Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. május 16. hétfő, 9:47

Személyiség- és közösségfejlesztés Középiskolásoknak

A Nagyító Alapítvány célja, hogy a középiskolás korosztályt érdeklő, de az iskolai oktatásban kellő hangsúlyt nem kapó témák feldolgozásán keresztül fejlessze a résztvevők személyiségét és közösségét.

Főképp kiscsoportos foglalkozásokat és különböző játékos gyakorlatokat alkalmazunk. Programjaink bentlakásos rendszerűek, péntek délutántól vasárnap délutánig tartanak. Ez egy intenzív együttlét, amely során új oldalukról ismerhetik meg egymást a résztvevők, az osztálykirándulásoknál strukturáltabb formában.

Képzéseinket igényesen kialakított, nyugodt légkörű, képzési- és konferencia központban tartjuk Berekfürdőn. A szállás helyszínén teljes ellátást biztosítunk.

A pályázó csoportoknak (25 – 35 fő) ebben 2011 őszére 5 időpontot és 8 témát kínálunk fel, amelyek közül a jelentkezők választhatnak. Egy pályázó egy témára és maximum három időpontra jelentkezhet.

Választható témák: önismeret, kommunikáció, szenvedélybetegségek, szerelem-párkapcsolat, tolerancia, pályaorientáció, esztétika, közösségfejlesztés

Választható időpontok: 2011. szeptember 23-25, szeptember 30-október 2, október 7-9, október 21-23 és november 18-20

Pályázni a http://www.nagyito.hu honlapon található „Személyiség- és közösségfejlesztés 14-18 éveseknek” 2011 őszi űrlapon lehetséges.

A pályázatokat kérjük postán és e-mailen is küldjék el nekünk 2011.május 25-ig!

Cím: Nagyító Alapítvány, 6722 Szeged, Kossuth Lajos sugárút 29. (nagyito@nagyito.hu)

Őszi akciónk!

Az első öt csoport, (közösség, osztály) akik jelentkeznek 2011 május 25-ig, 35% kedvezménnyel, 20.000,- helyett most csak 13.000,- forint/főért vehetnek részt tematikus tréningünkön!

A pályázat eredményéről 2011. június 6-ig, minden pályázót írásban értesítünk.

Elbíráláskor előnyt élveznek:

  • a teljes létszámú osztályok/közösségek – osztályfőnöki/közösségvezetői kísérettel,
  • diákönkormányzatok – DÖK- segítő-tanári kísérettel

A nyertes csoportokat a képzések előtt 2-4 héttel személyesen is felkeressük, hogy kölcsönösen megismerkedjünk és felmérjük a témával kapcsolatos igényeket, valamint ismertessük a képzési tudnivalókat.

A képzéseinkről írták:

Pedagógusi értékelés:

Kedves Csaba!

Leírnám a saját, a szülők és a diákok észrevételeit a 2011. március 4-6-i tréning tapasztalatairól.

A gyerekek nagyon jól érezték magukat ezen a hétvégén és leginkább azt emelték ki, mennyire pozitív hatással volt az együtt töltött idő és a feladatok az osztályközösségre. Azok is elkezdtek érdeklődni egymás iránt, akik korábban nem beszéltek túl sokat egymással…

Élvezték, hogy teljesen más keretek között zajlottak a foglalkozások, mint a hagyományos iskolai órák. Tetszett nekik, hogy aktív résztvevői lehettek a történéseknek. Az egyik foglalkozáson készített büszkeségfalat az osztályteremben is kifüggesztették. Nagyon megszerették a trénereket, akik nagyon sok figyelmet fordítottak rájuk. Úgy látom, hogy egy-két kivételtől eltekintve, nem az önmaguk megismerésében nyújtott sok újat a hétvége, hanem egymás belső, rejtett értékeinek, félelmeinek, gondolatainak felszínre kerülésében. Őszintén örülök, hogy az egymás felé kinyilvánított pozitív, építő kritika, egymás problémái iránti fokozottabb érzékenység megmaradni látszik. Az iskolai munkájukban is javulást figyeltem meg az elmúlt hetekben, ami talán a szilárdabb elhatározásnak, a nagyobb önbizalomnak és egymás motiválásának is köszönhető. Már alig várják az újabb közös programokat.

Szülői értekezleten a szülők is pozitívan értékelték a tréninget és annak hatásait. Az otthoni kapcsolatokban és a tennivalókhoz való hozzáállásban is tetten érhető a változás.

Összességében csupa építő, pozitív élménnyel tértek haza, ami személyiségük fejlődését és társas kapcsolataik javulását eredményezte. Nagyon fontos lenne, hogy az iskolai életbe rendszerességgel be tudjunk iktatni ilyen, nem a tananyaggal kapcsolatos foglalkozásokat, bár a rendszer jelenlegi állapotában erre nem sok esély látszik sajnos. Ezért különösen fontos a munkátok!

Köszönjük szépen és sok erőt és kitartást kívánunk a jövőben!

Üdvözlettel: Stefán-Veres Judit (Hajdúdorog, Szent Bazil Oktatási Központ, 10. B osztályfőnöke)

Diákok írták:

Amit hazaviszek a hétvégi programról:

Megfontoltság, ÖNBIZALOM, kitartás, odafigyelés, ráhangoltság, hallgatni tudás, hagyni másokat kibontakozni, nem beleszólni MIDENBE! Higgadtság.

Jó hangulat, lelki béke, remény, optimista hozzáállás dolgokhoz, tapasztalat, tanulság, őszinteség, csapatjátékos lettem, bajtársiasság, kitartó, reményteli hangulat, életérzés, nyíltság, szeretet, nyugodtság, relax :), tolerancia.

Magammal viszem az óriási hálát, hogy itt lehettem! Nagyon sok mindent kaptam, óriási élmény volt itt lenni! Gyönyörű a hely, és minden felülmúlta az elvárásaimat! A sok pozitív véleményt a természetemről, a kedves arcok emlékét. Jóval nyugodtabban fogok lefeküdni, nem fogok mindig a visszautasítások miatt remegni. KÖSZÖNÖM! ?

Amit kidobnék a hétvégi programról:

Önbizalomhiányt, félést hogy tetszik-e mindenkinek, amit mondok. Egyáltalán hozzá tudok-e szólni az adott témához. A megfelelni vágyást.

Gátlásosság, visszafogottság, félénkség, tapasztalatlanság, értelmetlen aggodalmak, előítéletek.

Az előzetes elvárásaimat, amik teljesültek, de sokkal többet és jobbat, hasznosabbat kaptam helyettük!

Üzenj a program szervezőinek:

Húú! Hát ez a hétvége után nem is nagyon lehet mit mondani. A hely egyszerűen csodás, a programok is hihetetlenül jók voltak. A csoportvezetőkről és a csoportvezetésről nem is beszélve. ? Nagyon jó volt azt érezni, hogy mennyire élvezitek, szereitek és értetek a munkátokhoz. Csak így tovább. Remélem, még találkozunk. Addig is jó munkát és sok-sok kitartást!

Nagyon rendesek és segítőkészek voltatok velünk. Csak jó emlékeket viszek magammal. Egyszerűen olyan élettapasztalatot kaptam általatok! Rávilágítottatok a foglalkozások során, milyen az élet napos és kevésbé napos oldala. Olyan dolgokat vettem észre és gondolkodtam el rajtuk, amiket a képzés nélkül nem biztos, hogy észrevettem volna. Tanácsokkal láttatok el, egy fajta felkészítés volt az életre. Óriási köszönettel és hálával tartozom főleg vezetőimnek, Áginak és Ádámnak. A sok szituáció során jobban megismerhettem önmagam, kiismertem, hogy hogyan is reagálok az egyes pozitív és negatív dolgokra. Számomra ez nagyon nagy segítség volt. További sikerekben gazdag vezetést és szép, békés életet kívánok az egész Nagyító csoportnak! Minden jót! 🙂 Don’t worry, be happy!

Nagyon örülök, hogy van ilyen „szervezet” Magyarországon. Nagyon köszönöm mindnyájatok „jelenlétét”. Nem tudom, hogy mennyit kaptok ezért, de ez mindenképp nagy áldozat tőletek. Kedvességetek és közvetlenségetek lenyűgözött.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.

Vissza
Sajtófigyelő
2022.07.01.
Első körben magukért kellene kiállni a tanároknak
Egy tanár feladatai között szerepel az is, hogy példát mutasson a diákok számára. Nyilván idehaza ez már egy egyre ritkábban előforduló dolog, de nem szabad elfelejteni, hogy egy normális...
(Forrás: Kolozsvári Szalonna - és hír-telen beszólunk)
--
2022.07.01.
Mindenki félrenézett: egy nevelő tíz éven keresztül bántalmazta a gyerekeket Böjte Csaba intézményeiben
A nem jogerős bírósági ítélet szerint egy nevelő (K. Sz.) tíz éven át szexuálisan bántalmazta a gyermekeket az erdélyi Dévai Szent Ferenc Alapítvány gyermekotthonaiban – adják hírü...
(Forrás: Mérce)
--
2022.07.01.
A FEJLETT ÁLLAMOK KÖZÜL MAGYARORSZÁGON TÁTONG A LEGNAGYOBB SZAKADÉK ISKOLÁZOTTAK ÉS ISKOLÁZATLANOK KÖZÖTT
„Egyre kevesebb igény lesz arra, hogy a rutinszerű kognitív és manuális feladatokat emberek végezzék el, viszont egyre nagyobb szükség lesz a kreatív, jól kommunikáló és fejlett szociá...
(Forrás: Qubit)
--
2022.07.01.
\"Rendes körülmények között eszembe sem jutna távozni\" – elege lett a pilisborosjenői iskola igazgatóhelyettesének
Június 30-ával lemondott közalkalmazotti jogviszonyáról Jávor Csaba, a Pilisborosjenői Német Nemzetiségi Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgatóhelyettese,26 évig taní...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.06.29.
Válaszolt a Belügyminisztérium a tanároknak: kevesebb óra nem lesz, nagyobb fizetésemelés csak akkor, ha jól teljesít a gazdaság
A szakszervezetek a nem pedagógusi munkakörben foglalkoztatott oktatási dolgozók béremelését is kérték, egész pontosan azt, hogy az ő garantált alapilletményük ne legyen kevesebb, mint a...
(Forrás: hvg.hu)
--
2022.06.29.
Az Orbán-kormány sem a tanárok érdemi bérrendezésre, sem munkaterheik csökkentésére nem tett javaslatot a sztrájkbizottsági tárgyaláson
A kormány nevében tárgyaló Maruzsa Zoltán köznevelési államtitkár szerint 10 százaléknál nagyobb mértékű emelés is lehetséges, amennyiben “a gazdaság jól teljesít”. Szabó Zsuzsa...
(Forrás: Népszava)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógia pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep