Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. január 12. kedd, 10:56
Címkék:

„Mit jelent ma Magyarországon pedagógusnak lenni?”

Pedagógusokk

Filmek és viták a magyar pedagógiáról

A Magyar Dokumentumfilm Rendezők Egyesülete (MADE) Pedagógusokk címmel háromnapos dokumentumfilm-fesztivált és szakmai eszmecserét rendez a pedagógiáról és a nevelésügyről 2010. január 25-27. között Budapesten, az EÖTVÖS 10 Kultúrcentrumban (Budapest, 1067. Eötvös utca 10.). Az eseményhez pályázat is kapcsolódik.

A fesztivál célja egyrészt bemutatni azt a dokumentumfilm-válogatást, amely méltón reprezentálja az elmúlt évtizedek filmes törekvéseit a nevelésügy kérdésében, másrészt olyan vitáknak és előadásoknak szeretne teret adni, amelyek az oktatásügy és a pedagógia mai problémáival foglalkoznak.

Szándékunk a szakmai párbeszéd fölélesztése, a pedagógustársadalom aktivizálása, önreflexiójának segítése, távolabbi célunk új, a mai pedagógiai helyzetről szóló dokumentumfilmek készítésének ösztönzése.

A vetítéssorozaton többek között Bakos Katalin, Czétényi Csilla, Csillag Ádám, Dárday István, Ember Judit, Felvidéki Judit, Gulyás Gyula, Gulyás János, Mihályfy László, Mihályfy Sándor, Nagy-Bozsoky József, Novobáczki Sándor, Pálos György, Péterffy András, Rózsa János, Sára Sándor, Sára Júlia, Sós Mari, Surányi András, Szalai Györgyi, Szobolits Béla, Vas Judit, Vitézy László, Wilt Pál pedagógiai témájú dokumentumfilmjeit mutatjuk be.

Az előadásokon és panelbeszélgetéseken a következő kérdésekről lesz szó:

  • Mi ma az „iskolapélda”? Milyen iskolamodell lenne ideális?
  • Van-e pedagógiai jövőképünk?
  • A liberális pedagógia versus értékszempontú, gyerekközpontú szemlélet?
  • Mi ma a használható tudás? Kompetencia, ismeret, élmény?
  • Milyen szerepük van a kistérségi iskoláknak az oktatásban?
  • Miért volt erős a magyar pedagógiai filmezés a hetvenes-nyolcvanas években, és miért nem téma az iskolaügy ma?
  • Esettanulmányok elemzése. A pályázatra érkező írások összegzése, kritikus és analitikus értékelése.

A Pedagógusokk fesztivál harmadik eseménye: a pályázat.

Pályázatot írunk ki olyan (5-10 oldalas) esszé, tanulmány, beszámoló megírására, melyek az elmúlt évtizedek pedagógiai gyakorlatában valós tapasztalatok alapján, személyes élményekre épülnek.

Pályázati témakörök

A) Iskola a tűréshatáron (konfliktusok, csapdák, kényszerek)
Konkrét események és helyzetek pontos és tárgyszerű leírása aktív vagy állásukat vesztett pedagógusok, egyetemisták, szülők megfogalmazásában.

B) Pályám bére (visszaemlékezések, naplók, vallomások)
A pedagógus pálya értelmét, megváltozott tartalmát vizsgáló, az összehasonlító elemzést vállaló, a történetiséget is megragadó írások – tapasztalt, idősebb pedagógusok tollából.

C) Dokumentumfilmes témajavaslatok (az iskolaügy filmre kínálkozó, konkrét témái)
Rövid szinopszissal, témavázlattal (nem kész filmforgatókönyvvel!) pályázhatnak, akik jól ismerik az adott, konkrét és nyilvánosságot érdemlő pozitív vagy negatív jelenségeket.

A MADE az írásokat és a filmszemle eszmecseréin elhangzottakat később szerkesztett könyv formájában szándékozik kiadni és eljuttatni minden résztvevőhöz, tantestülethez, könyvtárhoz, szakmai irányító és döntéshozó intézményhez. Ezen felül a legjobb filmes témajavaslatok megvalósításáról, további pályáztatásáról is gondoskodik.

A pályázatokat a http://sokk.made.hu weboldalon a Pályázat beküldése menüpontra kattintva küldhetik el.
A beküldött anyagokat közzétesszük a fesztivál honlapján, ezért kérjük, feltétlenül jelezzék, hogy hozzájárulnak-e a nyilvános megjelenéshez. Pályázni lehet névvel, vagy név nélkül: jeligével.
A honlap interaktív, így az ott szereplő anyagokhoz bárki hozzászólhat.

Pályázati határidő: 2010. január 20. (A határidő után nem áll módunkban pályázatot elfogadni!)

A pályázatra beküldött legjobb írásokat tárgyjutalomban részesíti a szakmai zsűri:

1. DÍJ: ALBACOMP PC számítógép;
2. DÍJ: BENQ G29 HD LCD monitor;
3. DÍJ: SONY DSC – S 930 digitális fényképezőgép;
4-5. DÍJ: 2 db használt IBM számítógép.

A díjakat az Informatéka Kft. Sony boltja, valamint a MADE ajánlotta föl.
A fesztivál létrejöttét támogatja a Nemzeti Kulturális Alap, valamint a FILMJUS.

MADE Szervezőbizottság

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.02.
PDSZ: A tanároknak nem a 26, hanem a 84 százaléka oltatná be magát
A PDSZ 1674 oktatásban dolgozót kérdezett meg a témában és ebből az derült ki, hogy 84 százalékuk beoltatná magát. Az is kiderült a felmérésből az oltást beadatni szándékozók kétharmada...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.02.
Megújuló matekérettségi: emelt szintre nehéz lesz a felkészülés
Jelentősen, mintegy 20 százalékkal csökkenni fognak a középszintű matematika érettségi új, 2023 szeptemberétől bevezetésre kerülő vizsgakövetelményei. Ugyanakkor közép- és emelt szinten...
(Forrás: Népszava)
--
2021.03.02.
Megküzdés a kulturális stresszel – könyvajánló – Gyarmathy Éva: Az infokommunikációs kor generációi
A 20. század szülötteként élek a 21. században, és úgy igyekszem feldolgozni a kulturális sokkot, amit az egyre gyorsuló változás okoz, hogy elemzem a jelenségeket, és keresem a biztos pontokat...
(Forrás: Kölöknet)
--
2021.03.02.
A tanárokat is megosztja az azonnali iskolabezárás
A Nemzeti Pedagógus Kar máig következetesen azt az álláspontot képviseli, amennyiben az egészségügyi adatok, előrejelzések indokolják, az iskolabezárások a területileg illetékes népeg...
(Forrás: index)
--
2021.03.01.
A projektmódszer és a nyitott oktatás. Falko Peschel írása (Fordította: Fóti Péter)
Ha a projektek „hobbi”-hetekké vagy sajtóbemutatóvá torzulnak, akkor a projektoktatás céljai már nem elérhetőek. Demokráciát, a cselekvőképesség fejlesztését, csoportmunkát, probl...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.03.01.
Egyre sürgetőbb kérdés a teljes iskolazárás
A PDSZ pénteken levélben kérte Orbán Viktor miniszterelnököt, hogy az egyre súlyosbodó járványhelyzet miatt rendeljen el digitális munkarendet valamennyi köznevelési intézményben és a...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep