Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. március 8. kedd, 6:20

A hátrányos helyzetű tanulókért az Együtt-Ható csoporttal


Az Együtt-Ható csoport SurfSafe projektje hátrányos helyzetű tinédzserek integrációját célozza, multikulturális szemléletmód közvetítésével. A tanórán kívüli tevékenységek nem-formális keretek között zajlanak, melyek a tinédzserek képességeit fejlesztve járulnak hozzá teljesebb életükhöz.

Rengeteget hallunk arról, hogy a hátrányos helyzetű tanulók iskolai teljesítménye jóval alacsonyabb, mint a hasonló korú, de szerencsésebb miliővel rendelkező társaiké, mely lemorzsolódáshoz vezethet. A tanulási motiváció elvesztése, a korai iskolaelhagyás a szegénység újratermelődését eredményezi és ezzel az ördögi kör bezárul. A jelenséget, mint tudjuk, nem könnyű kezelni csupán az iskolák eszköztárával; az esélyek kiegyenlítéséhez szektorközi összefogásra van szükség.

Az Együtt-Ható csoport civil szerveződés, melyben szociális munkások, szociológusok és szociálpolitikusok mellett lelkes önkéntesek dolgoznak a hátrányos helyzetű fiatalok integrációjáért. Munkamódszerünk középpontjában a közösség áll. Célcsoportunk, a gyermekek és fiatalok készségeinek és képességeinek fejlesztésével, egy inspiráló légkör kialakításával segítjük elő teljesítményük növekedését, hogy a társadalom hasznos tagjává válva sikeres életet éljenek.

Programjaink segítségével a fiatalokban olyan multikulturális szemléletmódot alakítunk ki, amely hozzájárul egy elfogadóbb társadalom kialakulásához. Különböző társadalmi rétegekből származó fiatalokat vonunk be programjainkba, hogy ösztönözzük a felelősségvállalást és szolidaritás érzésének kialakulását, megkönnyítve ezzel a hátrányos helyzetű fiatalok számára a felzárkózást és az integrációt. Az előítéleteteket, sztereotípiákat tehát mindkét oldalról szeretnénk megbontani egy közös térben, amelyben nem-formális keretek között megismerhetik egymást, tapasztalatokat cserélhetnek és partnerségen alapuló helyzetekben egymás segítségére lehetnek.

Surf Safe projektünkben egyedülálló lehetőséget kínálunk 14-17 év közötti fiatalok számára. Programunk célja elsősorban hátrányos helyzetű fiatalok bevonásával egy 30 fős közösség létrehozása, mely tanítási időn kívül, szombatonkénti találkozók alakalmával közösen old meg problémákat, tanul egymástól szakembereink és önkénteseink segítségével. Az összejövetelek során az apropót az internet, illetve annak biztonságos használata adja. E téma köré csoportosítottuk tematikánkat, melyben az animáció készítés és a számítógépes grafika mellett, a hangsúlyt az önismeretre, a készségfejlesztésre és az együttműködésre helyeztük.

Az internet és számítógép, a tréningek, a játékos nem formális keretek közötti tanulás összehozhatja a fiatalokat, és amellett, hogy információkhoz jutnak, értelmes időtöltéssel egybekötve tagjai lehetnek egy heterogén közösségnek, felzárkózhatnak az információs- és általában a társadalom által diktált követelményekhez.


Programunk sikerének záloga az iskolákkal és a pedagógusokkal való együttműködés, ezért szeretnénk minden budapesti pedagógus segítségét kérni az általunk kínált lehetőség népszerűsítésére. Honlapunkon, a www.egyutthato.eu-n minden jelentkezéshez szükséges információ elérhető. Emellett az egyutthato.csoport[kukac]gmail.com e-mail címen is kérhetnek tájékoztatást.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.08.
Szegregáció vagy integráció…? Petrikné Jánossy Csilla írása
Vizsgálódásunk tárgya: a segítségre, támogatásra szorulók, azaz a különleges figyelmet igénylők, az SNI-sek, a részképességzavarral élők helyzete. A többségi, a köznyelv szerint „...
(Forrás: tani-tani online)
--
2021.03.08.
Modernizációba kényszerítve
2019-ben hozta létre a magyar kormány az első vagyonkezelő alapítványt, melyből kísérleti jelleggel a Budapesti Corvinus Egyetem intézményi modellváltását finanszírozta. Az alapítványi...
(Forrás: Drót.eu)
--
2021.03.08.
Csikorog a KRÉTA az általános digitális oktatás első napján
NEM ELŐSZÖR VAN GOND A KRÉTA-RENDSZERREL. Februárban is többször tört borsot a tanárok orra alá. Ez akkor és most is azért okoz a szokásosnál nagyobb kellemetlenséget a pedagógusoknak é...
(Forrás: index)
--
2021.03.08.
Az iskolaőröknek nem jár home office
Az iskolaőrök zöme az online oktatás idején is bejár dolgozni, néhányukat ideiglenesen másik iskolába vezényelték vagy a helyi kapitányságon kaptak megbízást – tudta meg a rendőrsé...
(Forrás: Népszava)
--
2021.03.08.
Dr. Sófi Gyula: A gyerekek 25–30 százalékának van pszichés gondja, és ezen a Covid tovább ront
Szorongás, halálfélelem, tisztálkodási kényszer – csak néhány olyan pszichés probléma, amely jelentősen gyakoribb lett a gyermekek és a serdülők között a járvány kezdete óta. Sófi...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep