Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. január 15. péntek, 20:01
Címkék:

Disputa a környezetvédelemről

Pénz és megtérülés kérdése-e a környezetvédelem? Ezt a témát dolgozzák fel szakemberek és diákok január 29-én a Budai Középiskolában. Kora délután nyilvános vitaműhelyt rendeznek, majd diákcsapatok disputáznak szigorú szabályok között a témáról. A Demokratikus Ifjúságért Alapítvány (DIA) KÖZÖD! Iránytű Kampányának rendezvényét az OFOE tanároknak és diákoknak egyaránt ajánlja.

A fővárosi vitaműhely péntek délután két órakor kezdődik; helyszíne a Budai Középiskola (Budapest XII. kerület, Kiss János altábornagy utca 15.). A téma: Környezetvédelem és gazdaságosság – avagy: ráérünk-e akkor foglalkozni a környezetvédelemmel, ha megengedhetjük magunknak? A résztvevők: Ertsey Attila, építész, a KÖR Építész Stúdió vezetője, Varga Judit, a Messzelátó Egyesület elnöke, a 350.org projekt kelet-közép-európai koordinátora, Szakács Péter, a Budai Középiskola gimnáziumi tagintézményi vezetője és Kanyó Tamás politológus. A beszélgetés moderátora: Bognár László, a DIA Alapítvány munkatársa. A délután folyamán a DIA Alapítvány disputa-programjának helyi csapatai vitatják meg a témát a formális vita keretei között. A vitaműhely a fiatalok számára képzési, felkészülési lehetőség a kampányt záró február végi országos vitabajnokságra.

Cél a párbeszédre nevelés

A budapesti a KÖZÖD! Iránytű Kampány vitaműhely-sorozatának második állomása: január 23-án a kampánynyitó debreceni esemény témája a közösségi szolgálat iskolai kötelezővé tétele volt. A DIA kampányának célja, hogy a fiatalok környezetének figyelmét felhívja az önkéntesség és a társadalmi felelősségvállalás fontosságára. Az alapítvány különböző programjai fiatalok tízezreit vonják be közösségi tevékenységekbe, a DIA ezért fontosnak tartja, hogy a szülőket, tanárokat, ifjúsági szakembereket is bevonja a közösségi szolgálattal kapcsolatos témák megvitatásába.

Az idei Iránytű Kampány témája a párbeszéd. Ennek kapcsán országos vitakultúra-fejlesztő programot indított a DIA. A programban több száz általános és középiskolás vesz részt. A fiatalok csapatokat alkotnak, majd egy-egy kortárs vagy felnőtt mentor segítségével készülnek fel a témák közös megvitatására.

A csapatok először Debrecenben találkoztak. A nagysikerű rendezvény tükrében a budapesti disputát komoly várakozás és izgalom előzi meg mind a szervezők, mind a résztvevők oldaláról. A szervezők remélik, hogy minél több emberrel megoszthatják az élményt, ezért szeretettel várják a közönség soraiba a környezetvédelem kérdései, illetve a vitakultúra iránt érdeklődő fiatalokat és felnőtteket.

A programot a Nokia és az International Youth Foundation támogatja.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep