|
Sajtófigyelő
2022.06.25. Súgógép A becsületes diákok heteket, hónapokat készülnek egy-egy megméretésre, az élelmesebbek viszont inkább a segédeszközök beszerzésével töltik az időt. Bizonyos tárgyak esetében megértő... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2022.06.25. „Ha ez valóban szándékos rendszerépítés, akkor nem hiszem, hogy a Fidesz megállna az átnevezéseknél” Tudatos stratégia a főispánok és vármegyék visszahozása, amely egyúttal arra is alkalmas, hogy fontos, húsba vágó kérdésekről elterelje a figyelmet – mondja Miklósi László, a Törté... (Forrás: Népszava) --
2022.06.25. A tanároknak és az egészségügyben dolgozóknak is üzent Pintér Sándor (hanganyaggal) Az oktatás területén elsősorban a gyerekek érdekét kell figyelembe venni. A tanároknak például meg kell mondaniuk, hogy szerintük mekkora az optimális osztálylétszám.– szögezte le Pint... (Forrás: Infostart) --
2022.06.23. Sok pedagógus dolgozik árufeltöltőként a nyári szünetben Az alacsony fizetés miatt egyre több pedagógus kényszerül arra, hogy a vakáció alatt is munkát vállaljon – erről beszélt az Indexnek a Pedagógusok Szakszervezetének két vezetője. Szab... (Forrás: index) --
2022.06.23. Elfogadták a gyermekvédelmi szabályozást Romániában A román parlament kedden elfogadta a gyermekek szexuális felvilágosításáról – hivatalos megfogalmazásban: egészségügyi neveléséről – szóló törvényt, amelynek végleges formájár... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2022.06.23. Pintér Sándor „racionalizálást” hirdetett, több száz iskola kezdhet félni Tíz év alatt több mint másfélszeresére nőtt azoknak az általános iskolásoknak az aránya, akik száz főnél kisebb létszámú iskolákba járnak az állami oktatásban. Nem véletlen tehá... (Forrás: Népszava) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
bárki áll elő alternatívával, mindig lesz csoport, akiknek az érdekeik mentén kérdéseket tesztek föl. Ne kérdezz, állíts Te is!
Mostanság, mikor még közoktatásról szólnánk, már nem vesz fel az iskola jól behatárolható gyermekcsoportba tartozókat (Csörög) Ha bíráljuk a sokat marcangolt esélyegyenlőségi terveket, akad a bírálók helyére számtalan, ki gondolkodás nélkül aláírja, mit önkormányzat kíván.A délbaranyai romapedagógiás kísérletezők és művelők, habozás nélkül Himlerhez hasonlítják egymást.Nemegy pedagógus vágja a centit a választásokig, remélve, hogy minden, mit lett, visszarendeződik – és ezalatt leginkább azt érti, hogy újra emelt katedráról szónokolhat.S közben a még munkálkodók, való igaz lavírozva, rossz és néha undorító kompromisszumokat kötve próbálják intéményüket, diákjaikat a víz fölött tartani. S ezenközben maguk is kerékkötőivé válnak az oly szükséges változásnak. Lelkünk rajta.
én speciel a "ki mit miért kap" témában a fentről jövő pénzekre utaltam. hogy iskolán belül vajon hogyan érdemes? szerintem a legjobb ha nem forintosítva van, hanem elkötelezett embereket békénhagynak. de a javaslatnak pont az a lényege, hogy ezt minden iskola magának kitalálhatja. hogy mit tart fontosnak, és naná, hogy aszerint díjaz, meg aszerint tervezi a dolgozók idejét. ha egy étterem szereti a szépen megterített asztalokat, akkor van idő szépen megteríteni. aki meg a menzát szereti, ott meg azt kapja.
azt kérdezed, hogy "Ugyan mi lenne a biztosítékunk, hogy csupa elkötelezett, hozzáértő, „normális” emberi és szakmai értékekkel bíró fog iskolát alapítani."
én meg azt kérdezem, hogy ma hol van ez a biztosíték az önkormányzatok által kinevezett vezetők esetében?
tudatos fogyasztók kérdés: ma is a szőnyeg szélén, vagy a szőnyeg alatt végzik azok a diákok, akik nem tudatos fogyasztók. akik nem akarnak egyetemre menni, vagy szakiskolába, azok már helyből úgy végeznek ahogy.
hogy mi legyen azokkal, akiket egy iskola sem vesz fel? pont ugyanaz legyen vele, mint ami ma van velük. ez nem ennek a javaslatnak a területe.
vegyük észre, hogy ez ma sem ritkaság. ha valaki oviba szeretné járatni a gyerekét, akkor bizonyos helyeken évekkel hamarabb kell benyújtsa a helyigényét, sem mint hogy a megtermékenyítő aktusnak nekikezdene. egyszerűen nincs elég óvodai hely.
és miért nincs több óvoda? azért nincs, mert piacgazdaságban előre tudhatóan veszteséges vállalkozást nem indít senki. az önkormányzatot meg pont abszolút nem érdekli, hogy van vagy nincs ovi.
Terepmunkás: a Fosse drámák világa jut eszembe erről, amit és ahogy írsz. mintha valami ősi nyelven írnál a máról…