Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. február 18. csütörtök, 4:41

Konfliktuskezelés az iskolában

Továbbképzés pedagógusoknak

Hogyan kezeljük az iskolai, tanórai, tantestületen belüli konfliktushelyzeteket?
Milyen a jó konfliktuskezelés?
Hogyan válunk képessé a megoldások megtalálására? Mindehhez nyújt segítséget 30 órás akkreditált tanfolyamunk.

A Dinasztia Tankönyvkiadó szeretettel várja Önt
2010. március 19-20-án tartandó

Konfliktuskezelés az iskolában – A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges pedagógus kompetenciák fejlesztése
című 30 órás, akkreditált pedagógus továbbképzésre (OKM-3/132/2008).

A tréning elvégzéséről végbizonyítványt adunk. A tanfolyam óraszáma beszámítható a pedagógus-továbbképzési keretbe, valamint az ELTE PPK által szervezett szakvizsga tanulmányi idejébe.

A kétnapos tréninget bentlakásos formában, ideális, nyugodt környezetben, teljes ellátással bonyolítjuk le, azaz a részvételi díjon felül kizárólag az utazást kell Önnek megoldania. A csoport létszáma maximum 24-25 fő lehet, ezért a jelentkezéseket a beérkezések sorrendjében tudjuk elfogadni.

Konfliktuskezelés az iskolában – A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges pedagógus kompetenciák fejlesztése
Akkreditált pedagógus-továbbképzés

Helyszín: Teleki-Tisza Kastély Nagykovácsi, Kossuth L. u. 2.

A tanfolyam ára: 35 000 Ft/fő.
Kezdés: 2010. március 19-én pénteken 10 óra.
Zárás: 2010. március 20-án szombaton 17 óra.

Előadó: dr. Szekszárdi Júlia pedagógus, a neveléstudomány kandidátusa, egyetemi docens,
az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének elnöke, a Dinasztia Tankönyvkiadó által kiadott Nevelési Kézikönyv szerkesztője és az Új utak és módok című könyv írója.

Jelentkezés:a (06-1) 414-0246-os faxszámon, postai úton, illetve a zsotera[kukac]dinasztia[pont]hu email címen.

Érdeklődni a (06-1) 414-0363/126-os telefonszámon Zsótér Anitánál lehet.

Címünk: Dinasztia Tankönyvkiadó Kft. 1155 Budapest Tóth István u. 97.
Telefon: (06-1) 414-0363/126, fax: (06-1) 414-0246, e-mail: zsotera[kukac]dinasztia[pont]hu.

A tanfolyam tematikája:

  • A konfliktus pedagógiai értelmezése
  • Jellegzetes konfliktushelyzetek a pedagógiai gyakorlatban: konfliktusok a tantestületben, a pedagógusok és a diákok, diákcsoportok között, a pedagógusok és a szülők közötti konfliktusok
  • Konfliktuskezelő stratégiák (önérvényesítő, alkalmazkodó, elkerülő, kompromisszumkereső, problémamegoldó)
  • A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges kompetenciák fejlesztése: döntésképesség, hitelesség, reflektivitás, énazonosság, kooperáció
  • Értékkonfliktusok, erkölcsi dilemmák
  • Személyes kompetenciák: önismeret, pozitív énkép kialakítása, önmagunk vállalása
  • Egészséges önérvényesítés, asszertivitás
  • Társas kompetenciák: mások elfogadása (sztereotípia, előítélet, diszkrimináció)
  • Eredményes kommunikáció (gátló jelenségek, segítő technikák)
  • A versengés és az együttműködés, a közös alkotás öröme, egymásrautaltság a rivalizálás konstruktív és destruktív formái
  • A problémamegoldó stratégia lépései, gyakorlása
  • Egyéb konfliktuskezelési eljárások (a csoport összetételének, igényeinek megfelelően): „szemtől szembe” módszer, vita

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.09.13.
Balla István: A karanténoktatás legalább megmutatta a szülőknek, mi megy a magyar iskolában
A koronavírus miatt hosszú hónapokra online módra átállított oktatás nagy lehetőség lett volna arra, hogy a kényszerhelyzet miatt az iskola a 21. századba lépjen, ám ezt nem használtuk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.09.13.
A pedagógusok felelősségéről
Spirit rádió Ellenpont c. műsorának linkje, ahol Ercse Kriszta Nagy Erzsivel a pedagógusok felelősségéről, az iskolai erőszakról, a (pedagógiai) lehetőségekről, a társadalmi és a központi...
(Forrás: Spirit FM)
--
2021.09.01.
Diákok százezrei ülnek be ma az iskolapadba
A magyar oktatási rendszerben az alulteljesítő tanulók száma 25 százalék felett van a 15 évesek körében. Egyes kutatások szerint, akik a nemzetközi mérések alapján nem érik el a négyes...
(Forrás: Világgazdaság)
--
2021.09.01.
Fejvesztve menekülnek a tanárok az iskolákból: mutatjuk, mi az oka
Most hivatalosan azért nem kapnak béremelést a pedagógusok, mert a koronavírus-válság miatt a gazdasági helyzet ezt nem teszi lehetővé, miközben a gazdaság a vártnál gyorsabban áll talpra...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.08.31.
FELSZÁLLT A FÜST: NINCSEN VESZÉLY, NINCS KORLÁTOZÁS, A MINISZTÉRIUMNAK SEMMI DOLGA 2021-08-31
Bár Maruzsa Zoltán a mai napig nem válaszolt a tanévre való felkészülését firtató kérdéseinkre, a felkészítésre nem panaszkodhatnak az iskolák, óvodák: már a tanévnyitó előtti napon...
(Forrás: ckpinfo)
--
2021.08.31.
Érzékenyítő programja miatt támadják az Illyést – A helyi Fidesz elítéli és megvédi az LMBTQ-lobbitól a budaörsi gyerekeket
2021. június 10-én a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium közösségi oldalán számolt be, hogy több civil szervezet is tartott előadásokat, workshopokat az iskolájukban. Többek között egy transznem...
(Forrás: Budaőrsi Info)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep