Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. január 3. vasárnap, 3:32
Címkék:

Olyan iskolákat keresünk…

Felhívás
a Kompetenciák komplex fejlesztése, illetve a Nyitott iskola című kötetben való részvételre

Olyan iskolákat keresünk, amelyek megvalósítják a komplex kompetenciafejlesztés bármely variációját (témanapok, hetek, projektek, integrált tantárgyak, személyiség-központú vagy differenciált oktatás stb.), illetve amelyek a nyitott iskola bármely formáját működtetik (szülőkkel, helyi társadalommal, annak intézményeivel, a helyi közösséggel, annak egy célzott rétegével, civil szervezetekkel, más iskolákkal, iskolahálózatokkal stb. működnek rendszeresen együtt).

A kompetenciák komplex fejlesztése

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben az ÚMFT TÁMOP 3.1.1 – 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció program keretében, a 6.4.3. számú, „A kulcskompetenciák komplex fejlesztésének vizsgálata és modelljei az iskolázás bevezető és alapozó szakaszában” című projektben készül egy nemzetközi és hazai jó gyakorlatokat bemutató kötet. Ebben 10-15 olyan iskolát mutatunk be, ahol a komplex kompetenciafejlesztés valóságos gyakorlat. A hazai helyzetről változatos képet szeretnénk rajzolni, így az ország különböző területeiről, különböző méretű és különböző típusú iskolákat készülünk bemutatni.

Olyan iskolákat keresünk, amelyek szívesen megmutatnák magukat ebben a kötetben, mert úgy gondolják, hogy mások is tanulhatnak abból, ami náluk történt.

A kötet interjúkon alapul majd, amelyeket várhatóan január-március folyamán bonyolítunk le egy-egy félnapos látogatás során. Ha úgy érzik, hogy iskolájuk alkalmas és hajlandó is a kötetben való szereplésre, akkor kérjük, jelezzék ezt néhány mondatos bemutatkozással, amely arra fókuszál, hogy miért lenne helye a kötetben az iskolának.

Nyitott iskola

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben az ÚMFT TÁMOP 3.1.1 – 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció program keretében, a 6.6.1. számú, „Nyitott iskola” című projektben készül egy nemzetközi és hazai jó gyakorlatokat bemutató kötet, amelyben 10-15 olyan iskolát mutatunk be, ahol a nyitott iskola valóságos gyakorlat. A hazai helyzetről változatos képet szeretnénk rajzolni, így az ország különböző területeiről, különböző méretű és különböző típusú iskolákat szeretnénk bemutatni.

Olyan iskolákat keresünk, amelyek szívesen megmutatnák magukat ebben a kötetben, mert úgy gondolják, hogy mások is tanulhatnak abból, ami náluk történt.

A kötet interjúkon alapul majd, amelyeket várhatóan január-március folyamán bonyolítunk le egy-egy félnapos látogatás során. Ha úgy érzik, hogy iskolájuk alkalmas és hajlandó is a kötetben való szereplésre, akkor kérjük, jelezzék ezt néhány mondatos bemutatkozással, amely arra fókuszál, hogy miért lenne helye a kötetben az iskolának (esetleg röviden írják le, milyen programban és kikkel vesznek, vettek részt).

Jelentkezni január 31-ig lehet e-mailben dr. Falus Katalin projektvezetőnél: falus[pont]katalin[kukac]ofi[pont]hu.

dr. Falus Katalin
tudományos főmunkatárs
projektvezető

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.06.29.
Válaszolt a Belügyminisztérium a tanároknak: kevesebb óra nem lesz, nagyobb fizetésemelés csak akkor, ha jól teljesít a gazdaság
A szakszervezetek a nem pedagógusi munkakörben foglalkoztatott oktatási dolgozók béremelését is kérték, egész pontosan azt, hogy az ő garantált alapilletményük ne legyen kevesebb, mint a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.06.29.
Az Orbán-kormány sem a tanárok érdemi bérrendezésre, sem munkaterheik csökkentésére nem tett javaslatot a sztrájkbizottsági tárgyaláson
A kormány nevében tárgyaló Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár szerint 10 százaléknál nagyobb mértékű emelés is lehetséges, amennyiben “a gazdaság jól teljesít”. Szabó Zsuzsa...
(Forrás: Népszava)
--
2022.06.29.
Üres kézzel távoztak a tanárok a második sztrájkbizottsági egyeztetésről Botos Tamás OKTATÁS június 28., kedd 20:17 5
Az érdekvédelmi képviselet vitatja, hogy ez bérfejlesztés, szerintük ágazati-szakmai pótlék, amit be kellene építeni a tanárok bérébe. Szabó hozzátette: várják a kormány ezenfelüli...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.06.27.
A MAGYAR ISKOLARENDSZERBEN KUTYAVILÁG VÁR A KÜLFÖLDRŐL HAZATÉRŐ GYEREKEKRE
„A magyar oktatási rendszer merevsége nagyon erős gátja tud lenni a migrációs motivációnak. Egy magyar szülő tízszer meggondolja, hogy kitegye a gyerekét annak, hogy elmenjenek, aztán k...
(Forrás: Qubit)
--
2022.06.27.
Csendben több mint a duplájára emelik az egyik diákhitel kamatát
Július 1-től 1,99%-ról 4,99%-ra emelkedik a szabad felhasználású Diákhitel 1 kamata, derül ki annak hivatalos honlapjáról, erre olvasónk hívta fel a figyelmünket. A felsőoktatási önkö...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.06.27.
Egyre több a felekezeti iskola, van már olyan tankerület, ahol több diák jár egyházi általánosba, mint államiba
Az egyházi oktatás-nevelés térnyerése nem a felekezeti oktatás iránti növekvő igények, és nem is szakmai szempontok alapján alakult ki: az a 2010 óta tartó “oktatáspolitika“ része,...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep