Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. november 19. csütörtök, 6:00

Kézikönyv a gyermekjogi egyezmény alkalmazásához

A Gyermekjogi Egyezmény 20. születésnapja alkalmából kézikönyv jelent meg a Család, Gyermek, Ifjúság Egyesület gondozásában. A kötet bemutatója november 20-án, pénteken lesz az SZMM és az SZMI által rendezett konferencián, a San Marco utca 48.-ban (Budapest, III. kerület), 12 órától.

Joga van-e egy gyereknek a diszkrimináció-, kirekesztésmentes életre, és mi történjék, ha ezt a jogát megsértik?
Joga van-e egy gyereknek szülei tudta nélkül orvoshoz, pszichológushoz, más segítőhöz fordulni, és tudják-e ezt a szülei és a szakemberek?
Joga van-e egy gyereknek az őt érintő kérdések mindegyikében állást foglalni, és kötelesek-e a felnőttek véleményét kikérni, meghallgatni?
Joga van-e egy gyereknek az élethez, ételhez, lakhatáshoz, egészségügyi ellátáshoz, oktatáshoz, legmagasabb szintű egészségügyi ellátáshoz, kultúrához, játékhoz, és mi a következménye, ha ezt nem biztosítják számára?
Hogyan biztosíthatók a gyermeki jogok, ha a körülmények kedvezőtlenek, és kinek a feladata ez?
A könyv jó alapot kínál azoknak a kérdéseknek a megvitatására, amelyek a gyerekek jogairól újra és újra felmerülnek.
Miért előbb a jogok, mint a kötelességek, milyen felelősség terheli a szülőket, a családot, intézményeket és az államot?
Mit jelent a gyerek legfőbb, és mit a mindenek felett álló érdeke?

A Gyermekjogi Kézikönyv mindezekre és számtalan más kérdésre ad választ a gyakorlatban jól használható segédeszköz nyújtásával, mindazok számára, akik a gyermekjogok elveinek és gyakorlati alkalmazásának előmozdításában és védelme érdekében dolgoznak a kormányzaton belül és a civil társadalomban. A könyv szerzői Rachel Hodgkin és Peter Newell neves angol gyermekjogi szakemberek és aktivisták, a kötetet eredetileg angolul az UNICEF jelentette meg. A magyar változatot a 3. teljesen átdolgozott, 2007. évi kiadás egy rövidített változata alapján készítettük.

Az első 1000 darab kézikönyvet és a hozzá tartozó CD-ROM-ot, amely a teljes szöveget tartalmazza, mindazokhoz térítésmentesen eljuttatjuk, akik munkájuk során hasznosítani tudják és ezzel is segítik a gyermekjogok mind teljesebb érvényesülését.

További információ és megrendelés: a Család, Gyermek, Ifjúság Egyesületnél, a nyertes pályázatok menüpont alatt, illetve a (1) 225 3526-os vagy a (30) 370 7526 telefonon.

A Család, Gyermek, Ifjúság Egyesület a „Civil szervezetek és az Antidiszkriminációs törvény végrehajtása” című program keretében nyert támogatást a „Van jogod!” elnevezésű projekt megvalósítására, ami többek között az Alkalmazási kézikönyv magyar változatának elkészítését jelentette, két másik kiadvány mellett, amelyek a szakemberek, elsősorban pedagógusok, illetve a gyerekek számára teszik könnyen átláthatóvá, értelmezhetővé és alkalmazhatóvá a gyerekek jogait Nekem van jogom, neked van jogod, neki van joga… címmel. A programban szakembereknek és gyerekeknek tartottak tréninget az Egyesület munkatársai a gyermeki jogok alkalmazásáról a diszkrimináció megelőzése illetve kezelése érdekében. A projekt az Európai Unió támogatásával valósult meg.

Egy üzenet

  1. márta szerint:

    Azt gondolom nagyon nagy segítség egy ilyen könyv minden iskolában (pl. tudom, hogy a gyereknek pszichológusra van szüksége, de a szülő ebben nem partner. Elküldhetem-e a gyereket ennek ellenére az iskolapszichológushoz?) Ilyen és hasonló kérdésekkel azt hiszem naponta találkozunk…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.27.
Újabb világversenyen szereztek érmeket a magyar diákok, biológiából és matekból is remekeltek
A Nemzetközi Matematikai Diákolimpián (IMO) a magyar csapatból Várkonyi Zsombor ezüstérmet, Füredi Erik, Kovács Tamás, Szabó György Kornél, Fleiner Zsigmond és Velich Zoé Nóra pedig bronz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Alfa-generáció: kik ők és mit akarnak?
Még csak most lettek tizenévesek, de a cégek és a szolgáltatók már most árgus szemekkel figyelik őket. Ők az alfa, más néven Ipad-generáció, akik mire nagykorúak lesznek, már máshogy...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Ülni kell az iskolában? Öcsém, Tökölön is ülni kell! (videó)
Hogyan kell fejlesztőprogramot indítani cigány gyerekeknek egy roma szegregátumban? Milyen kilátásai vannak egy itt felnövő gyereknek? Mit tud tenni egy alapítvány, ha nemcsak a szegénység...
(Forrás: telex)
--
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep