Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. március 17. csütörtök, 19:12

Meghívó az OFOE és az Underground Kiadó könyvbemutatójára,

amelyet 2011. március 22-én 14 órai kezdettel tartunk a kiadó szerkesztőségében a Kláris ökohajón (1137 Budapest, Újpesti rkp. Alsó rkp. 29. – Ipoly utca magasságában a pesti Duna-parton)

Az Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete az Underground Kiadóval együttműködve öt szerzőnek a mai magyar iskola valóságát tükröző könyveit mutatja be.

A szerzők: Achs Károly (borító, részlet),
Benedekné Fekete Hajnalka (ajánló, részlet),
Leiner Károly (borító, részlet),
L.Ritók Nóra (borító, részlet)
pedagógusok, és
Hanczár Gergely (ajánló, borító)
„pályaelhagyó” a szó szoros értelmében vett terepmunkások. Műveik művészi értéke megkérdőjelezhetetlen, de az általuk képviselt szociográfia műfaja ennél sokkal többet is „tud”. A nem egyszer megrendítő történetek mögött közoktatásunk alapvető anomáliái húzódnak (ezeket olykor direkt módon meg is fogalmazzák). A leírtakat minden esetben a szerzők saját gyakorlata hitelesíti. A négy gyakorló pedagógusra jellemző, hogy bár tisztában vannak a helyzet súlyosságával, legjobb tudásuk szerint, elkötelezetten teszik a dolgukat a gyerekek iránti felelősségük tudatában. Legyen szó akár halmozottan hátrányos helyzetű romagyerekekről, súlyosan sérült tanulókról vagy egy lecsúszó kelet-magyarországi település sodródó fiataljairól. Meggyőződésünk, hogy az érzelmi mozgósító hatás és a problémafeltárás együttese maradandó élményt és egyúttal ösztönző erőt is nyújt a közoktatásért tenni vágyók számára. Pályaelhagyó volt kollégánk pedig egy más aspektusból tekint rá ugyanarra a történetre.

A könyveket a mezőtúri Teleki Blanka Gimnázium tanulóinak közreműködésével élményszerű és interaktív feldolgozásban mutatjuk be.

Részvételi szándékát, kérjük, jelezze az osztalyfonokok[kukac]gmail[pont]com címen március 20-ig. Erre azért van szükség, mert a hajó befogadóképessége korlátozott. Amennyiben az érdeklődők száma meghaladja ezt, aminek mi természetesen nagyon örülnénk, a helyszínt meg kell változtatnunk, és a bemutatót a Budapest Evezős Egyesület csónakházában tartjuk meg. (1133 Budapest, Népsziget út 1-3. Az Újpesti öbölnél, a Duna-plázától 5 percre, a szigetnyelv legvégén). A regisztrált résztvevőknek az esetleges változásról értesítést küldünk, és az információt az egyesületi honlapon is közzé tesszük.

2011. március 16.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep