Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. február 18. csütörtök, 4:41

Konfliktuskezelés az iskolában

Továbbképzés pedagógusoknak

Hogyan kezeljük az iskolai, tanórai, tantestületen belüli konfliktushelyzeteket?
Milyen a jó konfliktuskezelés?
Hogyan válunk képessé a megoldások megtalálására? Mindehhez nyújt segítséget 30 órás akkreditált tanfolyamunk.

A Dinasztia Tankönyvkiadó szeretettel várja Önt
2010. március 19-20-án tartandó

Konfliktuskezelés az iskolában – A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges pedagógus kompetenciák fejlesztése
című 30 órás, akkreditált pedagógus továbbképzésre (OKM-3/132/2008).

A tréning elvégzéséről végbizonyítványt adunk. A tanfolyam óraszáma beszámítható a pedagógus-továbbképzési keretbe, valamint az ELTE PPK által szervezett szakvizsga tanulmányi idejébe.

A kétnapos tréninget bentlakásos formában, ideális, nyugodt környezetben, teljes ellátással bonyolítjuk le, azaz a részvételi díjon felül kizárólag az utazást kell Önnek megoldania. A csoport létszáma maximum 24-25 fő lehet, ezért a jelentkezéseket a beérkezések sorrendjében tudjuk elfogadni.

Konfliktuskezelés az iskolában – A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges pedagógus kompetenciák fejlesztése
Akkreditált pedagógus-továbbképzés

Helyszín: Teleki-Tisza Kastély Nagykovácsi, Kossuth L. u. 2.

A tanfolyam ára: 35 000 Ft/fő.
Kezdés: 2010. március 19-én pénteken 10 óra.
Zárás: 2010. március 20-án szombaton 17 óra.

Előadó: dr. Szekszárdi Júlia pedagógus, a neveléstudomány kandidátusa, egyetemi docens,
az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének elnöke, a Dinasztia Tankönyvkiadó által kiadott Nevelési Kézikönyv szerkesztője és az Új utak és módok című könyv írója.

Jelentkezés:a (06-1) 414-0246-os faxszámon, postai úton, illetve a zsotera[kukac]dinasztia[pont]hu email címen.

Érdeklődni a (06-1) 414-0363/126-os telefonszámon Zsótér Anitánál lehet.

Címünk: Dinasztia Tankönyvkiadó Kft. 1155 Budapest Tóth István u. 97.
Telefon: (06-1) 414-0363/126, fax: (06-1) 414-0246, e-mail: zsotera[kukac]dinasztia[pont]hu.

A tanfolyam tematikája:

  • A konfliktus pedagógiai értelmezése
  • Jellegzetes konfliktushelyzetek a pedagógiai gyakorlatban: konfliktusok a tantestületben, a pedagógusok és a diákok, diákcsoportok között, a pedagógusok és a szülők közötti konfliktusok
  • Konfliktuskezelő stratégiák (önérvényesítő, alkalmazkodó, elkerülő, kompromisszumkereső, problémamegoldó)
  • A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges kompetenciák fejlesztése: döntésképesség, hitelesség, reflektivitás, énazonosság, kooperáció
  • Értékkonfliktusok, erkölcsi dilemmák
  • Személyes kompetenciák: önismeret, pozitív énkép kialakítása, önmagunk vállalása
  • Egészséges önérvényesítés, asszertivitás
  • Társas kompetenciák: mások elfogadása (sztereotípia, előítélet, diszkrimináció)
  • Eredményes kommunikáció (gátló jelenségek, segítő technikák)
  • A versengés és az együttműködés, a közös alkotás öröme, egymásrautaltság a rivalizálás konstruktív és destruktív formái
  • A problémamegoldó stratégia lépései, gyakorlása
  • Egyéb konfliktuskezelési eljárások (a csoport összetételének, igényeinek megfelelően): „szemtől szembe” módszer, vita

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.04.01.
Közel kétezer tanár lenne hajlandó felmondani, ha elfogadják a státusztörvényt
Bő két nap alatt, péntek késő délutánig közel 1800 pedagógus nyilatkozott úgy, hogy elhagyná a pályát, amennyiben a kormány megvalósítja a köznevelésben a terveit, vagyis benyújtja é...
(Forrás: g7)
--
2023.03.31.
Ónody-Molnár Dóra: Szabad iskolaválasztás Magyarországon: egy jog a nem roma gyerekeknek
Magyarország megsértette egy roma kisfiúval szemben az Emberi Jogok Európai Egyezményének a diszkrimináció tilalmát kimondó cikkét az oktatáshoz való joggal összefüggésben – mondta ki...
(Forrás: Jelen)
--
2023.03.31.
MAGYARORSZÁGI OKTATÁSÜGY 2023-BAN – MI TÖRTÉNT EDDIG?
Cikkünkben nyomon követjük, mi történ a 2023-as évben az oktatásügy terén. Bár még csak március van, bőven akad mindenkit érintő változás a közoktatásban. Ugyan mi is változást szeretn...
(Forrás: ckpinfo)
--
2023.03.30.
DK: A közalkalmazotti státusz eltörlése nem szolgálja a tanárok érdekét
A párt úgy véli, a „státusztörvénnyel” a tanárok szakmai szabadsága még jobban csökken, még kiszolgáltatottabbak lesznek a tankerületi központnak. A párt közleményében emlékeztet...
(Forrás: Index)
--
2023.03.30.
Nagyon leszakadtak a magyar kistelepüléseken élők digitális képességei
Az Eurostat friss adatai szerint az Európai Unió 16-74 év közötti lakosainak csak a bő negyede rendelkezik az alapvetőnél magasabb digitális kompetenciákkal. A nagyvárosokban ez az arány 33...
(Forrás: g7.hu)
--
2023.03.29.
Musk, Harari és Wozniak is kéri, hogy álljanak le minden nagyobb mesterséges intelligencia kísérlettel
A Future of Life non-profit kutatóintézet petíciójában azt írják, hatékony mesterséges intelligencia rendszereket csak akkor szabad kifejleszteni, ha biztosak vagyunk abban, hogy a hatásaik...
(Forrás: 444.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep