Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2022. február 2. szerda, 20:38
Címkék:

Könyvajánló

Lanszki Anita, a korábbi digitális konferenciák egyik fontos szereplője a digitális történetmeséléssel kapcsolatos tevékenységéről ismert pedagóguskörökben. A digitális történetmesélésnek a nevelési-oktatási folyamatban játszott szerepéről 2017-ben jelent meg az általa szerkesztett kötet.

Most egy új, egészen más témájú könyvére szeretném felhívni a figyelmet.

Milyen színpadi előzményei voltak a 20. század egyik legnépszerűbb tömegfilmes műfajának, a filmmusicalnek? Mi a különbség a filmmusical és a színpadi musical között? Milyen alműfajai vannak a filmmusicalnek? Hogyan alakult át a klasszikus hollywoodi musical a ’60-as években? Létezik-e olyan filmmusical, amely egyben szerzői film is? Hogyan egyesíti magában a posztmodern filmmusical a klasszikus műfaji tradíciókat és a modern szerzői szemléletmódot? Értelmezhető-e a filmmusical a 21. század sorozatkultúrájában?

Nemcsak az előadóművészet és műfajelmélet iránt érdeklődők, hanem a musicalkedvelők számára is izgalmas olvasmányt nyújt Lanszki Anita legújabb könyve, melynek címe: A hollywoodi filmmusical története és műfaji sajátosságai. A 13 fejezet mintegy 80 oldalon mutatja be a zsáner fejlődéstörténetét és műfaji transzformációit a hangosfilm megjelenésétől napjainkig. 

A könyvben található QR-kódok filmrészleteket rejtenek.

Kapható a Magyar Táncművészeti Egyetem jegyzetboltjában 2500 Ft-os áron. (Budapest, Columbus utca 87-89)

Íme egy részlet az első fejezetből

Íme egy részlet az első fejezetből

Anita Lanszki

„A 20. századi nyugati színjátszás legnépszerűbb zenés műfaja a musical. A tömegeket vonzó musical-előadások jellemzője, hogy dialógusok és zenés-táncos elemek ismétlődnek az alapvetően könnyed, vígjátéki elbeszélésben, és ezek a zenés-táncos jelenetek a cselekmény szerves részét képezik. A musical-előadások célja a szórakoztatás. Ezt szolgálja egyrészt a humoros, olykor szerelmi pátosszal teli színészi játék, másrészt a látványos díszletek, jelmezek és koreográfiák, harmadrészt pedig a populáris zenék és táncok. A műfaj általános jellemzéséből is jól látszik, hogy a gyakorta lenézett, populáris musical rendkívül összetett összművészeti alkotás, úgynevezett Gesamtkunstwerk, ezért ahhoz, hogy dramaturgiai építkezését, formai kereteit megértsük, nélkülözhetetlen színpadi előképeinek megismerése.” (Lanszki, 2022, p. 11.)

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep