Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. november 4. csütörtök, 17:49

Dráma és tudomány

Jelenetek a vakok között

Most újabb megerősítést kaptam.

Felhívott egy számomra ismeretlen pszichológus Budapestről, hogy nem segítenénk-e neki és előadó partnerének a fehér bot nemzetközi napján a „Tanuljuk egymást” című szolnoki rendezvényen. Hallott róla Budapesten, hogy mi mindent csinálunk itt, Mezőtúron, és arra gondolt, sokkal érdekesebbé tehetné az előadását, ha bevonhatna minket.

Így kerültem osztályom öt tagjával a rendezvényre. Két délutánunk volt felkészülni: három egészen rövid jelenetet dolgoztunk ki a vakok és nem vakok együttélésének kérdéséről. Az egyikben inkább az oda nem figyelésről volt szó (pl. a semmire se jó segítőkész mondatokról), a másikban mentalitásbeli problémákról (hogy az ügyintéző a kísérővel beszél inkább, a vak emberhez pedig lassabban, hangosabban beszél), a harmadikban a látók számára elképzelhetetlen ügyről: hogy egy vak ember még egy festészeti kiállítást is élvezhet.

A két előadó (a minket meghívó szakember és a nem látó pszichológus társa) a mi jeleneteinkből kiindulva, azokat elemezve mutatott be sok-sok lélektani kérdést, együttélési problémát. Számomra azok a megfigyelések voltak a legérdekesebbek, amelyekre nem is számítottunk: játékunkba olyan elemek is belekerültek, amelyekre nem is gondoltunk.

Megint rengeteget tanulhattunk a felkészülés közben is, és a helyszínen is.

Achs Károly

Megjelent a Mezőtúr és Vidéke újságban.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.31.
Totyik Tamás: Ha nem cselekszik azonnal, a kormánynak vállalnia kell a felelősséget a közoktatás padlóra küldéséért
A Nemzeti alaptanterv bevezetése, az iskolák tömeges kiszervezése (egyházi fenntartású iskolák számának drasztikus megemelkedése), a köznevelési rendszer szétszabdalása (óvodák fenntart...
(Forrás: mérce)
--
2021.07.31.
A harzbergi demokratikus iskola. Benedikt Hageneder írása
gy csoport tanítóképzős diák a bécsi egyházi tanárképző főiskolán (Kirchliche Pädagogische Hochschule – KPH – Wien/Krems) úgy döntött, hogy nem elégszik meg a főiskola nyújtotta...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.07.31.
Kilenc órai iskolakezdést és tanári béremelést - 12 pontos oktatási tervet fogalmazott az ADOM
Az ADOM Diákmozgalom utcai és online aláírásgyűjtésbe kezdett az általuk megfogalmazott 12 oktatási reformjavaslat mellett. A diákszervezet azt szeretné, ha a javaslataikat a jövő évi orsz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.28.
„NE MAGAS LÓRÓL TEKINTSÜNK LE A GYEREKEKRE, HANEM MERJÜNK VELÜK HUMORIZÁLNI” A tavalyi év egyik Szupertanár-jelöltjével beszélgettünk
Van, aki olyan őszinte lelkesedéssel, nyílt átéléssel beszél a munkájáról, hogy már néhány szavából átjön, mennyire imádja, amit csinál. Így van ez a tavalyi Szupertanár-jelölt Poly...
(Forrás: dívány.hu)
--
2021.07.28.
Takaró Mihály vezényletével alakítják át a NAT után a tanárképzést is
Az átalakítás a pedagógusképzés lebutítását vetíti előre a szakemberek szerint. „Egy tanárnak nyilvánvalóan nemcsak az érettségi tananyagot kell tudnia, hanem annál jóval többet....
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.28.
A kormány nem megvédi, hanem pajzsként használja a gyerekeket
A gyermekek felhasználása politikai kampányokban nem újszerű, Magyarországon sajnos kifejezetten gyakori probléma. Nem ismeretlen jelenség, amikor politikusok óvodákban, iskolákban parádé...
(Forrás: mérce)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep