Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
?>
2023. március 27. hétfő, 11:05

Indul a Digitális Témahét a Safer Internet Program bevonásával

Március utolsó hetében rendezik meg a nyolcadik Digitális Témahetet, Magyarország legnagyobb digitális pedagógiai eseményét. A témahét fő célja a digitális kompetencia fejlesztése az oktatásban. A kezdeményezéshez csatlakozik a Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat Safer Internet Programja (SIP). Oktatóink kötetlen, interaktív formában tartanak előadásokat a biztonságos internethasználatról a hazai általános és középiskolákban.

A Témahét 2016-ban indult útjára az Emberi Erőforrások Minisztériumának kezdeményezésére. Célja, hogy a digitális pedagógiai módszerek minél szélesebb körben elterjedjenek a köznevelésben, minél több iskolában oktassanak digitális eszközökkel. Fontos törekvés továbbá az is, hogy a tanulók digitáliskompetencia-fejlesztése az informatika órán túl kiterjedjen más tantárgyakra is. Az idei eseményre, amelyet 2023. március 27-31. között rendeznek meg, igen nagy az érdeklődés.

A Safer Internet Program hazai tudatosságnövelő központként azért csatlakozott a kezdeményezéshez, hogy minél többször, minél több fórumon felhívja a figyelmet az internet előnyeire, lehetőségeire és esetleges veszélyeire is: az online zaklatásra, az adatlopásra, a pénzügyi visszaélésekre, az illegális és káros tartalmakra. Csak a Témahéten 8 biztonságosinternet-oktatónk 12 iskolába látogat el.

A szakemberek a saját fejlesztésű, „Lájkvadász” nevű offline társasjátékot is magukkal viszik az oktatásokra, amely edukatív módon vezeti rá a játékosokat arra, hogy mire kell figyelni az online térben. Ezen kívül használják az oktatásokon a Gyermekmentő Szolgálat és a Google közös, „Legyél az Internet Ásza!” elnevezésű tananyagát is. A játék során a gyerekeknek különböző feladatokat, szituációs szerepjátékokat kell teljesíteniük. Eközben nem csak tanulni tudnak, de olyan hasznos tanácsokat is kapnak, amelyek segítségével tudatos felhasználókká válhatnak.

A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat 1998 óta foglalkozik a médiának a gyermekekre, fiatalokra és családokra gyakorolt hatásával, 2009 óta pedig az európai Safer Internet Programban tudatosságnövelő központként, forródrótként (hotline) és konzorciumvezetőként is működik. Ebben a minőségében gyermekek, szülők és tanárok felvilágosítását, a program népszerűsítését tűzte ki célul. Szeretnénk elérni, hogy az országban minél több internethasználó böngészhessen biztonságosabb körülmények között, illetve, hogy gond esetén az érintettek tudják, kihez fordulhatnak, kitől kapnak segítséget. Célunk, hogy tanítsuk a gyerekeket, a szülőket, a tanárokat és a döntéshozókat az internet biztonságosabb használatára és előnyeire. Felhívjuk a figyelmet az interneten leselkedő veszélyekre, ugyanakkor megteremtjük a problémák orvoslásának, illetve a segítségnyújtás lehetőségét.

A Netezz biztonságosan! című előadásaink ingyenesen elérhetőek az ország egész területén. A Digitális Témahét előtt és után is várjuk iskolák jelentkezését az alábbi linken: https://www.saferinternet.hu/legyel-az-internet-asza/oldalsav/oktatasok-megrendelese.

2022-ben 95 magyarországi településen, összesen 358 oktatást tartottak trénereink. Ezzel csaknem 25.000 főnek nyújtottunk szakmai segítséget a biztonságosabb online jelenléthez, amiből több mint 22.000 gyerek volt.

Szervezetünk 2019-től működteti a hotline-t is, ahol a felhasználók bejelenthetik a káros és illegális tartamlakat. www.biztonsagosinternet.hu

A képhez tartozó alt jellemző üres; saferinternet-2.jpg a fájlnév

 

 

További információ:

dr. Király Borbála

Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat

Safer Internet Program Projekt koordinátora

telefon: +36 1 475 7017

Mobil: +36 70 708 0573

kiraly.borbala@gyermekmento.hu

Web: www.gyermekmento.hu

 

 

 Nyíri Dóra

Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat, sajtóreferens

 

 

telefon: +36 1 475 7011

Mobil: +36 70 708 0571, +36 30 501 0939

E-mail: nyiri.dora@gyermekmento.hu

Web: www.gyermekmento.hu

 

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
--
2023.07.15.
A státusztörvény miatt elhagyja a tanári pályát Jocó bácsi, az ország kedvelt pedagógusa
Elhagyja a tanári pályát Balatoni József, vagy ahogy mindenki ismeri, Jocó bácsi. A közel százezer követővel bíró pedagógus úgy fogalmazott, „a lelkem egy darabja most kicsit belehal ebbe...
(Forrás: Index)
--
2023.07.09.
Kiválóan fejlesztő általános iskolák. Asztalos György írása
Egy intézmény akkor kerül fel a kiválóan teljesítők listájára, ha az elmúlt öt kompetenciamérésen legalább egyszer a „sárga pont” felette van a „kék vonalnak”. Vagyis a gyerekek...
(Forrás: tani-tani online)
--
2023.07.09.
Pedagógusoknak, rendőröknek ad havi 150 ezres albérlet-támogatást Terézváros
Három éven át havi bruttó 150 ezer forintos albérlet-támogatást nyújt 18 olyan munkavállalónak Terézváros, akik az állami szférában dolgoznak nehéz körülmények között, ezzel is pr...
(Forrás: Telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep