Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2021. december 10. péntek, 11:29

Tájékoztató az EU Tanulósarok weboldaláról 3.

Oktatatási segédanyagok és játékok középiskolások számára

A középiskolás diákok nemcsak azt szeretnék megérteni, hogyan működik az EU, hanem
aktív szerepet vállalnának , és alakítanák környezetüket, legyen szó az éghajlatváltozásról,
az EU-ban való utazásról vagy a külföldi önkéntes munkáról.

Íme egy válogatás a középiskolásoknak, tanároknak és mindazoknak szóló anyagokból,
akik többet szeretnének tudni az EU-ról:

Az EU és én

Ezt a feleletválasztós kvízt fiataloknak szánjuk. Hasznos alapismereteket közvetít számukra az Európai Unióról, kitöltése pedig nem vesz sok időt igénybe. Önállóan, de az EU és én nevű kiadvánnyal együtt is használható.

A kvíz négy, egyenként 13–12 kérdést tartalmazó részből áll. Mindegyik kérdés esetében kétszer próbálkozhatsz: ha elsőre eltalálod a helyes választ, két pontot kapsz, ha másodikra, akkor egyet.

A kvízjátékhoz kapcsolódó füzet további információt nyújt arról, hogyan jött létre az EU, milyen közös értékeink vannak, ki milyen szerepet tölt be az intézményekben, és mindez hogyan érinti a mindennapi életünket.

Bolygónk a jövőnk

A „Bolygónk a jövőnk” egy interaktív oldal, amelyen a 9–15 éves diákok megismerkedhetnek az éghajlatváltozás tudományos hátterével, az Unióban zajló eseményekkel és tájékozódhatnak arról, hogyan is lehetünk részesei az éghajlatváltozás elleni küzdelemnek. Ezen kívül a Tanárok központja válogatott tantermi gyakorlatokat és kapcsolódó anyagokat kínál.

Kódolás

29 nyelven elérhető anyagok, amelyek segítségével a tanárok bemutathatják a kódolás és az informatikai gondolkodás titkait minden korosztálynak. A tananyagok szórakoztató módon képesek fejleszteni az olyan kulcsfontosságú készségeket mint a kreativitás, a csapatmunka és a problémamegoldás.

A dezinformáció azonosítása és leküzdése

A hamis információk villámgyorsan terjednek az interneten, amint azt a világjárvány kapcsán is megtapasztalhattuk. Ennek az eszköztárnak a segítségével a középiskolai tanárok segíthetik diákjaikat, hogy meg tudják különböztetni a világhálón az álhíreket a valós információktól. Az eszköztár egy szerkeszthető prezentációból (a valós életből vett példákkal és csoportos gyakorlatokkal) és egy, a tanároknak szóló útmutató füzetből áll.

Iratkozzon fel a Tanulósarok hírlevelére, hogy mindig értesüljön az EU-val kapcsolatos legújabb oktatási segédanyagokról és hírekről!

Felhasználható közösségimédia-bejegyzések

  • Ötleteket szeretne, hogyan taníthatná a diákokat az Európai Unióról? Az #EUTanulósarok különböző korú diákok számára számos témában gyűjtött össze izgalmas oktatási segédanyagokat,, az EU történelmétől kezdve az európai kultúráig.Fedezze fel ezeket! 👉 https://europa.eu/learning-corner/home_hu
  • Szeretné diákjait az Uniós működésről tanítani, és azon töpreng, hol is kezdje? Ha az EU még mindig nem egy nyitott könyv, az #EUTanulósarok rengeteg tananyaghoz biztosít hozzáférést. Mindegyik a tanulók életkorához igazodik.Tanítson játékokon és felfedezésen keresztül! 👉 https://europa.eu/learning-corner/home_hu
  • Segítsünk a fiataloknak hallatni hangjukat! Beszélgessen diákjaival az éghajlatváltozásról, az EU-ban való utazásról, az önkéntességről és az EU 🇪🇺 működéséről! Mindebben segítenek az #EUTanulósarok anyagai. Fedezze fel a lehetőségeket: 👉 https://europa.eu/learning-corner/home_hu

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep