Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. január 3. vasárnap, 3:32
Címkék:

Olyan iskolákat keresünk…

Felhívás
a Kompetenciák komplex fejlesztése, illetve a Nyitott iskola című kötetben való részvételre

Olyan iskolákat keresünk, amelyek megvalósítják a komplex kompetenciafejlesztés bármely variációját (témanapok, hetek, projektek, integrált tantárgyak, személyiség-központú vagy differenciált oktatás stb.), illetve amelyek a nyitott iskola bármely formáját működtetik (szülőkkel, helyi társadalommal, annak intézményeivel, a helyi közösséggel, annak egy célzott rétegével, civil szervezetekkel, más iskolákkal, iskolahálózatokkal stb. működnek rendszeresen együtt).

A kompetenciák komplex fejlesztése

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben az ÚMFT TÁMOP 3.1.1 – 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció program keretében, a 6.4.3. számú, „A kulcskompetenciák komplex fejlesztésének vizsgálata és modelljei az iskolázás bevezető és alapozó szakaszában” című projektben készül egy nemzetközi és hazai jó gyakorlatokat bemutató kötet. Ebben 10-15 olyan iskolát mutatunk be, ahol a komplex kompetenciafejlesztés valóságos gyakorlat. A hazai helyzetről változatos képet szeretnénk rajzolni, így az ország különböző területeiről, különböző méretű és különböző típusú iskolákat készülünk bemutatni.

Olyan iskolákat keresünk, amelyek szívesen megmutatnák magukat ebben a kötetben, mert úgy gondolják, hogy mások is tanulhatnak abból, ami náluk történt.

A kötet interjúkon alapul majd, amelyeket várhatóan január-március folyamán bonyolítunk le egy-egy félnapos látogatás során. Ha úgy érzik, hogy iskolájuk alkalmas és hajlandó is a kötetben való szereplésre, akkor kérjük, jelezzék ezt néhány mondatos bemutatkozással, amely arra fókuszál, hogy miért lenne helye a kötetben az iskolának.

Nyitott iskola

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben az ÚMFT TÁMOP 3.1.1 – 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció program keretében, a 6.6.1. számú, „Nyitott iskola” című projektben készül egy nemzetközi és hazai jó gyakorlatokat bemutató kötet, amelyben 10-15 olyan iskolát mutatunk be, ahol a nyitott iskola valóságos gyakorlat. A hazai helyzetről változatos képet szeretnénk rajzolni, így az ország különböző területeiről, különböző méretű és különböző típusú iskolákat szeretnénk bemutatni.

Olyan iskolákat keresünk, amelyek szívesen megmutatnák magukat ebben a kötetben, mert úgy gondolják, hogy mások is tanulhatnak abból, ami náluk történt.

A kötet interjúkon alapul majd, amelyeket várhatóan január-március folyamán bonyolítunk le egy-egy félnapos látogatás során. Ha úgy érzik, hogy iskolájuk alkalmas és hajlandó is a kötetben való szereplésre, akkor kérjük, jelezzék ezt néhány mondatos bemutatkozással, amely arra fókuszál, hogy miért lenne helye a kötetben az iskolának (esetleg röviden írják le, milyen programban és kikkel vesznek, vettek részt).

Jelentkezni január 31-ig lehet e-mailben dr. Falus Katalin projektvezetőnél: falus[pont]katalin[kukac]ofi[pont]hu.

dr. Falus Katalin
tudományos főmunkatárs
projektvezető

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep