Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2009. november 19. csütörtök, 6:00

Kézikönyv a gyermekjogi egyezmény alkalmazásához

A Gyermekjogi Egyezmény 20. születésnapja alkalmából kézikönyv jelent meg a Család, Gyermek, Ifjúság Egyesület gondozásában. A kötet bemutatója november 20-án, pénteken lesz az SZMM és az SZMI által rendezett konferencián, a San Marco utca 48.-ban (Budapest, III. kerület), 12 órától.

Joga van-e egy gyereknek a diszkrimináció-, kirekesztésmentes életre, és mi történjék, ha ezt a jogát megsértik?
Joga van-e egy gyereknek szülei tudta nélkül orvoshoz, pszichológushoz, más segítőhöz fordulni, és tudják-e ezt a szülei és a szakemberek?
Joga van-e egy gyereknek az őt érintő kérdések mindegyikében állást foglalni, és kötelesek-e a felnőttek véleményét kikérni, meghallgatni?
Joga van-e egy gyereknek az élethez, ételhez, lakhatáshoz, egészségügyi ellátáshoz, oktatáshoz, legmagasabb szintű egészségügyi ellátáshoz, kultúrához, játékhoz, és mi a következménye, ha ezt nem biztosítják számára?
Hogyan biztosíthatók a gyermeki jogok, ha a körülmények kedvezőtlenek, és kinek a feladata ez?
A könyv jó alapot kínál azoknak a kérdéseknek a megvitatására, amelyek a gyerekek jogairól újra és újra felmerülnek.
Miért előbb a jogok, mint a kötelességek, milyen felelősség terheli a szülőket, a családot, intézményeket és az államot?
Mit jelent a gyerek legfőbb, és mit a mindenek felett álló érdeke?

A Gyermekjogi Kézikönyv mindezekre és számtalan más kérdésre ad választ a gyakorlatban jól használható segédeszköz nyújtásával, mindazok számára, akik a gyermekjogok elveinek és gyakorlati alkalmazásának előmozdításában és védelme érdekében dolgoznak a kormányzaton belül és a civil társadalomban. A könyv szerzői Rachel Hodgkin és Peter Newell neves angol gyermekjogi szakemberek és aktivisták, a kötetet eredetileg angolul az UNICEF jelentette meg. A magyar változatot a 3. teljesen átdolgozott, 2007. évi kiadás egy rövidített változata alapján készítettük.

Az első 1000 darab kézikönyvet és a hozzá tartozó CD-ROM-ot, amely a teljes szöveget tartalmazza, mindazokhoz térítésmentesen eljuttatjuk, akik munkájuk során hasznosítani tudják és ezzel is segítik a gyermekjogok mind teljesebb érvényesülését.

További információ és megrendelés: a Család, Gyermek, Ifjúság Egyesületnél, a nyertes pályázatok menüpont alatt, illetve a (1) 225 3526-os vagy a (30) 370 7526 telefonon.

A Család, Gyermek, Ifjúság Egyesület a „Civil szervezetek és az Antidiszkriminációs törvény végrehajtása” című program keretében nyert támogatást a „Van jogod!” elnevezésű projekt megvalósítására, ami többek között az Alkalmazási kézikönyv magyar változatának elkészítését jelentette, két másik kiadvány mellett, amelyek a szakemberek, elsősorban pedagógusok, illetve a gyerekek számára teszik könnyen átláthatóvá, értelmezhetővé és alkalmazhatóvá a gyerekek jogait Nekem van jogom, neked van jogod, neki van joga… címmel. A programban szakembereknek és gyerekeknek tartottak tréninget az Egyesület munkatársai a gyermeki jogok alkalmazásáról a diszkrimináció megelőzése illetve kezelése érdekében. A projekt az Európai Unió támogatásával valósult meg.

Egy üzenet

  1. márta szerint:

    Azt gondolom nagyon nagy segítség egy ilyen könyv minden iskolában (pl. tudom, hogy a gyereknek pszichológusra van szüksége, de a szülő ebben nem partner. Elküldhetem-e a gyereket ennek ellenére az iskolapszichológushoz?) Ilyen és hasonló kérdésekkel azt hiszem naponta találkozunk…

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.10.07.
Nemzetközi normáknak sem felel meg a magyar tanárok sztrájkjogának csorbítása
A pedagógusok fizetése alacsony Magyarországon, ezt szinte mindenki tudja. De miért szerepel a tüntetések molinóin, hogy a sztrájk alapjog? Miért követelik vissza a sztrájklehetőségüket...
(Forrás: euronews)
--
2022.10.07.
A katolikus püspökök is tisztában vannak pedagógusaik „nehéz helyzetével”
„A katolikus egyházmegyei fenntartók minden esetben az Alaptörvénnyel, illetve a hatályos jogszabályokkal összhangban álló intézményi működés mellett elkötelezettek. A jelenlegi helyzetre...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.10.07.
Megelégelték a diákok, hogy velük zsarolják a tanáraikat Interjú a Diákok a Tanárokért mozgalom elnökségével
abár a teljes társadalmi szolidaritás vagy az általános sztrájk, sőt forradalom (?) még várat magára, és a tüntetés maga is inkább apolitikusnak tekinthető koncertezésbe fulladt, aki kint...
(Forrás: mérce)
--
2022.10.07.
A FINN CSODAISKOLÁKBAN SEMMI OLYAN NEM TÖRTÉNIK, AMIT NE LEHETNE BÁRHOL, AKÁR INGYEN IS MEGVALÓSÍTANI
Az iskola nyitott volt számunkra, amúgy is rendszeresen járnak oda a világ minden tájáról. Az első, ami feltűnt, a hihetetlen tisztaság. Sehol egy porszem, még a szekrények teteje is tükö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.10.07.
Tengernyi kockázatot hordoz, ha nem foglalkoznak eleget a médiaműveltséggel az iskolában
A digitális térrel kibővült valóság számos kockázatot hordoz a gyerekek egészséges személyiségfejlődésére. Az online térben túl könnyen férnek hozzá ártalmas tartalmakhoz (pl. pornogr...
(Forrás: g7.hu)
--
2022.10.07.
A tanárok ma nyitott kapukat döngetnek
Gulyás Gergely kancelláriaminiszter az elmúlt hónapokban többször is ismertette, hogy tervben van egy kiemelt pedagógus-bérfejlesztés. Azt a tényt viszont nem lehet mellőzni, hogy 2020-tól...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep