Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. augusztus 12. szerda, 2:58
Címkék:

Érettségi és magyartanítás

Meghívó konferenciára

A Magyartanárok Egyesülete oktatáspolitikai fórumot szervez

„Felkészít-e a magyaróra a magyar érettségire?” címmel az érettségi és a magyartanítás viszonyáról. A fórum ideje: 2009. szeptember 19., szombat, 9–16 óra; helyszíne: Országos Széchényi Könyvtár (Budavári palota).

A kétszintű érettségi lassan kilép kiskorúságából. Az eddigi vizsgaidőszakok számtalan jó és rossz gyakorlatot, sikeres és kudarcos tapasztalatot, szakmai és társadalmi polémiát hozott felszínre.

Ezt a fórumot az a vágy és igény szülte, hogy megosszuk egymással mindazt, amit az érettségiről tudunk, tapasztalunk annak 2005-ös bevezetése óta. Célunk, hogy minél több tanár, iskola véleményét meghallgatva tudjunk állást foglalni e mindnyájunkat érintő kérdésben. Építő kritikára számítunk. Bízunk abban, hogy a kétszintű érettségi nyilvánvalóan innovatív elemei (pl. szövegértés, reflektálás), nyilvánvalóan problémás elemei (pl. a standardizálandó javítás) és a magyartanári társadalmat is megosztó kérdések (pl. nem irodalmi szövegbázisú érvelés, ismeretlen szerző művének elemzése, irodalomtörténeti dominancia a szóbelin) egyaránt érdemi beszélgetést inspirálhatnak.

A konferencia programja

(2009. szeptember 19., szombat, 9–16 óra, Országos Széchényi Könyvtár)

9.00–9.45: Fórum az emelt szintről

Szünet

10.00–11.30: Négy párhuzamos fórum a középszintű érettségi feladattípusai szerint
(Szekcióülések)

a) Szövegértés a középszintű érettségin
b) Műelemzés a középszintű érettségin

c) Érvelés a középszintű érettségin
d) A középszintű szóbeli

Szünet

12.00–13.30: Plenáris ülés: tájékoztatás, a vélemények összegzése

Brassói Sándor, az OKM főosztályvezető-helyettese: A kétszintű érettségiről
A szekcióülések vitavezetőinek összefoglalója az elhangzottakról
Arató László, a ME elnöke: Az egyesület véleménye az érettségiről

Szünet

14.15–16.00: Szekcióülések: Hogyan készítsük föl tanítványainkat az érettségire

(Ötletek, feladatok, módszerek)

a) Szövegértés – Weltner Mariann
b) Novellaelemzés az írásbeli érettségin – S. Varga Judit
c) Az érvelés – Pethőné Nagy Csilla
d) Az újféle nyelvtan szóbeli tételek – Raátz Judit

*

A fórumon való részvétel ingyenes. Minden érdeklődőt szeretettel várunk!

A konferencián a Krónika Nova Kiadó rendkívüli kedvezményes könyvvásárt rendez!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.14.
Az osztályzás viccé vált, ősztől változás kell az iskolákban
„A frontális oktatásról már régen kiderült, hogy idejétmúlttá vált. Bizonyítottan hatékonyabb, ha a gyerekek párokban, csoportokban dolgozhatnak, ha közük van egymáshoz a tevékenysé...
(Forrás: index)
--
2021.06.14.
Gulyás Márton: A putyini mintára készült homofób törvény végszavazását bojkottálni kell
Ahogy azt a Patent Egyesület helyesen és éleslátásról tanúbizonyságot téve megjegyezte (szó szerint idézem): „a kormány a kiskorúak védelme mögé bújva lehetetlenítené el az iskolai...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.06.13.
Zselici vallomások. Visszatekintés egy pedagóguspálya alkonyán az eszmélés éveire. Szücs-Gáspár Borbála írása
Látom magamat a zselici dombok között kószálni, a meggyfa tetején kemencében sütött kenyérrel a kezemben pirosló gyümölcsöt enni. Látom az árkot, ahol „ároklityást” játszottunk...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.06.13.
A pedagógusok mentális felépüléséről is gondoskodni kell a nyári szünetben
Megindult a visszaszámlálás, mindössze két nap maradt hátra a tanévből, amely – a tavalyihoz hasonlóan – idén is rendhagyó volt. A digitális oktatás a pedagógusok, a diákok és a sz...
(Forrás: index)
--
2021.06.13.
Milliárdos profitot hozott a nyögvenyelősen működő digitális oktatás
Bár az iskolák informatikai rendszere nem bírta a digitális oktatás terhelését, de a rendszer fejlesztésében és üzemeltetésében részt vevő eKréta Informatikai és SDA Informatika Zrt.-...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.06.13.
A szólásszabadság és a gyermekjogok védelmében
A lényeg, hogy a környezeti hatásoknak nem egyszerűen szerepe van, hanem döntő többség esetén az a nagyobb súlyú. A környezeti hatások értelemszerűen gyermekkoriak, mivel akkor formáló...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep