Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. április 1. péntek, 6:35

Szabályok az iskolában

A Szabad Iskolákért Alapítvány 2010. februárjában adta ki pedagógusoknak szóló szakkönyv sorozata (SZIA-könyvek) újabb kötetét:
„Szabályok az iskolában – Magatartáskezelés, fegyelem, biztonságos tanulási környezet” címmel.

A biztonságos iskolai környezet az, amire szülő, tanár, gyerek egyaránt vágyik, és amelynek megteremtése elsősorban a pedagógus felelőssége. A személyközpontú pedagógia lényeges jellemzője, hogy az iskola összes szereplője (diák, szülő, tanár) biztonságban érezze magát, megkapja az őt megillető bizalmat és tiszteletet, érzékenyen kezelt, valódi partneri kapcsolatban élhessen egymással. Csak ilyen iskolai környezetben képzelhető el, hogy a tanárok és a diákok a tőlük telhető legjobb teljesítményt nyújtják, harmonikus közösséget alkotnak, és közben személyes igényeik és elvárásaik is teljesülnek. Ha a pedagógus különböző feladatainak teljesítése közben az iskolai házirend szabályaiból, a helyi szokásjogból, felettesei utasításaiból, kollégái panaszaiból, saját – gyakran keserű – tapasztalataiból indul ki, gyakran érzi kudarcosnak magát.

A Szabályok az iskolában című könyv K. Brady – M.B. Forton – D. Porter – Ch. Wood: Rules in School és Bill Rogers: Classroom Behaviour műveinek alapján, de a szerkesztő tapasztalait felhasználva a magyar iskolai élet és diákok ismeretében, valamint a pedagógusok igényeinek megfelelően, mindennapi munkájukat segítve készült.

A Szabályok az iskolában című kötetben olvashatunk

  • azonnal hasznosítható ötleteket: az osztály lecsendesítésének praktikái, a figyelem megteremtésének és fenntartásának lépései;
  • világosan leírt eljárásokat: közös szabályalkotás és a szabályszegés következményei;
  • nehéz pedagógiai helyzetek kezelésére vonatkozó javaslatokat: az indulatok kezelése agresszív diákok és szülők, káromkodás, erőszak, első találkozás a „nehéz” osztállyal;
    • fejezeteket, amelyek pedagógusi szemléletünket, magatartásunkat formálhatják: a magatartáskezelés nyelvezete, kollegiális támogatás a tanárok között.

Az iskolai munka sikerének egyik záloga a pedagógus személye, felkészültsége, biztonságérzete, harmóniája. Ez a könyv az iskolai élet legnehezebb területein: a gyerekek magatartásának kezelésében, a fegyelem megteremtésében és fenntartásában segíti a pedagógusokat hitelesebbé és felkészültebbé válni.

A könyvet adaptálta és alkotó-szerkesztette: Fehér Márta.

A könyv ára 4000 Ft. Érdeklődés, vásárlás, rendelés: a SZIA Műhelyben (1111 Budapest, Budafoki út 17/a-c fsz. 1.; Tel.: +36 1/279-1241). Megrendelhető még honlapunkon: www.kooperativ.hu vagy e-mailben: sziamuhely[kukac]gmail[pont]com.

A könyvhöz kapcsolódó továbbképzések

Magatartáskezelés, fegyelem, biztonságos iskolai környezet.

Az iskolák fenntartói, vezetői és a tantestületek a következő időtartamú továbbképzésekből választhatnak:
1. Rövid ízelítő: 2 órás tantestületi értekezlet
2. Szakmai nap: 1 napos tantestületi nevelési értekezlet

3. 30 órás akkreditált pedagógus-továbbképzés
A továbbképzések iránt a SZIA Műhely fenti elérhetőségein lehet érdeklődni.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2022.01.25.
Tanügyi intézkedés nincs, de sok iskolában alig van tanár, aki tanítana
Tanügyi intézkedés jelenleg egy iskolában sincs, ugyanis nemrég módosultak a karanténszabályok, az oltatlanokra öt nap karantén vár, aki viszont be van oltva és nincs pozitív teszteredmé...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.25.
Ránki Sára: ELBALTÁZOTT ÍRÁSBELIK
Összegezve: az idei felvételi feladatsor sem azt kéri számon, amit tanítunk. Nem indulnak a gyerekek egyenlő esélyekkel, eleve nem tudnak egyenlő esélyekkel indulni. Gondoljunk a Covid okozta...
(Forrás: Jelen)
--
2022.01.25.
A kormány szeretné, ha úgy sztrájkolnának a tanárok, hogy azért tanítanak is közben
Nem jutott eredményre a kormánnyal folytatott tárgyalások során a Pedagógusok Demokratikus Szakszervezetének és a Pedagógusok Szakszervezetének közös sztrájkbizottsága. Pedig már hónapok...
(Forrás: 444.hu)
--
2022.01.25.
UZSALYNÉ PÉCSI RITA A TRANSZHATÁSRÓL, AZ OKOSESZKÖZMENTES ISKOLÁKRÓL ÉS A SZÜLŐI MINTÁRÓL
Hirtelen lett az életünk része a kütyüvilág, nem alakult még ki a kultúrája, nem vagyunk tudatosak. Sikeres elvonót irányító kutató is van olyan, aki azt mondja magáról, hogy maga is leszok...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2022.01.24.
„A feladatsorok összeállítói egyáltalán nem vettek tudomást arról, mi történt az elmúlt két évben\"
Ezekkel a feladatokkal ki lehet deríteni, hogy egy diák tudja-e, mi a különbség a képző, a jel és a rag között, vagy felismer-e egy magas hangrendű szót. Arról viszont semmit nem tudunk meg...
(Forrás: Eduline)
--
2022.01.24.
Ónody-Molnár Dóra: TÖMEGESEN KERÜLNEK KI AZ ISKOLÁKBÓL OLYAN FIATALOK, AKIK NEM TUDNAK SEM ÍRNI, SEM OLVASNI, SEM SZÁMOLNI – 2. rész
A tanárok szavaiból kiderül: nem a „lemorzsi” miatt csökken a statisztikában a buktatások száma, hanem azért, mert az elszegregálódó iskolákban a pedagógusok felhagytak a buktatással...
(Forrás: Jelen)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep