Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2010. november 4. csütörtök, 17:49

Dráma és tudomány

Jelenetek a vakok között

Most újabb megerősítést kaptam.

Felhívott egy számomra ismeretlen pszichológus Budapestről, hogy nem segítenénk-e neki és előadó partnerének a fehér bot nemzetközi napján a „Tanuljuk egymást” című szolnoki rendezvényen. Hallott róla Budapesten, hogy mi mindent csinálunk itt, Mezőtúron, és arra gondolt, sokkal érdekesebbé tehetné az előadását, ha bevonhatna minket.

Így kerültem osztályom öt tagjával a rendezvényre. Két délutánunk volt felkészülni: három egészen rövid jelenetet dolgoztunk ki a vakok és nem vakok együttélésének kérdéséről. Az egyikben inkább az oda nem figyelésről volt szó (pl. a semmire se jó segítőkész mondatokról), a másikban mentalitásbeli problémákról (hogy az ügyintéző a kísérővel beszél inkább, a vak emberhez pedig lassabban, hangosabban beszél), a harmadikban a látók számára elképzelhetetlen ügyről: hogy egy vak ember még egy festészeti kiállítást is élvezhet.

A két előadó (a minket meghívó szakember és a nem látó pszichológus társa) a mi jeleneteinkből kiindulva, azokat elemezve mutatott be sok-sok lélektani kérdést, együttélési problémát. Számomra azok a megfigyelések voltak a legérdekesebbek, amelyekre nem is számítottunk: játékunkba olyan elemek is belekerültek, amelyekre nem is gondoltunk.

Megint rengeteget tanulhattunk a felkészülés közben is, és a helyszínen is.

Achs Károly

Megjelent a Mezőtúr és Vidéke újságban.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.04.15.
Tízezrek dilemmája: Menjen-e iskolába a gyerek, ha kötelező, de nem biztonságos?
Mert nagyot mondani Orbán Viktor, amikor arra hivatkozott, hogy a magyarok többsége a nemzeti konzultáción azt kérte, nyissák ki az iskolákat: a témakört firtató kérdés ugyanis nem szerepelt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.15.
Maruzsa: Ha nagyon rosszul sikerül az írásbeli érettségi, lehet javítani szóbelin
Maruzsa Zoltán közoktatásért felelős államtitkár az operatív törzs pénteki tájékoztatóján beszélt az iskolákat érintő járványügyi intézkedések változásairól. Elmondta, az óvod...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.15.
Maruzsa: Nem lesz kötelező a gyerekeket visszavinni az óvodába és az iskolába
Az államtitkár elmondta, hogy az óvodák és az alsó tagozatok megnyitása mellett az is szólt, hogy e két csoportban alacsonyabb volt a fertőzöttek aránya. Hozzátette, hogy az alsó tagozaton...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.14.
Biztonságos-e az iskolák jövő heti újranyitása Magyarországon?
Hétfőn újranyitnak az általános iskolák a kormány döntése alapján, ezért megvizsgáltuk, hogy járványügyi szempontból indokolható-e az újranyitás. Amikor a kabinet március végén d...
(Forrás: portfolio.hu)
--
2021.04.13.
Koronavírus és iskolanyitás: a diákoknak könnyebb, a tanároknak nehezebb lesz otthon maradni
Egyfelől tehát valós igény, hogy újrainduljon a jelenléti oktatás, másfelől valós járványügyi veszély is a nyitás. Mint a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke lapunknak elmondta, hozzájuk is...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.04.13.
Oroszi Beatrix: Amíg nem telik el két hét a tanárok második oltása után, maszkban kellene tanítani
Az esetszámokat tekintve túl vagyunk a harmadik hullám csúcsán, de továbbra sem dőlhetünk hátra, mondta Oroszi Beatrix epidemiológus, a kormánynak tanácsokat adó minisztériumi elemzőcsapat...
(Forrás: 444.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep