Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. január 3. vasárnap, 3:32
Címkék:

Olyan iskolákat keresünk…

Felhívás
a Kompetenciák komplex fejlesztése, illetve a Nyitott iskola című kötetben való részvételre

Olyan iskolákat keresünk, amelyek megvalósítják a komplex kompetenciafejlesztés bármely variációját (témanapok, hetek, projektek, integrált tantárgyak, személyiség-központú vagy differenciált oktatás stb.), illetve amelyek a nyitott iskola bármely formáját működtetik (szülőkkel, helyi társadalommal, annak intézményeivel, a helyi közösséggel, annak egy célzott rétegével, civil szervezetekkel, más iskolákkal, iskolahálózatokkal stb. működnek rendszeresen együtt).

A kompetenciák komplex fejlesztése

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben az ÚMFT TÁMOP 3.1.1 – 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció program keretében, a 6.4.3. számú, „A kulcskompetenciák komplex fejlesztésének vizsgálata és modelljei az iskolázás bevezető és alapozó szakaszában” című projektben készül egy nemzetközi és hazai jó gyakorlatokat bemutató kötet. Ebben 10-15 olyan iskolát mutatunk be, ahol a komplex kompetenciafejlesztés valóságos gyakorlat. A hazai helyzetről változatos képet szeretnénk rajzolni, így az ország különböző területeiről, különböző méretű és különböző típusú iskolákat készülünk bemutatni.

Olyan iskolákat keresünk, amelyek szívesen megmutatnák magukat ebben a kötetben, mert úgy gondolják, hogy mások is tanulhatnak abból, ami náluk történt.

A kötet interjúkon alapul majd, amelyeket várhatóan január-március folyamán bonyolítunk le egy-egy félnapos látogatás során. Ha úgy érzik, hogy iskolájuk alkalmas és hajlandó is a kötetben való szereplésre, akkor kérjük, jelezzék ezt néhány mondatos bemutatkozással, amely arra fókuszál, hogy miért lenne helye a kötetben az iskolának.

Nyitott iskola

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben az ÚMFT TÁMOP 3.1.1 – 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció program keretében, a 6.6.1. számú, „Nyitott iskola” című projektben készül egy nemzetközi és hazai jó gyakorlatokat bemutató kötet, amelyben 10-15 olyan iskolát mutatunk be, ahol a nyitott iskola valóságos gyakorlat. A hazai helyzetről változatos képet szeretnénk rajzolni, így az ország különböző területeiről, különböző méretű és különböző típusú iskolákat szeretnénk bemutatni.

Olyan iskolákat keresünk, amelyek szívesen megmutatnák magukat ebben a kötetben, mert úgy gondolják, hogy mások is tanulhatnak abból, ami náluk történt.

A kötet interjúkon alapul majd, amelyeket várhatóan január-március folyamán bonyolítunk le egy-egy félnapos látogatás során. Ha úgy érzik, hogy iskolájuk alkalmas és hajlandó is a kötetben való szereplésre, akkor kérjük, jelezzék ezt néhány mondatos bemutatkozással, amely arra fókuszál, hogy miért lenne helye a kötetben az iskolának (esetleg röviden írják le, milyen programban és kikkel vesznek, vettek részt).

Jelentkezni január 31-ig lehet e-mailben dr. Falus Katalin projektvezetőnél: falus[pont]katalin[kukac]ofi[pont]hu.

dr. Falus Katalin
tudományos főmunkatárs
projektvezető

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.09.13.
Balla István: A karanténoktatás legalább megmutatta a szülőknek, mi megy a magyar iskolában
A koronavírus miatt hosszú hónapokra online módra átállított oktatás nagy lehetőség lett volna arra, hogy a kényszerhelyzet miatt az iskola a 21. századba lépjen, ám ezt nem használtuk...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.09.13.
A pedagógusok felelősségéről
Spirit rádió Ellenpont c. műsorának linkje, ahol Ercse Kriszta Nagy Erzsivel a pedagógusok felelősségéről, az iskolai erőszakról, a (pedagógiai) lehetőségekről, a társadalmi és a központi...
(Forrás: Spirit FM)
--
2021.09.01.
Diákok százezrei ülnek be ma az iskolapadba
A magyar oktatási rendszerben az alulteljesítő tanulók száma 25 százalék felett van a 15 évesek körében. Egyes kutatások szerint, akik a nemzetközi mérések alapján nem érik el a négyes...
(Forrás: Világgazdaság)
--
2021.09.01.
Fejvesztve menekülnek a tanárok az iskolákból: mutatjuk, mi az oka
Most hivatalosan azért nem kapnak béremelést a pedagógusok, mert a koronavírus-válság miatt a gazdasági helyzet ezt nem teszi lehetővé, miközben a gazdaság a vártnál gyorsabban áll talpra...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.08.31.
FELSZÁLLT A FÜST: NINCSEN VESZÉLY, NINCS KORLÁTOZÁS, A MINISZTÉRIUMNAK SEMMI DOLGA 2021-08-31
Bár Maruzsa Zoltán a mai napig nem válaszolt a tanévre való felkészülését firtató kérdéseinkre, a felkészítésre nem panaszkodhatnak az iskolák, óvodák: már a tanévnyitó előtti napon...
(Forrás: ckpinfo)
--
2021.08.31.
Érzékenyítő programja miatt támadják az Illyést – A helyi Fidesz elítéli és megvédi az LMBTQ-lobbitól a budaörsi gyerekeket
2021. június 10-én a Budaörsi Illyés Gyula Gimnázium közösségi oldalán számolt be, hogy több civil szervezet is tartott előadásokat, workshopokat az iskolájukban. Többek között egy transznem...
(Forrás: Budaőrsi Info)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep