Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. augusztus 12. szerda, 2:58
Címkék:

Érettségi és magyartanítás

Meghívó konferenciára

A Magyartanárok Egyesülete oktatáspolitikai fórumot szervez

„Felkészít-e a magyaróra a magyar érettségire?” címmel az érettségi és a magyartanítás viszonyáról. A fórum ideje: 2009. szeptember 19., szombat, 9–16 óra; helyszíne: Országos Széchényi Könyvtár (Budavári palota).

A kétszintű érettségi lassan kilép kiskorúságából. Az eddigi vizsgaidőszakok számtalan jó és rossz gyakorlatot, sikeres és kudarcos tapasztalatot, szakmai és társadalmi polémiát hozott felszínre.

Ezt a fórumot az a vágy és igény szülte, hogy megosszuk egymással mindazt, amit az érettségiről tudunk, tapasztalunk annak 2005-ös bevezetése óta. Célunk, hogy minél több tanár, iskola véleményét meghallgatva tudjunk állást foglalni e mindnyájunkat érintő kérdésben. Építő kritikára számítunk. Bízunk abban, hogy a kétszintű érettségi nyilvánvalóan innovatív elemei (pl. szövegértés, reflektálás), nyilvánvalóan problémás elemei (pl. a standardizálandó javítás) és a magyartanári társadalmat is megosztó kérdések (pl. nem irodalmi szövegbázisú érvelés, ismeretlen szerző művének elemzése, irodalomtörténeti dominancia a szóbelin) egyaránt érdemi beszélgetést inspirálhatnak.

A konferencia programja

(2009. szeptember 19., szombat, 9–16 óra, Országos Széchényi Könyvtár)

9.00–9.45: Fórum az emelt szintről

Szünet

10.00–11.30: Négy párhuzamos fórum a középszintű érettségi feladattípusai szerint
(Szekcióülések)

a) Szövegértés a középszintű érettségin
b) Műelemzés a középszintű érettségin

c) Érvelés a középszintű érettségin
d) A középszintű szóbeli

Szünet

12.00–13.30: Plenáris ülés: tájékoztatás, a vélemények összegzése

Brassói Sándor, az OKM főosztályvezető-helyettese: A kétszintű érettségiről
A szekcióülések vitavezetőinek összefoglalója az elhangzottakról
Arató László, a ME elnöke: Az egyesület véleménye az érettségiről

Szünet

14.15–16.00: Szekcióülések: Hogyan készítsük föl tanítványainkat az érettségire

(Ötletek, feladatok, módszerek)

a) Szövegértés – Weltner Mariann
b) Novellaelemzés az írásbeli érettségin – S. Varga Judit
c) Az érvelés – Pethőné Nagy Csilla
d) Az újféle nyelvtan szóbeli tételek – Raátz Judit

*

A fórumon való részvétel ingyenes. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

A konferencián a Krónika Nova Kiadó rendkívüli kedvezményes könyvvásárt rendez!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep