Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. május 16. hétfő, 9:47

Személyiség- és közösségfejlesztés Középiskolásoknak

A Nagyító Alapítvány célja, hogy a középiskolás korosztályt érdeklő, de az iskolai oktatásban kellő hangsúlyt nem kapó témák feldolgozásán keresztül fejlessze a résztvevők személyiségét és közösségét.

Főképp kiscsoportos foglalkozásokat és különböző játékos gyakorlatokat alkalmazunk. Programjaink bentlakásos rendszerűek, péntek délutántól vasárnap délutánig tartanak. Ez egy intenzív együttlét, amely során új oldalukról ismerhetik meg egymást a résztvevők, az osztálykirándulásoknál strukturáltabb formában.

Képzéseinket igényesen kialakított, nyugodt légkörű, képzési- és konferencia központban tartjuk Berekfürdőn. A szállás helyszínén teljes ellátást biztosítunk.

A pályázó csoportoknak (25 – 35 fő) ebben 2011 őszére 5 időpontot és 8 témát kínálunk fel, amelyek közül a jelentkezők választhatnak. Egy pályázó egy témára és maximum három időpontra jelentkezhet.

Választható témák: önismeret, kommunikáció, szenvedélybetegségek, szerelem-párkapcsolat, tolerancia, pályaorientáció, esztétika, közösségfejlesztés

Választható időpontok: 2011. szeptember 23-25, szeptember 30-október 2, október 7-9, október 21-23 és november 18-20

Pályázni a http://www.nagyito.hu honlapon található „Személyiség- és közösségfejlesztés 14-18 éveseknek” 2011 őszi űrlapon lehetséges.

A pályázatokat kérjük postán és e-mailen is küldjék el nekünk 2011.május 25-ig!

Cím: Nagyító Alapítvány, 6722 Szeged, Kossuth Lajos sugárút 29. (nagyito@nagyito.hu)

Őszi akciónk!

Az első öt csoport, (közösség, osztály) akik jelentkeznek 2011 május 25-ig, 35% kedvezménnyel, 20.000,- helyett most csak 13.000,- forint/főért vehetnek részt tematikus tréningünkön!

A pályázat eredményéről 2011. június 6-ig, minden pályázót írásban értesítünk.

Elbíráláskor előnyt élveznek:

  • a teljes létszámú osztályok/közösségek – osztályfőnöki/közösségvezetői kísérettel,
  • diákönkormányzatok – DÖK- segítő-tanári kísérettel

A nyertes csoportokat a képzések előtt 2-4 héttel személyesen is felkeressük, hogy kölcsönösen megismerkedjünk és felmérjük a témával kapcsolatos igényeket, valamint ismertessük a képzési tudnivalókat.

A képzéseinkről írták:

Pedagógusi értékelés:

Kedves Csaba!

Leírnám a saját, a szülők és a diákok észrevételeit a 2011. március 4-6-i tréning tapasztalatairól.

A gyerekek nagyon jól érezték magukat ezen a hétvégén és leginkább azt emelték ki, mennyire pozitív hatással volt az együtt töltött idő és a feladatok az osztályközösségre. Azok is elkezdtek érdeklődni egymás iránt, akik korábban nem beszéltek túl sokat egymással…

Élvezték, hogy teljesen más keretek között zajlottak a foglalkozások, mint a hagyományos iskolai órák. Tetszett nekik, hogy aktív résztvevői lehettek a történéseknek. Az egyik foglalkozáson készített büszkeségfalat az osztályteremben is kifüggesztették. Nagyon megszerették a trénereket, akik nagyon sok figyelmet fordítottak rájuk. Úgy látom, hogy egy-két kivételtől eltekintve, nem az önmaguk megismerésében nyújtott sok újat a hétvége, hanem egymás belső, rejtett értékeinek, félelmeinek, gondolatainak felszínre kerülésében. Őszintén örülök, hogy az egymás felé kinyilvánított pozitív, építő kritika, egymás problémái iránti fokozottabb érzékenység megmaradni látszik. Az iskolai munkájukban is javulást figyeltem meg az elmúlt hetekben, ami talán a szilárdabb elhatározásnak, a nagyobb önbizalomnak és egymás motiválásának is köszönhető. Már alig várják az újabb közös programokat.

Szülői értekezleten a szülők is pozitívan értékelték a tréninget és annak hatásait. Az otthoni kapcsolatokban és a tennivalókhoz való hozzáállásban is tetten érhető a változás.

Összességében csupa építő, pozitív élménnyel tértek haza, ami személyiségük fejlődését és társas kapcsolataik javulását eredményezte. Nagyon fontos lenne, hogy az iskolai életbe rendszerességgel be tudjunk iktatni ilyen, nem a tananyaggal kapcsolatos foglalkozásokat, bár a rendszer jelenlegi állapotában erre nem sok esély látszik sajnos. Ezért különösen fontos a munkátok!

Köszönjük szépen és sok erőt és kitartást kívánunk a jövőben!

Üdvözlettel: Stefán-Veres Judit (Hajdúdorog, Szent Bazil Oktatási Központ, 10. B osztályfőnöke)

Diákok írták:

Amit hazaviszek a hétvégi programról:

Megfontoltság, ÖNBIZALOM, kitartás, odafigyelés, ráhangoltság, hallgatni tudás, hagyni másokat kibontakozni, nem beleszólni MIDENBE! Higgadtság.

Jó hangulat, lelki béke, remény, optimista hozzáállás dolgokhoz, tapasztalat, tanulság, őszinteség, csapatjátékos lettem, bajtársiasság, kitartó, reményteli hangulat, életérzés, nyíltság, szeretet, nyugodtság, relax :), tolerancia.

Magammal viszem az óriási hálát, hogy itt lehettem! Nagyon sok mindent kaptam, óriási élmény volt itt lenni! Gyönyörű a hely, és minden felülmúlta az elvárásaimat! A sok pozitív véleményt a természetemről, a kedves arcok emlékét. Jóval nyugodtabban fogok lefeküdni, nem fogok mindig a visszautasítások miatt remegni. KÖSZÖNÖM! ?

Amit kidobnék a hétvégi programról:

Önbizalomhiányt, félést hogy tetszik-e mindenkinek, amit mondok. Egyáltalán hozzá tudok-e szólni az adott témához. A megfelelni vágyást.

Gátlásosság, visszafogottság, félénkség, tapasztalatlanság, értelmetlen aggodalmak, előítéletek.

Az előzetes elvárásaimat, amik teljesültek, de sokkal többet és jobbat, hasznosabbat kaptam helyettük!

Üzenj a program szervezőinek:

Húú! Hát ez a hétvége után nem is nagyon lehet mit mondani. A hely egyszerűen csodás, a programok is hihetetlenül jók voltak. A csoportvezetőkről és a csoportvezetésről nem is beszélve. ? Nagyon jó volt azt érezni, hogy mennyire élvezitek, szereitek és értetek a munkátokhoz. Csak így tovább. Remélem, még találkozunk. Addig is jó munkát és sok-sok kitartást!

Nagyon rendesek és segítőkészek voltatok velünk. Csak jó emlékeket viszek magammal. Egyszerűen olyan élettapasztalatot kaptam általatok! Rávilágítottatok a foglalkozások során, milyen az élet napos és kevésbé napos oldala. Olyan dolgokat vettem észre és gondolkodtam el rajtuk, amiket a képzés nélkül nem biztos, hogy észrevettem volna. Tanácsokkal láttatok el, egy fajta felkészítés volt az életre. Óriási köszönettel és hálával tartozom főleg vezetőimnek, Áginak és Ádámnak. A sok szituáció során jobban megismerhettem önmagam, kiismertem, hogy hogyan is reagálok az egyes pozitív és negatív dolgokra. Számomra ez nagyon nagy segítség volt. További sikerekben gazdag vezetést és szép, békés életet kívánok az egész Nagyító csoportnak! Minden jót! 🙂 Don’t worry, be happy!

Nagyon örülök, hogy van ilyen „szervezet” Magyarországon. Nagyon köszönöm mindnyájatok „jelenlétét”. Nem tudom, hogy mennyit kaptok ezért, de ez mindenképp nagy áldozat tőletek. Kedvességetek és közvetlenségetek lenyűgözött.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.11.26.
ORSZÁGOS AZ ELÉGEDETLENSÉG – AZ ŐSZI TILTAKOZÁSI HULLÁM 2000 ESEMÉNYE LÁTHATÓ TÉRKÉPÜNKÖN
napi térképek után most elkészült az őszi tiltakozások – sztrájkok, polgári engedetlenség, élőláncok, szolidaritási akciók – egyesített térképe. A térképen mintegy 300 telep...
(Forrás: ckpinfo)
--
2022.11.24.
Toplistás tankerületi vezetők: mindenki kétmillió forintnál nagyobb jutalmat kapott
„Bár Hajnal Gabriella, a Klebelsberg Központ vezetője áll a tankerületi hierarchia csúcsán, meglepő módon az 1,7 milliós összeggel nem ő kapta a legmagasabb motivációs elismerést 2021...
(Forrás: Magyar Narancs)
--
2022.11.24.
Súlyos bizonyítványt kapott a magyar oktatás
Egy új uniós jelentés adatokkal bizonyítja a magyar oktatás teljes kudarcát: az iskolai eredmények romlanak, az oktatásra fordított állami pénz kevés, egyre többen hullanak ki idő előtt...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.11.24.
Kampányt hirdetett egy pedagóguscsoport, hogy kiderüljön, mit (nem) tud venni egy tanár a nettó órabéréből
Akciókampányt hirdetett a Pedagógus Egység nevű, a tanársztrájkhullám támogatására alakult csoport, hogy minél többeket rávegyen arra, hogy a nettó órabérét kiszámolva szembesüljö...
(Forrás: Mérce)
--
2022.11.23.
AZ UKRAJNAI MENEKÜLT GYEREKEKNEK NEM FELZÁRKÓZTATÁSRA, HANEM POZITÍV ÉLMÉNYEKRE LENNE SZÜKSÉGÜK AZ ISKOLÁBAN
Milyen szerepet tölthet be a művészet az oktatásban? Hogyan használható a kreatív pedagógia eszköztára a hátrányos helyzetű gyerekek tanulási folyamataiban? Hogyan segíthetnék a külö...
(Forrás: Qubit)
--
2022.11.23.
„Komfortot találok a vagdosásban” – pánik, önsértés és mentális zavarok a gyermekeknél
„Kisebb lett a világ”, „ha valaki rámnéz, sírni tudnék”, „el akarok tűnni valahova”, „addig ütöm a bordáimat, amíg be nem húzódnak”, „nem lenne-e könnyebb, ha nem lenné...
(Forrás: Mandiner)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep