Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. március 8. kedd, 6:20

A hátrányos helyzetű tanulókért az Együtt-Ható csoporttal


Az Együtt-Ható csoport SurfSafe projektje hátrányos helyzetű tinédzserek integrációját célozza, multikulturális szemléletmód közvetítésével. A tanórán kívüli tevékenységek nem-formális keretek között zajlanak, melyek a tinédzserek képességeit fejlesztve járulnak hozzá teljesebb életükhöz.

Rengeteget hallunk arról, hogy a hátrányos helyzetű tanulók iskolai teljesítménye jóval alacsonyabb, mint a hasonló korú, de szerencsésebb miliővel rendelkező társaiké, mely lemorzsolódáshoz vezethet. A tanulási motiváció elvesztése, a korai iskolaelhagyás a szegénység újratermelődését eredményezi és ezzel az ördögi kör bezárul. A jelenséget, mint tudjuk, nem könnyű kezelni csupán az iskolák eszköztárával; az esélyek kiegyenlítéséhez szektorközi összefogásra van szükség.

Az Együtt-Ható csoport civil szerveződés, melyben szociális munkások, szociológusok és szociálpolitikusok mellett lelkes önkéntesek dolgoznak a hátrányos helyzetű fiatalok integrációjáért. Munkamódszerünk középpontjában a közösség áll. Célcsoportunk, a gyermekek és fiatalok készségeinek és képességeinek fejlesztésével, egy inspiráló légkör kialakításával segítjük elő teljesítményük növekedését, hogy a társadalom hasznos tagjává válva sikeres életet éljenek.

Programjaink segítségével a fiatalokban olyan multikulturális szemléletmódot alakítunk ki, amely hozzájárul egy elfogadóbb társadalom kialakulásához. Különböző társadalmi rétegekből származó fiatalokat vonunk be programjainkba, hogy ösztönözzük a felelősségvállalást és szolidaritás érzésének kialakulását, megkönnyítve ezzel a hátrányos helyzetű fiatalok számára a felzárkózást és az integrációt. Az előítéleteteket, sztereotípiákat tehát mindkét oldalról szeretnénk megbontani egy közös térben, amelyben nem-formális keretek között megismerhetik egymást, tapasztalatokat cserélhetnek és partnerségen alapuló helyzetekben egymás segítségére lehetnek.

Surf Safe projektünkben egyedülálló lehetőséget kínálunk 14-17 év közötti fiatalok számára. Programunk célja elsősorban hátrányos helyzetű fiatalok bevonásával egy 30 fős közösség létrehozása, mely tanítási időn kívül, szombatonkénti találkozók alakalmával közösen old meg problémákat, tanul egymástól szakembereink és önkénteseink segítségével. Az összejövetelek során az apropót az internet, illetve annak biztonságos használata adja. E téma köré csoportosítottuk tematikánkat, melyben az animáció készítés és a számítógépes grafika mellett, a hangsúlyt az önismeretre, a készségfejlesztésre és az együttműködésre helyeztük.

Az internet és számítógép, a tréningek, a játékos nem formális keretek közötti tanulás összehozhatja a fiatalokat, és amellett, hogy információkhoz jutnak, értelmes időtöltéssel egybekötve tagjai lehetnek egy heterogén közösségnek, felzárkózhatnak az információs- és általában a társadalom által diktált követelményekhez.


Programunk sikerének záloga az iskolákkal és a pedagógusokkal való együttműködés, ezért szeretnénk minden budapesti pedagógus segítségét kérni az általunk kínált lehetőség népszerűsítésére. Honlapunkon, a www.egyutthato.eu-n minden jelentkezéshez szükséges információ elérhető. Emellett az egyutthato.csoport[kukac]gmail.com e-mail címen is kérhetnek tájékoztatást.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2020.11.22.
Digitális oktatás – áram és eszköz nélkül
Az őszi iskolabezárás sokak szerint borítékolható volt. Különböző pedagógus-szakszervezetek rendszeresen kérték a kormányt, hogy minél előbb zárják be az oktatási intézményeket. A...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Attól, hogy valami kényelmetlen, még nem trauma!
Valóban, változtatni a megszokott életformán kényelmeltlen: sok dolgot nem lehet rutinból csinálni, új szokásokat kell kialakítani, másféle kihívásokkal kell szembenézni. Kényelmetlen,...
(Forrás: alterkata)
--
2020.11.22.
Dacolunk a trenddel: maszkot erőltetnek a fogyatékkal élőkre is
Hiába sok esetben megoldhatatlan feladat számukra a kötelező maszkhasználat, az operatív törzs elutasította az autisták, illetve a súlyos értelmi fogyatékossággal élők hozzátartozóinak...
(Forrás: index)
--
2020.11.22.
Csapó Benő: Évekig tarthat behozni a diákok lemaradását, amit a távoktatás okoz
Csapó Benő, az SZTE Neveléstudományi Intézetének egyetemi tanára szerint a tavaszi távoktatás miatt Magyarországon is van lemaradás, és bár pontos eredményeket csak 2–3 éve múlva kapnak...
(Forrás: szeged.hu)
--
2020.11.21.
Tantermen kívüli digitális oktatás. Braun József írása
2020. március 12-én az a sajátos és – csak különféle katasztrófák idejéről ismerős – helyzet adódott, hogy egyik napról a másikra, péntekről hétfőre sutba kellett vágni szinte...
(Forrás: Tani-tani online)
--
2020.11.21.
A gyermekeknek joguk van a szeretetteljes élethez
Az ENSZ Közgyűlése 1959. november 20-án fogadta el a Gyermekek Jogairól szóló Nyilatkozatot. A dokumentum megfogalmazta többek között az állampolgársághoz, a névhez, vagy az oktatáshoz...
(Forrás: Magyar Nemzet)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus óraterv ünnep