Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. augusztus 30. hétfő, 12:29
Címkék:

Gerillafilmek a roma integrációért

A hátrányos helyzetű csoportok tagjait a legtöbb program csupán, mint támogatások célcsoportját kezeli, sokszor elkülönítve előnyösebb helyzetű társaiktól. A Kurt Lewin Alapítvány „Önkéntességgel a roma integrációért” címmel kiírt videó-pályázatán résztvevő tíz rövidfilm azonban bizonyítja, hogy mindenki képes felelős állampolgárként saját maga is aktívan hozzájárulni környezetéhez – nem csupán fizetett munkatársként, de önkéntesként is. A legjobb videók alkotói a weblátogatók szavazatai alapján szeptember második felében fognak díjazásban részesülni.

Mind a tíz, egyenként 1-5 perces film merőben eltérő önkéntes kezdeményezésekhez kapcsolódik. Különböző eszközök és műfajok használatával közvetítik üzenetüket: ha partnerként viszonyulunk egymáshoz, és közös ügyekért dolgozunk, mindenki felelős állampolgárként ki tudja venni a részét. A videókat szemlélve láthatunk olyan telepi fiatalokat, akik a helyi óvoda falát díszítik falfestménnyel, nyolcadik kerületi fiatalokat, akik középosztálybeli társaikkal rajzolnak együtt, vagy gerillakertészkedéssel szépítenek meg egy játszóteret. Egy másik filmben egy kísérlet tanúi lehetünk: mi történik akkor, ha egy HÉV járaton két fiatal egy állapotos roma nőnek támad, igaz „csak” szavakkal. Megint máshol Erdélyben élő cigány és nem cigány emberek vallanak identitásukról, és közös anyanyelvükről, a magyar nyelvről, ami akkor is a nemzethez köti őket, ha még sosem jártak Magyarországon. Láthatunk videoklipet, melyben cigány fiatalok adomány ruhák árusításából építenek fel társadalmi vállalkozást, miközben előadják a romani himnusz rap-esített változatát. Utcazenészek eltérő származásuktól függetlenül, önkéntesen, örömből zenélnek Budapest utcáin. Folytathatnánk a sort. Ami biztos, hogy a mind a tíz film felvet kérdéseket, továbblépési lehetőségeket, mindegyikről érdemes vitatkozni akár baráti körben, akár osztályfőnöki óra keretében.

Aki kíváncsi a filmekre, a szegénység sokarcúságát újszerű, provokatív módon bemutató www.100legszegenyebb.hu oldalon mindegyik filmet megnézheti, és regisztráció után 1-5-ig értékelheti a filmeket. A legjobb filmek linkjét ismerőseinek is továbbküldheti, ezáltal kivéve saját részét a gerillakampányban és állampolgári médiában, ahol a néző nem csak passzív befogadó, hanem saját maga is aktív résztvevő lehet. A szavazás szeptember 15-ig tart. Ezután a legjobb közönségértékelést elnyerő három videó alkotói 400.000 Ft-os összdíjazásban fognak részesülni.

A filmek megtekinthetőek itt.

A program a Norvég Civil Alap, az Open Society Institute és a Raiffeisen Bank támogatásával jött létre.

Egy üzenet

  1. L. Ritók Nóra szerint:

    A mienk is közte van. Nézzétek meg és szavazzatok! A címe: Toldi képek…
    Köszönöm!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep