Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. december 10. péntek, 11:29

Tájékoztató az EU Tanulósarok weboldaláról 3.

Oktatatási segédanyagok és játékok középiskolások számára

A középiskolás diákok nemcsak azt szeretnék megérteni, hogyan működik az EU, hanem
aktív szerepet vállalnának , és alakítanák környezetüket, legyen szó az éghajlatváltozásról,
az EU-ban való utazásról vagy a külföldi önkéntes munkáról.

Íme egy válogatás a középiskolásoknak, tanároknak és mindazoknak szóló anyagokból,
akik többet szeretnének tudni az EU-ról:

Az EU és én

Ezt a feleletválasztós kvízt fiataloknak szánjuk. Hasznos alapismereteket közvetít számukra az Európai Unióról, kitöltése pedig nem vesz sok időt igénybe. Önállóan, de az EU és én nevű kiadvánnyal együtt is használható.

A kvíz négy, egyenként 13–12 kérdést tartalmazó részből áll. Mindegyik kérdés esetében kétszer próbálkozhatsz: ha elsőre eltalálod a helyes választ, két pontot kapsz, ha másodikra, akkor egyet.

A kvízjátékhoz kapcsolódó füzet további információt nyújt arról, hogyan jött létre az EU, milyen közös értékeink vannak, ki milyen szerepet tölt be az intézményekben, és mindez hogyan érinti a mindennapi életünket.

Bolygónk a jövőnk

A „Bolygónk a jövőnk” egy interaktív oldal, amelyen a 9–15 éves diákok megismerkedhetnek az éghajlatváltozás tudományos hátterével, az Unióban zajló eseményekkel és tájékozódhatnak arról, hogyan is lehetünk részesei az éghajlatváltozás elleni küzdelemnek. Ezen kívül a Tanárok központja válogatott tantermi gyakorlatokat és kapcsolódó anyagokat kínál.

Kódolás

29 nyelven elérhető anyagok, amelyek segítségével a tanárok bemutathatják a kódolás és az informatikai gondolkodás titkait minden korosztálynak. A tananyagok szórakoztató módon képesek fejleszteni az olyan kulcsfontosságú készségeket mint a kreativitás, a csapatmunka és a problémamegoldás.

A dezinformáció azonosítása és leküzdése

A hamis információk villámgyorsan terjednek az interneten, amint azt a világjárvány kapcsán is megtapasztalhattuk. Ennek az eszköztárnak a segítségével a középiskolai tanárok segíthetik diákjaikat, hogy meg tudják különböztetni a világhálón az álhíreket a valós információktól. Az eszköztár egy szerkeszthető prezentációból (a valós életből vett példákkal és csoportos gyakorlatokkal) és egy, a tanároknak szóló útmutató füzetből áll.

Iratkozzon fel a Tanulósarok hírlevelére, hogy mindig értesüljön az EU-val kapcsolatos legújabb oktatási segédanyagokról és hírekről!

Felhasználható közösségimédia-bejegyzések

  • Ötleteket szeretne, hogyan taníthatná a diákokat az Európai Unióról? Az #EUTanulósarok különböző korú diákok számára számos témában gyűjtött össze izgalmas oktatási segédanyagokat,, az EU történelmétől kezdve az európai kultúráig.Fedezze fel ezeket! 👉 https://europa.eu/learning-corner/home_hu
  • Szeretné diákjait az Uniós működésről tanítani, és azon töpreng, hol is kezdje? Ha az EU még mindig nem egy nyitott könyv, az #EUTanulósarok rengeteg tananyaghoz biztosít hozzáférést. Mindegyik a tanulók életkorához igazodik.Tanítson játékokon és felfedezésen keresztül! 👉 https://europa.eu/learning-corner/home_hu
  • Segítsünk a fiataloknak hallatni hangjukat! Beszélgessen diákjaival az éghajlatváltozásról, az EU-ban való utazásról, az önkéntességről és az EU 🇪🇺 működéséről! Mindebben segítenek az #EUTanulósarok anyagai. Fedezze fel a lehetőségeket: 👉 https://europa.eu/learning-corner/home_hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep