Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. május 5. csütörtök, 6:59

Kártya – avagy egy megoldott pedagógiai helyzet

Gyereklánynak nincs kedve tanulni. Ötödik óra, odakint süt a nap, a haverok otthon pihennek érvényes orvosi igazolás birtokában. (Ugrásszerűen javult felénk az egészségtudatos magatartás mióta családi pótlék megvonással (igazándiból csak a szociális munkással egyeztetett költéssel) fenyeget az igazolatlan mulasztás. Kik eleddig 150 – 250 óra igazolatlan mulasztást gyűjtögettek tanévenként, most ugyanennyit mulasztanak igazoltan. Soha ennyi neurológiára, bőrgyógyászatra, laborvizsgálatra, stb. beutalt diák nem volt a praxisban. Ülnek rendületlenül az orvosi váróban, s fáj a láb, a fej, a kéz, szaggat a hát, facsar a gyomor. Az orvos mit tehetne mást, beutal. Hisz ki tudja, melyik panasz indokolt, s nem kockáztat.)

Elkalandoztam.

Lány tehát ül a pad tetején, s bár már szólt a csengő, füléhez szorítja mobilt, s zenét hallgat. Kérem, ne tegye, üljünk le, s rugaszkodjunk neki I. István törvényeinek, mert erről volna szó. Nem válaszol, csak lógáz tovább. Kollégámra pislogok, ki most nálunk segítene, s kérdem jó hangosan, hogy eljusson bizton a hang a zenére figyelőhöz.

– Kártyázunk?

– Hát persze!

Veszem hát paklit, s már keverem is,látványosan, profihoz illőn. Elhallgat az undok ciripelés. – Maguk kártyáznak?

– Mit játszanak?

– Ultizunk!

Osztani kezdek.

– De maguknak nem lehet ilyenkor, órán…

– Tényleg? Miért is?

– Mert maga, maguk tanárok, óra van.

– Hm. Valóban. Akkor csöngetés után, egy parti?

– Engem is megtanít majd?

– Jó – bólintok, s mire összesöpröm a lapokat, odatalált a helyére, s előkerült a könyv, füzet is.

Benedekné Fekete Hajnalka
Forrás: hamisciprus.blogspot.com

Egy üzenet

  1. csilla szerint:

    Nem egy ovisom volt, akik a római számokat hamarabb ismerték, mint az arabokat: kártya! Már csak a francia kártyát kellett számukra bemutatnom a számképekhez.
    Öreg barátném, régi is meg nyugdíjas is Tiszaburán tanított a kisegítőben, ezerszer mesélte, hogy a tizes átlépést mindig boltos játékkal tanította, verbálisan.
    De az ott tartás ötlete nagyon tetszik Hajni! Hát valahogy meg kell ezt érezni, de érezni az tudja, aki köztük él, mert tudja mi az életük.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2023.11.21.
A pályakezdő pedagógusok mellett áll Balatoni Katalin
Maga is átélte, milyen érzés kezdő pedagógusnak lenni, ezért jól ismeri a pálya nehézségeit – jelentette ki a lapunknak adott interjúban Balatoni Katalin, a Belügyminisztérium köznevel...
(Forrás: Magyar Nemzet)
--
2023.11.21.
Plakátkampányt indít a kormány az iskolákban
A védelem online is megillet! Kérdezz, szólj, jelezz! - ezek a legfontosabb üzenetei azoknak az iskolai plakátoknak, amelyeket a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) jogsegélyszolg...
(Forrás: Eduline)
--
2023.11.21.
Státusztörvény: nem taníthatnak óraadóként tovább a felmondó pedagógusok?
Szeptember 29-ig kellett nyilatkozniuk a pedagógusoknak, hogy elfogadják-e a státusztörvény alapján írt munkaszerződésüket. Rétvári Bence államtitkár úgy nyilatkozott, hogy 1205 pedagó...
(Forrás: Eduline)
--
2023.07.17.
Oszkó Péter: Nagyon nagy bajban vagyunk, ha saját pedagógusaink bérét sem tudjuk kifizetni
ZÁMOMRA A LEGBOSSZANTÓBB ÁLLÍTÁS, HOGY A SAJÁT OKTATÁSI RENDSZERÜNK FOLYAMATOS MŰKÖDÉSI KÖLTSÉGÉNEK FINANSZÍROZÁSÁHOZ UNIÓS ADÓFIZETŐK PÉNZÉRE VAN SZÜKSÉGÜNK, miközben vannak...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
Ilyen se volt még: 171 oktató állt ki a Zeneakadémia autonómiájáért
Alulírott előadó- és alkotóművészek, kutatók és zenepedagógusok, mint a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem oktatói az alábbi közleményt kívánjuk a közvélemény és a fenntartó Kultur...
(Forrás: Index)
--
2023.07.15.
„Egy mérhetetlenül szelektív törzsi társadalom öngyilkos reflexiója saját magára” – Lannert Judit oktatáskutató a státusztörvényről
Miért beszél mindenki tanárhiányról, amikor átlagosan tíz általános iskolás gyerek jut egy pedagógusra? Mi a tanárok és mi a megrendelő, a lakosság felelőssége a magyar oktatás szétes...
(Forrás: szabadeuropa.hu)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep