|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
bárki áll elő alternatívával, mindig lesz csoport, akiknek az érdekeik mentén kérdéseket tesztek föl. Ne kérdezz, állíts Te is!
Mostanság, mikor még közoktatásról szólnánk, már nem vesz fel az iskola jól behatárolható gyermekcsoportba tartozókat (Csörög) Ha bíráljuk a sokat marcangolt esélyegyenlőségi terveket, akad a bírálók helyére számtalan, ki gondolkodás nélkül aláírja, mit önkormányzat kíván.A délbaranyai romapedagógiás kísérletezők és művelők, habozás nélkül Himlerhez hasonlítják egymást.Nemegy pedagógus vágja a centit a választásokig, remélve, hogy minden, mit lett, visszarendeződik – és ezalatt leginkább azt érti, hogy újra emelt katedráról szónokolhat.S közben a még munkálkodók, való igaz lavírozva, rossz és néha undorító kompromisszumokat kötve próbálják intéményüket, diákjaikat a víz fölött tartani. S ezenközben maguk is kerékkötőivé válnak az oly szükséges változásnak. Lelkünk rajta.
én speciel a "ki mit miért kap" témában a fentről jövő pénzekre utaltam. hogy iskolán belül vajon hogyan érdemes? szerintem a legjobb ha nem forintosítva van, hanem elkötelezett embereket békénhagynak. de a javaslatnak pont az a lényege, hogy ezt minden iskola magának kitalálhatja. hogy mit tart fontosnak, és naná, hogy aszerint díjaz, meg aszerint tervezi a dolgozók idejét. ha egy étterem szereti a szépen megterített asztalokat, akkor van idő szépen megteríteni. aki meg a menzát szereti, ott meg azt kapja.
azt kérdezed, hogy "Ugyan mi lenne a biztosítékunk, hogy csupa elkötelezett, hozzáértő, „normális” emberi és szakmai értékekkel bíró fog iskolát alapítani."
én meg azt kérdezem, hogy ma hol van ez a biztosíték az önkormányzatok által kinevezett vezetők esetében?
tudatos fogyasztók kérdés: ma is a szőnyeg szélén, vagy a szőnyeg alatt végzik azok a diákok, akik nem tudatos fogyasztók. akik nem akarnak egyetemre menni, vagy szakiskolába, azok már helyből úgy végeznek ahogy.
hogy mi legyen azokkal, akiket egy iskola sem vesz fel? pont ugyanaz legyen vele, mint ami ma van velük. ez nem ennek a javaslatnak a területe.
vegyük észre, hogy ez ma sem ritkaság. ha valaki oviba szeretné járatni a gyerekét, akkor bizonyos helyeken évekkel hamarabb kell benyújtsa a helyigényét, sem mint hogy a megtermékenyítő aktusnak nekikezdene. egyszerűen nincs elég óvodai hely.
és miért nincs több óvoda? azért nincs, mert piacgazdaságban előre tudhatóan veszteséges vállalkozást nem indít senki. az önkormányzatot meg pont abszolút nem érdekli, hogy van vagy nincs ovi.
Terepmunkás: a Fosse drámák világa jut eszembe erről, amit és ahogy írsz. mintha valami ősi nyelven írnál a máról…