|
Sajtófigyelő
2023.11.21. A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel... (Forrás: Magyar Nemzet) --
2023.11.21. Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg... (Forrás: Eduline) --
2023.11.21. Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok? Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó... (Forrás: Eduline) --
2023.07.17. Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak... (Forrás: Index) --
2023.07.15. Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur... (Forrás: Index) --
2023.07.15. „Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes... (Forrás: szabadeuropa.hu) Címkék
agresszió
civilek
család
digitális nemzedék
együttműködés
erkölcs
esélyegyenlőség
esélyek
felelősség
film
filmklub
generációk
gyerekek
gyermekvédelem
hátrányos helyzet
IKT
integráció
irodalmi mű feldolgozása
iskola
iskola és társadalom
kapcsolatok
kommunikáció
konferencia
konfliktuskezelés
kreativitás
kutatás
könyvajánló
közösség
módszerek
OFOE
oktatás
oktatáspolitika
osztályfőnöki szerep
pedagógia
pedagógus
pedagógusok
pályázat
rendezvény
szabályok
szakmai szervezet
szülő
szülők
tanulás
tanár-diák kapcsolat
tehetséggondozás
társadalom
történelem
verseny
virtuális kongresszus
ünnep |
||||
|
Mi megnéztük és megbeszéltük az osztályommal a filmet. Érdekes dolgot tapasztaltam. Akkor nem nagyon mutattak lelkesedést, érdeklődést, ímmel-ámmal vettek részt a beszélgetésben. Magyarul: többet vártam tőlük. Érdekes viszont, hogy most miután eltelt kb. 2 hét a legutolsó beszélgetés óta, egyre gyakrabban térnek vissza rá, különféle célzásokkal, utalásokkal. Csak néhány példát említenék: ma megfenyegettem őket, hogy ha nem változtatnak a viselkedésükön, én is stílust váltok. Mi van tanárnő, innováció? – volt a válaszuk. Vagy: múlt héten fodrásznál voltam. Másnap reggel: Tanárnő, innováció?
Úgy veszem észre időre volt szükségük, hogy leülepedjen, hogy megemésszék. Lehet, hogy a kérdőíveket is érdemes lenne mondjuk az őszi és a téli szünet között mégy egyszer kitöltetni? na jó, ez csak egy eszement ötlet a részemről. 🙂
Kedves Márta!
Érdekes, amit tapasztalt. Egy ütemben nézték meg a 3*20 perces filmeket? Diákjai "interaktív" beszélgetésre máskor sem vállalkoznak? És bár nehéz megbecsülni, magát a filmet is unták, vagy az valamilyen szinten lekötötte őket?
Kedves Balázs!
Bocsi hogy csak késve válaszolok.
Az első két részt gyakorlatilag egymás után néztük meg és beszéltük meg, viszont az órarend miatt a harmadikat csak 10 nap múltán sikerült.
Kommunikatív osztály, gyakran szoktunk különféle interaktív foglalkozásokat tartani, a harmadik résznél szerintem az idegen személy jelenléte volt inkább, ami feszélyezte őket. Viszont az első két résznél csak én voltam, ezért nem értettem igazán a passzivitásukat.
Azt sem mondhatom, hogy unták volna a filmet, na jó természetesen voltak, akiket nem igazán érdekelt, de ezek más filmmel is így lettek volna.
Ezért is írtam, hogy szerintem le kellett ülepedjen bennük az egész.
Kedves Márta!
Köszönöm szépen a választ. Én most hétvégén levetítettem közgazdász tanároknak, és egyöntetű volt a vélemény, hogy a film esetenként "elitista", azaz olykor az "átlag" diákok élethelyzetétől, nyelvezetétől messze áll. Elképzelhető, hogy ez összefügg a tapasztaltakkal. Folyik a 2. körös kérdőívek feldolgozása, kíváncsian várom az eredményeket – ha kimutatható valami, lehet, hogy okosabbak leszünk valamivel. Üdvözlettel: Borsi Balázs