Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. január 12. kedd, 10:56
Címkék:

„Mit jelent ma Magyarországon pedagógusnak lenni?”

Pedagógusokk

Filmek és viták a magyar pedagógiáról

A Magyar Dokumentumfilm Rendezők Egyesülete (MADE) Pedagógusokk címmel háromnapos dokumentumfilm-fesztivált és szakmai eszmecserét rendez a pedagógiáról és a nevelésügyről 2010. január 25-27. között Budapesten, az EÖTVÖS 10 Kultúrcentrumban (Budapest, 1067. Eötvös utca 10.). Az eseményhez pályázat is kapcsolódik.

A fesztivál célja egyrészt bemutatni azt a dokumentumfilm-válogatást, amely méltón reprezentálja az elmúlt évtizedek filmes törekvéseit a nevelésügy kérdésében, másrészt olyan vitáknak és előadásoknak szeretne teret adni, amelyek az oktatásügy és a pedagógia mai problémáival foglalkoznak.

Szándékunk a szakmai párbeszéd fölélesztése, a pedagógustársadalom aktivizálása, önreflexiójának segítése, távolabbi célunk új, a mai pedagógiai helyzetről szóló dokumentumfilmek készítésének ösztönzése.

A vetítéssorozaton többek között Bakos Katalin, Czétényi Csilla, Csillag Ádám, Dárday István, Ember Judit, Felvidéki Judit, Gulyás Gyula, Gulyás János, Mihályfy László, Mihályfy Sándor, Nagy-Bozsoky József, Novobáczki Sándor, Pálos György, Péterffy András, Rózsa János, Sára Sándor, Sára Júlia, Sós Mari, Surányi András, Szalai Györgyi, Szobolits Béla, Vas Judit, Vitézy László, Wilt Pál pedagógiai témájú dokumentumfilmjeit mutatjuk be.

Az előadásokon és panelbeszélgetéseken a következő kérdésekről lesz szó:

  • Mi ma az „iskolapélda”? Milyen iskolamodell lenne ideális?
  • Van-e pedagógiai jövőképünk?
  • A liberális pedagógia versus értékszempontú, gyerekközpontú szemlélet?
  • Mi ma a használható tudás? Kompetencia, ismeret, élmény?
  • Milyen szerepük van a kistérségi iskoláknak az oktatásban?
  • Miért volt erős a magyar pedagógiai filmezés a hetvenes-nyolcvanas években, és miért nem téma az iskolaügy ma?
  • Esettanulmányok elemzése. A pályázatra érkező írások összegzése, kritikus és analitikus értékelése.

A Pedagógusokk fesztivál harmadik eseménye: a pályázat.

Pályázatot írunk ki olyan (5-10 oldalas) esszé, tanulmány, beszámoló megírására, melyek az elmúlt évtizedek pedagógiai gyakorlatában valós tapasztalatok alapján, személyes élményekre épülnek.

Pályázati témakörök

A) Iskola a tűréshatáron (konfliktusok, csapdák, kényszerek)
Konkrét események és helyzetek pontos és tárgyszerű leírása aktív vagy állásukat vesztett pedagógusok, egyetemisták, szülők megfogalmazásában.

B) Pályám bére (visszaemlékezések, naplók, vallomások)
A pedagógus pálya értelmét, megváltozott tartalmát vizsgáló, az összehasonlító elemzést vállaló, a történetiséget is megragadó írások – tapasztalt, idősebb pedagógusok tollából.

C) Dokumentumfilmes témajavaslatok (az iskolaügy filmre kínálkozó, konkrét témái)
Rövid szinopszissal, témavázlattal (nem kész filmforgatókönyvvel!) pályázhatnak, akik jól ismerik az adott, konkrét és nyilvánosságot érdemlő pozitív vagy negatív jelenségeket.

A MADE az írásokat és a filmszemle eszmecseréin elhangzottakat később szerkesztett könyv formájában szándékozik kiadni és eljuttatni minden résztvevőhöz, tantestülethez, könyvtárhoz, szakmai irányító és döntéshozó intézményhez. Ezen felül a legjobb filmes témajavaslatok megvalósításáról, további pályáztatásáról is gondoskodik.

A pályázatokat a http://sokk.made.hu weboldalon a Pályázat beküldése menüpontra kattintva küldhetik el.
A beküldött anyagokat közzétesszük a fesztivál honlapján, ezért kérjük, feltétlenül jelezzék, hogy hozzájárulnak-e a nyilvános megjelenéshez. Pályázni lehet névvel, vagy név nélkül: jeligével.
A honlap interaktív, így az ott szereplő anyagokhoz bárki hozzászólhat.

Pályázati határidő: 2010. január 20. (A határidő után nem áll módunkban pályázatot elfogadni!)

A pályázatra beküldött legjobb írásokat tárgyjutalomban részesíti a szakmai zsűri:

1. DÍJ: ALBACOMP PC számítógép;
2. DÍJ: BENQ G29 HD LCD monitor;
3. DÍJ: SONY DSC – S 930 digitális fényképezőgép;
4-5. DÍJ: 2 db használt IBM számítógép.

A díjakat az Informatéka Kft. Sony boltja, valamint a MADE ajánlotta föl.
A fesztivál létrejöttét támogatja a Nemzeti Kulturális Alap, valamint a FILMJUS.

MADE Szervezőbizottság

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.05.06.
Nádori Gergely: Hogyan tovább?
Kiváló alkalom nyílik először is arra, hogy a jelenléti oktatásba is megpróbáljuk a jól működő digitális gyakorlatokat beemelni. Érdekes, hogy még mindig sok tanár fejében elválik ez...
(Forrás: tanárblog)
--
2021.05.06.
Az ITM államtitkára szerint előremutató, hogy ma már több nyolcadikos jelentkezik szakképzésbe, mint gimnáziumba
Pölöskei Gáborné szerint előremutató az arányok megváltozása, hiszen míg 3 - 4 évvel ezelőtt a nyolcadikosok 41 százaléka gimnáziumba jelentkezett, most a technikumokba jelentkeztek ennyin...
(Forrás: 444.hu)
--
2021.05.06.
A hatalom olyan konfliktusokba kergeti az iskolarendszer résztvevőit, amelyeket nem tudnak megoldani
Sokaknak most a megfertőződés kockázata és az egzisztenciájuk között kellett választaniuk azzal, hogy visszaküldik a gyerekeket az iskolákba, vagy tovább vállalják a megnövekedett gondoskod...
(Forrás: mérce)
--
2021.05.06.
A felkészült diákokat nem érhette meglepetés a történelemérettségin
A tesztfeladatok többségében egyszerű forrás-, ábra- vagy képelemzési kérdések kerültek elő – véleményezte a dolgozatot lapunk kérésére Nánay Mihály, a Történelemoktatók Szakmai...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2021.05.06.
Történelemtanárok Egylete: Az érettségin volt olyan kérdés, ami hiteltelen képet próbált sulykolni a Horthy-korszakról
Az idei középszintű történelemérettségi nem volt nehezebb a korábbi évekhez képest, számos ismert forrás és feladattípus került elő, de volt benne olyan esszékérdés a hűbériségrő...
(Forrás: telex)
--
2021.05.06.
Az olvasóvá nevelés a legfontosabb cél
A Magyar Katolikus Püspöki Kar megrendelésére egy egyedülálló irodalomtankönyv-sorozat született a középiskolás diákok részére. A katolikus irodalmi tankönyv céljairól, módszertaná...
(Forrás: vasarnap.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep