 27. szerda, 10:50

35 szervezetet támogat összesen 40 millió Ft értékben a MOL Gyermekgyógyító Programja 2021-ben

Összesen 35 szervezet tud évközi élmény- és művészetterápiás fejlesztő foglalkozásokat, illetve téli és évközi táborokat megvalósítani a mintegy 40 millió forintos támogatás felhasználásával a MOL Gyermekgyógyító Programja keretében 2021-ben. A művészeti, mese- és drámapedagógia mellett egyre növekvő tendenciát mutat az állatasszisztált, azaz a speciálisan képzett kutyák és lovak bevonásával végzett terápiák száma, de van olyan szervezet, amely fal- és sziklamászással vagy a természeti kihívásokkal való megküzdéssel segíti és támogatja a krónikusan beteg, fogyatékkal élő vagy a lelki egészség szempontjából veszélyeztetett gyerekek gyógyulását, rehabilitációját.

Egyesület az Inklúzióért

Idén összesen 77 civil szervezet nyújtotta be pályázatát, hogy anyagi támogatást nyerjen a krónikusan beteg, fogyatékkal élő vagy a lelki egészség szempontjából veszélyeztetett gyerekek gyógyulását, rehabilitációját elősegítő élmény- és művészetterápiás programokra. A pályázatokat orvosszakértők és szakmai zsűri bírálta el. A zsűri tagjai Dr. Hauser Péter, a BAZ Megyei Központi Kórház és Egyetemi Oktatókórház Velkey László Gyermekegészségügyi Központjának vezető főorvosa, gyermekonkológus, Kozékiné Dr. Hammer Zsuzsanna klinikai szakpszichológus, pszichoterapeuta, az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar egyetemi adjunktusa és Pálmai Katalin, a Heim Pál Gyermekkórház nyugalmazott pszichológusa voltak.

8 megyéből és Budapestről összesen 35 szervezet 10 művészetterápiás és 25 élményterápiás programot, illetve évközi tábort tud majd megvalósítani a támogatásból. A programok között van olyan, amely mese- vagy drámapedagógiára épül, zene-, festészet- vagy egyéb művészeti terápiával dolgozik, de egyre növekvő tendenciát mutat az állatasszisztált, azaz speciálisan képzett kutyák és lovak bevonásával végzett terápiák száma. Idén 10 újonnan pályázó szervezet nyert el támogatást a programban, köztük az Élményterápiás Fal-és Sziklamászás Egyesület, amely a szorongással és magatartászavarokkal küzdő gyermekek és családjaik számára kínál terápiás célú önismereti fal- és sziklamászó foglalkozásokat, az Egyesület az Inklúzióért Meseterápiával a különleges testvérekért c. programja, amely fogyatékossággal élő gyermekek testvéreinek nyújt támogatást meseterápiás foglalkozások révén, a Csepp a Tengerben Alapítvány művészetterápiás és drámapedagógiai foglalkozásai gyermekvédelmi gondoskodásban és romatelepen élő fiataloknak, és az Utolérlek Alapítvány a Koraszülött és Eltérő Fejlődésű Gyermekekért zeneterápiás és szülőcsoportos programja. A támogatott szervezetek teljes listája ITT érhető el.

Élményterápiás Fal-és Sziklamászás Egyesület,

„Az  élmény- és művészetterápiás programok a kórházban töltött kezelési idő alatt vagy a már gyógyulófélben lévő gyermekeknek is nagyon sokat segítenek abban, hogy megküzdjenek a betegségükkel, a hozzá kapcsolódó félelmekkel és erőt gyűjtsenek a rájuk váró kezelésekhez. Egy ilyen terápiába bevont gyerek sokkal együttműködőbb és az orvos is könnyebben tudja a szükséges beavatkozásokat elvégezni, tehát közvetetten a mi munkánkat is segítik” – mondta Dr. Hauser Péter gyermekonkológus, a zsűri tagja.

 „A MOL Gyermekgyógyító programban díjazott láthatatlan segítők tevékenysége felbecsülhetetlen, ez a társadalmi munka mindig akkor ölt alakot, amikor érintettek leszünk, és ekkor a szerepe is hiánypótlóvá válik. A MOL Gyermekgyógyító Program 2005 óta összesen több mint 550 rehabilitációs programot tudott támogatni a gyermekegészségügy területén, és pontosan ezt a lendületet szeretnénk folytatni a jövőben is” – mondta el Ferencz I. Szabolcs, a MOL Alapítvány kuratóriumának elnöke.

 A civil szervezetek előfinanszírozásként kapják meg a támogatást, amelyet a legtöbb esetben a terapeuták bérére, szállítási- és anyagköltségre fordítanak, ezáltal a foglalkozások a rászorulók számára is könnyebben elérhetők.

Utolérlek Alapítvány

A MOL Gyermekgyógyító Program 2005 óta összesen több mint 550 rehabilitációs programot tudott támogatni a gyermekegészségügy területén. Az eddigi támogatások teljes összege meghaladja a 700 millió forintot és több mint 120.000 beteg gyermeknek segített.

A MOL társadalmi felelősségvállalásáról

A MOL-csoport mint kelet-közép Európa egyik legnagyobb vállalata évente mintegy 2 milliárd forintot adományoz a különböző társadalmi kezdeményezések számára. A támogatási portfólióban a kultúra, az egészségügy, az oktatás, a közlekedésbiztonság, a környezetvédelem és a szociális ügyek jelennek meg. A vállalat társadalmi felelősségvállalásának jegyében hozta létre 2006-ban az Új Európa Alapítványt, amely 2018-tól MOL Alapítvány néven folytatja tevékenységét. Az Alapítvány pályázati programjain keresztül évente 140 millió forintot fordít a fiatal sportolók, művészek, a pedagógusok és a gyermekegészségügy támogatására. Ennek eredményeképpen az elmúlt években több mint 5000 fiatal sportolót, tudós- és művészpalántát és csapataikat részesítette a MOL Tehetségtámogató Program támogatásban. A MOL Gyermekgyógyító Program keretében több mint 550 projekt nyert el támogatást 2005 óta, akik több mint 120.000 gyermek gyógyulásában közreműködtek. A MOL Alapítvány a helyi közösségek támogatását és az önkéntesség népszerűsítését 2014-2017 között a KÖSZ! Program, 2018-tól a Helyi Érték Program keretében végzi. További információ: www.molalapitvany.hu

Csepp a tengerben Alapítvány

A MOL-Új Európa Alapítványról

A MOL és a Magyar Állam 2021 nyarán MOL-Új Európa Alapítvány néven új közfeladatot ellátó közérdekű vagyonkezelő alapítványt hozott létre, melynek célja közérdekű célok megvalósítása lesz kiemelten a sport, kultúra, egészségügy, gazdaságfejlesztés és környezetvédelem területén. A különböző támogatási tevékenységek a vállalatcsoporton belül eddig szétszórtan, különböző szervezetekben működtek, ezért az új alapítvánnyal egyrészt az a cél, hogy a MOL egy szervezetbe csoportosítsa az összes ilyen irányú tevékenységét, másrészt, hogy kibővítse a támogatások körét olyan területekkel, amelyek a MOL-csoport frissített stratégiájával összhangban a jelenleginél nagyobb figyelmet érdemelnek, így például a kutatás-fejlesztési, innovációs projektek támogatása, elsősorban a körkörös gazdaság kapcsán.  A MOL-Új Európa Alapítvány átveszi a MOL korábban végzett társadalmi felelősségvállalási tevékenységeinek, pályázatainak és tehetséggondozási programjainak jelentős részét, továbbá rendkívül széleskörű és átfogó támogatási rendszert hoz létre a környezetvédelmi és fenntarthatósági célok, a nemzetközi tudásmegosztás, az oktatás és kutatás-fejlesztés, a karitatív tevékenységek, a kultúra és a sport támogatása érdekében.

További sajtóinformáció: Tóth Szilvia, 20/272 2192, toth.szilvia@salt.hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep