Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. december 4. szombat, 17:16

Smashed Online – alkoholprevenciós edukációs program

SMASHED Online néven digitális edukációs program indul a fiatalkori alkoholfogyasztás visszaszorításáért

A SMASHED 2019-es indulása egy formabontó, interaktív alkoholprevenciós előadás-sorozattal kezdődött, amely egy színdarabból és egy a közönség élményeit feldolgozó műhelybeszélgetésből állt az általános- és középiskolás diákok számára. A kezdeményezés eddig mintegy 2500 magyar diákkal ismertette meg a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeit, hívta fel a figyelmet a felelős magatartás fontosságára. Idén egy interaktív, online élőszereplős edukációs platformon, a smashedonline.hu oldalon folytatódik a program Kálloy Molnár Péter és három fiatal színész; Kretz Boldizsár (Patrik), Tar Dániel (Norbi), Kovács Dóra (Reni) közreműködésével.

A filmes tartalomra és egy vibráló, dinamikus felületre épülő Smashed Online egy utazásra viszi a tanulókat, és arra ösztönzi őket, hogy feltegyék maguknak a kérdést: „Mit tennék én egy hasonló helyzetben?”.  A barátság, a család, az iskola, a társadalmi dinamika és a csoportnyomás témakörét három tinédzser barát történetén és az általuk hozott döntéseken keresztül tárja fel. Tanárok és diákok három fiatal karakter történetén keresztül ismerhetik meg a fiatalkori alkoholfogyasztás veszélyeit és a felelős magatartás fontosságát.

A programot, melyet egy rövid regisztrációt követően bárki ingyenes elérhet,akár telefonjukon is végig követhetik a smashedonline.hu  weboldalra kattintva.

A tanárokat egy kézikönyv segíti a program használatában és alkalmazásában, további kreatív és interaktív ötleteket is adva a téma feldolgozására. A körülbelül 45-50 perces interaktív online edukációs előadás bármikor megszakítható, folytatható és újrajátszható, a kitöltők tudásukat pedig kvíz formájában is felmérhetik.

A SMASHED Online kampány keretein belül a szervezők egy kreatív verseny segítségével is szeretnék aktivizálni a 7-11 osztályos diákokat, melyre 2022. január 31.-ig lehet pályázni – kreatív videók, plakátok és újságcikkek formájában várják a pályaműveket, melyek az edukációs program tanulságait dolgozzák fel. A beküldött munkákat egy szakmai zsűri bírálja, a legjobbak csoportos VR élménnyel, a második helyezettek csoportos lézerharc, míg a harmadik helyezett osztályok trambulinpark élménnyel gazdagodhatnak.Bővebben információ a pályázatról az alábbi linken érhető el: https://momentantarsulat.hu/oldal/smashed-palyazat-2021

Íme az interaktív programhoz készült izgalmas előzetes videó:

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep