Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. február 18. csütörtök, 4:41

Konfliktuskezelés az iskolában

Továbbképzés pedagógusoknak

Hogyan kezeljük az iskolai, tanórai, tantestületen belüli konfliktushelyzeteket?
Milyen a jó konfliktuskezelés?
Hogyan válunk képessé a megoldások megtalálására? Mindehhez nyújt segítséget 30 órás akkreditált tanfolyamunk.

A Dinasztia Tankönyvkiadó szeretettel várja Önt
2010. március 19-20-án tartandó

Konfliktuskezelés az iskolában – A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges pedagógus kompetenciák fejlesztése
című 30 órás, akkreditált pedagógus továbbképzésre (OKM-3/132/2008).

A tréning elvégzéséről végbizonyítványt adunk. A tanfolyam óraszáma beszámítható a pedagógus-továbbképzési keretbe, valamint az ELTE PPK által szervezett szakvizsga tanulmányi idejébe.

A kétnapos tréninget bentlakásos formában, ideális, nyugodt környezetben, teljes ellátással bonyolítjuk le, azaz a részvételi díjon felül kizárólag az utazást kell Önnek megoldania. A csoport létszáma maximum 24-25 fő lehet, ezért a jelentkezéseket a beérkezések sorrendjében tudjuk elfogadni.

Konfliktuskezelés az iskolában – A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges pedagógus kompetenciák fejlesztése
Akkreditált pedagógus-továbbképzés

Helyszín: Teleki-Tisza Kastély Nagykovácsi, Kossuth L. u. 2.

A tanfolyam ára: 35 000 Ft/fő.
Kezdés: 2010. március 19-én pénteken 10 óra.
Zárás: 2010. március 20-án szombaton 17 óra.

Előadó: dr. Szekszárdi Júlia pedagógus, a neveléstudomány kandidátusa, egyetemi docens,
az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesületének elnöke, a Dinasztia Tankönyvkiadó által kiadott Nevelési Kézikönyv szerkesztője és az Új utak és módok című könyv írója.

Jelentkezés:a (06-1) 414-0246-os faxszámon, postai úton, illetve a zsotera[kukac]dinasztia[pont]hu email címen.

Érdeklődni a (06-1) 414-0363/126-os telefonszámon Zsótér Anitánál lehet.

Címünk: Dinasztia Tankönyvkiadó Kft. 1155 Budapest Tóth István u. 97.
Telefon: (06-1) 414-0363/126, fax: (06-1) 414-0246, e-mail: zsotera[kukac]dinasztia[pont]hu.

A tanfolyam tematikája:

  • A konfliktus pedagógiai értelmezése
  • Jellegzetes konfliktushelyzetek a pedagógiai gyakorlatban: konfliktusok a tantestületben, a pedagógusok és a diákok, diákcsoportok között, a pedagógusok és a szülők közötti konfliktusok
  • Konfliktuskezelő stratégiák (önérvényesítő, alkalmazkodó, elkerülő, kompromisszumkereső, problémamegoldó)
  • A konstruktív konfliktuskezeléshez szükséges kompetenciák fejlesztése: döntésképesség, hitelesség, reflektivitás, énazonosság, kooperáció
  • Értékkonfliktusok, erkölcsi dilemmák
  • Személyes kompetenciák: önismeret, pozitív énkép kialakítása, önmagunk vállalása
  • Egészséges önérvényesítés, asszertivitás
  • Társas kompetenciák: mások elfogadása (sztereotípia, előítélet, diszkrimináció)
  • Eredményes kommunikáció (gátló jelenségek, segítő technikák)
  • A versengés és az együttműködés, a közös alkotás öröme, egymásrautaltság a rivalizálás konstruktív és destruktív formái
  • A problémamegoldó stratégia lépései, gyakorlása
  • Egyéb konfliktuskezelési eljárások (a csoport összetételének, igényeinek megfelelően): „szemtől szembe” módszer, vita

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.06.14.
Az osztályzás viccé vált, ősztől változás kell az iskolákban
„A frontális oktatásról már régen kiderült, hogy idejétmúlttá vált. Bizonyítottan hatékonyabb, ha a gyerekek párokban, csoportokban dolgozhatnak, ha közük van egymáshoz a tevékenysé...
(Forrás: index)
--
2021.06.14.
Gulyás Márton: A putyini mintára készült homofób törvény végszavazását bojkottálni kell
Ahogy azt a Patent Egyesület helyesen és éleslátásról tanúbizonyságot téve megjegyezte (szó szerint idézem): „a kormány a kiskorúak védelme mögé bújva lehetetlenítené el az iskolai...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.06.13.
Zselici vallomások. Visszatekintés egy pedagóguspálya alkonyán az eszmélés éveire. Szücs-Gáspár Borbála írása
Látom magamat a zselici dombok között kószálni, a meggyfa tetején kemencében sütött kenyérrel a kezemben pirosló gyümölcsöt enni. Látom az árkot, ahol „ároklityást” játszottunk...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.06.13.
A pedagógusok mentális felépüléséről is gondoskodni kell a nyári szünetben
Megindult a visszaszámlálás, mindössze két nap maradt hátra a tanévből, amely – a tavalyihoz hasonlóan – idén is rendhagyó volt. A digitális oktatás a pedagógusok, a diákok és a sz...
(Forrás: index)
--
2021.06.13.
Milliárdos profitot hozott a nyögvenyelősen működő digitális oktatás
Bár az iskolák informatikai rendszere nem bírta a digitális oktatás terhelését, de a rendszer fejlesztésében és üzemeltetésében részt vevő eKréta Informatikai és SDA Informatika Zrt.-...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.06.13.
A szólásszabadság és a gyermekjogok védelmében
A lényeg, hogy a környezeti hatásoknak nem egyszerűen szerepe van, hanem döntő többség esetén az a nagyobb súlyú. A környezeti hatások értelemszerűen gyermekkoriak, mivel akkor formáló...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep