Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. január 3. vasárnap, 3:32
Címkék:

Olyan iskolákat keresünk…

Felhívás
a Kompetenciák komplex fejlesztése, illetve a Nyitott iskola című kötetben való részvételre

Olyan iskolákat keresünk, amelyek megvalósítják a komplex kompetenciafejlesztés bármely variációját (témanapok, hetek, projektek, integrált tantárgyak, személyiség-központú vagy differenciált oktatás stb.), illetve amelyek a nyitott iskola bármely formáját működtetik (szülőkkel, helyi társadalommal, annak intézményeivel, a helyi közösséggel, annak egy célzott rétegével, civil szervezetekkel, más iskolákkal, iskolahálózatokkal stb. működnek rendszeresen együtt).

A kompetenciák komplex fejlesztése

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben az ÚMFT TÁMOP 3.1.1 – 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció program keretében, a 6.4.3. számú, „A kulcskompetenciák komplex fejlesztésének vizsgálata és modelljei az iskolázás bevezető és alapozó szakaszában” című projektben készül egy nemzetközi és hazai jó gyakorlatokat bemutató kötet. Ebben 10-15 olyan iskolát mutatunk be, ahol a komplex kompetenciafejlesztés valóságos gyakorlat. A hazai helyzetről változatos képet szeretnénk rajzolni, így az ország különböző területeiről, különböző méretű és különböző típusú iskolákat készülünk bemutatni.

Olyan iskolákat keresünk, amelyek szívesen megmutatnák magukat ebben a kötetben, mert úgy gondolják, hogy mások is tanulhatnak abból, ami náluk történt.

A kötet interjúkon alapul majd, amelyeket várhatóan január-március folyamán bonyolítunk le egy-egy félnapos látogatás során. Ha úgy érzik, hogy iskolájuk alkalmas és hajlandó is a kötetben való szereplésre, akkor kérjük, jelezzék ezt néhány mondatos bemutatkozással, amely arra fókuszál, hogy miért lenne helye a kötetben az iskolának.

Nyitott iskola

Az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézetben az ÚMFT TÁMOP 3.1.1 – 21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció program keretében, a 6.6.1. számú, „Nyitott iskola” című projektben készül egy nemzetközi és hazai jó gyakorlatokat bemutató kötet, amelyben 10-15 olyan iskolát mutatunk be, ahol a nyitott iskola valóságos gyakorlat. A hazai helyzetről változatos képet szeretnénk rajzolni, így az ország különböző területeiről, különböző méretű és különböző típusú iskolákat szeretnénk bemutatni.

Olyan iskolákat keresünk, amelyek szívesen megmutatnák magukat ebben a kötetben, mert úgy gondolják, hogy mások is tanulhatnak abból, ami náluk történt.

A kötet interjúkon alapul majd, amelyeket várhatóan január-március folyamán bonyolítunk le egy-egy félnapos látogatás során. Ha úgy érzik, hogy iskolájuk alkalmas és hajlandó is a kötetben való szereplésre, akkor kérjük, jelezzék ezt néhány mondatos bemutatkozással, amely arra fókuszál, hogy miért lenne helye a kötetben az iskolának (esetleg röviden írják le, milyen programban és kikkel vesznek, vettek részt).

Jelentkezni január 31-ig lehet e-mailben dr. Falus Katalin projektvezetőnél: falus[pont]katalin[kukac]ofi[pont]hu.

dr. Falus Katalin
tudományos főmunkatárs
projektvezető

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.09.23.
Kásler múlt héten teljes táppénzt ígért a tanároknak, nem lett belőle semmi
A miniszter szavaival szemben a valóság az, hogy csak abban az esetben kapják meg a tanárok a teljes összeget, ha a tankerület vagy intézményvezető is úgy akarja. A Pedagógusok Demokratikus...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.09.23.
Teljesen megbénítja a házi gyermekorvosok munkáját az iskolákban bevezetett járványügyi szabályozás
Két egyszerű mondat a köznevelési intézményekre vonatkozó járványügyi eljárásrendből, aminek következményeként lehetetlen helyzet alakult ki a háziorvosi rendszerben. A nevelési-oktat...
(Forrás: 444.hu)
--
2020.09.23.
Tanítás nélküli munkanapok is lehetnek az őszi érettségi idején
A szokásosnál több lesz az emelt szintű érettségi, és most vizsgáznak azok is, akik előre hozott érettségit akartak tenni tavasszal, de akkor nem lehetett azokat megtartani. A nagy vizsgáz...
(Forrás: Infostart)
--
2020.09.23.
Az iskolai menzákon is változik a gyakorlat a járvány miatt MTI
A menza az iskola egyik legnagyobb közösségi tere, ahol fennáll a osztályok keveredésének és a vírus továbbadásának veszélye – mutatott rá a KDNP alelnöke. Hozzátette: az iskoláknak...
(Forrás: magyar nemzet)
--
2020.09.23.
Kockázatosnak minősítették a fogmosást a pécsi óvodákban
Szeptembertől felfüggesztették a fogmosást a pécsi óvodákban. Az óvodai vezetők közösen döntöttek így, azt gondolván, hogy az egymás mellett fogat mosó gyerekek fröcskölése, a fogkef...
(Forrás: Népszava)
--
2020.09.23.
77 szegedi egyetemi tanár írta alá a Színművészetit támogató nyilatkozatot
A Szegedi Tudományegyetem (SZTE) Bölcsészet- és Társadalomtudományi Karának 77 oktatója írta alá azt a dokumentumot, ami támogatásáról biztosítja a Színház- és Filmművészeti Egyetemet...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep