Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. április 1. péntek, 6:35

Szabályok az iskolában

A Szabad Iskolákért Alapítvány 2010. februárjában adta ki pedagógusoknak szóló szakkönyv sorozata (SZIA-könyvek) újabb kötetét:
„Szabályok az iskolában – Magatartáskezelés, fegyelem, biztonságos tanulási környezet” címmel.

A biztonságos iskolai környezet az, amire szülő, tanár, gyerek egyaránt vágyik, és amelynek megteremtése elsősorban a pedagógus felelőssége. A személyközpontú pedagógia lényeges jellemzője, hogy az iskola összes szereplője (diák, szülő, tanár) biztonságban érezze magát, megkapja az őt megillető bizalmat és tiszteletet, érzékenyen kezelt, valódi partneri kapcsolatban élhessen egymással. Csak ilyen iskolai környezetben képzelhető el, hogy a tanárok és a diákok a tőlük telhető legjobb teljesítményt nyújtják, harmonikus közösséget alkotnak, és közben személyes igényeik és elvárásaik is teljesülnek. Ha a pedagógus különböző feladatainak teljesítése közben az iskolai házirend szabályaiból, a helyi szokásjogból, felettesei utasításaiból, kollégái panaszaiból, saját – gyakran keserű – tapasztalataiból indul ki, gyakran érzi kudarcosnak magát.

A Szabályok az iskolában című könyv K. Brady – M.B. Forton – D. Porter – Ch. Wood: Rules in School és Bill Rogers: Classroom Behaviour műveinek alapján, de a szerkesztő tapasztalait felhasználva a magyar iskolai élet és diákok ismeretében, valamint a pedagógusok igényeinek megfelelően, mindennapi munkájukat segítve készült.

A Szabályok az iskolában című kötetben olvashatunk

  • azonnal hasznosítható ötleteket: az osztály lecsendesítésének praktikái, a figyelem megteremtésének és fenntartásának lépései;
  • világosan leírt eljárásokat: közös szabályalkotás és a szabályszegés következményei;
  • nehéz pedagógiai helyzetek kezelésére vonatkozó javaslatokat: az indulatok kezelése agresszív diákok és szülők, káromkodás, erőszak, első találkozás a „nehéz” osztállyal;
    • fejezeteket, amelyek pedagógusi szemléletünket, magatartásunkat formálhatják: a magatartáskezelés nyelvezete, kollegiális támogatás a tanárok között.

Az iskolai munka sikerének egyik záloga a pedagógus személye, felkészültsége, biztonságérzete, harmóniája. Ez a könyv az iskolai élet legnehezebb területein: a gyerekek magatartásának kezelésében, a fegyelem megteremtésében és fenntartásában segíti a pedagógusokat hitelesebbé és felkészültebbé válni.

A könyvet adaptálta és alkotó-szerkesztette: Fehér Márta.

A könyv ára 4000 Ft. Érdeklődés, vásárlás, rendelés: a SZIA Műhelyben (1111 Budapest, Budafoki út 17/a-c fsz. 1.; Tel.: +36 1/279-1241). Megrendelhető még honlapunkon: www.kooperativ.hu vagy e-mailben: sziamuhely[kukac]gmail[pont]com.

A könyvhöz kapcsolódó továbbképzések

Magatartáskezelés, fegyelem, biztonságos iskolai környezet.

Az iskolák fenntartói, vezetői és a tantestületek a következő időtartamú továbbképzésekből választhatnak:
1. Rövid ízelítő: 2 órás tantestületi értekezlet
2. Szakmai nap: 1 napos tantestületi nevelési értekezlet

3. 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés
A továbbképzések iránt a SZIA Műhely fenti elérhetőségein lehet érdeklődni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.03.06.
Az óvodákban és iskolákban is lesz hétfőtől gyermekfelügyelet
Hétfőtől április 7-ig, a tavaszi szünet végéig bezárnak az óvodák, az iskolák pedig online oktatásra térnek át. A kormány mindenkit arra kér, hogy ha van erre módja, akkor otthon oldja...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
A már meghirdetett felvételiket nem törlik a középiskolákban, kollégiumban az érettségizők maradhatnak
A kollégiumokból nem kell mindenkinek kiköltöznie a következő egy hónapban, az intézményvezető az idén érettségizőknek bennlakást, és méltányossági kérelem alapján ezt az arra rá...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Maruzsa digitális oktatást jelent be, a kormány rendkívüli iskolai szünetről posztol
Miután Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkár pénteken bejelentette, hogy hétfőtől az óvodákban rendkívüli szünet lesz, az iskolák pedig tantermen kívüli, digitális munkarendre...
(Forrás: telex)
--
2021.03.05.
Ercse Kriszta: A tanárok a kormányzat elhanyagolt, veszélyeztetett és bántalmazott gyerekei
Nem kérdezik meg őket soha semmiről. A körülöttük kialakított szabályozási környezet tökéletesen ellehetetleníti, hogy autonóm, kreatív, felelős szakemberként, hivatásukhoz méltó...
(Forrás: g7.hu)
--
2021.03.05.
„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészü...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.03.03.
Irodalom és cancel culture: Nyáry Krisztián a kötelezőkről és a vitakultúráról
Az író úgy véli, hogy a tananyagban, kánonban szereplő műveket reflektálatlanul semmiképpen nem kell a gyerekek kezébe adni. Nyáry a legnagyobb problémának a kronologikus irodalomoktatást...
(Forrás: hvg.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep