Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. március 1. hétfő, 13:39
Címkék:

Meghívó filmvetítésre

Bence – találkozás egy down-szindrómás fiatalemberrel

A Bence – találkozás egy down-szindrómás fiatalemberrel című dokumentumfilm a Kapcsolda-program apropóján jött létre. Az alkotók figyelték, követték a többségi középiskolás és a fogyatékos gyerekek együttlétét, nézték, hogyan lesz közük egymáshoz, miképpen alakul kapcsolatuk. Ez a film egyik rétege.

A másik rétege a film készítőjének és egy downos fiatalembernek a találkozása, egymáshoz való közeledése. Az ismerkedés kapcsán a néző is betekintést nyer a „másik világ”-ban élő fiatalember belső életébe, gondolkodásmódjába, prioritásaiba.

Az alkotók szeretettel várják az érdeklődőket a film nyilvános és ingyenes vetítésére 2010. március 19-én 17 órára a Puskin Mozi Amarcord termébe, illetve – ami ennél fontosabb – az azt követő nyilvános beszélgetésre. A film első vetítése után ugyanis többekben – alkotókban, érintett szülőkben, gyógypedagógus szakemberekben – világossá vált, hogy a filmben bemutatott téma további beszélgetéseket, feldolgozást igényel, amely része lehet a programban részt vevők (többségében fiatalok) felkészítésének, szükség esetén „utógondozásának”, de azoknak is érdekes lehet, akik a diákokat „csak” közelebb szeretnék hozni a másság megismeréséhez és elfogadásához.

Így ez a meghívás elsősorban azoknak a pedagógusoknak szól, akik nyitottak a szemlétetváltó programra, esetleg már részt is vettek benne vagy a közeljövőben tervezik. Izgalmas lenne persze minél több fiatalt is megszólaltatnunk ezen a beszélgetésen. Ezért az alkotók kérik, hogy a programon megjelenő pedagógusok hozzanak magukkal minél több diákot erre a közös gondolkodásra, hiszen életkori sajátosságukból eredő nyílt és sokszor kritikus megközelítésük mindnyájunk számára inspiráló lehet.

A film előzetese megtekinthető a YouTube-on. A vetítés ingyenes.

A szervezők részvétel esetén visszajelzést kérnek:
e-mail: filmteam[kukac]filmteam[pont]hu
Tel: (+36 1) 214-9645

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.27.
Marad a kötelező 50 óra az érettségi előtt, de hogyan teljesíthető?
A mostani helyzetben az iskolák a fennmaradt közösségi szolgálatos órák erejéig az online iskolai folyamatokba is bevonhatnak titeket (pl. online tananyaghoz segédanyagok készítése), segí...
(Forrás: eduline)
--
2020.11.27.
Új iskolatípus: általános iskola után rögtön az egyetem előszobájába mehetnek a gyerekek
Az új oktatási program keretében mind a közép- és felsőfokú oktatási tartalmakat, mind a duális képzést összehangolják, utóbbi azért lehet szerencsés, mert a tanulók a felsőfokú du...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.27.
A tanítóképzőket lenyelik az egyházak, a tanárképzés lassan összeomlik
Megtört a császári átok és megszületett az egyetem – mondogatták 2016-ban Egerben az akkor Eszterházy Károly Főiskolán, miután az intézmény egyetemi rangot kapott a kormánytól. Az „á...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.25.
Egyházi kézbe szervezné ki a kormány a tanítóképzés nagyobb részét
Nem elképzelhetetlen, hogy a tanítónak felvett hallgatók több mint fele egyházi intézmény diákja legyen. A kormány kifejezett szándéka, hogy a pedagógusképzésben az egyházak sokkal fontosabb...
(Forrás: hvg.hu)
--
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep