Osztályfőnökök Országos Szakmai Egyesülete
2011. június 3. péntek, 6:57

Olvasónapló

„Még mindig vannak pénzlenyúlós táborok”

Jóval több, mint egymillió diáknak köszönt be a várva várt vakáció június 15-én. Ez a diákok számára nagy öröm, sok szülőnek azonban gondot okoz, hol helyezze el gyermekét, amíg ő dolgozik. A szülők szervezetei évek óta figyelmeztetnek arra, hogy több százezer „kulcsos gyermek” cselleng az utcákon a szünetben, mert szüleik dolgoznak, és nincsenek olyan rokonaik, akik vigyázni tudnának rájuk. Elvileg az önkormányzatoknak kötelességük gondoskodni a gyerekek napközbeni ellátásáról, ám sok helyen nem tartják be ezt az előírást. Így egyre nagyobb szerep jut a gyerekek szabadidejének hasznos eltöltésében a nyári táboroknak. Feltéve, ha a szülők meg tudják fizetni.

(…)

Nem lehet tudni hány tábor indul és hány gyerekkel, mert nincs olyan nyilvántartás, amelybe az összes magyar szervezésű tábor megtalálható. Nem is nagyon lehetne ilyen listát összeállítani, mert az is egyfajta tábornak tekinthető, ha mondjuk, az angoltanár meghív 10 gyereket a hétvégi házába néhány napra angolozni.

(…)

A szakemberek és a szülők évek óta hangoztatott panaszai, úgy tűnik, most meghallgatásra találnak, mert a humánminisztériumban szabályozás készül a táboroztatásra, s ez már akár a jövő nyári szünetre életbe léphet. Az új nemzedék jövőjéért felelős miniszteri biztos épp a napokban jelentette be, hogy kezdeményezi a táboroztatás feltételeinek törvényi szabályozását.

(…)

A mai szülők generációja átélte azt, amit gyermekeik nem. Állami, önkormányzati, gyári és szövetkezeti fenntartásban lévő táborokban tölthették a nyár egy részét. A rendszerváltás felmorzsolta ezeket az intézményeket, az állam nem tudta finanszírozni a táborok működését.

(…)

Az Ifjúság 2008 vizsgálat adataiból azt látjuk, hogy a magyar fiatalok 88 százaléka otthon tölti a szabadidejét, ilyenkor minden ötödik fiatal „csak úgy elvan”, tíz fiatalból hat pedig tévét néz, tehát különösen fontos kérdés a szabadidő hasznos eltöltése. Még egy generáció esetében sem volt ez ennyire hangsúlyos kérdés. Felértékelődik a testmozgás, a valós – tehát nem virtuális – közösségi élmények megszerzésének lehetősége akkor, amikor idejük jó részét a számítógép mellett, az interneten töltik a fiatalok.

A teljes cikk itt található.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Vissza
Sajtófigyelő
2021.07.27.
Újabb világversenyen szereztek érmeket a magyar diákok, biológiából és matekból is remekeltek
A Nemzetközi Matematikai Diákolimpián (IMO) a magyar csapatból Várkonyi Zsombor ezüstérmet, Füredi Erik, Kovács Tamás, Szabó György Kornél, Fleiner Zsigmond és Velich Zoé Nóra pedig bronz...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Alfa-generáció: kik ők és mit akarnak?
Még csak most lettek tizenévesek, de a cégek és a szolgáltatók már most árgus szemekkel figyelik őket. Ők az alfa, más néven Ipad-generáció, akik mire nagykorúak lesznek, már máshogy...
(Forrás: eduline)
--
2021.07.27.
Ülni kell az iskolában? Öcsém, Tökölön is ülni kell! (videó)
Hogyan kell fejlesztőprogramot indítani cigány gyerekeknek egy roma szegregátumban? Milyen kilátásai vannak egy itt felnövő gyereknek? Mit tud tenni egy alapítvány, ha nemcsak a szegénység...
(Forrás: telex)
--
2021.07.22.
Gulyás nem tud arról, hogy magyar iskolákban nemváltást népszerűsítettek volna
Akár már decemberben, de inkább januárban vagy februárban lehet megtartani a gyermekvédelmi népszavazást, ami Gulyás szerint okafogyottá válna, ha Brüsszel visszavonná a kötelezettségszeg...
(Forrás: hvg.hu)
--
2021.07.22.
A pedagógushiány a gazdag térségekben is gond: több, mint tízezer tanár és tanító hiányzik a rendszerből
A közigallas.hu adatai alapján – méretéből is adódóan – Budapesten a legnagyobb a tanárhiány, a fővárosban 454 tanári szakos állást hirdetnek jelenleg. Nem sokkal jobb a helyzet Pest...
(Forrás: Népszava)
--
2021.07.21.
Porogi András: a digitális oktatás nem tud hatékonyabb lenni, mint a jelenl
Nagyon nehéz objektív adatok alapján nyilatkozni, mert például ha az érettségi eredményeket megnézzük, nem rosszabbak, mint a korábbiak, bizonyos tantárgyakból még jobbak is. Valószínű...
(Forrás: Infostart)
Címkék
agresszió civilek család digitális nemzedék együttműködés erkölcs esélyegyenlőség esélyek felelősség film filmklub generációk gyerekek gyermekvédelem hátrányos helyzet IKT integráció internet irodalmi mű feldolgozása iskola iskola és társadalom kapcsolatok kommunikáció konferencia konfliktuskezelés kreativitás kutatás könyvajánló közösség módszerek OFOE oktatás oktatáspolitika osztályfőnöki szerep pedagógus pedagógusok pályázat rendezvény szabályok szakmai szervezet szülő szülők tanulás tanár-diák kapcsolat tehetséggondozás társadalom történelem verseny virtuális kongresszus ünnep