Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. január 12. kedd, 10:56
Címkék:

„Mit jelent ma Magyarországon pedagógusnak lenni?”

Pedagógusokk

Filmek és viták a magyar pedagógiáról

A Magyar Dokumentumfilm Rendezők Egyesülete (MADE) Pedagógusokk címmel háromnapos dokumentumfilm-fesztivált és szakmai eszmecserét rendez a pedagógiáról és a nevelésügyről 2010. január 25-27. között Budapesten, az EÖTVÖS 10 Kultúrcentrumban (Budapest, 1067. Eötvös utca 10.). Az eseményhez pályázat is kapcsolódik.

A fesztivál célja egyrészt bemutatni azt a dokumentumfilm-válogatást, amely méltón reprezentálja az elmúlt évtizedek filmes törekvéseit a nevelésügy kérdésében, másrészt olyan vitáknak és előadásoknak szeretne teret adni, amelyek az oktatásügy és a pedagógia mai problémáival foglalkoznak.

Szándékunk a szakmai párbeszéd fölélesztése, a pedagógustársadalom aktivizálása, önreflexiójának segítése, távolabbi célunk új, a mai pedagógiai helyzetről szóló dokumentumfilmek készítésének ösztönzése.

A vetítéssorozaton többek között Bakos Katalin, Czétényi Csilla, Csillag Ádám, Dárday István, Ember Judit, Felvidéki Judit, Gulyás Gyula, Gulyás János, Mihályfy László, Mihályfy Sándor, Nagy-Bozsoky József, Novobáczki Sándor, Pálos György, Péterffy András, Rózsa János, Sára Sándor, Sára Júlia, Sós Mari, Surányi András, Szalai Györgyi, Szobolits Béla, Vas Judit, Vitézy László, Wilt Pál pedagógiai témájú dokumentumfilmjeit mutatjuk be.

Az előadásokon és panelbeszélgetéseken a következő kérdésekről lesz szó:

  • Mi ma az „iskolapélda”? Milyen iskolamodell lenne ideális?
  • Van-e pedagógiai jövőképünk?
  • A liberális pedagógia versus értékszempontú, gyerekközpontú szemlélet?
  • Mi ma a használható tudás? Kompetencia, ismeret, élmény?
  • Milyen szerepük van a kistérségi iskoláknak az oktatásban?
  • Miért volt erős a magyar pedagógiai filmezés a hetvenes-nyolcvanas években, és miért nem téma az iskolaügy ma?
  • Esettanulmányok elemzése. A pályázatra érkező írások összegzése, kritikus és analitikus értékelése.

A Pedagógusokk fesztivál harmadik eseménye: a pályázat.

Pályázatot írunk ki olyan (5-10 oldalas) esszé, tanulmány, beszámoló megírására, melyek az elmúlt évtizedek pedagógiai gyakorlatában valós tapasztalatok alapján, személyes élményekre épülnek.

Pályázati témakörök

A) Iskola a tűréshatáron (konfliktusok, csapdák, kényszerek)
Konkrét események és helyzetek pontos és tárgyszerű leírása aktív vagy állásukat vesztett pedagógusok, egyetemisták, szülők megfogalmazásában.

B) Pályám bére (visszaemlékezések, naplók, vallomások)
A pedagógus pálya értelmét, megváltozott tartalmát vizsgáló, az összehasonlító elemzést vállaló, a történetiséget is megragadó írások – tapasztalt, idősebb pedagógusok tollából.

C) Dokumentumfilmes témajavaslatok (az iskolaügy filmre kínálkozó, konkrét témái)
Rövid szinopszissal, témavázlattal (nem kész filmforgatókönyvvel!) pályázhatnak, akik jól ismerik az adott, konkrét és nyilvánosságot érdemlő pozitív vagy negatív jelenségeket.

A MADE az írásokat és a filmszemle eszmecseréin elhangzottakat később szerkesztett könyv formájában szándékozik kiadni és eljuttatni minden résztvevőhöz, tantestülethez, könyvtárhoz, szakmai irányító és döntéshozó intézményhez. Ezen felül a legjobb filmes témajavaslatok megvalósításáról, további pályáztatásáról is gondoskodik.

A pályázatokat a http://sokk.made.hu weboldalon a Pályázat beküldése menüpontra kattintva küldhetik el.
A beküldött anyagokat közzétesszük a fesztivál honlapján, ezért kérjük, feltétlenül jelezzék, hogy hozzájárulnak-e a nyilvános megjelenéshez. Pályázni lehet névvel, vagy név nélkül: jeligével.
A honlap interaktív, így az ott szereplő anyagokhoz bárki hozzászólhat.

Pályázati határidő: 2010. január 20. (A határidő után nem áll módunkban pályázatot elfogadni!)

A pályázatra beküldött legjobb írásokat tárgyjutalomban részesíti a szakmai zsűri:

1. DÍJ: ALBACOMP PC számítógép;
2. DÍJ: BENQ G29 HD LCD monitor;
3. DÍJ: SONY DSC – S 930 digitális fényképezőgép;
4-5. DÍJ: 2 db használt IBM számítógép.

A díjakat az Informatéka Kft. Sony boltja, valamint a MADE ajánlotta föl.
A fesztivál létrejöttét támogatja a Nemzeti Kulturális Alap, valamint a FILMJUS.

MADE Szervezőbizottság

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.07.06.
„Sokan még nem látják, milyen katasztrófa felé rohanunk” – a szülők nélkül nem lehet megmenteni a közoktatást
Bár a Fővárosi Ítélőtábla korábban jogellenesnek ítélte a pedagógus-szakszervezet által meghirdetett januári, kétórás figyelmeztető sztrájkot, a Kúria hétfőn megállapította: a munkabesz...
(Forrás: válasz online)
--
2022.07.06.
Az iskolamegszüntetésekkel el lehet tüntetni a tanárhiányt?
A belügyminiszter terveire az az egyik lehetséges magyarázat, hogy az iskolamegszüntetésekkel el lehet tüntetni a tanárhiányt. Ha nem kell a falusi kisiskolákba szaktanárt szerezni, nem lesz...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.07.06.
Az Orbán-kormány célja, hogy az összes iskolában az állami egyentankönyveket használják, akkor is, ha azok nem a legjobbak
Jelentősen lecsökkent a magánkiadós tankönyvek elérhetősége az iskolák számára: míg 2020-ban a tankönyvrendelések 14 százalékát tették ki a magánkiadók kötetei, 2021-re 12 százal...
(Forrás: Népszava)
--
2022.07.06.
Rétvári Bence: Újfajta továbbképzéseket kínál a pedagógusoknak a Makovecz Campus Alapítvány Képzési Intézete
Újszerű, a pedagógusok igényeire szabott, ingyenes továbbképzéseket kínál ősztől a Makovecz Campus Alapítvány (MCA) Képzési Intézete - jelentette be a Belügyminisztérium (BM) parlamenti...
(Forrás: vasarnap.hu)
--
2022.07.06.
3 OK, AMIÉRT NEM ÍRUNK AZ ERDÉLYI VISSZAÉLÉSEKRŐL
Amennyiben olyan értesülés kerülne a birtokunkba, amit helyesnek tartanánk megosztani a nyilvánossággal, meg fogjuk tenni, de jelenleg mindent elmondtak, leírtak, megkérdeztek, felvetettek sz...
(Forrás: Szemlélek)
--
2022.07.06.
A közoktatás racionalizálása a NER-ben
Először is szögezzük le: a jelenlegi szisztémában nem lehet jól racionalizálni. Ehhez szükséges volna az iskolák és az igazgatók jogköreinek visszaszolgáltatása, a KK szolgálató, seg...
(Forrás: Azonnali)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep